عمران خان و پروژه "لوی پاکستان"
یکی از دلایلی که اسلام آباد عمران‌ خان را به قدرت رساند نزدیکی فرهنگی و تباری او با پشتون های افغانستان است. سیاست عمران خان پشتون تبار پاکستانی همیشه روشن بوده است و آن حمایت از طالبان و تروریزم در راستای "لوی پاکستان" 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۳    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154722 منبع: پرینت

یکی از دلایلی که اسلام آباد عمران‌ خان را به قدرت رساند نزدیکی فرهنگی و تباری او با پشتون های افغانستان است.

پاکستان نمی تواند در دو جبهه هم با هند و هم با افغانستان بجنگد. با هند جنگیده نمی تواند ولی افغانستان از هر نقطه نظر آسیب پذیر است. سیاست عمران خان پشتون تبار پاکستانی همیشه روشن بوده است و آن حمایت از طالبان و تروریزم بین المللی بحیث ابزار جیوپلیتیک پاکستان در راستای "لوی پاکستان" است.

عمران خان از نخستین ساعات اشغال کرسی نخست وزیری پاکستان قدرت و نیت خود را در سوختاندن شهر تاریخی غزنی نشان داد که با واکنش مثبت اشرف غنی مواجه شد و خطاب به عمران خان گفت: "ای عمران خان پختونه!"

عمران خان در یک اقدام دیگر پشتون های افغانستان را که عاشق پل اتک و کوه های سلیمان و وطن اجدادی شان پاکستان است تذکره تابعیت پاکستانی می دهد این در حالی است که تقریبا اکثریت ولایات هم مرز خوست، پکتیا، پکتیکا، قندهار، هلمند و ننگرهار و کنر و لغمان عملا تحت تاثیر فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی پاکستان قرار دارند و از حکومت کابل کرده به اسلام آباد گرایش دارند.

پل اتک دوستان افغانستان سال ها است که خواب یکجا شدن به پاکستان اتمی را دارند و از جنگ و کشمکش در افغانستان خسته شده اند. حرکت اخیر عمران خان یک حرکت انسان دوستانه به نفع افغانستان نیست بلکه یک حرکت تمامیت خواهانه و هژمونیستی است که به تجزیه افغانستان می انجامد.

گلبدین و بسیاری از پاکستانی پرستان از حرکت اخیر عمران استقبال کردند. گلبدین و فرزندان او در آغوش پاکستان تربیت و بزرگ شدند و تمام ماموریت او در افغانستان پیاده کردن منافع پاکستان است. صاحبان اصلی و بومی خراسان باید با ایران و کشورهای آسیای میانه از لحاظ زبانی، فرهنگی و تاریخی یکجا شوند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   عمران خان نیز به سیاست انگلیسی آکاهی کامل دارد او از نقطه خلاف لوی افغانستان خواهان حرکت میکند این هم به مشوره باداران انگلیس شان صورت گرفته باست اگر این برنامه درست باشد اقای یون و امثال او در برابر به چه شکل مقابله خواهد کرد . دادن طابعت به مهاجرین که اکثرا پشتون اند یک عمل غیر قابل پشبینی برای بسار افغانان میباشد اما یک سوال باقی است که این افراد به احتمال زیاد طابعت افغانستان را دارند واین عمل باعث مشکلات در انتحابات در تعقیب مجرمین وقاجاقبران و دیگر مجرمین خواهد شد وهم چنان در اینده تطبیق قوانین مخصوصا قوانین مالیاتی مشلات زایاد را بار خوهد آورد.

>>>   هزار بار تجزيه از اين حالت بهتر هست. اين امر به نفع غير پشتون ها خواهد.

>>>   لوی افغانستان نشد حالا لوی پاکستان یا لوی اسرائیلستان !

>>>   پشتونها جاسوس پاکستان هستند. چون وطنشان پاکستان است

>>>   یعنی که پشتون ها با پشتون های پاکستان یکجا شوند،تاجک ها با تاجکستان و ازبک ها با ازبکستان و ترکمن ها با ترکمنستان و هراتی ها با ایران.
اما درین میان برای هزاره ها هنوز جایی پیدا نشده است.
پشتون ها میگویند که سرزمین هزاره جات اصلاً مالکیت پشتون ها است که در زمان چنگیز خان اشغال شده است.
بنأ پشتون ها میخواهند که هزاره جان یعنی سرزمین آبادی خود را دوباره بدست بیاورند.
این که پشتون ها هزاره ها را کجا میفرستند،به خدا معلوم.
اما فکر میکنم که طالبان در زمان حکومت شان در افغانستان،برای هزاره ها کدام جای مناسب را در نظر گرفته بودند.
نمیدانم که در پهلوی امام حسین بود و با کدام جای دیگر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است