پاکستان «دروازه دوستی» با افغانستان را بست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۷/۷/۲۴ کد خبر: 155346 منبع: پرینت

پس از درگیری نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، دولت اسلام‌آباد بار دیگر گذرگاه مرزی موسوم به «دروازه دوستی» با افغانستان را بست.
«اکسپرس تریبون» اعلام کرد که پس از درگیری نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان بر سر ایجاد حصار مرزی، دولت اسلام‌آباد گذرگاه موسوم به «دروازه دوستی» با افغانستان که در منطقه «چمن» قرار دارد را مسدود کرده است.
بر اساس این گزارش، مسدود شدن این گذرگاه توسط مقامات پاکستانی سبب تعلیق فعالیت‌های تجاری از جمله خط تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان شده است.

جنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس ولایت «قندهار» روز گذشته اعلام کرد که این درگیری‌ها در منطقه «سورو ثاهانو» شهرستان «شورابک» و در خاک افغانستان رخ داد و نیروهای پاکستانی در حال احداث حصار مرزی در این منطقه بودند.

«نعمت‌الله سرحدی» خبرنگار محلی در پاکستان نیز به «داون نیوز» گفت که درگیری نیروهای مرزی دو کشور حدود 5 ساعت طول کشید و پس از پایان شلیک‌ها نیز شرایط همچنان پر تنش است.
به گزارش این روزنامه پاکستانی زمان بازگشایی این گذرگاه هنوز مشخص نیست اما «دروازه دوستی» امروز نیز مسدود خواهد ماند.

تنش‌های مرزی دو کشور در سال‌های اخیر بارها بسته شدن گذرگاه‌های مرزی را در پی داشته که به گفته «زاهدالله شینواری» رییس اتاق صنعت و تجارت «پیشاور» سبب کاهش شدید حجم تعاملات تجاری بین افغانستان و پاکستان شده است.
وی تصریح کرد که تنش‌ها بین کابل و اسلام‌آباد نقش مهمی در کاهش 80 درصدی معاملات دو کشور از 2.5 میلیارد دلار به 500 میلیون دلار داشته است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
دروازه دوستی
نظرات بینندگان:

>>>   خداکند که دایما مسدود باشد ، دروازه شر ، دروازه بم ماین راکت ، دروازه دشمنی دروازه آی اس آی

>>>   دروازه دوستی !!!!!!!!!

>>>   درواز ه دشمنی پاکستان همیشه تا ابد با ما گشوده است
اما دروازه دوستی گاه گاهی موقتی باز میشود

>>>   ما چه دوستی داریم همرای پاکستان فقط آنانیکه وابسته گی دارند ودایمآ از هر نگاه استفاده برده اند میخواهند بالای دیگران تحمیل نمایند تا همه کلمه دوست را بپذیرند ورنه حد اقل همین 10 سال اخیر را به محاسبه بگیرید

>>>   ما كدام دوستي با پاكستان نداريم بايد تمام مرز ها هم با پاكستان ديوار شود تا از گند و چتلي شان نجات يابيم. چون ديگر سلطان محمود غزنوي و سلطان شهاب الدين غوري نداريم تا اينها را اصلاح كند.
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است