منتظر ایتلاف جدید جنرال دوستم و حکمتیار باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۷/۸/۲۰ کد خبر: 155835 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) جنرال عبدالرشید دوستم دعوت گلبدین حکمتیار را لبیک گفت و به اقامتگاه وی رفت.

درحالیکه شنیده می شود حکمتیار از نامزدی اشرف غنی در انتخابات آینده حمایت می کند اما دعوت وی از جنرال دوستم حکایت از ایتلاف جدید در انتخابات آینده را می دهد.

گفتگوی چند ساعته حکمتیار و جنرال دوستم پس از حدود 24 سال، نشان از بحث های جدی خارج از تشریفات برای ریاست جمهوری آینده دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   باز نوبت گلبيدين است كه دوستم را بازيچه نمايد.

>>>   اینبار فریب دادن دوستم با کلفتیار شروع شد.

>>>   امید وارم هرچه جنایت کار است با هم دست اتحاد بدهند، اینطوری زندگی مردم راحت تر میشه. دوستم و گلبدین خاین دهه ها قبل هم یک ائتلاف ناکام کردند و تلاش داشتند تا دولت نو پای استاد ربانی را ساقط کنند اما خداوند هردو ,...را ذلیل ساخت. انشاالله حالا هم ذلیل میشوند.

>>>   کله اش خام است شکی نیست که باز هم فریب بخورد. یک دفعه ائتلاف کردی یادت رفته و انهم در سال 1992 کابل را خراب خراب کردی و چیزی بدست نیاوردی. حال ائتلاف سیاسی میکنی که هیچ فایده ندارد.
شاهین

>>>   دولت جنرال دوستم و حکمتیار را یکجا میکند و هردویشان را به انتخابات روان میکند و در انتخابات شکست میخورند.بعداً دولت شاید کدام چوکی خورد و ریزه برای پسران شان در دولت بدهد و خودشان منحیث ریش سفیدان و موی سفیدان از سیاست بدور میشوند و یگان وقت قوم هایشان به دیدن شان می آیند و مشکلات شان را میگویند و آنها نیز به اقوام شان میگویند که ما مشکلات شما را به مسؤلین دولتی انتقال میدهیم،باقی خود دولت میداند و کارشان.

>>>   شكن طاغوت
در ملاقات امشب حکمتیار و جنرال دوستم چی گذشت؟
بر اساس گفته یکی از نزدیکان جنرال دوستم، حکمتیار پاسخ منفی دریافت کرده است. جنرال دوستم به صراحت به حکمتیار گفته من منحیث عضو موسس ائتلاف نجات و ائتلاف بزرگ ملی افغانستان از کاندیدای داخل ائتلاف حمایت میکنم.

>>>   Bijan Abdullah
تشویش نداشته باشید! این تصویری را که میبینید از جنرال عبدالرشید دوستم نیست. جنرال دوستم مرده است. این تصویر از رشید غلامبچه است که معاون هم است.در تاریخ ازبک سلطان و سپهسالار زیاد است، اما معاون هرگز نبوده است. رشید غلامبچه اولین سنت شکن در بین ازبکها است.

>>>   در ایتلاف ګذشته چه ګردند بجز ویرانکاری و تباهی مردم که در این ایتلاف خود کنند

>>>   Abdul Hai Khurasani
چرا ژنرال دوستم به دیدار قصاب کابل رفت؟
طبیعی است؛ که این دیدار برای تجدید خاطرات اشتباهات سیاسی گذشته،خوش آمدگویی به حکمتیار یا اتحاد راهبردی در جهت منافع استراتیژیک آینده نیست.
زیرا،حکمتیار امروز بیش از هر زمانی دیگری در قامت یک فاشیست تمام عیار افغانی ظاهر گردیده و آرمان‌های کاذب و رویایی « امت و امامت و خلافت» را در قبرستان تاریخ به خاک سپرده و اکنون جز تثبیت فاشیسم،به چیزی دیگری نمی اندیشد.
حکمتیار ؛نه آنروز که مدعی نهضت و زعامت رویایی و کاذب خلافت بود نقطه‌ی مشترکی با ژنرال دوستم داشت و نه امروز که نماد فاشیسم است منافعی راهبردی با دوستم دارد.
هیچ بهانه‌ی اخلاقی و عرفی هم، مانند؛ عید،نوروز یا مراسم غم و شادی دیگری نبوده است که بهانه دیدار این پیر مجرب جوزجانان با حکمتیار شده باشد.
تنها یک دلیل محکم می تواند معمای این دیدار حساس را در این شرایط مهم سیاسی تفسیر نماید و آنهم ورود آنکارا در میدان بازی انتخابات آینده ریاست جمهوری کشور است.
آیا ژنرال دوستم بار دیگر برای تثبیت حاکمیت سنتی پشتون در ارگ کابل اسب خود را زین کرده است؟
من از اول هم گفته بودم که ائتلاف انکارا، ائتلاف راهبردی و استراتیژیک نیست و بیشتر مدیون قابلی پلو،چای سبز و بقلاوه ترکی می باشد و بس.

>>>   Khorasani
پهلوان دوران ، مجاهد کبیر ، خالد بن ولید ثانی‌ ، معاون اول پا برجا و با صلاحیت ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ، رهبر جنبش ملی‌ و اسلامی سمت شمال ، عضو ایتلاف بزرگ ملی‌ ، استر جنرال الحاج رشید دوستم ، امشب در پهلوی گلب الدین راکتیار ذلیلانه زانوزد .
این همان گلب الدینی است که در دههٔ نود ، به بهانهٔ حضور ملیشیای ازبیک در دولت ، به ده ‌ها هزار راکت را بر سر کابلیان بیدفاع پرتاب نمود .

>>>   Fekri
فصل لاندی کردن گوسفندان قطغن فرارسیده واینبار گوسفند قطغن با حضور در نزد خریدار اکیدأ گوسفند بودنش را ثابت میکند شما را به خدا این دوستم اصلاح شدنی است

>>>   مردم ما حافظه شان ضعیف است وزود همه چیز را فراموش میکنند.سیاست بازان وکسانی که در دو سه دهه گذشته نه تنها سودی برتی مردم وکشور ما نداشتند بلکه با خیانت وجنایتهایشان الا طلبکار هم هستند هرچند رشادت وجنگاوری جنرال دوستم درتاریخ این کشور از کسی پنهان نیست وحدتقل تا حدودی جنرال برای مردم خود مجاهدت کرد واین قوم رارهبری کرد اما گلبدین چه بغیر از خیانت وجنایت چیزی دردوسیه اونمیبینم وحال ادعای ریاست جمهوری هم دارد بخیر است .یاد شاعر قرن هفتم پارسی زبان فخرالدین عراقی افتادم که درشعری زبان حال گلبدین را بیان میکند.به طواف کعبه رفتم/به حرم رهم ندادند/که تو در برون چه کردی که درون خانه ایی.مقصد اینکه دوسیه گلبدین رو خوب مطالعه کنید چه بر سر مردم کابل اورده اودر این چند سال کجا بوده چی میکرده است؟ اگراین فرد بخواهد درانتخابات بیاید باید گفت وای اگر
از پس امروز بود فردایی.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   جنرال صاحب !!!!
تو رهبر ازبك هاي قهرمان استي و تاجك ها و هزاره ها هم شما را بزرگ خود ميدانند و احترام خاص برايتان دارند. از مردي و غيرت تان هرجا حرف زده ميشود. ايتلاف تان هم دل دشمن را كفانده و پيروز است.
پس چرا ؟؟؟؟؟؟
پس چرا با گلب الدين كه شما را مليشاي ازبك ميناميد و دشمني با قوم شما دارد زانو ميزنيد؟
چرا خود را خورد و كوچك ميسازيد ؟

>>>   گلبدین با زیرکی تمام حریفان خود را به کام مرگ فرستاد مانند مزاری، مسعود و ربانی با این طرح این ازبک کله خام را از سر راه بر خواهد داشت.
شوخی نیست وی فرزند خلف معاویه است

>>>   دوستم بیچاره را هر کس سوار شده و در اخیر رها میکنند. خداوند اینهارا خیر ندهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است