زلمی خلیلزاد با طالبان دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۷/۷/۲۱ کد خبر: 155282 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در قطر ملاقات کرد.
این دیدار در شهر دوحه که طالبان در آن دفتر سیاسی دارند، صورت گرفته است.

در چهار ماه گذشته این دومین دیدار مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان در قطر است. پیش از این نیز، نمایندگان طالبان تایید کرده بودند که نمایندگان‌شان با برخی مقامات خارجی به ریاست الیز ویلز، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا گفتگوهایی داشته‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   همه پلا ن های که طالب را اورد در این کشور توسط همین للغمانی خلیل زاد بود و حال می خو اهد دوباره صلح بیا ورد

>>>   Raheel
مثلا خلیلزاد با داکتر لطیف پدرام و عبدالحفیظ منصور صحبت نمی کند. شاید شرایط این دو نیز برای مذاکره و صحبت با خلیلزاد دشوارگذر باشد. اما حقیقت اینست که خلیلزاد به نمایندگی از امریکا و اجندای قومی خودش، به همانهایی صحبت می کند که:
۱- بتواند از آنها به نفع برنامه هایش استفاده کند. یعنی همانی را برجسته و مطرح می سازند و به نام نماینده یک بخش از مردم نشان می دهند که زیر کنترول و زیر سبد خودشان باشد و یا بیاید. به سخن دیگر اینها دشمنان شان را نیز خودشان بر می گزینند.
۲- آنهایی که زور مردمی و بینش مشخص و نیرومند و پیگیر سیاسی دارند که طرف را مجبور به مذاکره با خود می سازند. با تاسف که ما درین میدان پهلوانی نداریم.

ازینرو،‌ آنهایی را که با خلیلزاد صحبت می کنند و گل می گویند و گل می شنوند و در پایان صحبت با خلیلزاد هم دهن شان را از خوشحالی لوده مآبانه جمع کرده نمی توانند و تصور می کنند که کسی آنها را کسی شناخته است، باید بدانند که حیثیتی جز یک یک مهره ندارند- مهره یی که یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم در اختیار حریف اند و عندالموقع از آنها برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می کنند.

>>>   Khalid
در اواخر سال 2001 و در سقوط طالبان تلویزیون معتبر کانادا در مورد افغانستان میز مدوری تشکیل داد که از ما نیز تقاضای اشتراک شد و ما به نمایندگی بانو وکتوریا رحیمی را معرفی کردیم و شخص دیگری میز مدور عمر زاخیلوال بود.

در این میز مدور بانو وکتوریا شکست تروریستان را به فال نیک گرفت و از ان استقابل نمود ولی عمر زاخیلوال با دیده درائی صدا بلند کرد که امریکا بالای افغانستان تجاوز نموده و اصیل ترین فرندان این کشور یعنی طالبان را به هلاکت رسانیده است که این یک جنایت است.

اما امروز زاخیلوال در صحبت با رادیو آزادی از فعالیتهای امریکا برای مذاکره با تروریستان طالب استقابل نمود.
مصاحبه زاخیلوال به یقین که در ارشیف تلویزیون سی بی سی کاناد موجود است

>>>   سلام
صلح با طالبان یعنی:
همان گونه که رهبران حکومت وحدت ملی که دستشان به خون مردم الوده هست، و هم اکنون به صورت علنی فساد می کنند و کسی د انها گفته نمی تواند که بالای چشمتان ابرو هست.
در صورت ضلح با طالبان هم همین وضعیت را خواهیم داشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است