منتقدانی که به قدرت رسیدند
بسیاری از منتقدان جدی حکومت با دریافت امتیاز از قبیل چوکی، پول نقد و یا تهدید از میدان خارج شدند و کسانیکه به هیچ وسیله ای از این معرکه بیرون نشدند، به دست تروریستان حکومتی از میان برداشته شدند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۰    ۱۳۹۷/۷/۲۳ کد خبر: 155341 منبع: پرینت

طرح آمریکا برای غنی، تطمیع و یا نابودی تمامی منتقدان جدی حکومت است.
آمریکایی ها تصمیم گرفتند مانند عربستان که تنها آل سعود بر همه اقوام و مردم آن حکومت می کنند، در افغانستان نیز یک قومی که سال ها است بر این سرزمین حکومت می کند، از این ببعد هم حاکم بر این منطقه جغرافیایی باشد.

قوم پشتون همانگونه که مورد تایید انگلیسی ها و روسی ها در گذشته بوده است، مورد تایید آمریکایی ها نیز قرار گرفته است. این قوم بنابر دلیل محکم و روشنی که وجود دارد به عنوان قوم برتر مطرح شده و باید دیگر اقوام تابع این قوم در امر حکومتداری باشند.

در چند دهه اخیر، قبایل مختلف قوم پشتون که اکثرا به پاکستان وابسته هستند، از سرسپردگی و وابستگی به دیگر کشور ها سر باز زده و صرفا پاکستان را پناهگاه و اتکای خود ساخته اند.

سیاست انحصاری وابستگی پشتون ها به پاکستان، از زمان تصمیم به تک قطبی شدن حاکمیت جهان از سوی آمریکا اتخاذ شده است که با کمک مردم افغانستان قدرت شرق یعنی روسیه را به زانو درآورده و آمریکا تنها ابرقدرت جهان در دهه های اخیر بوده است.

از آنجا که پاکستان، پایگاه نظامی و سیاسی و حتی اجتماعی آمریکا در منطقه بوده و اکنون نیز هست، مکان امنی برای پرورش نظام یافتگان پیشبرد سیاست های آمریکایی در منطقه قلمداد می شود و متمامیل شدن هرچه بیشتر پشتون ها به پاکستان، در راستای اهداف منطقه ای آمریکا صورت گرفته است.

از جانب دیگر، تمامی ارتباطات و تکیه گاه های پشتون ها در دیگر کشور ها بجز پاکستان قطع گردیده و انحصارا قبایل مختلف پشتون بسوی پاکستان هدایت شده اند تا در راستای اهداف دراز مدت آمریکا، قوم مورد اعتماد شان در منطقه باشند.

اقوام دیگر به دلیل وابستگی های سیاسی و مذهبی و اجتماعی به کشورهای همجوار و یا منطقه و یا خاور دور، هرگز مورد توجه و اعتماد آمریکایی ها قرار نمی گیرند. زیرا همگرایی سیاسی تاجیک ها به اروپا و هماهنگی مذهبی شان گاها با کشورهای عربی، هماهنگی ازبک ها با ازبکستان و ترکیه و همراهی مذهبی هزاره ها با ایران، سبب شده است تا توجه امریکایی ها به این اقوام کمرنگ شده و بیشتر پشتون ها مورد توجه قرار بگیرند.

توجه خاص آمریکایی ها به قوم پشتون، از جمله گسترش انتصاب متوالی افراد فاشیست پشتون بر منصب های حکومتی، میدان دادن به کوچی های پشتون، تقویت تفکر پشتونیزم و نادیده گرفتن خطاها و جنایات پشتون ها، تلاش برای وصل پشتون های ناراضی به بدنه حکومت و... باعث گردید تا دیگر اقوام در مقابل این رفتارها عکس العمل نشان بدهند که همه آنها نادیده انگاشته شد و حتی سران دیگر اقوام از جلوداری در حکومت ناامید شده و پیشتاز بودن پشتونها را در حکومتداری پذیرفته اند.

در این مرحله قسمت دیگری از نقشه که همانا تطمیع و یا نابودی منتقدان جدی حکومت می باشد، زمینه اجرایی پیدا می کند.
در این روند، بسیاری از منتقدان جدی حکومت با دریافت امتیاز از قبیل چوکی، پول نقد و یا تهدید از میدان خارج شدند و کسانیکه به هیچ وسیله ای از این معرکه بیرون نشدند، به دست تروریستان حکومتی از میان برداشته شدند و برای همیشه از صحنه زندگی خارج گردیدند.

برخی سفیر شدند، برخی وکیل و یا سناتور انتصابی گردیدند، بعضی به عنوان رییس اداره و یا معاون وزیر مقرر شدند، عده ای از منتقدان مشاور و سخنگوی این و آن گردیدند و تعدادی هم از این منتقدان پول گرفتند و کنار رفتند و سکوت اختیار کردند.

چند مورد انگشت شماری هم که باقی مانده اند به زودی مقهور یکی از شگردهای رقابتی حکومت خواهند شد و یا مانند دیگر منتقدان ترور می شوند.

آخرین مواردی که از منتقدان جدی زیر فشارهای روانی حکومت تاب نیاورده و تسلیم خواسته های آنان گردیدند، همایون همایون معاون مجلس و شاه گل رضایی نماینده مجلس می باشند.

منتظر تسلیمی ها و یا قربانی های دیگر باشید!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منتقدان حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   این قوم مورد تائید مردم افغانستان هم است ، اگر همی قوم نباشد بخدا اگر از دست شروفساد یا دزدهای شمالی درین وطن زندگی کرده بتوانی !
فرضا حکومت در دست پنشیری ها یا شمالی ها باشه چی خواهد کردند بجز ظلم غصب اختلاس هیچ هنروپلانی ندارند
ر

>>>   کسانیکه به واقعیت منتقعد باشند و به جز از خداوند متعال از کسی دیگر ترس نداشته باشد و واقعآ مومن باشند و هدف شان خدمت به خلق خدا باشد و کمک به مردم مظلوم افغانستان باشد یک قدم به عقب نمیگردند و مبارزه عادلانه خود را به پیش میبرند و از هراس هیچ هراس افگند ترسی به خود راه نمیدهد ،همایون همایون با آنهمه لاف وپتاق خود مانند عطا پفوک از صحنه خارج شده ویا اینکه پولهایش خلاص شده .
عبدالله ریحان

>>>   منتقد جدی نمانده است
فعلا در افغانستان همین سایت است که بصورت علنی انتقاد می کند
من یقین دارم که تا حالا پیشنهادات بسیاری به مسولین این سایت شده است ولی مسولین این سایت ادم های حریص و طماعی نیستند که تا حالا ماند اند و فعالیت می کنند.
شیما کابل

>>>   شاه گل نمی توانست تاب بیاورد. زور نابرابر یک دولت و یک زن؟ آن هم زنی که تجربه تاب آوردن ندارد و هنوز ...؟؟؟

>>>   خسارت و ضرر و زیانی که دیکتاتورها و طالبان و دیگر دشمنان داخلی متحجر و عقبمانده به کشور زده و ببار آورده است، هزاران بار بیشتر از بیگانه گان هست، وانگهی این دشمنان صلح و ازادی و دموکراسی در درون هست که زمینهً فتنه و جنگ و عقبماندگی را فراهم و آماده نموده و میدان و امکان و فرصت دخالت بیگانه را می دهد وگرنه چرا آمریکا در امور داخلی کشورهای آزاد و دموکراتیک نفوذ و دخالتی ندارد؟ پس بنابراین هرجا که دیکتاتورها عقبماندگی سیاسی فرهنگی ببار آورده است ، زمینه نفوذ و دخالت بیگانگان و فرصت طلبان و سودجویان نیز آماده و فراهم می گردد. زنده و پیروز باد دموکراسی ضامن و حافظ صلح و آزادی و ثبات سیاسی و حقوق بشر و منافع ملی کشور.

>>>   شیما خانم درست گفتید
چگونه مسولین این سایت تا حالا تاب آورده اند؟
حتما ضربه زیادی بر آنان تا کنون وارد شده است
ولی فکر کنم که در افغانستان نباشند
سنگین

>>>   نوش جانشان

>>>   شبکه جان!
توجه امریکایِی ها به پشتونها درک عمیق امریکا درین وقت و روس و انگلیس در گزشته از ملکیت این خاک به همه افغانها و در راس پشتون است!

>>>   در افغانستان قوم مشخصی است که بی هویت و بی تاریخ اند روشنفکران و هناصر سیاست مدار این قوم همیشه در طول تاریخ کوشیده اند تا به خاطر کسب قدرت و حفظ آن به هر نوع معامله تن در دهند و از طریق فدرت دولتی به هویت سازی ، تاریخ سازی،اکثریت سازی و وطن سازی دست یابند. نمونه های آن شیر علی ،یعقوب ،شاه شجاع ،عبد الرحمن،نادر،تره کی گلبدین ، ملا عمر ،ملا منصور،ملا هبت الله ،حامد کرزی و اشرف غنی است .ایشان گاهی بدروازه انگلیس ،زمانی بدروازه تزار روس،کاهی بدروازه پاکستان ،گاهی به دروازه شوروی و اکنون هم به دروازه امریکا پاسبانی می کنند.حامد کرزی هم ازقماش این افراد اند یک روز به مسکو ،روز دیگر به پکن و روز دیگر به انقره می رود و دست به دامن این گشور ها می اندازد تا باشد دوباره به فدرت برسد و شکی هم نیست که روزی به امریکا برود وعذر و زاری کند و وفا داری خود را به امریکا تحدید کند.
تیمور بیگ - کابل

>>>   افغانستان کشوریست که تازه از دوران جنگی خلاص شده است و یک نفر نمتواند در مدت کوتاه افکار و فرهنگ جنگ طلبی و قدرت طلبی را در میان مردم کنترل کند حتی اگر آن یک نفر عالی ترین مقام کشور باشد. بار ها گفتم و باز هم مگویم که اثرات جنگهای داخلی را دونسل تجربه کردند و نسل بعدی هم قربانی اثرات این جنگها خواهد بود . مردم ما در انتظارند تا یک نفر بیاید و قانون و امنیت و عدالت و صلح و توسعه اقتصادی و ... را بالای آنها به زور هم که شده اجرا کند حال آنکه در جامعه سالم قانون - امنیت - عدالت - صلح - توسعه اقتصادی و ... توسط مردم اجرا مشود و ما برای رسیدن به این هدف تک تکمان مسئول هستیم. الحمدلله باز هم من به این کشور و به هموطنان خود فخر مورزم و مطمئنم که افغانستان در آینده ای نه چندان دور کشوری نمونه در منطقه خواهد بود این سخنی است که من از زبان مقامات کشورهای منطقه بارها شنیده ام . ما توانستیم رکورد طولانی ترین انتخابات دنیارا کسب کنیم تا به همه بگوییم که ما سالم ترین انتخابات را داریم .
مهاجر

>>>   کسانی که از وضعیت فعلی افغانستان دفاع و حمایت می کنند، مطمین باشند که قبر خود را می کند و به نسل آینده خیانت می کنند. فرق نمی کند که این دفاع به خاطر منافع شخصی شان باشد یا منافع قومی و حزبی.
هادی علیزاده

>>>   هی رهبران که به نام اسلام اندوخته های وافر را به نسل های اینده تان ذخیره نموده اید من فکر می کنم که تا چندین نسل های تان کفایت می
کند یک دفعه به نام خدا وطن مثل داکتر نجیب بګوید که به خاطر ار امی دروطن از تمامی امتیازات میګذریم وقدرت به سیاسیت مداران واقعی مردم
افغانستان واګذار مینمایم ( بس است برایتان دیګر ګنجایش هم نداردید.....)
راستګو

>>>   این دولت بی کفایت که در راس ان یک شخص خود خواه گپ نا شنو قومگرا معتصب قرار دارد حکومت را به پرتاگاه سقوط برده و هنوز هم از خود خواهی ظالمانه اش دستبردار نشده بکاری نادرست و غیر عملمی ومنطقی اش روان است و اینکار سبب نابودی همین حکومت است .

>>>   بسیاری از افراد خریداری شدند
خیلی ها در رده های پائین بودند که خریداری شدند و پول گرفتند و کنار رفتند
یکی از همکاران من بود که حالا در حکومت است و سی هزار دالر گرفت
مراد>>>   اگربه گذشته بربگردیم نفاق جنگ وریختن خون یکدیگر هیچ فایده ای به مردم اففانستان ببار نیاورده است بنا" دامن زدن به این مسایل نیز کاری بجایی نخوهد بردوبهترست دوست یکدیگرباشیم نه دشمن......
صفی الله مسلم

>>>   کسیکه توانسته سه صد سال حکومت کندمنبعد هم میتواند ، کسانیکه نه ماه را با چورو چپاول غارتگری حکومت کردند صرفدر زمان پاشا گردشی ها میتوانند چند روزی حکومت کنند وبعد دنبال راهزنی .دزدی پیشه قبلی خود بروند

>>>   باخبر!
نه انگلیس نه روس و نه امریکا اشتباه کرده اند.
آنها قومی را انتخاب کردند تا مانند رمۀ گوسفندان به هر سمت و سو به آسانی کشانیده شوند.
این قوم در پهلوی خود دیگر اقوام را نیز بدبخت کرده اند.
احتمالن چندین نسل دیگر اینها هم از این خواب گوسفندی بیدار نشوند.

>>>   شمالی
آنکه رای می خرد تعهد به هیچ ارزشی ندارد
دیروز پیر زنی داخل دفتر پهلویی ما که مربوط یکی از وکلای رای‌خر است شد و گفت اینجا دفتر انتخاباتی حاجی صاحب خرلوط پول مست است؟
می‌گفت چهار دانه تذکره‌ی استیکر دار آورده‌ام، پیر زن می‌گفت حاجی صاحب گفته است در برابر این تذکره‌ها برای مان روغن و برنج کمک می‌کند. پیر زن از فقر و تنگدستی خود حکایت کرد، او ارزش رای خود را می‌دانست اما از آنجا که تذکره‌اش را در بدل یک قطی روغن می‌فروشد گریه کرد و حق حق گریه‌‌اش بلند و بلند‌تر می‌شد. گفتم شاید صدای این مادر کهن‌سال به گوش این غول‌پیکر‌ مست از دارای رسیده باشد، هر کسی که رای می‌خرد تعهدی به هیچ ارزشی ندارد، وقتی روی رای مردم قیمت می‌میگذارند باور کنید روی هر ارزشی قیمت خواهند گذاشت.

>>>   در کشور ما باید دموکراسی و قوانین دموکراتیک و مدرن حاکم شود و نه شخص و یا گروه و حزب خاصی. فوهً قضائیه باید مستقل و منطبق بر قوانین حقوق بشر شده و همه باید تابع قانون باشند و نه تابع و مطیع احساسات دینی و مذهبی و یا قومی و نژادی....، در غیر اینصورت کشور افغانستان هرگز به صلح و ثبات پیشرفت نخواهد رسید هیچگاه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است