دکتر پدرام مبارز واقعی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۴    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156365 منبع: پرینت

شهید مسعود در اوج توطیه های جهانی ، داخلی و حتی حلقات خودی ، مجبور شد کابل را ترک کند ، طالبان همه جا را اشغال کرده بودند ، مسعود به پنجشیر عقب نشیسنی کرد ، نیرو هایش آرایش نظامی اش را از دست داد ، طالبان تا دروازه های پنجشیر رسیدند ، خودش در پنجشیر در ابتدا حتا با عده ی با مشکل مواجه شد و حتا قصد نابودی اش را داشتند . و اما او شجاعت و جرأت را از دست نداد ، عمق توطیه ها را می فهمید ، حتا نزدیک ترین ها او را هشدار دادند که مقاومت بیجا است و باید کشور را ترک کند. اما آن شهید به خود و آرمان هایش باور داشت و با گفته ی مشهورش که گفته بود « اگر به اندازه پکولم هم برایم جای بماند از کشور خارج نمی شوم و مبارزه خواهم کرد»
او چنین کرد ، من در آن زمان وقتی به بدخشان رفتم ، تمام شعار های را که قبلا علیه طالبان به دیوار ها نوشته شده بودند از هراس رسیدن طالبان پاک کرده بودند . مسعود مقاومت کرد و از سر به یاران مرده اش جان بخشید ، نتیجه مقاومت اوست که طالبان نتوانستندکل کشور را اشغال کنند که سر انجام توطیه جهانی قصد ترورش کرد و او را حذف کردند.

اینرا برای آن گفتم که برای یک مبارز واقعی واژه ی بنام شکست وجود ندارد ، پیروزی و شکست های ظاهری تنها جلوه های فراز و نشیب ها در این میدان است ، شکست و پیروزی واقعی تنها درذهن و تفکر ها شکل می گیرد ،اگر ذهن تان شکست را پذیرفت دیگر باور تان به پیروزی سرد می شود و نابود می شوید.

دکتر پدرام هیجده سال است بدون داشتن کم ترین امکانات علیه فاشیزم حاکم و مافیای قومی مبارزه می کند ، در این راه برای کشتنش جایزه گذاشتند ، وقتی اجتماع تاجیکان را شکل داد در همان لحظات نخست بر او حمله کردند ،در پارلمان بار ها بر او تاختند و حتی هشدار به قتل دادند، اما دکتر پدرام با استقامت باقی ماند ، اینبار به کمک مافیای قومی خواستند بر او خنجر زنند ، اما عمق این توطیه ها را عدالتخواهان می دانند ،صحنه را به این گروه های مزدور رها نخواهند کرد.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
نجیب
نظرات بینندگان:

>>>   بلی درست است خصوصیت خوب دیگرش اینکه دزد نیست ، او واقعا رهبر است باسواد است او مانند جنگ سالاران بی تاریخ نیست که با بدنامی آمدند وبا رسوائی بیتز میروند وکسی سرشان حسایب نمیکند اینها بجز متاع دنیوی نه هدفی دارند ونه می دانند چی باید بکنند ، اما کمبود پدرام اینست که این زمانه پول وتفنگ است و خلاف کاری که او اینهارا ندارد
ر

>>>   واقعا پدرامویچ مثل اسلافش مبارز است مگر لایق ریاست جمهوری نیست! قومیکه 1000 سال بیدار نشد به زنگ ّدرامویچ هم بیدار نمیشود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است