عبدالله در برنامه حمایت از آموزش زنان در مناطق بحرانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۷/۷/۳ کد خبر: 154874 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی در برنامه حمایت از آموزش زنان در مناطق بحرانی و آسیب‌پذیر از جنگ اشتراک کرد.
عبدالله بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲ میزان ۱۳۹۷ به وقت نیویارک در نشستی تحت عنوان «گفتگوی رهبران: به سوی آموزش دختران در مناطق متأثر از جنگ و آسیب دیده»، به میزبانی نخست وزیر کانادا در مقر سازمان ملل متحد اشتراک نمود.

این نشست که به ابتکار و میزبانی نخست وزیر کانادا آقای جستن ترودو به هدف حمایت از آموزش دختران در مناطق آسیب دیده برگزار گردیده بود تعدادی از رهبران و شخصیت‌ها به نمایندگی از دولت‌ها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اشتراک و سخنرانی کردند و حمایت خود را از طرح نخست وزیرکانادا ابراز داشتند.

رییس اجرایی کشور در صحبت‌های خود در این نشست با استقبال از طرح نخست وزیرکانادا صحبت‌های خود را با اشاره به وضعیت تعلیم و تربیه دختران در زمان اشغال افغانستان توسط اتحاد شوروی، افغانستان تحت حاکمیت طالبان و دستاوردهای سالیان اخیر آغاز کرد. رییس اجراییه تاکید نمود که دختران در مقایسه به دوره‌های گذشته در افغانستان گام‌های مهمی را در عرصه‌ی آموزش و پرورش برداشته‌اند و به اساس سیاست‌های حکومت و کمک‌های جامعه بین‌المللی بیش از ۴ میلیون دختر در افغانستان به مکتب می‌روند.

رییس اجرایی برای عملی شدن این طرح در جوامع بحران ز‌ده و آسیب‌پذیر در پهلوی حق دسترسی به آموزش به کیفیت آموزش نیز تاکید کرد و آن را یکی از چالش‌های عمده در این مسیرخواند. رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود به قضیه پناهندگان، عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی در کشورهای دچار بحران اشاره کرد و رسیدگی به آموزش و پرورش آنان را نیز مهم و حیاتی خواند.

رییس اجرایی برای موفقیت برنامه‌هایی از این دست به همکاری علما و نهادهای جامعه مدنی و تمرکز روی آموزش‌های حرفوی معطوف به بازار و وظیفه تأکید کرد. رییس اجرایی همچنان علاوه نمود که موفقیت کشورهای بحران زده در درازمدت نیازمند عبور از کمک‌های بشردوستانه به سوی توسعه‌ی پایدار است.

قابل تذکر است که نخست وزیر کانادا در نشست سران هفت کشور صنعی یا جی ۷ در کانادا در ماه جون ۲۰۱۸ اعلان کرد که کشورش برای دست‌یابی دختران و زنان به آموزش با کیفیت و برطرف ساختن موانع آموزشی فرراه دختران و زنان در مناطق جنگی و بحران‌زده مبلغ سه اعشاریه هشت بلیون داکتر کانادایی را سرمایه‌گذاری می‌کند و از کشورها، شخصیت‌ها و نهادهای دیگر نیز در این زمینه کمک می‌خواهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
آموزش زنان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است