عکس های خبری روز دوشنبه 30 میزان 97
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۹۷/۷/۳۰ کد خبر: 155471 منبع: پرینت




حامد کرزی در قندهار به دیدار مادر و برادر جنرال رازق رفت

حامد کرزی در قندهار به دیدار مادر و برادر جنرال

حامد کرزی در قندهار به دیدار مادر و برادر جنرال



تادین خان برادر جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار تعیین شد

تادین خان برادر جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار

تادین خان برادر جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار

تادین خان برادر جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار

تادین خان برادر جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار



دیدارهای مصلحتی بعد از ترور جنرال رازق

دیدارهای مصلحتی بعد از ترور جنرال رازق

دیدارهای مصلحتی بعد از ترور جنرال رازق

دیدارهای مصلحتی بعد از ترور جنرال رازق

دیدارهای مصلحتی بعد از ترور جنرال رازق



خیابانی در پروان بنام شهید رازق نامگذاری شد

خیابانی در پروان بنام شهید رازق نامگذاری شد

خیابانی در پروان بنام شهید رازق نامگذاری شد

خیابانی در پروان بنام شهید رازق نامگذاری شد



فیلمبردار تلویزیون ملی که در حمله قندهار کشته شد فیلم های دوربین وی مفقود گردید

فیلمبردار تلویزیون ملی که در حمله قندهار کشته شد



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسلاید
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   بد میکنند که در پروان جاده را بنام جنرال رازق میکنند؟
....مال های پشتون ها!
چند جاده در قندهار و هلمند و جلال آباد بنام ربانی و جنرال داود و مسعود وجود دارد؟
وحدت ملی یکطرفه نمیشود،بلکه دو طرفه است.
در تمام بیانیه هایش در سالروز شهدا،کرزی هنگام بیانیه اش در لفافه بالای شهدای تاجک ها پرزه میرود.
برای ربانی در عوضی که یک مقبره جور کند،برای او یک حوض آب بازی جور کرده و مرده او را در حوض آب بازی انداخته است.
بچه ....او صلاح الدین ربانی نا هنوز نفهمیده است.

>>>   مردمـــان با میان ، بـــــدخشان ،هـــــرات ،جــوزجـان ، فاریاب ،سمنگان ، دایکنــــــدی ، هـمـه باید عکس ها تصاویر جنرال عبدالرازق شهید را درشهر ها ی خود نصب نمایند وجاده یا مکانی را به نام او نامگذاری کنند
ر

>>>   بسیار اقدام نیک وبجای تشکر از تردم غیور پنجشیر.
لالا هراتی

>>>   این یک اقدام نیک است اما چرا ؟آنها در قندهار هلمند وزابل جایی ومکانی را بنام های شهداء وقهرمانانی چون احمدشاه مسعود بزرگ شهید صلح استاد ربانی شهید نامدر دیگری چون سید خیلی وجنران داوود داوودودهها شهید دیگرما نکردند وحتی برخی هابا نامگذاری دانشگاه تعلیم وتربیه بنام استاد بزرگ ورهبر جهاد ومقاومت افغانستان مخالفت کردند باید دانست وحدت ملی جاده یکطرفه نیست اینه مغرورانه می تازند واما ازما بنام وحت ملی ناپایدار قربانی میدهیم.این تعصب نیست اما باورها باید مشترک باشد
سروری ازکابل

>>>   سلام به همه، جنرال رازق تنها مختص به قندهار نبود، در قلب تمام مردم افغانستان جا داشت و دارد، قدم قدم خاک این کشور از او است و او بخاطر نگهداشت همین خاک سرش را قربانی کرد، شهادت اش قبول. اگر امروز کسی سخن دارد که چرا در پروان چهار راه بنام اش شد. باید حتی در پنجشیر هم بنام اش جایی وجود داشته باشد به این باید ما و تمام ملت افتخار کنیم تا دشمن ما بداند که رازق تنها برای پشتون ها مهم نبود، بلکه برای تمام ملت مهم بود و بر بودنش افتخار میکردیم که بر فشارهای که بر او وارد شد ولی تن نداد که سیم خاردار به سرحد بگذرد و به طالب هم اجازه نداد که برای مردم قندهار آسیب برساند. خواب دشمنان را حتی در مقام های امنیتی پاکستان برهم زده بود. بناء باید بر او افتخار کرد. از دولت جمهوری اسلامی افغانستان میخواهیم تا به پاس خدمات صادقانه که به این ملت داشت اکادمی پولیس را بنام او مسما نماید تا این پروسه ادامه داشته و به مانند عبدالرازق خان صدها و هزارها اولاد این وطن آموزش ببینند و خواب دشمنان را برایشان حرام بگردانند.

>>>   چقه بی عفل هستی

>>>   نام گذاری جاده به نام قهرمانان خوب است اما طوری که یکی از دوستان تذکر دادند، وحدت ملی یک طرف نمیشود. همین نامگذاری ها یک روزی منحیث یک حربه برضد مردم غیر پشتون استفاده خواهد شد. جنگ رازق از نظر ماهیت همان جنگی است که مسعود بزرگ با تنهایی و با دست خالی برعلیه لشکر ظلم و جهل پیش برد. اگر مقایسه کنیم مسعود کجا و رازق کجا اما زمانی مسعود بزرگ به شهادت رسید خرد جمعی پشتون ها اجازه نداد تا او را گرامی بدارند. مسعود برای افغانستان جنگید و داد زد که وطن توسط پاکستان اشغال شده است اما اکثریت قشر نخبه پشتون و مردم عوام پشتون به ندایش گوش ندادند که ندادند در عوض طرف دشمن را گرفتند.
رازق را دوست داریم چون او هم در یک معنی در مقابل همان دشمنی می جنگید که مسعود جنگیده بود اما لطفن زود احساساتی نشوید و با تعقل و دور اندیشی عمل کنید.
به یاد دارم زمانی که داوود به شهادت رسید، همه قشر نخبه پشتون سرور و شادمانی کردند. بعضی ها در ظاهر نشان دادند اما کسان دیگری در قلب خود خوش بودند و این را میشد احساس کرد. این سرشت اکثریت برادران پشتون ما است که دیگران را تحمل ندارند اما افتخار به غیر پشتون ها که امروز از شهید رازق چنین تجلیل به عمل میاورند.

>>>   نه برادران آگاهانه قضاوت کنیم مسعود شهید قهرمان ملی کشور ما در دل همه جای خود را دارد ومردم دانا وآگاه پشتون هم او را دوست داشتند ودارند وبخصوص مردم شریف کندهار بسیار به آمرصاحب مسعود احترام داشتند وحالا هم به او احترام دارند وهمیشه به زیارت شان به پنجشیر میایند .وشهید جنرال عبدالرازق قهرمان هم از جمله شاگردان راه مسعود همیشه به دشمنان وطن پاسخ دندان شکن داده وتسلیم خواستهای آنها نگردیده که همین باعث شهادت ایشان گردیدومن هم به نوبه خویش پیشنهاد مینمایم تا اکادمی پولیس را بنام اکادمی شهید جنرال عبدارازق نامگذاری نمایند تا باشد نام آن درتاریخ پرافتخار کشور ما زنده نگهداشته شود
احمدازکابل

>>>   عطايى
جنرال رازق بخاطر کنترل مسیر قاچاق هلمند-اسپین‌بولدک-کویته، جنرال رازق شده بود. هرکس دیگری هم که بتواند این مسیر را کنترل کند، جنرال رازق دیگری خواهد شد.
این فضای عمومی استقبال و محبوبیت از جنرال رازق هم ریشه در همان قدرت برخاسته از قاچاق دارد، وگرنه او از هیچ جهت دیگر آدم ارزشی و استانداردی نبود. به قول موسولینی جامعه روحیه زنانه دارد، از مرد قدرتمند خوشش می‌آید. قدرتی که به دست جنرال رازق متمرکز شده بود، هر صاحب ادعای افغانستان را وادار به حساب آوردن او می‌کرد.
جنرال رازق یک الگوی خوب قدرت در افغانستان است. او با سه زن نکاحی در استاندارد لیبرال‌ها و فمینیست‌ها برابر نبود، با داشتن زندان‌های شخصی و قتل بدون محاکمه ده‌ها تن، شخص مورد قبول طرفداران حقوق بشر و حاکمیت قانون و غیره هم نبود، با جهت‌گیری آشکار قومی در نزاع‌های افغانستان چهره ملی هم نداشت، از لحاظ دینی و شرعی هم جنرال رازق خیلی قابل دفاع نیست، اما با وجود این قضایا، او امروز مورد تحسین لیبرال‌ها و فمینیست‌ها و ملاها و طرفداران حقوق بشر و اقوام مختلف و غیره است. چرا؟ چون زور و قدرت داشت و یکی از پردرآمدترین مهره‌های قدرت در افغانستان بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است