آغاز فصل نو "جنگ سرد" میان نور و غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۰    ۱۳۹۷/۷/۱۲ کد خبر: 155126 منبع: پرینت

با تسلیمی تخت و تاج بلخ در نخستین روز جشن نو روز "جنگ سرد" میان استاد نور، والی سابق بلخ و ارگ به پایان رسید. ادبیات سیاسی تهدید آمیز استاد عطا نسبت به غنی نرم و دوستانه شد. چنانچه ما چند ماه پیش شاهد ملاقات میان ارگ و نور بودیم.
با اخراج حنیف اتمر بحیث مغز متفکر شبکه تروریزم دولتی و بحیث بازوی راست ارگ، غنی در انزوا قرار گرفت و بر عکس صفوف جبهه مخالفان سیاسی سر شناس شلوغ تر شد.

جالب این است که عطا محمد نور که حنیف اتمر را بحیث مدیر تروریست خون سرد می شناخت بعد از استعفای او روابط گرم بر قرار نمود. حالا برای عطا نور اتمر بحیث بهترین مدیر محسوب می شود و او را تکنوکرات شایسته ریاست جمهوری می شمارد و خود را بحیث معاون او تصور می کند. این در حالی بود که او تا چند وقت پیش نفر دوم بودن در انتخابات را برای خود ننگ می شمرد.

در مصاحبه اخیر نور با آریانا نیوز یک بار دیگر ادبیات تهدید آمیز نظیر "دندان شکنی" به آدرس غنی شنیده شد. او بار دیگر غنی را به بد قولی متهم کرد که به تعهداتش با وی بحیث پیش شرط استعفای او از ولایت بلخ پایبند نیست. چنانچه او با تهدید گفت:"من قوماندان قیصاری بیگ نیستم، پدر و پدر کلانت من را نمی تواند به دام به اندازد"

این ادبیات سیاسی او خیلی تکاندهنده و غیر معمول برای سیاستمداران مطرح است و در واقع آغاز فصل نو "جنگ سر" میان آقای نور و ارگ را نشان می دهد.
اینکه آیا " پدر و پدر کلان" غنی می توانند نور سابق بلخ را از راه چال و نیرنگ مثل قضیه فرمانده قیصاری به دام به اندازند و یا نه آینده نشان خواهد داد، ولی تجارب حد اقل ۱۸ سال اخیر از ترور احمد شاه مسعود گرفته تا ترور استاد ربانی و از زهر کشی مارشال فهیم تا ترور جنرال داوود داوود و ده ها شخصیت مطرح دیگر نشان داد که شکار رهبران شمال مثل آب خوردنی بسیار آسان و بدون درد سر است. چنانچه چهار فصل سال ما شاهد شهید پروری و ماتم داری فرزندان شمال هستیم.

واقعیت این است که اگر پای "پدر و پدر کلان" غنی احمدزی در ترور های سیاسی از طریق چال و فریب باشد، حد اقل تاریخ سده بیستم نشان داد که چگونه "پدر و پدر کلان" اشرف غنی در جشن و شادی شکار حبیب الله کلکانی از طریق مهر کردن در قر آن شریف همرکاب نادر خان بودند.
خانواده اشرف غنی کوچی صاحب عضب قدرت، ثروت و زمین مردم در کابل شدند و اشرف غنی به برکت آنها اشرف غنی شد.
اشرف غنی حاکم امروز افغانستان به مراتب بهتر از نادر غدار و اسلافش امکانات داخلی و خارجی در سر کوب رقبا دارد. او خود را میراث دار پدر، پدر کلان و نادر خان قرآن خور در سده بیست و یکم میشمارد.

کمپاین انتخابات ۲۰۱۹ بهترین و طلایی ترین فرصت ترور های سیاسی رهبران شمال است. یگانه کسیکه از ترور های سیاسی معاف خواهد بود، مار آستین مرموز است که بخاطر صبر استراتیژیک و خیانتش به مردم شمال امنیت او از طرف دشمن تضمین شده است.
عطامحمد نور یک شخصیت مطرح و سرمایه بزرگ سیاسی در کشور است، ولی رفتار خام و احساساتی او می تواند فرجام نیک نداشته باشد.
بگونه مثال آقای نور با کارت اتمر و کرزی وارد "جنگ سرد" با غنی شده است. این یک اشتباه بزرگ است. اهداف غنی با اتمر و کرزی و گلبدین در سر کوب شخصیت های منسوب به شمال تفاوت ندارد، ولی شیوه رفتار و اخلاق آنان تفاوت دارد.

تفاوت اینها با غنی صرف در این است که غنی و گلبدین فاشیست های "نا مهربان" و لجوج اند، ولی کرزی و اتمر از جمله فاشیستان "مهربان" و متبسم اند، که حد اقل با قربانیان شان عکس های یادگاری می گیرند و تابوت قربانیان شانرا تا قبر به سر شانه های شان انتقال می دهند. چنانچه با استاد ربانی و فهیم عین مهربانی را کردند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای هارون امیرزاده. این نوشته شما خیلی یک جانبه است نه بخاطر که گلبرین یا امثالهم سیاسیون خوب اند. می ماند سخن از عطامحمد نور ِ نور همچنان مانند گلبدین شخص مغرض و ساست مدار ناتوان است خرد سیاسی او خیلی اندک است لطفا از نور دوباره افلاطون زمان نسازید بلکه قوم تاجک سخت در انزوای سیاسی قرار دارند چون تکیه بر جنگسالاران کرده اند. تاجکان میتوانند از شخصیت های نو استفاده کنند و جنگسالاران را به آشیه بکشانند.

>>>   مرچه که گمی آن بیاید بال میکشد.عاقبت عطا بخیر.منتظر ش باشید. کبر وغرور باعث نابودی میشود.
باشنده کابل.

>>>   اشرف غنی احمدزی نادرخان ثانی است در انتقام جویی وکشتار مردم شمال.

>>>   اقای امیر زاده شما را درست نمی شناسم ازین رو در موردتان قضاوت عجولانه ندارم ترسم ازرده شوی ورنه سخن بسیار است شما که در مقالات خود بار ملامت را به شانه های ضعیف ومریض غنی وسایر افراد قبیله می اندازید نمیدانید که حاکمان اصلی این مرزوبوم دیگران وبیرونبی ها هستند واین خلیجی ها وپاکستان و...یه قول اقای ترامپ بدون حمایت انهایک هفته هم تاب مقاومت را ندارند ازینرواگر کشته میشویم ویا بسته میگردیم بار ملامت ار دوش داخلی ها خالی وبر گردن بیرونی ها است طالب وداعش وحکمتیاروکرزی واتمر وغنی وعبدالله همه خار یک گلستان وپرورده ای یک کهنه بهار اندملامت اصلی استعمار واستثمار وامپریالیزم جهانخوار میباشد با این فرق که کنون ازادیخواه واستقلال طلب هابکلی تنها وبی کس گردیده تکنوکراتها ومزدور ها ارباب عوض نموده همه به شمول کمونیست های بی دین ووطن فروش در حریم امریکا وانگلیس جمع گردیده میخواهند کشور را از ازادگان وازاد منشان خالی سازند وایمن مامن ومیهن دلیران وشیر ها رابه قول جضرت امام رح لانه ای جاسوسی بسارتذ که ساخته اند والسلام
تبنگ چی

>>>   بسیار مقاله پر مفهوم است.

>>>   کاملا درست است.

>>>   عطا چور مانند شما به زوال‌عقل مبتلا است و هر وقت مانند .....دیوانه به دم خود حمله میکند نور فعلا هیچ کدام جایگاه انسانی در جامعه ندارد چی ماند جایگاه سیاسی او یک معلم بیسواد است که حتا نمیداند که سخن خود را چطور بگوید وقتیکه انسان‌های مانند هارون یکبار از عطا و یکبار از عبدالله و یکبار از دوستم شیر های پلاستیکی میسازد که شیر خودش در ذات خود حیوان است و باز یک حیوان دوپا مانند هارون به لاولهب گفتن در باره این دزدان بیسواد میپردازد انها چی خواهد بودند

>>>   فاشستها اگر شخصیت های ما را ترور بکنند واگر جای وجايگاه مارا اشغال بکنند باز هم.ما کسانی هستیم.که صد سال پیش بودیم.ما همیشه.ساده احمق.گیج وخواب برده باقی خواهیم ماند.من به مغز و تفکر وبه باهوشی وزود باوری استاد اعطا نور تعجب می کنم .این آقا ازکجا اینقدر مطمين بود.که به حنیف اتمر اعتماد نموده وهم کاسه شده درصورت که این طائفه نی قول دارند ونی به قسم و قران اهمیت قائل هستند.نیازی نیست توضیح داده شود تاریخ خودش گواهی می دهد.من تا جای که اطلاع دارم اتمر خودش را به استاد اعطا محمد نور نزدیک نموده و زیاد سعی وتلاش نموده که در این کار موفق باشد. اعطا محمد نور ازکجا مطمئن است.استفا و کنار رفتن این شخص روی پلان های خصمانه و عملی نمودني آن هداف پلیدشان بوده باشد.به قولی نویسنده شخصیت های قبلی را مثلی آب خوردن ازبین بردن حالا چهارمی را با نقشه متفاوت کاملا طراحی شده میخواهند انجام بدهند
( حاجی زاده

>>>   اینها پشت وروی دوست ودشمن ندارند :
گاه در آغوش این گاه در اغوش آن ، فردا معلوم نیست چی موقفی میگرد
ر

>>>   به تنبک چی
تو از کجا میدانی که کمونستها بی دین بودن.
من موتر تکسي دارم در شهر کابل.من آنهای که در حکومت های قبل یا حکومت نجیب الله بودن بیشتر قبولشان دارم.چون در زمان آن ها پنج بنای مسلمانی کاملا با عشق و علاقه انجام میشد.روزه ميگرفتيم.بافکر آرام تراويح می رفتیم .جان ما مال ما ناموس ما در امنیت کامل بود رشوه خوری.زورگیری دزدی.فساد اصلا وجود نداشت.

>>>   اینهم مثلی فهيم یک روز یک چند دقیقه روی زمین ملاق وغیل میخوره یک لحظه تمام میکند.بعدش می گویند که پرخوری نموده.اینطوری شد

>>>   تبنگ چی !
اگر همین اخوانی هایت برابر کمونست ها دین میداشتندحالا به این مصیبت گرفتار نبودیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است