ساپکو: دادستان کل، نمادی از فساد، دروغگویی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۴    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155842 منبع: پرینت

اداره تفتیش آمریکا اینبار در گزارش خود از مراکز مشخص فساد در افغانستان نامبرد.

جان ساپکو سرمفتش ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان، اداره دادستانی کل و اداره مبارزه با فساد اداری افغانستان را عامل عمده شکست مبارزه با فساد قلمداد کرد.

آقای ساپکو از شخص فرید حمیدی دادستان کل، نامبرده ایشان را نمادی از فساد، دروغگویی، دورویی، عدم اراده در مبارزه با فساد، برخورد گزینشی با فساد و بالاخره عدم عملکرد شفاف می داند.

آقای ساپکو اضافه می کند که آقای حمیدی از ترس اینکه فساد در اداره دادستانی کل افشا نشود حتی با سفارت آمریکا در کابل همکاری نمی‌کند و برای مبارزه با فساد پول بیشتر می خواهد.

از نظر سرمفتش ایالات متحده آمریکا دادستانی کل و اداره مبارزه با فساد اداری در افغانستان به دو مرکز عمده فساد تبدیل شده اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ساپکو
فرید حمیدی
نظرات بینندگان:

>>>   چرا برای معرفی وفهماندن مطلب اینقدر وقت ضایع میسازد فقط بگوید اینهم مانند دیگران است همین کافیست!

>>>   علت اینکه چرا درین اداره و اداره قضا فساد گسترده موجود است .این است که صلاحیت گرفتاری مفسدین این ادارات از ارگان های کشفی جون وزارت داخله و امنیت گرفته شده و در عوض به اساس فرمان ثلیقوی ریس جمهور این صلاحیت به خود ادارات مربوط داده شده و ادارات کشفی ثلیقوی درین نهاد ها تشکیل شده که از یکطرف نقض عدالت و از طرف دگر نقض ماده ۱۳۴ قانون اساسی است .
هرگاه این صلاحیت دو باره به ارگان های کشفی تعریف شده در قانون اساسی تفویض گردد و دولت با هر فاسد برخورد یکسان نماید به یقین که فساد از ارگان دادستانی و قضا مرفوع میگردد .در غیر ان به نسبت موجودیت تضاد منافع این دو ارگان هر گز دست به گرفتاری مفسدین خود نمی زند زیرا بدنامی را نسبت به خود متقبل نمی شوند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است