قیصاری با ضمانت معتبر آزاد می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۰    ۱۳۹۷/۹/۲۸ کد خبر: 156538 منبع: پرینت

دادستانی کل فرمان آزادی مشروط نظام‌الدین قیصاری، نماینده ویژه جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری را صادر کرده است. آقای قیصاری به اتهام نقض حقوق بشر دستگیر شده بود.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل، به بی‌بی‌سی گفت آقای قیصاری که از چند ماه به این‌سو در مهمانخانه ریاست امنیت ملی بسر می‌برد، تاکنون آزاد نشده است.
به گفته آقای رسولی، پیشنهاد آزادی مشروط این فرمانده از سوی ریاست امنیت ملی افغانستان مطرح شده است.

سخنگوی دادستانی کل افغانستان گفت: به اساس پیشنهاد ریاست عمومی امنیت ملی مبنی بر اینکه ادعاها بالای آقای قیصاری زیاد است و مستندسازی و تحقیق این ادعاها نیاز به زمان بیشتر دارد، بنا این اداره خواستار این شده که آقای با ضمانت معتبر رها شود و پرونده‌اش عادلانه بررسی شود.
سخنگوی دادستانی کل تاکید کرد تا زمانی‌که حکومت ضمانت معتبر دریافت نکرده، این فرمان اجرایی نخواهد شد.
رسولی شرایط آزادی نظام‌الدین قیصاری را ممنوع‌الخروج بودن از کابل، تعلیق وظیفه و حضور روزانه در اداره مربوطه خوانده است.

نظام‌الدین قیصاری که عصر یازدهم ماه سرطان به اتهام تهدید مسوولان امنیتی ولایت شمالی فاریاب دستگیر و به کابل منتقل شد، فرمانده پولیس در ولسوالی قیصار همان ولایت و در عین حال فرمانده نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان بود و نماینده خاص جنرال دوستم در فاریاب محسوب می‌شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
ضمانت
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه معامله دوستم با غنی
بعد از انتخابات هردو محاکمه میشوند
کی ميگه که ازبک کله خام نیست

>>>   از علیپور آموختند

>>>   عجب به ملا رجب !
آیا تصمیم دادستانی بر یک قضیه ای جرمی فرمان خوانده میشود ؟؟؟؟؟
م.ش.ف کابل

>>>   بعد از این نطام الدین قیصاری فقط نظام الدین است از قیصار خلاص شد نه به فاریاب رفته میتواند نه به قیصار ونه هم از کابل خارج شده میتواند و مجبور و مکلف است که روزانه یک حاضری به لوی سارنوالی بدهد
سلیم جوزجانی از شهرکابل

>>>   همو وقتی که دستگیر شده بود،من فهمیده بودم که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رها میشود و دوستم باز رییس جمهور خود را پیدا میکند.
اما حالا معلوم نیست که نتیجه مذاکرات صلح چه میشود؟آیا حکومت مؤقت تحت رهبری طالبان تشکیل میشود و یا طالبان در انتخابات شرکت میکنند و یا نمی کنند و یا مذاکرات صلح بدون نتیجه خاتمه خواهد یافت.
اما یک چیز واضح است و آن عبارت از آن است که هفده سال بدینسو که اداره جدید و دولت جدید مطابق دموکراسی جهانی انتخابات پر از تقلب را دایر کردند،تا بحال در انتخابات ریاست جمهوری،رییس جمهور بر حال شکست نخورده است.
زیرا تمام امکانات دولتی غرض پیروزی در انتخابات پر از تقلب، در دسترس رییس جمهور برحال قرار دارد،بشمول کمیسیون های انتخاباتی.
جالب اینجاست که اعضای کمیسیون های انتخاباتی را خود رییس جمهور انتخاب میکند و بعداً طور نمایشی به پارلمان معرفی میکند و آنها رای اعتماد میگیرند،اما رییس جمهور بعداً اعلان میکند که مه یک آدم بیطرف هستم و در کار کمیسیون های انتخاباتی هیچ مداخله ندارم.
خی در صورتی که تو در کار آنها مداخله نداری،پس چرا اعضای آنها توسط خودت انتخاب میشوند؟

>>>   نظر اقای سلیم جوزجانی درمورد نظام الدین قیصاری خیلی دقیق است
باقولی فروش شهر کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است