چرا راپور خیریتی؟ خطر را جدی بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۸    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155854 منبع: پرینت

جاغوری و مالستان مورد هجوم سنگین تروریست‌ها قرار گرفته و جنگ بر حکومت‌های محلی و مردم این دو ولسوالی، تحمیل شده است. همه تلاش داریم، به بهانه‌ی اینکه روحیه‌ی مردم تضعیف و رعب و وحشت در جامعه ایجاد نشود، پنهان‌کاری کرده و واقعیت‌های جنگ در این دو ولسوالی را بیان نمی‌کنیم.

واقعیت امر این است که تروریست‌ها با تعداد زیاد و با سلاح‌های مدرن در اطراف جاغوری و مالستان تجمع کرده و هر شب بر سنگرهای دفاعی نیروهای امنیتی و مردمی تهاجم می‌کنند و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و مردمی را به خاک و خون می‌کشند.

راپور خیریتی‌ دادن، یقیناً فاجعه‌بار است، ما باید خطر را جدی را گرفته و با تمام توان، حکومت را تحت فشار قرار دهیم تا بی‌توجهی و بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و قاطعانه با تروریست‌ها وارد جنگ گردیده و مراکز تجمعات و جبهات تروریست‌ها را در اطراف ولسوالی‌های جاغوری و مالستان بمباران و از مردم و نیروهای امنیتی حمایت و جلو کشتار مردم و تلفات سربازان ارتش و پلیس را بگیرد.

نمایندگان مردم ما در حکومت، وکلای ما در پارلمان و متنفذین و مردم ما در کابل در این زمینه، مسئولیتی بیشتر دارند تا حکومت مرکزی، به‌ویژه سرقوماندان اعلای قوت‌های مسلح و رهبران نهادهای امنیتی را از هر طریق ممکن، تحت فشار قرار دهند تا با اعزام قوای هوایی و زمینی، تروریست‌ها را در اطراف جاغوری و مالستان، سرکوب نمایند.

داکتر محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راپور خیریتی؟
جعفری
نظرات بینندگان:

>>>   Habibi.
مردمی که پیش پای قاتلان خود فرش هموار می کنند و معاونت او را برای رسیدن به اهداف فاشبستی اش پذیرفته اند منتظر جاغوری ها باشند . غنی برای آنکه هزاره ها و تاجیکان از غزنی وکیل نفرستند ، حساب شده غزنی را به دست طالبان آتش زد و آنها را آنجا مسلط کرد تا انتخابات آنجا صورت نگیرد ، اینقدر جنایت بس نیست برای بیداری حافظه ی تاریخی .

>>>   Hadef
به اعتراف خود اشرف غنی، جنگ جاری در مناطق هزاره نشین عمدتا قومی است. وقتی چنین باشد و امروز می بینیم که جاغوری و مالستان و بقیه مناطق تحت حملات شدید طالبان قرار دارند که انگیزه قومی دارد، در چنین شرایطی تنها گذاشتن هزاره ها جنایت است. علاوه بر دولت باید سایر اقوام با تمام امکانات شان در این مناطق علیه طالبان بسیج شوند و در کنار هزاره ها به دفاع برخیزند که مقدس تر از این جهادی نمی بینم.

>>>   پیام عبدالحمید خراسانی
عاجل ...
بنا به قتل وکشتار قوم شریف هزاره درمناطق هزاره نشین
مردم هزاره ما همین اکنون تظاهرات گسترده را به راه انداخته وبه طرف ارگ روان هستن ،
ما ازبرداران مظلوم هزاره خود دفاع حمایت وپشتیبانی میکنیم، ودرصورت ضرورت باتمام قوت درکنار شان ایستاده هستیم ،ازهمه هموطنان آزادی خواه وعدالت خواه رزمنده گان راه آزادی خواهش میکنیم، که همین حالا شب با جمع این عدالت خواهن به پیوندن ،

>>>   لطیف پدرام:
هم‌وطنان هزاره‌ی ما قتل عام می‌شوند از همه‌ی جوانان تاجیک و عدالت خواهان کشور می‌خواهم این مردم نجیب و در خون تپیده را تنها نگذارید.
همین‌لحظه به تظاهرات مدنی و خواست انسانی و برحق شان لبیک بگوئید. من لحظات پیش صدای اشک آلود آن‌ها را شنیدم. قلبم آتش گرفت "چرا نگرید چشم، چرا ننالد تن".
جوانان عدالت‌خواه خیرخانه به خصوص، به کمک شان بشتابید. بی‌انصافی بزرگ است اگر سخن از حق‌خواهی و عدالت‌طلبی می‌زنیم ولی فریاد برادران هزاره‌ی خویش را تنها می‌گذاریم. درد ما مشترک است، برای فریاد دردهای مشترک، گلوی مشترک باشیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است