هیات آمریکایی مجددا به دیدار طالبان می رود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۷/۹/۲۴ کد خبر: 156458 منبع: پرینت

قراراست هیات صلح وزارت خارجه امریکا و نمایندگان طالبان دوشنبه در قطر برای سومین بار با هم دیدار و گفتگو کنند.
به گزارش یک، رسانه های پاکستانی نگاشته اند که نخست وزیر پاکستان می‌گوید که درپاسخ به نامه دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا که ازپاکستان خواسته بود رهبران طالبان را به میز مذاکره با دولت افغانستان بکشاند، این کشور نشستی را با نمایندگان امریکا برای صلح افغانستان در قطر برنامه ریزی کرده است.
عمران خان می‌گوید، جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد و پاکستان پیوسته به حل سیاسی جنگ در افغانستان تاکید کرده است به گفته او نشست قرار است روز دوشنبه دردوحه میان نمایندگان دو طرف برگزار شود.

گزارش هایی هم وجود دارند که درنشست روز دوشنبه اعضای بورد دوازده نفری دولت نیز با طالبان در دوحه گفتگو خواهند کرد اما این خبر رسمن از سوی دولت تایید نشده است.
یک منبع از سفارت امریکا با آنکه این دیدار و جزییات این دیدارها را تایید نمی کنند، اما می افزاید که امریکا از هر تلاش صلح با طالبان حمایت می کند و با طرف های مرتبط با صلح بشمول طالبان، ملاقات هایش را ادامه می دهد.
این منبع گفت: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای یک توافق سیاسی با همه طرف های علاقمند در حل بحران افغانستان - بشمول طالبان - دیدار کرده و می کند.
این منبع به تلویزیون یک افزود که امریکا از هر گامی دولت پاکستان در راستای گسترش همکاری ها در آسیای جنوبی - بشمول سرعت بخشیدن گفتگوها میان حکومت افغانستان و طالبان و سایر افغان ها، استقبال می کند.
زلمی خلیلزاد که مشغول سفر هیجده روزه اش از کشورهای منطقه است اکنون دربلجیم به سر می برد. او روز پنجشنبه وارد بروکسل شد تا پیشرفت‌ها درروند صلح را با اعضای اتحادیه اروپا و ناتو شریک کند.

بهاو الدین انصاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات آمریکایی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   حالا چطور؟ سه صد ملیون دالر رابرای پاکستان میدهید یانه؟ روزی برسد که بادادن سه ملیارد دالر هم از چنپ پاکستان رها شد نتوانید
ر

>>>   امریکا هم از این قدر پول گزاف برای افغا نستان خسته شده و حال می خواهد اگر هندو هم باشد باید باید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است