دوستم هرگز دوست و دشمن را نمی شناسد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۵    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155859 منبع: پرینت

جنرال صاحب دوستم را سالها پیش همین گلبدین فریب داد و بر ضد دولت استاد ربانی شورای هماهنگی‌ را ساختند که سالها بی‌ فایده جنگید و سبب پیدا شدن و ریشه گرفتن طالبان گردید ، همان طالبان دو بار آقای دوستم را تا ترکیه فراری دادند که باز هم همان قهرمان ملی‌ ویرا از ترکیه خواست و مسلح ساختش و فرستادش در صفحات شمال برای مقابله با طالبان!

و اینبار که در ترکیه تبعید شده بود چه کسی‌ ویرا پس به زور اورد؟
استاد عطا محمد نور و استاد محقق...
یاد مان هست که گفتند "اگر جنرال دوستم را به خوبی‌ میاورند که خوب و اگر نمیاورند به زور می‌‌آوریم" که آورده شد.
حالا باز برای چه پشت شیطان سنگ رفته؟
به گمان من اقای دوستم یا الزایمر (یاد فراموشی) دارد و یا بسیار بسیار گپ رو و نادان که هرگز دوست و دشمنش را نمی شناسد!

مهسا خراسانی


دوستم

دوستم

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال عبدالرشید دوستم فریب دشمنان را نخورید تاراحامد کرزی واشرف غنی گپ داده اند وگلبد الدین دشمن مردم ازبک،تاجک وهزاره های افغانستان میباشتد

>>>   حالا نه گلبيدين آن حكمتيار سابق است و نه دوستم آن دوستم است ، دم هر دويشان زير پاي امريكا است ، يگانه وجه مشترك گلو و دوستو بي سوادي هر دريشان است و بس.

>>>   دوستم. فردا. شاید. با.غنی.با.هم. بنشیند.و با. هم.چای. شیرینی.نوش. جان.کند
که.بر.قمار. سیاست.هزار. لعنت.باد
جاغوری

>>>   خانم مهسا خراسانی دوستم ومشادرین شان نیک میدانند که اجماع منطقه وقدرت امریکا را در کجا جستجو کرد موصوف آنقدر هم به ضم شما (گپ رو و نادان) نیست

>>>   گلبیدین باز احتیاج دوستم است
اما هدف اصلی شکستن ایتلاف بزرگ ملی است

>>>   مکالمه میان دو استراتژیست

تاریخ: ۱۶ اکتوبر سال ۱۹۹۰ میلادی
محل : وزارت خارجه جمهوری پاکستان

... وزیر : از دیدن و ملاقات فرمانده بسیار خوشحال استم. افتخار دارم که با ایشان از نزدیک می بینم. قرار است پس فردا بخاطر مذاکرات به جنیوا بروم. میخواستم از فرمانده بشنوم که نظر ایشان و مجاهدین درین ارتباط چیست. چه پیام خاص دارند که من مدنظر داشته باشم .

فرمانده : تشکر از مهمان نوازی تان. شاید من درک نکردم یا درست ترجمه نشد . وزیر صاحب میخواهند پیام مردم افغانستان را در مذاکرات انتقال دهند. اگر تکرار شود خوب است.

صاحب زاده یعقوب خان : بلی درست فرمودید. میخواهم پیام و نظر مجاهدین افغانستان را با خود داشته باشم.

فرمانده : جناب وزیر ، ملتی که بخاطر آزادی و عزت خود در میدان نبرد میجنگد و همه دار و ندار خود را در کف گرفته است توانایی نمانیده گی از خود را نیز دارد. ملتی که جنگ را بلد است حرف زدن و صلح کردن رانیز بلد است.

وزیر: جناب فرمانده من از نظریات صریح شما قدردانی میکنم. برای شما وقت خوش در پاکستان میخواهم . در مبارزه موفق باشید.

این مکالمه بین جنرال صاحب زاده یعقوب خان که از سال ۱۹۸۲ الی ۱۹۹۱مقتدرترین وزیر خارجه پاکستان به شمار میرود و فرمانده احمد شاه مسعود در یگانه سفرش به پاکستان صورت گرفته بود. ملاقات کمتر ازپانزده دقیقه دوام کرد. نقش محوری پاکستان در معاهده جنیوا یکی از زخم های تاریخ افغانستان است. فرمانده مسعود بهای این روحیه ملی گرایی را با قلب اش پرداخت اما نگذاشت بیگانه از او نمایندگی کند.

امرلله صالح

>>>   مهسا جان
به فكر من حكمتيار كسي است كه در زمان كه در بشاور در وقت جهاد بود بزركترين سهميه از طرف امريكا و بادارانش ميكرفت نسبت بديكر تنظيم ها وو وقتيكه با نفرت فراوان كه داشت باز هم به كش و فش و دبدبه اورده شده به كابل و حالي هم بزركترين دسترخوان بولي را كه معادل دو يا سه لك دالر ما هانه برايش داده ميشود
بس ؟
همان كه ملاقات جناب دوستم با حكمتيار شده ايا براي اغاي دوستم كفته نشده باشد كه لازم با حكمتيار ديدو واديد كند و همان روز هم با خليل زاد نشست داشت و بشت برده جه كب ها است كه تاريخ به اثبات خواهد رساند و اما هركز هاي شما كه كويا دوستم دوست و دشمن را نميشناسد يعني جه ؟ قدرت عام تام بدست بادار كل است و ممكن يكشبه بدون كدام انتخابات حكمتيار را بر كرسي قدرت يعني ريس جمهور اكر بسازد جيزي كفته ميتوانيد

>>>   به باور من کاندید مطلوب امریکا در این دوره حنیف اتمر است.
انتخابات ریاست جمهوری و برنامه آشتی با طالبان همزمان پارادوکس شده برای امریکا و اگر نتواند این پارادوکس را حل کند، شاید انتخابات را به تعویق بیندازند و انتخابات نخواهد شد و یک دور دیگر غنی همچنان رییس جمهور باقی خواهد ماند.

هر آنکسی را که امریکا بخواهد، همان رییس جمهور تان خواهد بود و شما رهبرانی که می خواهید میلیونها دالر را برای انتحابات برای (هیچ) هزینه کنید، پول های تان را برای یک هدف انسانی برای یک پرورشگاه، یک کتابخانه و یا یک شفاخانه برای تداوی معتادان مواد مخدر هزینه کنید.
یا سلاح برای یک قیام مسلحانه در آینده دورخریداری و تدارک کنید و به مرگ تدریجی مردم خاتمه بدهید.

دیگر دوران وعده ها و شعارهای آتشین گذشته وارد میدان عمل شوید و مردم را برای گرفتن رأی آنها، چند رأس گوسپند نپندارید.

>>>   واقعا ازبیک کله خام است

>>>   مهساجان قندسلام وخسته نباشید..
اینهاهمه هرکس ودرهرجایی که هستنددربین خود برادرانه وار زندگی وهمکاری دارند. مهمانی هاوشراب نوشی هادارند. صرف ماوشما رافریب داده ومیدهندو درمقابل مابه مثل دشمن بین هم رفتار دارند. دراصل اینهامطابق پروگرام های ازقبل تعین شده برای باداران خویش اجراآت منمایند.

>>>   دوست کس است که در روز بد برایت به کار اید. در ان و قت که شورای نظار بالای دوستم حمله کرد.همین حکمیتار بود که از دوستم دفا ع کرد. و شورای نظارا شکست داد. همین قدر کفایت می کند.
وسلام رحیم از کابل.

>>>   از قدیم گفتند که ازبک کله خام است؛ این هم نشان روشنش

>>>   برادر، اینها در تقسیم قدرت و دزدی منابع ملی ما دوست و دشمن نمی شناسند. این مردم ساده دل اند، که گاهی عقب این و گاهی عقب آن دزد روان اند و در اخیر مأیوس می شوند.

>>>   امروز صبح یکی از کارکنان وقتی با هرکه احوالپرسی می نمود درضمن سراغ یک ملای قوی را میگرفت وشیرینی هم وعده میداد، مشکلش این بود که یکی از اقاربش را اختطاف چیان برده اند و درمقابل رهائی او دالروافر خواسته اند ، این مامور بجای اینکه پولیس را درجریان بگذارد پشت یک ملای غیب دان است تا معلوم کند که اختطاف شده درکجا ودرچی حالی است، توسط کی اختطاف شده زنده است یانه، یکی از مامورین که خانه اش در دارلامان وقلعه مسلم است برایش وعده داده که یک ملای خیلی قوی را بلد است باشرط شیرینی اورا نزد این ملا می برد
ر

>>>   دوستم صاحب نادان نيست اما ممكن ياد فراموشي داشته باشد. مشاورينش بايد هر لهظه هر چيز را بيادش بياورند. ورنه باز فريب دشمن را ميخورد.

>>>   جناب حکمتیار که حاضر میشود همراه دوستم ملاقات کند اینهم یک افتخار است برای دوستم که باهمچو یک شخصیت کشور دیدار و ملاقات میکند ورنه شخصیت حکمتیار تا دوستم جنایتکار بسیار بسیار فاصله دارد اینکه دوستم یک فرد بیسواد است وهمیشه فریب میخورد این مشکل خود دوستم است
قربان علی ارزگانی از مشهد

>>>   زلمی خلیلزاد کیست و چی خواهد ؟
زلمی خلیلزاد غلزایی در بلخ زاده شده و از جمله ناقلین بود که به مرحمت و لطف خاندان آل یحیی به تحصیلات فرستاده شد تا مغز متفکر قبیله شود . این روبه پیر در جوانی با مزدوری به دستگاه استخبارات آمریکا ، آمریکا رفت و در بلند ترین رتبه دیپلوماسی انکشور دموکراسی فروش رسید . با اینکه در غرب بزرگ شد و در آمریکا پرورش یافت ولی سرشت وطن فروشی و مزدوری از وی زدوده نشده است ، خلیلزاد همان شجر بدگهری است که حاصلش جز زقوم و زهر نیست .
این موجود امروز در سرزمین من و شما به نام یک آمریکایی اوغانی نشان آمد و رفت دارد . چرا ؟ چی دلیل است که این گلخن زاده قبیله امروز باز با حضورش در میدان سیاست افعانستان ضرورت شده و طرف بهره برداری سیاست گذاران استعمار نوین قرار گرفته است ؟
جنگ های فرقه یی و نژادی به منظور تحکیم پایه های قدرت طالبی در شمال و در مناطق هزاره نشین یک پیامد کلی دارد ، و ان اینکه کشاندن دامنه جنگ ها در شمال و مرکز باعث بی ثباتی منطقه شده و با این رویکرد غیر اخلاقی و غیر انسانی در برابر برادران هزاره و شهروندان کشور ما ، جلو انتخابات آینده گرفته می شود . زیرا جنگ است و درین سیاست چند دلیل را می بینم :
۱ - آمریکا برای فرزندان ناخلف داعشی خود جایی برای بقا و زیست ندارد جز افغانستان و درین راه از هر وسیله ممکن استفاده خواهد نمود و خلیلزاد این پروسه را تقویه می کند .
۲ - آمریکا به نماینده گی خلیلزاد به هر گونه ممکن می خواهد تاثیر گذار در سیاست آسیای میانه باشد و درین راهکار از هیچ گونه جنایتی در برابر شهروندان افغانستانی دست بردار نخواهد شد .
۳ - دیدار خلیلزاد و جنرال میلر با سران مجاهدین فقط روی همکاری شان در جا به جا سازی داعش در افعانستان تمرکز دارد و هر کسی به این راهکار آمریکا و غرب مخالفت کند به گونه کشته خواهند شد . داستان کشته شدن این دو جنرال به همان کندن کله گرگ مانند و همرنگ است که آمریکا به خود دستاویز نموده است .
۴ - خلیلزاد نماینده آمریکاست و برای منافع سیاسی و منطقه یی آمریکا کار می کند ، این روباه پیر می خواهد طالب را که گرایش های قومی و مذهبی دارند رام نموده در پهلوی داعش قرار شان دهد ، تا از یک سو قدرت قومی اواغنه تحکیم یابد و از سوی دیگر داعش بی جای و بی نام نماند . اما طالب ها نمی خواهند قدرت را با کس دیگری تقسیم کنند .
درین گیر و دار جا به جا سازی داعش در افغانستان ، روسیه هم خاموش نه نشسته به نام نشست صلح ماسکو از طالبان دعوت کرد تا در پروسه صلح بین الافغانی سهیم شوند . اما اصل قضیه از دید من حقیر چیز دیگری باید باشد .
روسها باور مند شده اند که آمریکا برای جا به جایی داعش رانده شده از سوریه در افعانستان فعالیت دارد و این نگرانی روسها را وا داشت تا با طالبان زیر نام پروسه صلح نشست مخفی داشته باشند . امکان دارد روسها برای طالبان در نشست های پشت پرده وعده همکاری مالی و نظامی کرده باشند تا مانع گسترش داعش در افعانستان شوند . اینکه منافع پاکستان را روسها چگونه مد نظر می گیرند ، زمان نشان خواهد داد. پاکستانی ها هم برای زهر چشم نشان دادن به غرب و آمریکا شاید در برابر روسها انعطاف پذیری کنند .
ازین رویکرد ها چنین برداشت می شود که انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده برگزار نخواهد شد و جنگ سیاسی روس و آمریکا بحران منطقه یی را دوچندان خواهد ساخت و مردم بیچاره و هردم شهید ما را بیشتر ازین به کام مرگ و بدبختی فرو خواهد برد .
منصور بدری

>>>   حال ارجمندی ها ره با هم معرفی نمودند که ازین به بعد اینها مسایل را به پیش خواهند برد

>>>   جنرال صاحب دوستم اينقدر لوده نيست كه حكمتياري را كه دوستم را مليشه گفته هزاران راكت بالاي كابل فير كرد و بهانه اش هم مليشه ناميدن دوستم بود نشناسد. حكمتيار را كه تا حال به دو دولت تسليم شده و تاريخ سياسي اش مملو ز تسليمي و شرم و جهل و دروغ و كشتار انسانهاي بيگناه چيزي ديگري نيست. دوستم امروز دوستم ديروز نيست كه فريب بخورد امروز دوستم در سطح رهبري يك ايتلاف بزرگ قرار دارد كه دل دشمنانش را كفانده .
دوستم شايد صرف بخاطر عيادت از حكمتيار كه مريض است ديدنش رفته باشد.

>>>   از دوستم هيچ شك نيست كه باز فريب دشمن را خورده و ايتلاف را خراب كرده و ارزو و ارمان سه قوم بزرگ ازبك هزاره تاجك را به باد دهد. اين جنرال بيست ستاره جنگ را خوب بلد است ولي از سياست هيچ نميفهمد.

>>>   روزی این دونفر کابل را به خاک سیا کشیدن حالا رفیق هم دیگر شدندآیا دنبال رفتن آنها بس نیست هر کدام وابسته به کشوری گل بیدین به پاکستان دوست نداشتنی هم به ترکیه به خاطر هدف کشور های خارجی افغانستان به خاک خون کشیدن بد بختی افغانستان از همین رهبر ها است روزی حد اقل 150 نفر شهید می شود هر کدامشان جدا گانه افتخار می کند باس توپ فتو بال طرف دار من آن طرفی کشت کشورهای خارجی جایزه میدهد برای شان مر دمانی شهید میشوند به خاطر زنده ماندن لقمه نان با بت 200 دلار آمریکایی سر باز اردوی ملی یا پولیس میشود 90 در صد همین هارا بررسی کنید به خاطر لقه نان جانش از دست میدهد به کدامی

>>>   اگر دوستم کمی عقل و منطق داشته باشد باید اینرا درک کند که کی تبعیت اش به ترکیه کرد و کی ها بودند که با فشار و زور انرا از ترکیه دوباره به وطن اش برگشت داد مرد و زن کشور ما چه که طفل وطن ما اینرا درک کرده اند که گلبیدین حکمتیار این جاسوس باوفای پاکستان بر ضد مردمان هزاره و تاجیک و ازبیک است بر طبق دستور ای اس ای دوستم با کدام منطق وعقل بازهم فریب شیطان جاسوس پاکستان گلبیدین راکتیار را میخورد و بدیدن ان خبیث با بچه گک اش رفته است .

>>>   خانم مهسا خراسانی اولا که در هیچ جای افغانستان خراسان وجود نداره وهرگز نخواهدداشت به گفتن حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه..
جنرال دوستم بهتراز هزاران باسواد مانند ع و غ ودانش است .؟ آیاشمافکر میکنید ازبرادران جمعیت کدام شان سواد کافی دارند همه شان مدرک بازاری گرفتن ازاین باوادان کرده جنرال دوستم هزار بار بهتراست

>>>   بلی، هم جای تاسف است هم جای شرم۰

>>>   خراسانی احتیاط !
قهرمان مولی در کولاب تشریف داشت که خرچ دسترخوان و اعاشه شورای نظار و دوستم را آخند های قم از تهران جیره میدادند
معلم عطا ( امپراتور لاف ) در میدان هوایی بی صبرانه منتظر دوستم بود که طیاره دوستم را باداران شان اجازه نشست نداد
اینکه دوستم حالا کجا ها میرود و با کی ها ملاقات مینماید شاید نسبت به خودت حال و احوال را خوب درک کرده باشد
جمیل پروانی

>>>   دوستم در دوران نجیب هر بلسد این خاک را با پول معامله کرده وجنگ کرده دوستم یک حیوان است او نه تحصیل دارد ونه مسلک شما مردم هم چی حرفی دارید برای دوستم بگوید پول بگیر همراه<<<<<< او اینکار را میکند

>>>   دوستم:
۱-باید به کورس سواد اموزی کلان سالان شامل شود
۲-باید نوشتن و خواندن حد اقل فارسی را یاد بیگیرد تا فهمیده شود که چه می‌گوید
۳-این رهبر مقتدر به اصطلاح گلم جمع تمام اموال و دارایی مردم را که از ابتدا تا حال چور کرده به خزانه دولت تحول کند. فکر میکنم این پول برای آبادی افغانستان تا چندین سال کفایت می‌کند و ظرورت به کمک های خارجی نیست.
۴-همان طوریکه همیشه به رهبران چپ و راست به اسطلاح خودش (اتمنان) داده این بار اطمینان بدهد که دیگر هرگز غلامی غلام های مثل گلبدین خیانتکار را نکرده و تنها غلام مردم باشد.
۵-در تلویزیون هم هیچ وقت ظاهر نشو چون مردم توان خریدن تلویزیون ۷۰ آنچه را ندارند که روی کاسه مهتابی ترا ببینند. محمد از کانادا

>>>   یک بیسوداد فرق بین دوست ودشمن را چی میداند کسانیکه از دوستم پشتی بانی میکنند انها نیز بیسوداد استند

>>>   هيچ كس را نشناسد گلو را ميشناسد.
با احترام معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است