پیشنهاد احمقانه مشاوران به ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۷/۷/۱۲ کد خبر: 155117 منبع: پرینت

استفن میلر و سایر معاونان کاخ سفید اوایل سال جاری میلادی دونالد ترامپ را تشویق کرده‌ اند تا صدور ویزا برای شهروندان چینی را متوقف کند.

فایننشال تایمز در این گزارش آورده است، با وجود مطرح شدن این مساله از سوی معاونان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، این مساله به دلیل وجود نگرانی‌ هایی درباره تاثیرات اقتصادی و دیپلماتیک آن عملی نشده است.

گزارش شده است که استفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید که یکی از معماران اصلی سیاست‌ های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ است، به او گفته که برنامه توقف صدور ویزا برای شهروندان چینی، ممکن است به دانشگاه‌ هایی که دانشجویان و استادان آنها از منتقدان ترامپ هستند، آسیب بزند.

کاخ سفید و سخنگوی تری برنستد، سفیر آمریکا در چین در اینباره اظهار نظری نکرده‌ اند.

بر اساس این گزارش، مقام های دیگر نیز ارایه ویزا به چینی‌ ها را از لحاظ اقتصادی سودمند دانسته و در این خصوص به هزینه‌ های داخلی دانشجویان چینی در آمریکا اشاره کرده‌ اند. بر اساس داده‌ های موسسه تحصیلات بین‌المللی، بیش از 350 هزار چینی در سال‌ های 2016 و 2017 برای تحصیل در موسسات آموزش عالی آمریکا حضور یافته‌ اند.

به نوشته فایننشال تایمز، برخی از مقام های کاخ سفید همچنان به تلاش خود برای سختگیرانه‌ تر شدن موضع آمریکا برای صدور این ویزاها ادامه داده‌ اند.

دولت ترامپ اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که برای برخی از ویزاهای دانشجویان چینی و به ویژه آنان که در رشته‌ هایی همچون روباتیک، حمل و نقل هوایی تحصیل می‌ کنند، محدودیت‌ هایی قایل خواهد شد.

کاخ سفید این محدودیت‌ ها را بخشی از استراتژی امنیت ملی خود برای جلوگیری از انتقال دارایی‌ های فکری خود به کشورهای رقیبش دانسته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
مشاوران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است