جنگ با تروریسم وظیفه مردم نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156020 منبع: پرینت

جنگ با تروریسم بین‌المللی نه وظیفه مردم است و نه در توانایی مردم؛ زیرا تروریست‌ها را چندین کشور همسایه و منطقه آموزش نظامی می‌دهند و حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، لذاست که تروریست‌ها در افغانستان، حتی نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو را به چالش کشیده است.

مردم ما که نه مزدور کشورهای بیگانه هستند و نه روحیه مزدوری را دارند؛ چگونه بدون آموزش نظامی و بدون تجهیزات و امکانات نظامی و با هزینه شخصی شان در برابر تروریست‌ها بجنگند؟ انصاف هم نیست که ما هم به حکومت سرباز و مالیات بدهیم و تابع حکومت باشیم، اما وظیفه حکومت و نیروهای امنیتی را نیز خود ما انجام دهیم.

بنابراین، از دوستان تقاضا می‌شود که به جای تأکید بر مسلح‌سازی مردم با هزینه‌های شخصی، روی حکومت فشار بیاوریم که وظیفه خود را انجام دهد و همان طرح جامع امنیتی مناطق مرکزی و استقرار ۸ کندک اردوی ملی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر را فوری عملی سازد.

جنگ با تروریسم بین‌المللی با هزینه‌های شخصی و مردم آموزش‌نادبده ناممکن و حداقل بسیار دشوار خواهد بود. البته تهیه سلاح و امکانات نظامی برای دفاع شخصی و برای اینکه مردم غافلگیر نشوند، لازم و ضروری است، اما توان جنگ درازمدت با تروریست‌ها با هزینه شخصی در توان مردم نخواهد بود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ تروریسم
وظیفه مردم
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ علیه تروریزم در افغانستان تا حدودی شبیه به سال‌های ۱۹۷۸-۱۹۹۱دارد منتهی قبل از سقوط نظام سیکیولر نجیب الله . تعداد تروریستان هفت تنظیم افغانی و هشت تنظیم شیعه و با سرازیر شدن آنها از فلسطین تا چیچینیا از سومالی تا یمن و سودان .... مقیاس و بزرگی و حجم کمک های مالی و نظامی کشور های غربی امریکا ، اعراب و پاکستان به مراتب بیش‌تر از حالا بود و در سال‌های اخیر جمهوری افغانستان از تمام کمک ها حتی گرفتن مواد غذایی از روسیه شوروی نیز محروم گردید . در حالیکه اکنون در افغانستان پولهای باد اورده کمک های. ناتو و مجموع غرب ، کمک IMF و اعطای قروض ، و دشمن هم تنها طالب. چرا ناکامی؟ چرا اشرار در جنگ جلال آباد در زمان نجیب ا لله شکست خوردند و قوای مسلح توانست تجاوز مسلحانه اشرار را که توسط نیرو های لوژیستیکی پاکستان نیز همراهی میشدند دفع کند و سر افگندگی نصیب متجاوزین افغانی و پاکستانی شد ،‌چگونه ؟

-دولت برخوردار از بهترین جنرال‌های مجرب که تحصیلات عالی به سطح ارکان حزب داشتند هم در اردو و هم در وزارت داخله و امنیت دولتی بود
-ایجاد کمیته مشترک نظامی متشکل از سه ارگان
-وحدت عمل مشترک سه ارگان نظامی به خصوص اردو
شخص نجیب الله در راس کمیته دفاع قرار داشت به حیث سرقوماندان اعلی
-ارتباط مستقیم و سیستماتیک با قوت های نظامی در جنگ
رهبری حزب و دولت میدانست که با خروج نیرو های نظامی شوروی حمله ای جدی بر افغانستان در حال وقوع است و آغاز حمله از جلا ل آباد خواهد بود . وزارت امنیت برهبری پولیس مجرب دوران داود خان یعقوبی راپور ها و کار های ارزشمند استخباراتی به شخص رییس جمهور تهیه می‌کرد .دکتور نجیب منحیث رهبر حزب پ و رییس جمهور قبل از آغاز حمله بیانیه ی مبسوطی در پیش قصر ریاست جمهوری در حضور هزاران عضو حزب و مردم ایراد نمود و گفت «««««««یا وطن یا کفن»»»»» در تمام نواحی حزبی اعضای حزب راجستر بودند تا در صورت ضرورت منحیث نیرو های ریزرفی ممد واقع شوند و یا اگر در کوچه و بازار وضعیت مختل شود اعضای حزب دست به اقدامات فوری بزنند رادیو و تلویزیون شب و روز با پخش آهنگ های میهنی
روحیه وطنپرستی را در میان مردم تقویت میکردند و شخص نجیب الله وقتا فوقتا در تلویزیون ظاهر شده و از این طریق با مردم در تماس میبود .این یک یاد آوری مختصر است.
جناب جعفری در کشور های پیشرفته مردم از الف تا ی تکس می‌دهند و از دولت های شان هم انتظار دفاع از جان و مال شانرا دارند اما افغانستا ن و مسایل آن کاملا جداگانه است سرتا پای کشور را بیماری تروریزم از سال ۱۹۷۸فرا گرفته است در این جنگ باید همه ی ما شرکت کنیم ولی نه تحت رهبری ، رهبری چون غنی با دستگاه دولتی اش.
خدمات عسکری باید حتمی شود . در زمان کارمل و نجیب خدمت زیر بیرق حتمی بود و در اسراییل مدت خدمت برای پسران سه دوره و برای دختران یکدوره است . کشور را چنین باید دفاع کرد . کمیته های دفاع خودی کوچه به کوچه زیر نظر اردو ا یجاد شود و تلویزیون دولتی به شیوه سابق ایجاد و وسیله ارتباطی میان دولت و مردم باشد و آهنگ های میهنی پخش کند . چرا دولت ناکام است به خاطریکه همه ای دستگاه رهبری دزد و خاین و مصروف جیب پر کردن استند . دفاع از وطن برای هر شهروند صرف نظر از ملیت فرض است . در غیر آن شکست هر روز نصیب ما خواهد بود .
کابلی...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است