تاوان اشتباهات خلیلزاد را کی می پردازد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۳    ۱۳۹۷/۸/۲۳ کد خبر: 155926 منبع: پرینت

تاوان اشتباهات خلیلزاد را بعنوان معمار سیاست امریکا در افغانستان کی می پردازد؟

خب، از اینکه مساله صلح برای تطبیق استراتژی خروج امریکا از افغانستان مهم و جدی است، بناً طرح حکومت موقت به نظرم تطبیق شدنی است و گزینه ی دیگری که بتواند پای طالبان را در حکومت افغانستان بکشاند، احتمالن وجود نداشته باشد.

حالا وقتی ما پس از 18 سال و پس از کشته شدن تقریباً 200 هزار شهروند نظامی و غیر نظامی و مصرف ملیارد ها دالر، اینک دوباره از صفر شروع می کنیم و به حکومت موقت متوسل می شویم.

به روایت تاریخ و به باور ما، مسوولیت این همه گند های سیاسی را برای سیاست امریکا و برای مردم ما، همین آقای خلیلزاد دارد! آقای خلیلزاد از یکسو بانی تفکر قومی در افغانستان شد که در کنفرانس بن مشارکت سیاسی را بر مبنای قوم بنیاد نهاد و از سوی دیگر مساله صلح را میان نیروهای مقاومت و طالبان در همانجا بنیاد نگذاشت و پیامد بازی های خطرناک پاکستان را نسبت به افغانستان جدی به امریکا گوشزد نکرد.

حالا به نظرم، هم دولت افغانستان و هم دولت امریکا قبل و یا بعد از عملی کردن حکومت موقت بعدی، در یک بازنگری طریفانه باید از خلیلزاد توضیح بخواهند و این آقا را باید به جرم خیانت به محکمه بکشانند. نباید فراموش کنیم که خلیلزاد معمار سیاست امریکا و افغانستان بعد از حادثه 11 سپتامبر است!

سمیع دره ای


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشتباهات خلیلزاد
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هرچه ما مردم افغانستان می‌کشیم علت اصلی آن خلیل زاد است.
چون پل ارتباطی بین افغانستان و ایالات متحده آمریکا همین بیشرف پست تنها بود.این ه، راست و دورغ را به دولت مردان امریکا گزارش می کرد لعنت خدا بر این شخص

>>>   حالا کاری نداريم هرکس چه فکری میکند.اما در زمان بوش پسر جامعه جهانی که به افغانستان آمدن فقط نابودی تروریست ها و بازسازی افغانستان تاجایی که مردم خسته از جنگ افغانستان از خوشحالی به پیراهن خودشان جا نميشدن اما متاسفانه درحالت.بیخبری نميدانستن اشخاص ....صفت مانعی چنین اقبال و شانس طلایی میشوند اتفاق های دراین مملکت افتاد توسط همین جانی خانه خراب که همه مردم را شوکه و ناامید نمودند.که حتی بعد‌ها میلیون ها نفر پا به مهاجرت گذاشتن از روی ناامیدی کشور ترک کردند.خداوند ذلیل کند اشخاص بی دین وفاسد را

>>>   تاوان اين همه فريب هاي خليلزاد را ملت افغانستان و ملت امريكا ميپردازد. پيش از خليلزاد در سالهاي اول تا ششم هم ملت افغانستان خوش بود و هم ملت امريكا خوش بود. همه چيز را خليلزاد و در قدم دوم غني خراب و ويران كرد. در سال هاي اول تعصب هم نبود در حكومت همه خود را شريك ميدانستند. پول بود كار بود بازسازي بود ارامي بود، طالب نبود همه اش از ترس مجاهدين در غار هاي پاكستان پنهان شده بودند. ولي خليلزاد همه چيز را بخاطر تعصب قومي اش خراب كرد و همه بازسازي و غيره و غيره حيف شد.

>>>   نظر دهنده سومی.ازاین که واقعیت را گفتی خداوند هم تورا دوست دارد.
یک توصیه برادرانه برایت میکنم هروقت که نماز خواندی دستت را ببر بالا وازخداوند ج بخوای آن های که دوباره این جنگ لعنتی را درکشور ما رایج کرد وبعد از ان تاحالا هزاران نفر کشته و زخمی شدن میلیون ها نفر آواره و دربدر شدن.و شما وطندار گل فقط از تی دلت دوعا بکن واز خداوند بخواهید اعوامل این بدبختی را به قهار و غضب اش گرفتار نماید و همچنین گناهی این های که يتيم شدن ویا بیوه شدن داغدار شدن.دامنگیر همین جانی شوند مثلا.کرزي غنی .اتمر .استانکزي.ودیگر ... های دنباله روی این ها
( مامور عبيداله کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است