انتخابات پارلمانی سرزمین بلخ در ابهام
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۱    ۱۳۹۷/۷/۷ کد خبر: 155001 منبع: پرینت

آیا شهروندان زادگاه زردشت و مولانا می توانند در انتخابات پارلمانی پیش رو جبران مافات نمایند و نمایندگانی را انتخاب کنند که در شان هویت تمدنی، فرهنگ خراسانی و تاریخ سرزمین بلخ باشند؟

واقعیت تلخ و غم انگیز این است که در دو دوره ی گذشته سرزمین بلخ فاقد نمایندگان متناسب با شان تاریخی و تمدنی خود بود تقریبا تمام آنها فقط از امتیازات سیاسی و مصونیت پارلمانی استفاده نمودند و در تمام این سال ها حتی یکبار هم نماد صدای مردم مظلوم و شهروندان سرزمین بلخ (حتی با درنظرداشت استثنا) نبودند هرچند برخی از آنها از امتیاز معنوی جهاد و مقاومت برخوردار بودند اما با حفظ احترام انسانی به تمام آن بزرگواران متاسفانه عبای نمایندگی پارلمان برایشان گاهی تنگ و زمانی گشاد بود.

آنها بجای اینکه مدافع حقوق مدنی شهروندان مظلوم بلخ باشند مدافع منافع رهبران مافیایی قومی، مذهبی، گروهی و فاسدان و تاراجگران زمین و بنادر و اموال عمومی بودند. من با توجه به عدم شناخت دقیق از کاندیدهای جوان عجالتا نمی توانم کسی را معرفی نمایم اما از شهروندان زادگاه زردشت و مولانا تمنا دارم سعی نمایند تا در این دوره به کسانی رای دهند که هویت، فرهنگ، تاریخ، تمدن، دموکراسی، شهروند محوری، عدالت اجتماعی، مشارکت شهروندی توسعه و رفاه در صدر برنامه هایشان قرار داشته باشد.

پس بهترین فرمول برای انتخاب این است که به هیچ یک از لندکروزر سواران و حواریون مافیایی و تاراجگران زمین و بنادر و سرمایه های ملی رای ندهید. پیدا کنید جوانان تحصیل کرده، متقی، مسلمان، فرهنگ مدار، مودب، پارسا، جسور و اهل تفکر و اندیشه را و اینها را به مردم معرفی نمایید تا رای دهند.

باید سیلی محکمی به روی کسانی بنوازید که خود را صندوق و قیم رای مردم می پندارند.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
بلخ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است