با صحبت های اشرف غنی تظاهرات پایان یافت
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۷/۸/۲۱ کد خبر: 155890 منبع: پرینت

با سخنان اشرف غنی از طریق تلفن به تظاهرکنندگان، اعتراض در کابل پایان یافت.

اشرف غنی به معترضان اطمینان داد که امنیت ولسوالی های مناطق مرکزی تأمین می شود.
پس از این، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که اعتراض کنندگان پس از دریافت پیام اطمینانی از سوی رییس جمهور غنی و استماع جزییات اقدامات، به اعتراض مدنی شان خاتمه دادند.

معترضان که از ساعت 11 شب گذشته در پیوند به نا امنی در ولایت های ارزگان و غزنی دست به اعتراض زده و خود را تا مقابل درب ریاست جمهوری رسانده بودند، بتدریج آمار شان بیشتر شد و به یک اعتراض عمومی تبیدل گردید.

تظاهرکنندگان در صحبت تلفنی با اشرف غنی، از او خواستند که حمله شورشیان به ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص در ولایت‌های غزنی و ارزگان را با اعزام نیروی بیشتر دفع کند. آنها همچنین از آقای غنی خواستند که دستور حمله هوایی بر پایگاه‌های شورشیان را بدهد، به وضعیت آوارگان و زخمی‌ها رسیدگی و ایجاد واحدهایی از نیروهای امنیتی افغانستان در این سه ولسوالی را صادر کند.

اشرف غنی در صحبت تلفنی با تظاهرکنندگان گفت که از ۱۱ شب گذشته دستور آغاز عملیات هوایی را داده و امروز نیز محمد شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش را برای مدیریت جنگ به منطقه اعزام کرده است.

او اضافه کرد که تاخیر در اعزام نیرو به این ولسوالی‌ها به دلیل وضعیت آب و هوا بوده نه به دلیل سهل‌نگاری دولت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   منظورتان این است که بعد از این هزاره ها و هر قوم و قریه و شخصی که به مشکل خورد پشت ارگانها و مسئولین مستقیم نگردند و گناه رئیس جمهور است و برود مستقیماً گلوی اشرف غنی را بفشارند تا که یک ملت یک شخص و دولتش را ریشخند و بی نظم کنند
اس پ هزاره

>>>   Salam
اعتراض های که فاقد هدف مندی بلند و‌پویا باشد زود مهار می شود ، غنی با هشیاری تمام از همان لحظات نخستین جنرال مزدور شده هزاره تبار را برای مهار جوانان هزاره پیش کشید ، سر انجام این جنرال مزدور حق بادار را ادا کرد و قادر شد اعتراضات را خاتمه دهد ، این جنرال در آخر از تریبون همین اعتراض گران با تفنن این جمع را پراگنده ساخت . غنی با چند وعده ی میان تهی همه را دنبال نخود سیاه فرستاد ، و جمعی را به عنوان انتقام کشت .
مردم هیچ نمی آموزند .

>>>   Ismail Azimi
چرا هر وقتی مردم از روی ناچار به جاده ها میریزند و علیه حکومت قبیلوی شعار میدهند و میخواهند بار و بستره شانرا از ارگ به بیرون بیاندازند ، سر و کله جنرال مراد علی مراد، امرالله خان صالح، الماس خان زاهد و جنرال جرئت پیدا شده و جلو مردم را میگیرند؟
اینها در هنگام فجایع طالبان در ارزگان، مالستان، جاغوری ، کندز و ... کجایند؟

>>>   Saeed
ريس انتحاري درارگ است .
ازكجاآماده ميشود . ازكجاميداند كه چه موقع و در كجا تضاهرات است .
انتحاري در مهمانخانه دولتي در حال احضارات منتظر قومانده ارگ استن .

>>>   Shafaq
آنچه در این لحظه مغزم را منفجر می کند، تحلیل های من درآوردی فیسبوکی است که "اسلام به ذات خود ندارد عیبی . . ." یا کشف تازه یی که گویا "اشرف غنی و عبدالله و گلبدین دست نشانده های امریکا اند" و ما تا هنوز این راز مبهم را کشف نکرده بودیم.
این چه اسلامی است که پیهم الله و اکبر نعره می کشد و کشتار می کند و یک کشور اسلامی کثیف هم صدایش بلند نمی شود و یک مجمع اسلامی گندیده هم اعتراض نمی کند؟ آخر خوب این اسلام چه خواهد بود؟
از اشرف غنی قوم گرا و عبدالله بی خاصیت و گلبدین که "عروس هزار داماد است" و هر سه این ها شرافت شان را فروخته اند، انتظار عمل انسانی و ملی داشتن اشتباه است اما این محقق و خلیلی و دلقک های دیگر که هر نوع امکانات لازم را برای دفاع از مناطق هزاره نشین دارند و با خون مردم هزاره به نان و نوا و دارایی و قدرت رسیده اند، در کدام گور پنهان هستند؟
مردم هرقدر هم که همدردی کنند و پهلوی هموطنان هزاره بایستند، هیچ تغییری در وضع نخواهد آمد زیرا طالب و داعش با اعتقاد به پیغمبر و دین و خدا انسان می کشند و اشرف غنی کثافت با اعتقاد به سیاست امریکا و برتری طلبی قومی با دولت مزدور و اجیر و بی خاصیت اش کشتار هزاره ها را تماشا می کنند و هیچ جای شک هم نیست که خود نیز در این نسل کشی دست داشته باشند!؟ جواب طالب را یک حکومت غیر طالبی با قوای مسلح و پشتی بانی مردم می توانست بدهد که ما متاسفانه فاقد چنان دولتیم.
.
دیگر چه قدر به فامیل های شهدا تسلیت بگوییم؟ دیگر چه قدر مرثیه بسراییم و تقبیح کنیم و تحلیل کنیم و اشک بریزیم؟
ما زنده ها باید برای خود تسلیت بگوییم زیرا زنده گی ما ارزش بیشتر از تماشاچی بودن فاجعه های پی در پی را ندارد.
این هموطنان نازنین من هر سه عضو یک فامیل بودند که در حمله ی انتحاری دیشب به شهادت رسیدند.
لعنت به شرف باختگان داخل و بیرون ارگ و لعنت به اعتقاد کور دینی که شغال تربیه می کند!
.
بلی، آخر انسان هستم و احساساتی هم می شوم. شما خردمندانه بنویسید.

>>>   مردم ما خاصتن مردم هزاره ما با گفتن تسليت و خواست پيگيرى از جنايات خود را فريب ميدهند طالب و داعش دشمن و مستقيمن از جانب فاشيستان قومى- مذهبى ارگ حمايت ميشوند و شمارى از بيخاصيتان مانند عبدالله ، محقق، خليلى و دانش كه وجدان خود را فداى مقام و پول كرده اند هم در رديف همان حمايت كننده طالب و داعش قرار گرفته اند دشمنان مردم افغانستان باشندگان و جيره خوران ارگ اند نميتوان از دشمن طلب دادخواهى كرد مردم بايد آگاهانه در مقابل اين دشمنان قسم خورده مردم افغانستان به مبازره بر خيزند نه مفاهمه. اكثريت كشتار در افغانستان نسل كشى است كه مركز قوماندهى آن ارگ رياست جمهورى است تا ارگيان به آتش كشيده نشوند شعله هاى نسل كشى خاموش نخواهد شد

>>>   Navid
هرقدر در مورد این دولت فاسد و رهبران ذلیل اش بگویم باز هم کم گفتیم

>>>   Raufi
امین جان ، این بار بسته های ملیون دالری به جیب جنرال مرادعلی خاین ومزدور فاشیزم قبیله واریز میشود که نه تنها با هزاران چال ونیرنگ صفوف مظاهره چیان را متفرق ساخت بلکه درآخرخط این بیگناهان را به خاک وخون نیزکشید.

>>>   Amin
محقق ، خلیلی و امثال اینها سالها پیش نه تنهاوجدانهای نداشته خود را بلکه خون هزاره ها را هم فروخته اند. انسانیت در وجود شان مرده است ، پول چشمها و گوشهای شان را بسته است. مطمین استم که با هر انتحاری در میان هزاره ها ، پول وافر به جیب های این خود فروخته ها سرازیر میشود .

>>>   زادی
به الله قسم‌هست جز ارگ هیچ کسی پول ملیونی را برای خرید انتحاری نمیپردازد
برایم اینرا چندین بار کسانی که از خود مدارس اناحاری سازی خبر داشتند گفتند
دیروز هم باز نشر کردم که تا صبح باید پول برای خرید هر انتحاری از طرف ارگ داده شود اگرنه همه انتحاری ها در خود کابل موجود هستند تا پول پرداخت نشود کسی اجازه برای شان نمیدهد که بین تجمعات خویش را انتحاری کنند!
اگرنه تجمعات دیگر هم‌قبلا بوده از حکمتیار و خود اشرف غنی هیچ انتحاری نشده و‌نمیشود چون کسی نداریم تا برایشان انتحاری خریداری‌کنیم!

>>>   جنرال مزدور حق بادار را ادا کرد و قادر شد اعتراضات را خاتمه دهد

>>>   اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نبوده ، بلکه دشمن قوی ملت غیر پشتون افغانستان می باشد
خاکسار

>>>   سرگپهای غنی چرا اعتبار میکنید تمام کشور را فروخته سربسته با نفوسش فروخته
کدام گپ غنی وکرزی واقیعت بوده اینها تیکه دارهای افغانستان استند پنحسال پنجسال اجاره میگیرند مردم ومعادن افغانستان راهرکزاعتبار نکنید.

>>>   اشرف غنی باید دستور دفاع از سربازان را بدهد که در چوکات وزارت دفاع می جنگند نه دفاع از افراد مسلح خودسر و زورگویی که بدون دزدی چور و چپاول کاری ندارند بگذارد که این مکروب چتل را حکومت از بین برده نمتواند طالب دندانش را بشکند تا دیروز هزاران مردم را تیل داغ کردند ولی کسی هیچ پرسان نکرد

>>>   تا زمانیکه مردم هزاره به کریم خلیلی و سرور دانش و جنرال مراد علی مراد این سه ضلع مثلث شیطانی همکار و همگام با ارگ قبیله گرا دشمن قوم هزاره و تاجیک و ازبیک بنام هزاره بودن انها بالای حرف های شان اعتماد کنند و فکر کنند که انها دوست هزاره ها هستند درین دوران حکومت قبیله گرای غنی احمدزی روز تا روز بنام های گوناگون کشته و از بین برده میشوند و جایشانرا برای قوم ارگ میسپارند چنانی که ما امروز شاید چنین جنایت بنام ترورستان طالبان در مناطق هزاره نشین هستیم و زمانی که هزاره ها برای داد خواهی و تعبیض قومی به تظاهرات و راهپیمای براه اندازند در انصورت یکی ازین سه نفر از قوم هزاره وفادار به ارگ را دستور میدهند تا هرچه زودتر انها را به یله ونیرنگ و غم شریکی با انها تظاهرات را منحل و انهارا بخانه هایشان روان کند چنانی که همین طورهم شد درخت میگوید دسته تبر از از شاخه من نباشد کسی مرا زده نمیتواند راست هم است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است