جنرال دنبال چه می گردی؟ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۶    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156275 منبع: پرینت

مثل گاو شیری دوشیدندش، پنج‌سال نامش را کشمش ماندند، پنج‌سال فرصت سیاسی‌ مردمش را ضایع کردند، مثل یک زندانی سیاسی با معذرت "ممنوع‌الدخول" و ممنوع‌الخروجش کردند، حالا به خاطر انتخابات و دوشیدن دوباره‌ی رای اوزبیک‌ها نقشه‌ی خیالی را روی میز گذاشته انگار از چه‌گوارای جنگ‌های چریکی استراتژی جنگ و صلح را می‌شنوند.
یکی برای جنرال دوستم بگوید، آقا در این نقشه‌های خیالی دنبال چه هستی، نقشه همان بود که برای حذف تو کشیده شده بود. به لحاظ خدا تا کی؟ ما چه وقت هوشیار می‌شویم؟ تا کی خاک پاشیدن به چشم مردم؟
نجیب بارور


جنرال دنبال چه می گردی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   دوستم جنرال معامله گر وتاجرسیاسی اند که خلق ازبیک را بار ها مورد معامله وتجارت سیاسی قرار میدهد واز گزشت روزگار هیچ نیاموخت.

>>>   راست بگویم با دیدن عکس و خواندن مطلب فوق که واقعا"زیبا نوشته شده حیران ماندم . در زمینه از محترم تینج صاحب نما ینده مردم در پارلمان و سخنگوی جنبش اسلامی احترامانه تقاضا مینمایم با وجود مصرفیت زیادی که دارند لطفن چند سطر بنویسند خوشحال خواهم شد .

>>>   دوتا‌گرگ‌ویک‌گوسفند‌فربه‌عاقبت‌چه‌خواهد‌شد

>>>   باثبات رساند که ازبک خام‌کله است

>>>   حالا دوستم را در روی نقشه فریب میدهند .

>>>   این هاهمه فروخته شد ه هستندهمیشه معامله میکنن باسران فاشیزم ازهمچواشخاص نبایدهیچ توقع داشت آزموده راآزمودن خطاست.
بکتاش

>>>   ازبیک ها برای آیند خود باید فکر عمیقتر بکنند از دوستم چیزی ساخته نیست.

>>>   هههههه حکومت مسخره اشخاص مسخره

>>>   دوستم همیشه معامله کرده وقاطع نبوده

>>>   بچو خودت هنوز هوشیار نشدی که در ین دینای بی دم چه میکذرد.

>>>   ما ادم های لوده زیاد دیده بودیم اما نه به اندازه دوستم اگر طفل پنج ساله هم میبود غنی را تا حال شناخته بود ولی دوستم عقلش از انهم کمتر است . وای بحال ازبک تباران.

>>>   سلام .از دوستم کرده انسان ....نیست.من بجای این شخص میبودم زهر میخوردم.ایادرقومشریف اوزبیک یک انسانباعقل نیست که این گدی گک رادرس بدهد تا فریبفاشیزم رانخورد.من فکر میکردم که فرزند هایش هوشیار وتحصیل کرده اند با تاسفکه انحا از پدر نا فهمتر اند.

>>>   اين همه پلو خوران كه دور و بر دوستم را مثل مور و ملخ گرفته اند، بايد وجدان خودرا بيدار كنند و اين جاهل مركب را به راه رأست رهنمايي كنند، تا نه فريب غني را بخورد و نه هم از گلو را. در غير ان براي چندمين بار فريب ميخورد.

>>>   ولسوالی پشتون کوت ولایت فاریاب را دولت قصداً تحت محاصره طالبان قرار داده است.
حالا به دوستم وظیفه سپرده میشود که برای از بین بردن محاصره طالبان،برعلیه طالبان اقدام کند.
تا آن زمان قیصاری نیز رها میشود.
بعداً اشرف غنی به میمنه میرود و با دوستم و قیصاری یکجا رهایی میمنه را از چنگ طالبان جشن میگیرند.
باز دوستم رییس جمهور خود را می یابد و از ازبک ها میخواهد که به اشرف غنی رای بدهند.

>>>   آقای نجیب بارور!
در جملۀ نویسنده گانی استی که خیلی هم بالایت حساب میشود، لطفاً قلمت را برای چنین بی مورد گویی ها حرکت مده، دوستم فردی نیست که که قابل مشوره باشد، دوستم فردی نیست که چیزی را بداند، دوستم چیزی نیست که ساختندش!
حد اقل یکبار در مورد دوستم چیزی را بدان بعد در موردش بنویس، دوستم در جایگاهی که قرار دارد از روی سویه و لیاقت نیست، او را قلم فرسایانی چون شما دوستم ساختند، او را استفاده جویان سیاسی چو نجیب جنایتکار دوستم ساختند و بالآخره او را نادانی و قلدرپذیری ذاتی قوم ازبک دوستم ساخته است، ورنه او کارگر عادی ای بیش نبود، ایکاش از همان مقام کارگری دوستم میشد که افتخارش بیشتر بود.
میهن زرغون

>>>   حالا که زمان به اتخابات نزدیک است با هم غنی پلان دارد که رای ازبک ها را بد ست آورد خام کله را میخواهد فریب بدهد . این آدم از گذشت روزگار عبرت نگرفت . توهین به قوم با همت ازبک است . همین قوم غیور و با همت بود که غنی را وادار ساخت تا به غنی اجازه دهد که ارز تبعیت ترکیه به افغانستان بر گرد. اما حالا از وی برای عملیات جنگ مشوره می گیرد که یک حرکت نمایشی و مسره است. دوستم اگر عقل دارد اینبار با کسی که با اعتماد و با اعتبار باشد در اننتخابات شریک شود عطا و محقیق را به یک خنده غنی نفروشد همین دو تن بود که در پهلوی دوستم در روز بد وی ایستاد شد.

>>>   دید و باز دید گلو و دوستم بی مدعا نبود چف و منتر گلو بالای دوستم خوب تاثیر کرده پس از چهار سال معاون بی صلاحیت همزمان با تحقیر وذلت و گاهی هم منع الدوخل و گاهی منع الخروج کردن ها حال که از یکطرف انتخابات ریاست جمهوری سال اینده نزدیکتر شده میرود مزید بر ان نسبت سرعت بخشیدن مسایل صلح کشور با طالبان توسط خلیلزاد از جانب امریکا براه انداخته شده و اشرف غنی بفراموشی گذاشته شده و غنی موقف خود را در خطر میبیند حالا باز هم بالای دوستم دست کشیده تا مگر از طریق ان بتواند بقای خود را برای پینجسال اینده تضمین کند اما غنی غافل ازین است که اقوام بزرگ چون تاج و هزاره و ازبک و حتی اکثریت قوم پشتون بر ضد اشرف غنی و پلان های شوم و خطر ناک ان در اینده هستند و در بیشتر از چهار سال گذشته غنی احمدزی کاری مفیدی را انجام نداده که رضایت مردم را حاصل کرده باشد و هر کسیکه در تیم انتخاباتی غنی احمدزی دخیل باشد مردم انرا از خود میرانند و بحرف انها گوش نخواهند داد .

>>>   برادر هاي مسلمان
صلوات بفرستید یک زره رحم دل باشید. ما مردم افغانستان نی اوطرف سکه را قبول داریم وني این طرف سکه را.و فقط برای ویرانی خرابکاری.به جان هم انداختن.در دنیا اول نمره هستیم.تا دیروز می گفتیم دوستم بیغیرت فرار کرده رفته ترکیه با حرف های فراوان. یکسال طول کشید که تا دوستم از سری خر شیطان بیاید پاین و حالا که بر گشته بنده خدا میخواهد با همگی هم دل وهم صحبت باشد همدیگر را در آغوش بگیرند.وما مردم جاهل هرروز وانگلگ می‌کنیم .مردمان پرخاشگر. نمیخواهند کشور ما آرامش و صمیمیت برقرار باشد.همیشه خون ریزی وآشوبگری را بیشتر ترجیح میدیم.هموطن اگر دلت بخودت نمی سوزد عقلا بخانواده وبه مردم رنجديده وبه کشوری عقب مانده ات بسوزد.تابه کی دربدری آوارگی سک وپشک شوی کشور های بیگانه .ما مردم افغانستان چه ما ازمردم دیگر کشور ها کم است که باید همیشه پادوی بیگانه هارا بکنم آنهم بخاطر چند نفر اشخاص جاهل وخود خواه بیسواد کورمغز که از ویرانی و خرابی لذت می برند.هر چقدر مردم آواره گردند کشته شوند این چند نفر فاسدخوشحال میشوند

>>>   اگری‌ ما مردم افغانستان بتوانیم این چند نفر فاسد مثلی رهبران اجزاب را از بین ببریم دیگر مشکلی وجود ندارد تا این ها ازبین نروند کشور ما نسلی جدیدی ما هیچ وقت روی آرامش را نخواهد دید.اگر این ها ميتوانستن یک راهی حلی وآرامی را به کشور ما برگردانند.تا حالا دراین چهل سال نموده بودند بهتر همین است که سران گروه های فاسد واجزاب ها خودشان را کنار بکشند وميدان خالی کنند به افراد تحصیل کرده دانشمندان نسلی جدید وطنپرستان واقعی و دلسوز همین نسلی جدید است اگر این ارثقال های گذشته کنار نروند این مملکت درهمین فلاکتي باقی خواهد ماند
( مجاهد پشیمان

>>>   دوستم هرچه باشد دوست تاجکها نمیشود تاریخ ثابت کرده در معامله سیاسی پشت پشتون ها ایستاده میشود

>>>   همه کار هارا در حقش کردند این بار به امید خدا که بارورش میکنند.
هههههه

>>>   این دوستم مشاور درست حسابی ندارد
کله خام است فکرش محدود تا کی فریب بخوری ممنوع الدخول و خروج
فقط دوستم باد بدن عقلش را باد میبرد واقعاً جای تاسف است حیف همراه تیم شریک شدی که جز ضرر چیزی شامل حال خودت و مردم نشد

>>>   افسوس به دوستم صد افسوس به دوستم فکرمیکنم که بیچاره راه خودرا دربیان گم کرده ازراه ناچاری به خانه دشمن خویش میرود.نه اینطورنیست دوستم هوشیارصرف نفس ،هوا وآرزوی شخصی خویش است .اوبه فکرمردم خویش نیست ومردمش یعنی برادران ترک تبارباید بدانند که اوموقف اشرف غنی را گرفته یعنی دست وآستین برزده که باردیگربه سایراقوام کشوربفهمانند که مردم ازبک قطعاً شعورندارند یک نفرکلان شان هرقسم دهل نواخت آنها بازی میکنند.
توصیه من برای خلق هوشیاروشریف ترک تباران اینست که فریب نخورند سرنوشت خودرا به دست اشرف جلاد ندهند.
ع.ج

>>>   هرکه ناموخت از گذشت روزگار
هیچ ناموزد ز هیچ آموز گار
توف قوم شریف ازبک است نه کدام شخصیت!

>>>   این جنرال هم عجب مخلوقی است۰ هر چه میکنندش هیچ دلش یخ نمیکند و باز هم پیش شان میرود۰

>>>   بر غنی اعتماد کردن مثل آنست که بر یک اوغانی در قرآن مهر کرده باشد و به شما قول شرف داده باشد اعتماد کنید۰ تاریخ گواه است که با این طائفه این غلط را دیگر نباید کرد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است