طالبان خواهان حکومت عبدالستار سیرت شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۷/۸/۲۷ کد خبر: 156017 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد در قطر علاوه بر مذاکره با نمایندگان دفتر قطر طالبان، با ملا یعقوب پسر ملاعمر امیر متوفی طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

گفته می شود که طالبان در این مذاکرات خواستار لغو انتخابات ریاست جمهوری و برکناری اشرف غنی و حکومت او و تشکیل حکومت موقت به ریاست عبدالستار سیرت مقیم امریکا شده اند.

ستار سیرت وزیر عدلیۀ سلطنت ظاهرشاه که عضو هیئات روم مربوط به محمدظاهر شاه در مذاکرات بن در سال 1380 بود پس از آنکه ریاست حکومتِ موقتِ شکل گرفته در بن به گروه روم یا گروه ظاهرشاه رسید، این گروه در انتخابات درونی اعضای هیات خود، ستار سیرت را با 11 رای بریاست برگزیدند، در حالی که حامد کرزی تنها 2 رای را در میان گروه مذکور بدست آورده بود. اما زلمی خلیلزاد مانع قرار گرفتن عبدالستار سیرت بریاست حکومت موقت شد و به جای او حامد کرزی را بریاست این حکومت رساند.

هنوز از رابطۀ سیرت و طالبان اطلاعاتی به رسانه ها داده نشده و عبدالستار سیرت نیز در این مورد تا اکنون اظهار نظری نکرده است. از واکنش ارگ کابل نیز چیزی گفته نمی شود.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ستار سیرت
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است بسیار انتخاب معقول وبجا

>>>   کسی را به شهر نمیگذاشتند او میگفت اسپش را به خانه ای حاکم ببندند اقای سیرت واندیشمند ودیگر غرب زده ها ی تا جک را به شهر جا نمیدهند میگویند مارا ریس حکومت موقت میسازند امیدوارم که شمالی ها دیگر ازین خواب ها نبینند وبه دنبال سراب نروند واقع گرا باشند ومکانت و موقف خودرادرک نمایند
شسر علی

>>>   مگر ستار سيرت را امريكا و همين افغان يهود خليلزاد از كانفرانس بن اخراج نمودند، چون استاد سيرت ازبك ، عالم و دانشمند اسلام است ، در طول دوران مهاجرتش منحيث استاد و عضو رابطه عالم اسلامي در مكه مكرمه ايفاي وظيفه نموده ، هميشه همكار ملت مجاهد و رهبران جهادي بشمول گلبيدين بوده است، اي كاش ما افغانها كمي عقل ميداشتيم كه بعد از خروج شوروي أشخاص مخلص و مسلمان مانند استاد سيرت را در رأس امور سياسي و حكومتداري ميگماشتبم ، و از حسادت هاي شخص دوري جسته و تنظيم هاي جهادي هم از حكومتداري دوري ميجستند، تنها أشخاص مسلكي از بين تنظيم ها ميتوانستند در حكومت سهم داشته باشند ، كه در نتيجه نه جنگ قدرت رخ ميداد و مانند ملا هاي ايران از حكومت حمايت نموده و سالها عليه اجانب قوي هم مقاومت ميتوانستند.

>>>   به خاطر به به کرسی رسانیدن کرزی بعد از یازده سپتمبر نقشه کسی از جانب امریکا صورت گرفته بود و نماینده ویژه دفتر سی آی ای به طور مداوم کرزی را همراهی و مشاوره می‌کرد، زمینه مصاحبه های بین‌المللی را برای کرزی فراهم می‌کرد تا شخصیت کرزی را جهانی بسازد.

>>>   محترم نظر دهنده دوم كاملا موافق نظر شما استم ، ولي آزموده ها چانس دوم را نبايد داشت ، مانند گلي و ارازيل سران تنظيمهاي شخصي مجاهد نما !
و هرگز زهنم نخواهد پذيرفت كه مدرسه يي به مكتبي اعتبار زمام حكومتداري خداوندي را در روي زمين ، به ميل و رغبت خويش بدهد ، چه رسد در افغانستان !

>>>   سـیرت بکمال خــود فروشی
سوداگر بی حیای تورک است
دو مصراع فوق از شعری مربوط به آقای سیرت اند، خواننده گان محترم میتوانند از صورت و معنی این دو مصراع درک کنند که سیرت (تالقانی) چگونه یک انسان است! اگر سیرت به حکومت موقت یا دایمی برسد، معلوم است که در قوم پرستی یک سر و گردن از سایر قومپرستان بلند تر خواهد بود و پان تورکیزم را به تمام معنی در کشور استحکام خواهد بخشید، گفته باشم!
میهن زرغون

>>>   هزاران مرتبه اخلاق و روش و اسلامیت و انسانیت و دانایی و فهم اقای سیرت از اشرف غنی احمدزی کرده برتری دارد تصویر درخشان و روشن از کارکرد صادقانه و وطندودستانه و مردم دوستی از خود در اذهان عامه مردم بجا گذاشته بنظر من انتخاب اقای سیرت بحیث ریس حکومت موقت یک کار نیک و خوب و بجا و طرف قبول همه مردم بشمول مخالفین است معاشخوران رسانه ای ارگ با چنین درخواست مخالفین در صدد بد نام کردن بی مدرک و بی اسناد و دروغ بافی ها خاموش نمی نشینند اما خاک خشک بدیوار نمی نشیند و معاشخوران رسانه ای ارگ هم با وصف نام های جعلی شان مردم انها را میشناسند تلاش توطعه گران بی معنا است و بی تاثیر .

>>>   کاری خوب می شود

>>>   زرغوت صاحب !!!
تورك به معني سياهگك است چون تور در پشتو سياه را ميگوييند يعني سيرت صاحب تورك را سودا ميكند. ممكن هدف از تورك كدام نفر خاص باشد كه فعلا به ذهن ما نمياييد.

>>>   زرغون جان یکی عبد الستار سیرت است یکی سیرت طالقانی است .این گذارش گرچند صحت ندارد و طالبان انرا رد کرده است ولی هدف ان عبدالستار سیرت سمنگانی میباشد که میگویند ازبیک است ولی اوزبیک نیست اما سیرت طالقانی اوزبیک است .ستار سیرت دکتوراه دارد سیرت طالقانی معلوم نیست چیزی خوانه یا نه.
خدای نظر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است