به آرای مردم در انتخابات تکیه نکنید
کسانی که تصمیم جدی برای ورود به مجلس را دارید، باید یکی از این پنج مسیر را بپیمایید، درغیر اینصورت هرگز به کرسی نمایندگی مجلس نخواهید رسید 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۷/۶/۲۲ کد خبر: 154600 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بتازگی کمیسیون انتخابات اعلام کرده است که دو میلیون از نه میلیون ثبت نام رای دهی را باطل اعلام می کند. دلیل اینکه چرا دو میلیون از نه میلیون باطل می شود و آیا بر اثر اعتراض ها ممکن است مقدار دیگری از ثبت نام های رای دهی باطل اعلام شود؟ هنوز خبر دقیق در دست نیست اما واضح است که مقدار زیادی از ثبت نام های رای دهی بر اساس تذکره های تقلبی صورت گرفته و اگر انتخابات برگزار شود، بطور یقین شفافیت انتخابات زیر سوال خواهد بود.

در این دوره از انتخابات اگر برگزار شود، تقلب بیشتر از دوره های قبلی وجود خواهد داشت. تقلب سازماندهی شده ای که از سوی سردمداران حکومتی طرح ریزی شده است، هرچند کاملا ناشیانه و آشکار، اما دقیق و مرتب راه پیروزی افراد از قبل تعیین شده تیم ارگ را که به تایید جناب سفیر آمریکا رسیده باشد، هموار می سازد.

در این دوره نیز مانند دوره های گذشته کسانی که تصمیم جدی برای ورود به مجلس را دارید، باید یکی از این پنج مسیر را بپیمایید، درغیر اینصورت هرگز به کرسی نمایندگی مجلس نخواهید رسید.
اول اینکه پول وافر داشته و برای ورود به مجلس بیش از ارزش این کرسی دالر خرج کنید. آنقدر که دهان مخالفان ورود شما به مجلس کاملا بسته شود.

دوم اینکه از قوم تیم ارگ باشید که این گزینه همیشه جوابگو نیست زیرا باید همانگونه از قوم شان هستید از منافع شان نیر پاسداری کنید و کاملا مطیع فرامین نمایندگان خاص آمریکا باشید. در کنار همه اینها تیم ارگ باید اطمینان حاصل کند که شما تا چه اندازه می توانید در راستای اهداف و منافع شان موثر واقع شوید و از آنان در مقابل رقیبان و دشمنان شان حمایت نمایید.

سوم؛ اگر از قوم و یا طایفه دیگری هستید باید با آنان زد و بند کنید و طوری جلوه دهید که در راستای منافع آنان از همه چیز می گذرید و کاملا فدایی ارگ و سفیر آمریکا می باشید. اینجا است که از شما چند آزمون سخت گرفته می شود و چنانچه در این آزمون ها کامیاب شدید، راه برای ورود به مجلس برای شما فراهم خواهد آمد. به شرط اینکه کس دیگری از شما جلوتر نباشد.

چهارم اینکه با یکی از کشورهای خارجی دخیل در امور داخلی افغانستان که در این کشور منافع دارند، کنار بیایید و با شگردهای خاص، خود را مرید و تابع فرامین آن کشورها در داخل افغانستان نشان بدهید، آنگونه که واقعا نماینده آنان در حفظ منایع شان در این کشور باشید. اینجا است که این کشور ها شما را در لیست پشت پرده و پنهان از پشم دیگران قرار می دهند و توصیه شما را به دست اندرکاران تیم ارگ می کنند تا شما نیز شامل لیست نامزدان قبول شده در انتخابات قرار بگیرید.

راه آخر اینکه شما آنقدر فعال و جا افتاده باشید که تیم ارگ و یا کسانیکه ذی نفوذ در تیم ارگ هستند، بدون اینکه خود واقف باشید، روی شما سرمایه گذاری کرده و شما را وارد لیست نامزدان قول شده مجلس بنمایند تا در آینده از حضور و تلاش شما به نفع خود استفاده کنند.

یقین بدانید که نماینده قوم و مذهب و ملیت و دفاع از حقوق بشری و ... هیچ راهی برای ورود به مجلس ندارند، پس به خود زحمت ندهید و خود را نماینده مستقل ننامید که رایی در کار نیست. مگر اینکه بخواهید مردم را فریب بدهید و خود را کاندید مستقل معرفی کنید.

دولت غنی و تیم ارگ و در راس همه اینها جناب سفیر آمریکا از وضعیت موجود در پارلمان افغانستان راضی به نظر نمی رسند. آنها مجلسی می خواهند کاملا مطیع و فرمانبردار نه قانونگذار. هرچند در دوره حال و دوره های قبل بگونه ای اعضای مجلس را سرگرم موارد بی نتیجه و جنجالی کرده بودند که از قانونگذاری بازماندند. اما برخی موارد و مسایل مطرح شده در مجلس خاطر مبارک شان مکدر کرده و آنان را واداشته است تا اینبار دقت بیشتری در ورود نامزدان احتمالی به مجلس داشته باشند.

پس اگر انتخاباتی برگزار شود بهتر است بفکر رای مردم نباشید زیرا از تذکره ها گرفته تا پر کردن صندوق ها و تا شمارش آرا و تا اعلام نتایج، همه مهندسی می شود و شما هیچ سهمی در از آرای مردمی در کامیابی خود نخواهید داشت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   گراهام از ترامپ پرسید: «آیا دوست دارید در رزومه کاری شما نوشته شود ترامپ اجازه داد افغانستان به دوران تاریکی و یازده سپتامبر دوم بازگردد؟» ترامپ پاسخ داد: «چطور پایان می یابد؟» و گراهام گفت: هرگز پایان نمی یابد. این خوبی در برابر شر است و خوبی در برابر شر هرگز پایان نمی یابد.»
ر

>>>   کمیشن کاران برحال که خودرا کاندید دوره ای بعدی کرده اند باید اول از کمیشن کاری فعلی استعفا بدهند

>>>   بر اساس اسناد محرمانه FBI، نیکولا تسلا اهل سیاره زهره بوده است!
ارتباط نیکولا تسلا با موجودات فضایی
در این سند، گفته شده که تسلا اهل سیاره زهره (ونوس)، دومین سیاره منظومه شمسی بوده و پس از مرگ این دانشمند بزرگ،‌ موجودات فضایی به زمین آمده‌اند و اطلاعات مورد نظر در مورد ریشه فرازمینی تسلا را آشکار کرده‌اند؛ در بخش‌هایی از فایل FBI نوشته شده که مهندسانی که به نوشته‌های تسلا دسترسی داشته و با او در تماس بودند، بعد از مرگش امکان ارتباط‌گیری با فرازمینی‌ها را داشته‌اند و این موجودات در مورد ریشه بیگانه تسلا با آن‌ها سخن گفته‌اند!
بر اساس اطلاعات موجود،‌ تسلا در زمان حیاتش در تلاش برای ساخت وسیله‌ای به منظور ارتباط‌گیری با بیگانگان بوده و حال که سندی از سوی یک نهاد معتبر دولتی در این رابطه منتشر شده، برخی از علاقه‌مندان نتیجه‌گیری کرده‌اند که صحبت‌های مطرح‌شده در مورد تسلا می‌توانند درست باشند. در سند مورد نظر گفته شده که در سال 1856 این دانشمندان از سیاره زهره به زمین آورده شده و وظیفه نگه‌داری از او بر عهده خانواده تسلا قرار گرفته است.
ر

>>>   حقیقتی را بطور کامل روشن ساختید که در طول تأریخ این کشور بوده ولی طی پانزده سال اخیر برملا تر شده است

>>>   عمر راوی
تصمیم امریکا این است که حاکمیت سیاسی خراسان ( افغانستان ) تا سالیان دراز به دست پشتونها باشد. در این تصمیم پاکستان با امریکا همنظر است. روسیه و دیگر کشورهای همسایه نیز کدام مخالفتی با این طرح ندارند.
در انتخابات فرمایشی و تقلبی که میخواهند برگزار کنند، احتمال قوی وجود دارد که در پیشاپیش هر دو جناج اصلی که ظاهرا با هم رقابت دارند، یک فرد پشتون قرار گیرد. شک نیست که رییس دولت بعدی از همین حالا تعیین شده است و نمایش انتخابات را برای فریب مردم ما و فریب مردم دنیا به راه می اندازند.
برای افراد غیر پشتون که در این نمایش ها شریک استند تنها عرصه معامله و امتیازگیری در لایه های پایین تر از ریاست جمهوری باز است و بس.
تاجیکهای که در این غایله ها گرفتارند، بیشتر به فکر منافع شخصی خود استند و هیچ طرحی برای بالا بردن موقعیت تاجیکان در ساختار دولت ندارند. حدس زده میشود که در این نظام و سیستم متمرکز تکقومی پشتونی، تاجیکان حتا همان نقش درجه دومی خود را نیز دیگر بدست نخواهند آورد و بیشتر به حاشیه ها رانده خواهند شد.
بهترین روش، عملی ترین طرح ، مناسب ترین شکل مبارزه برای تاجیکان در این لحظه حساس چیست ؟! خواست اساسی شان چه باشد و چگونه به آن برسند؟!

>>>   اینرا میگویند انتخابات خوشکده و بی غل و بی غش، کسانی که تر و خشک را جدا نموده اند ، خود چند دوسیه جنایت ، اختلاص و کارهای غیرقانونی دارند آنهم باید درج اسناد شود وقتی قاضی خود آلوده به فساد باشد چطورمیتواند بالای دیگران حکم کنند. کسانی که کارهای خلاف درزمان وکالت و ماموریت خود دارند که در قانون ذکرشده درست اما مخالفین سیاسی که شما را در هرموقع افشا ساخته و شما از ترس آنهارانیز حذف نموده اید . این در اصل یک انتخابات ملی است نه دولتی که دولت به دلخواه خود نماینده خوش کند و به مجلس ارسال کند به فکرمن این موضوع را به گوش کسانی که مصارف انتخابات را تآمین میکنند باید رساند و در نهایت باید ملت تصمیم بگیرد که بی لگامی دولت را جواب بدهد و هم انتخابات به این شیوه ضروری نیست چون بودن و نبودن پارلمان برای دولت های خود کامه مهم نیست چون فیصله پارلمان در کجا تطبیق شده و میشود صرف در مواردی که به نفع دولت باشد اصلا انتخابات پارلمانی در یک نظام دموکراتیک بسیار مهم است و با ارزش برای نظام دکتاتوری بودن پارلمان ضروری نیست و نمایشی است حیف آنهمه مصارف و تلفات انسانی.
خارکش

>>>   زرداد فريادي كانديد است. جمعه خان همدرد والي هرات ميشود . پسر آقاي حكمتيار كانديد است. آقاي أمين كريم كه مانند رهبر خود فتواي انتحاري (استشهادي) ميدهد، مشاور ارشد غني وكانديد است. ما تماشا چيها انتظار استيم كه ديگر چه ميشود.

>>>   خوب کارشده که دستورداده تا افرادی را که مردم آنهارانمیخواهند ازلست حذف شوند . نه تنها حذف بلکه به پنجه قانون سپرده شوند

>>>   Hamidullah Hamid heeft een video gedeeld.
اگر کلمرغ غنی بخواهد با نمایشِ مضحکِ مقابلهِ دروغینش با ملا تره خیل، مردم را فریب دهد و قومگرایی اش را ماست مالی کند، ملا تره خیل یک ملا تره خیل نیست، هزار ملا تره خیل است که باید بازجویی و دادگاهی شوند: (زرداد، کامران علیزی، جمعه خان همدرد، فاروق وردک، زاخیلوال، گلبدین، دارودسته کرزی، ضیاالحق امرخیل، یوسف نورستانی، اکلیل حکیمی، ستانکزی، حنیف اتمر.... و الی خود کلمرغ و به صدها افغان (پشتونِ) چپاولگر، فاسد، و جنایتکارِ همکاسه اش)

>>>   Bahrom Khorosoni is met ‎حقیقت های پنهان‎.
اینرا حامیان وآنهاییکه گویا دیوار برلین وکمونیزم را شکستانده اند بخوانند!
--------------------------------------------------------------------
رولاغنی: زنان افغان تحت نام دین اسلام همه برده می شوند .
وگفته است که مردم افغانستان باید به پشتون های این سر زمین افتخار کنند چون پشتون ها متمدین ترین، اصیل ترین و با فرهنگ ترین باشندگان افغانستان اند.
به گزارش اسپوتنیک، همسر رئیس جمهور افغانستان، همچنان با اشاره به پیروزی رییس جمهور غنی در سال 2014 بیان داشته است که " پشتون ها اکثریت قومی را در افغانستان تشکل می دهند و حمایت این قوم از یک فرد کفایت می کند تا آن شخص در انتخابات پیروز شود" که هیچ یک از اقوام ساکن در افغانستان این ظرفیت را ندارند. به باور بانوی اول، در هر کشور باید اکثریت قومی حاکم باشد و کشور که در آن اکثریت قومی حاکم نباشد به بحران و وسقوط روبه‌روی می شود. او میگوید که دلایل چون ضعف دیموکراسی و ضعف پایبندی به قواعد دیموکراسی در افغانستان باعث شده است که سایر اقوام ساکن در این سرزمین این واقعیت (قدرت و اکثریت جمعیتی پشتون ها) را نپذیرند و با استفاده از سلاح و خشونت بربری شان را به اثبات برسانند.
بانوی اول ضمن بیان این اظهارات میگوید که در افغانستان زیر عنوان دین و اسلام از زنان به شکل نوین برده بردای می شود و این عمل به شکل گسترده در حال انجام اس
گفتنی است که رولا غنی بانوی اول افغانستان در حال که میگویند پیرو دین مسحیت است و در خانواده لبنانی متولد شده و شناس نامه لبنانی دارد اما در این اواخر شناس‌نامه با دین اسلام و ملیت افغان دریافت کرد

>>>   كليم الله همسخن
وقتی دور قرقل کرزی چرخ می‌زنند، حافظه شان کجاست؟
"خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هرکی در او غش باشد"
- حافظ

کرزی و بقایایی رژیم او واقعیت‌های عینی‌ی جامعه اند، نمی‌شود انکار شان کرد. اما، به آغوش کشیدن آنها، به آغوش آنها فرو افتادن، سخن‌گوی آنها شدن مساله است. غنی و دسته‌ی کاری وی بدتر از کرزی و دسته اش و کرزی و گروه‌کاری اش بهتر از غنی نیست- هردو یک آبش‌خور فکری دارند با روش‌ها و شیوه‌های دگر. اما، کرزی و گروه‌کاری‌اش مسوول و پاسخ‌گوی خون‌های عزیز و ارجمند رهبران و فرماندهان ماست. وقتی از کرزی و همکاران او با شیفت‌گی و آشفت‌گی یاد می‌کنید خون استاد ربانی یاد تان نمی‌آید، پیرمرد را چگونه شهید کردند؟ وقتی کرزی می‌گویید پیکر لاله‌یی داوود داوود جوان و شاه‌جهان نوری دم چشم تان قد نمی‌کشد؟ وقتی با کرزی ائتلاف می‌سازید چگونه مولانا عبدالرحمان سید خلیی را فراموش می‌کنید؟ وقتی کرزی می‌گویید و دور قرقل وی چرخ می‌زنید خون سید مصطفی کاظمی و یارانش را، خون مطلب‌ بیگ و عموم شهدای کشتارهای زنجیره‌یی را واقعن چطور فراموش می‌کنید؟ آیا خود شریک این جنایات بوده اید؟ اگر نه، باز چگونه در سال‌یاد شهادت شان لاف پاسداری از خون شهید می‌زنید و به خانواداه‌های شان دروغ می‌گویید؟

>>>   قاچاقبران ودزدان حرفوی نه تنها حذف بلکه به پنجه قانون سپرده شوند

>>>   امریکا در افغانستان زیاد هزینه کرده و تمام امورات افغانستان را مدیریت خواهد کرد هر شخصی که شرایط یا ظرفیت پیشبرد بهتر برنامه های امریکا را داشته باشد رئیس جمهور است و روز بروز رئیس جمهورها مسئول تر ولی بی صلاحیت تر خواهد شد
اس پ هزاره

>>>   ‎عمر راوی
وقتی گپ از وحدت قومی در افغانستان باشد، میگویند شما نام از تاجیک و هویت تاجیکی نبرید که باعث خدشه دارشدن وحدت قومی میشود. وقتی گپ از وحدت « فارسی زبانان » باشد،میگویند که لطفن گپ تاجیک و هویت تاجیکی را مطرح نکنید که باعث ضعیف ساختن وحدت فارسی زبانان میگردد . وقتی از خراسان سخن گفته میشود،میگویند شما از هویت تاجیکی تان یاد نکنید که باعث سستی خراسان خواهی میشود ودیگران را ازما دورمیسازد.اگر گپ ازعدالتخواهی باشد،میگویند اصراربرهویت تاجیکی درتضاد باعدالتخواهی قومی است. خلاصه،«تاجیک» که بگویی،همزمان خلاف مسلمان میشوی،خلاف وحدت افغانستان میشوی، خلاف فارسی زبانان می شوی،خلاف خراسان میشوی، خلاف بشر،خلاف انسان میشوی. نمیدانم چرا یک وحشت عجیب از نام و از هویت تاجیک دارند و نمیخواهند که این هویت مطرح شود، بر زبانها جاری گردد ، جایگاه شایسته خویش را بیابد؟! باهیچ هویت دیگرکسی مشکل ندارد، اما از گرفتن نام تاجیک خیلی ها بی قرار و نا آرام می شوند.

>>>   Saboor Raheel
رژیم غدار فاشیستی به رهبری غنی-عبدالله بهانه جویی و پرونده سازی می کنند تا لطیف پدرام را از شرکت در اتتخابات محروم کنند. بهانه شان داشتن افراد مسلح است.
بهانه جوی کجا بی بهانه می ماند!
ارگ می تواند دسیسه کند. می تواند عدالتخواهان را ضربه بزند اما عدالتخواهی همچنان نیرو خواهد گرفت و بزرگ خواهد شد. حق پوشیده نمی ماند. حقانیت پیروز شدنیست. به هر اندازه یی که عمل رژیمهای فاسد و مستبد طولانی شود به همان اندازه سقوطش وحشتاکتر و ویرانی اش گسترده تر خواهد بود.

>>>   Saboor Raheel
در پیوند به آمادگی حزب کنگره ملی برای واکنش و اعلام موضع در قبل سپردن برخی مناطق به طالبان در پای اعلامیه شان نوشتم:‌

«کنگره ملی یگانه حزب زنده است. حزبی که وظایف خود را می داند. در هرگام موضع خود را دارد و برای هر حرکت دولت توضیح سیاسی مشخص. میان یک حزب زنده و یک دکان بارزترین فرق همین است.»

کنگره ملی می تواند به حزبی فعالتر و بهتر از آنچه هست تبدیل شود اگر به برخی مسایل دیگر نیز توجه کند. از جمله مسایل اقتصادی. پروژه های اقتصادی یی را که تیم فاشیست ارگ رویدست دارد و با آن برنامه های بسیار خطرناک قومی را به پیش می برد نیز باید به گونه مشخص و مشروح مورد ارزیابی قرار این حزب قرار گیرد. برای این کار نیاز به متخصصین اقتصاد در بخش امور اقتصادی حزب است.

شاید انتقادهایی متوجه کنگره ملی و رهبری اش باشد. اما تاکنون در عرصه سیاسی یگانه حزبی که اصل و قلب برنامه های ضد ملی و شوونیستی و فاشیستی ارگ را نشانه رفته و در برابرش ایستاده است همین کنگره ملی به رهبری لطیف پدرام است.

دولت با واگذاری مناطقی به دست طالب دچار عدم مشروعیت بزرگی می شود. از جمله تمامی وکلایی که از مناطق تحت نفوذ طالب در شورای ملی استند، اعتبار خودرا می بازند. غنی و تیمیش و تمامی پشتونهای تکنوکراتی که از نام پشتون و رای پشتون به خود مشروعیت قایل می شوند این مشروعیت را می بازند. البته در جاهایی که به طالب سپرده می شود و منطقه تاجیک نشین و ازبک نشین است نیز چنین وضعیتی است. البته چنین مناطقی کم است و دولت این مناطق را به طالبان غیر پشتون نمی سپارد و این روشن است.

آنهایی که فکر می کنند دولت تن به انتخابات مشروع می دهد و حاکمیت را تقسیم می کند و به این امید واهی همه تخمهای خود را در سبد انتخابات گذاشته اند، در بهترین صورتش کور خوانده اند. ورنه شریک جرم دولت غدار فاشیستی اند که با اغفال مردم به تداوم این حاکمیت کمک می کنند.

>>>   با این ترکیب فعلی اعضای کمیسیون محال است حتی انتخابات در بین دوقریه کوچک 20 نفری صورت گیرد چه رسید جمعیت 35 ملیونی کشور ارزو دارم رس صاحب ج کار به اهل کار بسبارد ادارت را ازوجود دوکتوران ماستران ولسانیس تقلبی و انتصاب افراد که قسم یاد میکنند وعمل نمی کنند باک کاری کند ایا روزی خواهد رسید شما قضاوت کنید انتخابات شورای ملی شورای ولسوالی در حالت ابهام باقی مانده ریاست ج را اعلان کردن بسیار مضحک و خنده اور بوده برایم
قیام

>>>   ضرورت آن که در مدت شش ماه دو انتخابات صورت میگیرد چیست؟
هردو انتخابات میشد در یک تاریخ صورت بگیرد و در نتیجه از مصارف انتخابات کاسته میشد.
و یا این که دولت کدام پلان دیگر دارد تا بخاطر مسایل امنیتی و غیره، انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازد؟

>>>   مردم عزیز افغانستان هیچگاه در انتخابات اشتراک نکنید اگر کنید یا نکنید کار دل خودرا میکنند بگزارید که هر ....را که خودشان میآورند بیارند باز یک دزد دیگر را پیدا میکنند که برایشان زیاد ....کند و همه هست بود وطن را در اختیارشان بگزارند .

>>>   بر ای اینکه کمیسیون انتخابات اصلاح شود دایرشدن لویه جرگه عنعنوی است

>>>   نهادینه شدن فرهنگ انتخاباتی و بر گزیده شدن انسانهای لایق و شایسه و خدا محور و نگاه به رای به عنوان امانت و قبولی و باور شخص منختب به آراء مردم به حیث امانت که بار مسولیت شخص منتخب را سنگین تر می کند و...، اینها فاکتورهای است که نیاز به همکاری و فعالیت رسانه ها و مبلغین و متنفذین قوم دارد.
با رعایت موارد بالا و تحقق روش انتخاب درست نتیحه شان سری کار آمدن انسان های درست و فهیم و به درد و شرایط کشور آشنا. آن وقت است که کشور به سمت امنیت و آرامش و...، حرکت خواهد کرد. مرد شاهد افغانستان آباد، آزاد خواهند بود.
به امید آن روز.

>>>   رشاد راحم
این هم نمونه یی از تعصب و قوم پرستی اشرف غنی در وزارت امور داخله!
معین ارشد امنیتی وزارت داخله پشتون.
معین محافظت عامه وزارت داخله پشتون.
معاون اول وزارت داخله پشتون.
معین پالیسی و استراتیژی وزارت داخله پشتون.
ریس عمومی پیژنتون وزارت داخله پشتون.
معین اداری وزارت داخله پشتون.
ریس (ریاست سرحدی) وزارت داخله پشتون.
قومندان عمومی قطعات خاص وزارت داخله پشتپن.
ریس عمومی مبارزه با جرایم پشتون.
ریس ریاست جرایم سنگین وزارت داخله پشتون.
ریس ارکان و معاون معین ارشد امنیتی پشتون.
قومندان مرکز تربیوی پولیس وزارت داخله پشتون.
قومندان امینه کابل پشتون.
ریس محبس مرکزی وزارت داخله پشتون.
آنهایی که از قید قلم باز مانده اند را شما اضافه کنید،.
درضمن قابل یادوآری است که امضا و احکام ویس برمک وزیر داخله نزد معینان وزارت داخله چلش ندارد.

>>>   انتخابات افغانستان به همان اندازه خندآور است که دولت افغانستان است، آیا میتوان باور کرد که امریکا به ما واقعاً دموکراسی میآورد؟ در خود امریکا دموکراسی واقعی وجود ندارد چی برسد به مستعمره آن افغانستان. هر کی که از خود امریکایی ها امریکایی تر باشد ، پست و بیوجدان باشد ، به خاطر پول از هیچ کاری دریغ نکند ، خلاصه صد در صد غلام حلقه به گوش امریکا باشد در افغانستان به مقامهای بالا راه مییابد و گرنه یا به انزوا کشانده میشود و یا تاپه تروریست یا مخالف دولت به پیشانیش زده او را میکشد. امریکا ابر قدرت دنیا است هر چی که او میخواهد همون میشود نه کودتایٔی علاج کار است و نه چیزی دیگری. این رهبران هم از ترس جان خود مجبور اند به هر دول که امریکا بزند برقصند .
وای بر حال مردم مظلوم و بیدفاع افغانستان.

>>>   دیکتاتور و حاکمانی که آزادی و حق حاکمیت ملت و انتخابات آزاد( دموکراسی) را از مردم گرفته و یا سلب و نقض کرده و حاکمیت مردم را غصب می کنند، خود پیشاپیش مادر و هم مادر بزرگ و پدر و پدر بزرگ جنگ و دشمنی با داخل و خارج هستند و باید سرنگون شوند و بروند.

>>>   کودتا!
این بمعنی کشت در دشت خشک است!
هرکه کودتا کند کشمش جورش می کنیم! همین دولت موجود فابل حمایت است!

>>>   Amirzada II
"ائتلاف نجات" امروز رنگ بدل کرد

"ائتلاف نجات" که تقریبا یک سال پیش در خانه جنرال دوستم در انقره برای نجات دوستم شکل گرفته بود، امروز در کابل رنگ بدل کرد و به "ائتلاف ملی بزرگ" تبدیل شد.
چگونه ائتلاف مذکور یک چشم زدنی بعد از بازگشت جنرال دوستم به "ملی و بزرگ" تبدیل شد؟
سازماندهندگان این ائتلاف به سه دلیل خود را " ملی و بزرگ" می دانند: نخست اینکه جنرال دوستم نجات یافته است و دیگر بحث نجات مطرح نیست؛
دوم اینکه چند نفر شخصیت نیمچه معروف پشتون تبار بحیث مار آستین در آن حضور دارند تا ائتلاف رنگ ملی بخود بگیرد.
سوم این که در پشت ائتلاف شبح "سلطان بزرگ فساد"، پدر طالبانیزم و فاشیزم، حامد کرزی بحیث" ذعیم ملی!" قرار دارد و ائتلاف مذکور را بدور انگشتانش می چرخاند.

دو توصیه از این قلم به بزرگان ائتلاف:
۱) با بزرگ نمایی های کاذب هرگز بزرگ و ملی نخواهید شد، بلکه باور به افکار بزرگ و گام های استوار بزرگ و ملی خواهید شد.
۲) با سلطان فساد و مار های آستین هرگز به منزل مقصود نخواهید رسید.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
اشرف غني در جلسه كابينه خود را بصورت غير مستقيم تا سال 2024 رييس جمهور اعلان كرد.
او در جلسه كابينه كه ديروز سوم اسد(١٣٩٨) تحت رياست خودش داير شد از محمد همايون قيومي سر پرست وزارت ماليه ابراز سپاس كرد. وي سپس بلافاصله ابراز اميد واري كرد كه با مديريت و پشت كار قيومي، منابع عايداتي كشور دقيق مديريت گردد تا ما بتوانيم تا سال 2024 راه رسيدن به خود كفايي را طي كنيم.

>>>   Hanifi
بدون شک اشرف غنی در انتخابات پیش رو برنده است.
البته برنده بودن به مفهوم این نیست که مردم به این مرتد روانی رای بدهد، برعکس در این نوبت انتخابات از رئیس کمیسون انتخابات شروع تا رییس دارالانشا کمیسون همه همچو خود اشرف غنی انسان های مریض و فاشیست استند خواهی نخواهی در فکر برگذاری کدام انتخابات شفاف عاری از تقلب نیستند و انتخابات را خواهی نخواهی با جعل و تقلب و شادی بازی به نفع اشرف غنی رقم خواهند زد.
اشرف غنی بنا بر اعتمادی که بر کارکنان کمیسون انتخابات و مدیریت جعلکاری و تقلب آنها دارد حق دارد چنین ابراز نظر کند و خود را رئیس جمهور کشور تا سال ۲۰۲۴ بداند.

>>>   Najib Salam
اين جمع شكمبو و بى هدف در اين هفده سال در قدرت بودند ، از اينها بپرسيد در اين هفده سال چه كارى به نفع مردم و كشور كرديد كه اكنون باز هياهوى دروغين به راه انداخته ايد ، اگر شما شرم نداريد ، بايد مردم شرم كنند كه بر شما اعتماد كنند . براى من در جمع اين مرده هاى زنده يك تن را نشان دهيد كه جز اين حكومت و اين قدرت نبوده باشد و مزدورى نظام فاشيستى را نكرده باشد . تك تك اينها ، معامله گر ، درذ سرمايه هاى بيت المال ، زر اندوز ، عاشق ماموريت به فاشيزم و دروغگويان بى همتا اند،اينها براى قدرت حكومتى و حفظ سرمايه هاى شان تن به هر ذلتى داده اند و در آينده هم چنين خواهد بود.

>>>   Hai Khurasani
فرش قرمز ائتلاف برای ورود پدرسالار ملی و معنوی مافیا( حامدکرزی).
و اما چند نکته :
یکم
ائتلاف رسماً اعلام نمود که تا حالا خطوط اساسی ندارد و به عبارت دیگر فاقد دیدگاه و طرح راهبردی است.
دو
این ائتلاف موفق به انتخاب رهبر نشده است و لهذا شکاف و دیدگاه فکری اش فوق العاده عمیق است.
سه
هنوز با محفل پغمان و استاد سیاف به نتیجه نرسیده اند و مذاکرات ادامه دارد.
چهار
از پدرسالار و رهبر معنوی مافیا( حامدکرزی) دراین ائتلاف به عنوان شخصیت ملی نام برده شد.
نتیجه کلی
این ائتلاف به راهکاری تأکید می نماید که عملاً تا دوسال آینده نه ممکن است و نه عملی، برنامه بایومتریک با توجه به شرایط و وضعیت کشور در این مدت باقی مانده امری ناممکن است.
پس اینها چه می خواهند؟
طرح این جمع که امروز جرئت بیان شفاف و روشن آنرا نداشتند( هرچند به اشاره گفتند) همان طرح دولت موقت به زعامت حامدکرزی و تحریم انتخابات پارلمانی می باشد یعنی تکرار تاریخ .
اما انتقاد اساسی و کلیدی براین جمع که شعار دموکراسی می دهند این نکته است ،که اگر واقعاً خواستار تفکر دموکراتیک در کشور هستید ،پس چرا شرافتمندانه استعفا نمی کنید تا استراتیژی تان روشن و شفاف باشد و مردم هم بتوانند به درستی و صداقت شعار ها اعتماد نمایند؟

>>>   امید است که در انتخابات چنین حالتی پیش نیاید ورنه بی اتفاقی و سراسیمگی همه افغانستان را در بر خواهد گرفت ،گرچه اثار تخطیها روزبروز در دستگاه کمیسون انتخابات رونما میگردد و دولت ع وغ به شکلی از اشکال کوشش میکنند این انتخابات را هم به چالش بکشاند ،امید است از این حرامخوری دوری بجوید و سراسمگی انتخابات را بگزارند به شکلی حلال اش صورت گیرد
عبدالله ریحان

>>>   Badry
ائتلاف جدید التشکیل در کابل ، اتحادیه احزاب سیاسی جنبش ، جمعیت ، وحدت و چند گروه بی اصل و نسب اواغنه است ،برای گرفتن قدرت در دولت آینده اوغانستان . این اشخاص نماینده شهروندان اوغانستان نبودند و نیستند و نباید از نام اقوام در جایی گپ بزنند.

>>>   یل سامانی
تا زمانی که در ساختار نظام سیاسی وتغییر در قانون اساسی کشور مبنی بر جایگاه دیگر اقوام روشن نشود مشکل افغانستان قرن ها باقی خواهد ماند...اگر مشارکت است باید ریاست جمهوری بین پشتون وتاجیک شکل نوبتی باشد نه انحصاری وتک قومی.
1

>>>   Farid
" ائتلاف بزرگ ملی " اگر نتواند تداوم حاکمیت قبیله محورِ " تیم تداوم " را متوقف بسازد و نتواند به پرسش های مهم امروز پاسخ دهد به پشیزی نمی ارزد . امروز مردم به آزادی واقعی ، به دموکراسی پاک و به امنیت نیاز دارند و دولت در کنش خویش ضامن امنیت نیست . امروز مردم می خواهند از فقر رهایی یابند اما دولت هیچ برنامه ی برای مبارزه با فقر ندارد . اعتیاد به مواد مخدر جان جوانان مارا می گیرد اما دولت برنامه ی مبارزه با بذر، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر ندارد . جوانان به کار نیاز دارند اما دولت و سکان داران اقتصاد کشور حدِ اقل برنامه ی اشتغال برای فارغان دانشگاه های وطن ندارند . زنان مانند گذشته زیر ستم اند . به زن ، جوان و کودک باید فکر کرد و برای آنها زمینه های زندگی مطلوب و رشد و شگوافایی را آماده ساخت .

>>>   وای بر حال مردم مظلوم و بیدفاع افغانستان.

>>>   Salam
در انتخابات آينده پشتون ها با مهارت همه را تحت كنترول دارند . غلجايى ها به رهبرى غنى و اتمر و حكمتيار و درانى ها به رهبرى كرزى ، ائنلاف نجات كه از سوى پشتون ها مهار شد و كرزى با مهارت آنرا به ائتلاف بزرگ ملى تغيير داد ، چهره هاى ناسيوناليست و پشتونيست چون احدى در محور اين ائتلاف قرار دارند و اجازه نخواهند داد تا محوريت تاجيك ها ، ازبيك ها و هزاره ها شكل گيرد ، عده يى كودن كه از تاريخ نمى آموزند فكر مى كنند كرزى ، احدى و....رهبرى ايشان را مى پذيرند . پشتون كه به اقتدار پشتون باور نداشته باشد وحاضر شود اقتدار غير پشتون را بيپذيرد تا اكنون وجود ندارد . پشتون ها باهمان تفكر برادر بزرگ روى ديگران دست مى كشند .

>>>   در حاليكه هشتاد درصد كشور غير پشتون است ولي دولت فاشيستي غني دو موقف مهم كميسون انتخابات را به خاطر يك تقلب بزرگ به نفع خوبش آماده كرده و دوكزينه مهم را در اين كميسون از قبايل پشتون انتصاب كرده ، اگر اين ريس جمهور متقلب كه خود به تقلب اجبارآ زعيم كشور شده است در سدد مهندسي تقلب كسترده از قبل ساخته و بافته
نيست چرا اين دو جايگاهي مهم كه نقش تعين كننده را دارا مي باشد به قبيله خويش واگذار كرده
به همگان معلوم است دو پست در كميسون انتخابات خيلي مهم و حياتي است
١-ريس كميسون انتخابات
٢- ريس دبير خانه و يا دارالانشا
بايد يكي از اين موقف ها متعلق به اقوام غير پشتون به ويژه برادران تاجيك ميبود
و ديگر موقف هايش هيچ مهم نيست و نقش سمبوليك را دارد .
سجادي

>>>   Mansoor Badry
دقیق پیش بینی می توان کرد که ائتلاف تازه جور شده هنگام انتخاب رهبری از هم می پاشد . اگر در رهبری این ائتلاف اوغانی مقرر نگردد ، متباقی اواغنه به گلبدین خواهند پیوست !

>>>   وشه چین
چیزی که " افغان ها " از آن ترس زیادی دارند سرشماری جمعیت این کشور است . فکر نکنید رهبران افغان ها نمی دانند، به خوبی میدانند که اقلیت اند .

>>>   وقتی دولتمردان افغانی مردم و مملکت داری بلد نیستند و یا نمی تواننند کشور اداره کنند، آنوقت یکی دیگر می آید و اداره می کند. یکی ابلهی ریگ در کفش داشت *** چو درمانده شد دست بر سر گذاشت
دلال بازی و رانت خواری و دزدی و اختلاس که نشد مملکت داری و یا اقتصاد. کسی که اقتصاد را مال خر تعریف می کند، عکس العمل و پاسخ اقتصاد و ورشکستگی را نیز باید هضم و تحمل کند. اقتصادی که روی استبداد و شرع اسلام و سانسور و شکنجه و اعدام و جنگ افروزی و آدمکشی باشد، بهتر از اقتصاد ما نمی شود. یعنی از مکافات عمل غافل مشو*** گندم از گندم بروید جو ز جو.

>>>   همه میدانند که پیروز لانتخابات تقلب است پس راه دومی را پیشنهاد کنید که چی شود؟

>>>   Kakar
من تا بسيار وقتها مانند صديق پتمن فكر ميكردم كه اشرفغني از بركت ازدواج با يك خانم عرب لبناني وتحصيل در كشور لبنان حتما بزبان عربي هم آشنا است اما حالا ديدم كه اين ...تنها ...كمبود دارد ورنه ...تيار بوده است، قوتهاي استعماري هم براي .....ملتها چه شعبده بازي هاي كه نميكنند

>>>   معلوم است که نیت خوب ندارند چون برای شینکی کروخیل که هم سفیر است هم کاندید هیچ مزاحم نمیشوند

>>>   این دیگر بیخی شرم آور است.
یک انتخابات که در افغانستان در چند دوره دیگر شفاف و بدون تقلب برگزار شده بود ،حالا این هم با تقلب و غیر شفاف دایر میشود!!!

>>>   ولا شبکه افغان پپر هم چی گپای ره نشر می کند فکر می کنید وکیلان فعلی کلش مردم بسیار با عزت وبا ابرو هستند سگ زرد برادر شغال دزد نباشی وکیل نمی شی خلص یک کلام یا دزد باشی یا با دزدان هم نشین وکیل می شی وبس.
کوهبندی اله سای

>>>   کدام انتخابات ؟ این انتخابات دروغین و فریب دادن مردم است .
زره

>>>   بخیالم ای سابقه هایش خو همه پدر کرده و آل صالح بودند؟ همان دزدان قدیمی بودند که باعث بوجود آمدن دزدان جدید شدند غم مخورید.

>>>   کدام انتخابات وکدام رای شما فکر میکنم در این کشور نیستید وتجربه برګذاری انتخابات را ندیده ونشنیده اید بهترین انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری بود که بوی ګندش همه عالم را ګرفت
س کابل

>>>   مردم .....ما چون ګذشته به آنها رای میدهند - تا خون شانرا بمکند

>>>   یک متل مشهور است که میگویند: به مرگ بگیر که به تب راضی شود.
حالا دولت در مقابل نفر های مورد نظر خودش، یکتعداد قاتل و جانی و دزد و رهزن و چهار عیب شرعی را نیز شامل لست کاندیدان کرده است که مردم بگویند که ازین کفن کش جانی کرده، همین کفن کش دولتی خوب است که اقلآ شرمگاه ما و مردگان ما سالم خواهد ماند.

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
اری موافقم این بار یکی مرد صادق، شجاع، تسلیم ناپذیر و مردم گرا باید وارد کارزار شود. از کسانی که نیمه راه، معامله گر، خایین، رای فروش، ترسو، بزدل و روزمره اند نباید حمایت صورت گیرد.
این بار باید دوراندیشانه و محاسبه شده موضع بگیریم. نوبت معامله گر و تسلیمی ها به تاریخ پیوسته است.

>>>   درست است خداوند همه را براه راست هدایت کند. مگر دزدان- قاتلین- غاصبین زمین - مفسدین و بیناموس هارا خداوند درغضب خود گرفتارکند. برای اینها رای مردم تاثیر ندارد.اینها بزور پول وارتباطات تعین میشوند الهی کسیکه برای اینها رای هم بدهند وکسیکه آنهارا تعین هم کنند خداوند دزغضب خود گرفتارکند.

>>>   می گویند سال که نیکو است از بهارش پیداست ! مردم از پارلمان کنونی شکایت دارند در پارلمان آینده مانند زرداد انسانها وکیل و نماینده مردم هستند جطور درین کشور جهالت و بربریت حکم می راند. قرنها این خاک در تاریکی و عقب مانده گی عمداٌ نگهه میشود.

>>>   چون مثالش را نیاری به که نیست
چون دروغش را مثالی نیست بیش

>>>   همین دزدان و قاتلان را کی ها با رای خود به قدرت میرساند؟

>>>   هنوز كجاست!
زير پرچم حكومت تقلبی غنی احمدزی خدا می‌داند چه جنایات و کارنامه‌های فاشیستی دیگر را ببینیم.
این آدم آخر از این کشور «رواندا» خواهد ساخت و جنگ ‌های خانه به‌خانه در خواهد گرفت.

>>>   دزد هم خدا میگوید و صاحب خانه هم ولی دزدان اصلی و چپاولگران قهار از اول تا اخیر فعلا در قدرت اند در این گیرودار دزد را میشناسد و بس.
خارکش

>>>   با تایید برادر که نظر داده هر فردی که به مقام برسد همین حالت است چرا که ما مردم تحقیق وارزیابی شدیم سه گذینه نذد ماست
۱- احساس وطن نداریم
۲- تعبیض نشاد داریم
۳- در مقابل پول برادر خود را میکشیم
این است که هر فردی که انتخاب میشود همین حال است

>>>   اشرف غنی نزد مردم عام منفور ، تشنه قدرت وقومگرا نیست صرف نزد دزدان وآدمکشان منفوراست همچنان تشنه قدرت کسانی است که چوکی ریاست جموری را بیرون ازمرز مملکت مسافرمیساختند
ازطرف دیگردرافغانستان تنها دوستم وعطا نیست کسانی دیگری هم نیز وجود دارد

>>>   نتیجه انتخابات از همی حاله معلوم اس !

>>>   با ثبت تذکره های تقلبی هیچ وقت نمی توان انتخابات را قانونی و شفاف گفت این بار تقلب و بی حیاحی در انتخابات واضح و آشکار است با این تذکره های کهنه که از هزاران تقلب بر خودار است شما میدانید که نیم از پشتون های پا کستان هم شناختی کارت پاکستانی دارند و هم تذکره افغانی . هر چه به فایده شان بود همان طرف میروند و رای میدهند زیرا در دولت حمایت گر دارند .مثل که پایه برق را ماین گزاری میکنند و هنوز هم دولت حمایت میکند . در حالیکه باشندگان همان قریه مقصر هستند که در بین شان طالب تغذیه میشود تجهیز میشود و کمک میشود

>>>   فقط آنعده افغانها بنام "انتخابات"، آنهم انتخابات "شفاف" ، دهل زده میروند که یا وابسته به امریکا هستند، یا هنوز از خوردن خون مردم سیر نشده اند، یا مانند گلبدین برای خوردن پوست و استخوان مردم تازه نفس اند و یا انهایی که صاف و ساده احمق اند!!!

>>>   صیاد صاحب را بگویید که محافظ خود باشند که کدام .....در شکم پندیده اش با چاقو نزند که خدا نخواسته نصف کابل را چتلی نگیرد!!!

>>>   امر اشرف غنی صاحب بالای مامورین دولتی که با فامیل شان به حوزه های ثبت نام بروند نه حقوقی و منطقی است ونه عملی .اول اینکه در یک خانواده در صورتیکه
زوجین حیات باشند صرف دو رای است بقیه که زیرسن اند حق رای دادن ندارند
آولاد که به سن قانونی رسیده انها اختیار خود را دارند و مجبور کردن آنها به
معنی اینست که رییس حمهور حق استعمال زور را برای رای دادن در خانواده
و بیرون ازان به رسمیت می شناسد و این به مسوولیت وجدانی و اجتماعی او تمام می شود. زوجین هم هر واحد اختیار رای خود را دارند .
۲- این از حقوق اساسی شهروندی است که رای دادن آزاد است و قانون اساسی هم در ماده ۸۳ آنرا ( آزاد ،عمومی ،سری و مستقیم ) خوانده
مگر آقای رییس صاحب جمهور از قانون بی خبر است ‌؟ خدا نکند .
م.ش . فروغ

>>>   پس در چوکی پارلمان الی زمان ....شما بنشینید چون این چوکی از پدر هایتان برایتان مانده - شما چه مشروعیت دارید مفتخور ها - ....را بخورید بهتر است از پول خونمردم - ملیاردر شدید هنوز هم کنه واری به چوکی چسپیدید

>>>   همه میدانند که پیروز لانتخابات تقلب است پس راه دومی را پیشنهاد کنید که چی شود؟

>>>   غلام حسینجان ناصری خودت و هم پارلمانی هایت چه قدر مشروعیت دارید
ما نمیگوییم روند آغاز شده درست و شفاف پیش میرود بلکه اذعان برین است
که از الف تا به یا ( از اشرف غنی تا هرسه قوا همگی نامشروع است )
نکاح که اگر نزد قاضی رسمی عقد میشودنا مشروع و بی اعتبار است
چون قاضی به دستور رییس مملکت یا پادشاه توظیف و مشروعیت پیدا میکند
ازینکه رییس جمهور نا مشروع است همه تعیینات و صلاحیت های او نا
مشروع است .
م. امان زنداندیده

>>>   ناصرى هم كم خرج شده حق دارد جيغ بزند

>>>   امی وکالت تو فعلا کجا مشروعیت دارد ؟ همان طیاره سکتور خصوصی راکه از بامیان دوباره بکابل برگشتاندی کجا مشروعیت داشت ؟ اول از خود قضاوت کن !

>>>   به نظر دهنده سوم!
یک کم ذره گپ های خود را سنجیده بگو. در همین پارلمان فعلی تنها ناصری نیست، ما هم هستیم. تو به خاطر یک کیک پوستین را در میتی و همه را غیر مشروع اعلان میکنی.
رمضان بشردوست عضو پارلمان قانونی مادام العمر افغانستان.

>>>   جناب ناصري صاحب ايا شما و أمثال شماكه به حيث نماينده گان مجلس ايفاى وظيفه مينماييد اين قانونى و مشروعيت دارد ، به گفته يك دوست ما كه در بالا تذكر داده اند از الف تا ى حكومت و خلاصه هر سه قواى سه گانه غير مشروع ميباشد ، شما از كدام مشروعيت حرف ميزنيد ، شرم تان باد
اسحق از سويدن ،

>>>   مردم عزیز افغانستان هیچگاه در انتخابات اشتراک نکنید اگر کنید یا نکنید کار دل خودرا میکنند بگزارید که هر ....را که خودشان میآورند بیارند باز یک دزد دیگر را پیدا میکنند که برایشان زیاد ....کند و همه هست بود وطن را در اختیارشان بگزارند .

>>>   من فقط از بشر دوست (پشک دوست )حمایت می کنم وبس چون اوبسیار ادم کم مصرف است اگر رئیس جمهور شود کشور را به سه قران ویک شانزئی می چلاند.
هههههههههههههههههه

>>>   حکومت که زیربنا اش در تقلب و عوام فریبی بنا نهاده شده چه نتظار از انتخابات وابسته بحکومت؟

>>>   وقتی شنیدم یک وزیر کابینه محاکمه می‌شود، بی‌درنگ حدس زدم که این محاکمه نه، بلکه یک عقده‌گشایی سیاسی و قومی خواهد بود. در میان این‌همه خاینِ ملی و دزدانِ با پشتاره و چراغ به‌دست، یک وزیر خوش‌نام، رزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات که «جرمش» هزاره بودن است محاکمه می‌شود. برعکس آن‌های که خیانت ملی را انجام دادند و انتخابات‌ها را مهندسی کردند، آن‌های که کابل بانک را تاراج کردند، آن‌های که میلیاردها پول را به نام «مکتب‌های خیالی» از بیت‌المال سرقت کردند، آن‌های که در ۱۸ سال طالبان را بسیج کردند و انتحاری‌هارا در مهمان‌خانه‌ها جا‌به‌جا کردند و آن‌های که وزارت مالیه و گمرک‌ها را مرکز فساد سیتماتیک دولتی و رهنمای معاملات قومی ساختند و صدها جنایات دیگر را انجام دادند، پاداش گرفتند، سمت‌های مهم دولتی برای‌شان اهدا گردید؛ اما وزیر تاجیک‌تبار (علی احمد عثمانی) تحقیر و منفک شود، وزیر خوش‌نام دیگر، چون از تیم سیاسی مقابل «تداومی‌ها» آن‌هم یک «هزاره» است، باید تازیانه فاشیستی بخورد، مورد محاکمه و تصفیه قومی قرار گیرد.
این شد عدالت «عمری» اشرف‌غنی احمدزی!
#هارون_معترف

>>>   نجیب بارور
زاخیل‌وال با دزدی‌های میلیونی محاکمه نمی‌شود، فاروق وردک با مکاتب خیالی محاکمه نمی‌شود، صدها وزیر دیگر که دوسیه‌های بسیار بسیار سنگین دارند محاکمه نمی‌شوند، کسانی که بحران‌آفرینی کردند و آشکارا دست به تقلب زدند، محاکمه نمی‌شوند. آنانی که صداهای شان بیرون آمد که امر شلیک به روی شهروندان این سرزمین را خلاف مواضات قانون اساسی داده بودند، مجازات نشدند. ملیاردها دالر در افغانستان حیف و میل شد، هیچ‌کسی محاکمه نشد و... اما یک هزاره، به خاطر این‌که افشاگری می‌کند و از استبداد غنی با آن‌که پوشیده نیست، پرده برمی‌دارد، عقده‌مندانه محاکمه می‌شود. این دیگر اوج تعصب و استبداد آشکار قومی است، خاموشی در این خصوص، ننگ دیگری‌ست که بر پیشانی سیاه سیاسیون ما چسبانده می‌شود

>>>   Kohistani
انتحاروترور میشویم توسط طالب داعش شده وحکومت طالب داعشی ولی در نزد روس وامریکا دشمن وهموطن ما هم که خود همتبار جنایت کار است ویا همزبان خود ما در بیرون برای قبول پنهانده گی از ما شکوه دارند وخطر احساس میکند در حالی که اگر وجدان را مقابل خود قرار دهند ما حتی پشه را هم نمی توانیم بکشیم ولی برای جابجای خود در کشور ها ما را حتی دشمن همان کشور میزبان معرفی میکنند در نزد روس ها تاجیکان دشمن روس نزد اروپایان تاجیکان دشمن اروپا در امریکا وکانادا تاجیکان دشمن کانادایی وامریکایی در حالی که تاجیک از وزیر بیکاره وشریکی تبار در حکومت بیشتر ندارد حال جنرالان امریکایی هم از ما شکوه دارد چون فرزندان ما بر ضد تروریزمی که خود بنیاد نهاد اند میجنگند وتجارت شان را به همزده نمی توانند دشت های ما را تریاک بکارند کشتزار های فعلی تحت حاکمیت طالب کفایت نمیکند وهم سربازان طالب وداعش ازادانه گشت وگذار در همه جا کرده نمی توانند تا اهداف غربی ها وشرقی ها را بدو معطلی براورده سازند
حال هم جنرال امریکایی میگوید که سبب ناکامی ما در افغانستان اتحاد شمال بود راست گفته ورنه افغانستان را به صوبه های پاکستان تبدیل نموده ویک ضراب خانه سلاح وهم یک فابریکه بزرگ پروسس هیروهیین وهین های دیگر میساختد عجب منطقی برابر با منطق شاحین مرتضوی
پس باید به پاخیزیم واز خود دفاع نمایم چون این سناریو از امریکاست وتطفیق نند حکومت وطالب وداعش

>>>   اگر مردم شهامت اين را پيدا كنند كه موتر هاي شيشه سياه را سنگ باران كنند، شايد ديگر هيچ فاسد و دزدي در درون و بيرون اين حاكميت به دزدي و فساد ادامه ندهد. هيچ وزير و صاحب مقام اين دولت به شمول رييس جمهور اشرف غني كه مانند آنها در درون موتر هاي شيشه سياه از ديد مردم پنهان مي شوند، ديگر از ديد مردم پنهان نشوند و پنهان باقي نمانند.
سنگ باران موترهاي شيشه سياه تا حد زياد جلو حملات تروريستان طالب و داعش را مي گيرد.
سنگباران موتر هاي شيشه سياه جلو مافياي قاچاق مواد مخدر و مافياي تجارت غير قانوني را مي گيرد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از ميزان جرم و جنايات سازمان يافته مانند: دزدي، اختطاف، قتل و غيره مي كاهد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از راه بندان آزار دهنده و درد ناك داخل شهر كابل جلو گيري مي كند.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه جامعه و مردم را بسوي عدالت نزديك مي سازدو مانع ظلم و بي عدالتي مي شود، اگر شهامت ظلم ناپذيري در مردم شكل بگيرد.

>>>   وقتی اصل کشور وریس ارگ وسپیدار نشین هایت زیر سوال باشد دیگر پی سایر مسایل وقت ضایع مکن حکومتی را که جان کیری نصب نموده وقانون اساسی را که دیگران برایت تدوین نموده باشد ازان امید اصلاح وقانونیت مه کن در مجالیس وریاست های تقلبی گذشته چه قانونیت وعدالت وشفافیت وجود داشت که حالا توقع داری تورا به انتخابات وکاندی داتوری و.... مشغول نموده وخود مصروف اشغال وچپاول اندازین بدتر چه مصیبت که در تاریخ افغانستان خانم اول مملکت تو یک مسیحی مارونی خارجی باشد وازین تکلیف اورتر ودرد اورتر چه است هرجا مزدور ودیوانه واعصاب خراب است بر گرده های ملت تو سوار مینمایند در تاریخ بشریت تجاوز واشغال بسیار صورت گرفته در گذشته ها همین ویران سرای ما نیز چندین بار مورد تجاوز وحمله قرار گرفته وما در تاریخ کشور شاه شجاع ها وببرک کارمل وامین وتره کی ونجیب داشتیم اما مانند کرزی وعبدالله وغنی وحکمتیار پر روی وبی حیا ندیده بودیم که در تخت غلامی نشسته اند از استقلال وازادی ووطن وقوم صحبت مینمایندحال که به قول شما جنایت کار ها وزورگو ها ومامورین برحال در مجلس
!!!کاندید شده اند در گذشته الا ما شا ءالله کدام عناصر خدمتگذار وصادق ووطن دوست درینجا سر می جنبانید ؟در مملکتی که زمین وفضا واقتصاد وفرهنگت بدست بیرونی هاباشد خوش هم هستی که انتخابات پارلمانی وریاستی انجام میدهی!
خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش به دست خویش بنوشت
به ان ملت سرور کاری ندارد
که دهقانش برای دیگری کشت
لالی از ننگرهار

>>>   Saboor Raheel
جناب والی پروان!‌
مگر "زبانگویی" ات را کدام طمع و کدام دهن پرآبی گرفته است که یخن مقامات کابل را نمی گیرید و نمی گویید که چرا باید کوچه اوغان را اینهمه از پروان تذکره بدهند؟
چرا نمی پرسید که شمار کوچیهای بی تذکره چقدر است و سهم هر ولایت چقدر است؟ چرا برای پروان اینقدر کوچی می فرستید؟
غیرت تان را چه شده است؟
آهاااای وکیل و وزیر و کلانکار پروانی که با سلاح بادیگاردهای جنایتکارتان مردم مظلوم پروان را می ترسانید، شما شیرهای خانه و روباههای بیرون چه کار می کنید!؟

>>>   خوب ملت فغانستان هم اگر خاین نباشه به این روز و‌حالی که مبتلا است نمیبود
ملت کور و دالر را دیده لباس از تن بیرون میاره حتا ریس جمهور
باید خارجی ها حمایت کنه و در بدل چور کنه

>>>   درافغانستان انتخابات معنی ندارد زیرا اگرانتخابات شفاف هم باشد باز یک طرف انتخابا ت نتیجه انرا تقلب گفته وقناعت نمی کند پس ضرورت به انتخابات نیست وهمین مفسدین که درصحنه سیاسی افغانستان بازی دارند حکومت میکند ومردم هم درعقب همین مفسدین هستند وغلامی میکند وحکومت ها وچوکی ها میراثی است وکسی دیگرحق ندارند نه تحصیل به درد میخورد ونه استعداد وشایشتگی .

>>>   انتخابات افغانستان به همان اندازه خندآور است که دولت افغانستان است، آیا میتوان باور کرد که امریکا به ما واقعاً دموکراسی میآورد؟ در خود امریکا دموکراسی واقعی وجود ندارد چی برسد به مستعمره آن افغانستان. هر کی که از خود امریکایی ها امریکایی تر باشد ، پست و بیوجدان باشد ، به خاطر پول از هیچ کاری دریغ نکند ، خلاصه صد در صد غلام حلقه به گوش امریکا باشد در افغانستان به مقامهای بالا راه مییابد و گرنه یا به انزوا کشانده میشود و یا تاپه تروریست یا مخالف دولت به پیشانیش زده او را میکشد. امریکا ابر قدرت دنیا است هر چی که او میخواهد همون میشود نه کودتایٔی علاج کار است و نه چیزی دیگری. این رهبران هم از ترس جان خود مجبور اند به هر دول که امریکا بزند برقصند .
وای بر حال مردم مظلوم و بیدفاع افغانستان.

>>>   دیکتاتور و حاکمانی که آزادی و حق حاکمیت ملت و انتخابات آزاد( دموکراسی) را از مردم گرفته و یا سلب و نقض کرده و حاکمیت مردم را غصب می کنند، خود پیشاپیش مادر و هم مادر بزرگ و پدر و پدر بزرگ جنگ و دشمنی با داخل و خارج هستند و باید سرنگون شوند و بروند.

>>>   کودتا!
این بمعنی کشت در دشت خشک است!
هرکه کودتا کند کشمش جورش می کنیم! همین دولت موجود فابل حمایت است!

>>>   Amirzada II
"ائتلاف نجات" امروز رنگ بدل کرد

"ائتلاف نجات" که تقریبا یک سال پیش در خانه جنرال دوستم در انقره برای نجات دوستم شکل گرفته بود، امروز در کابل رنگ بدل کرد و به "ائتلاف ملی بزرگ" تبدیل شد.
چگونه ائتلاف مذکور یک چشم زدنی بعد از بازگشت جنرال دوستم به "ملی و بزرگ" تبدیل شد؟
سازماندهندگان این ائتلاف به سه دلیل خود را " ملی و بزرگ" می دانند: نخست اینکه جنرال دوستم نجات یافته است و دیگر بحث نجات مطرح نیست؛
دوم اینکه چند نفر شخصیت نیمچه معروف پشتون تبار بحیث مار آستین در آن حضور دارند تا ائتلاف رنگ ملی بخود بگیرد.
سوم این که در پشت ائتلاف شبح "سلطان بزرگ فساد"، پدر طالبانیزم و فاشیزم، حامد کرزی بحیث" ذعیم ملی!" قرار دارد و ائتلاف مذکور را بدور انگشتانش می چرخاند.

دو توصیه از این قلم به بزرگان ائتلاف:
۱) با بزرگ نمایی های کاذب هرگز بزرگ و ملی نخواهید شد، بلکه باور به افکار بزرگ و گام های استوار بزرگ و ملی خواهید شد.
۲) با سلطان فساد و مار های آستین هرگز به منزل مقصود نخواهید رسید.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
اشرف غني در جلسه كابينه خود را بصورت غير مستقيم تا سال 2024 رييس جمهور اعلان كرد.
او در جلسه كابينه كه ديروز سوم اسد(١٣٩٨) تحت رياست خودش داير شد از محمد همايون قيومي سر پرست وزارت ماليه ابراز سپاس كرد. وي سپس بلافاصله ابراز اميد واري كرد كه با مديريت و پشت كار قيومي، منابع عايداتي كشور دقيق مديريت گردد تا ما بتوانيم تا سال 2024 راه رسيدن به خود كفايي را طي كنيم.

>>>   Hanifi
بدون شک اشرف غنی در انتخابات پیش رو برنده است.
البته برنده بودن به مفهوم این نیست که مردم به این مرتد روانی رای بدهد، برعکس در این نوبت انتخابات از رئیس کمیسون انتخابات شروع تا رییس دارالانشا کمیسون همه همچو خود اشرف غنی انسان های مریض و فاشیست استند خواهی نخواهی در فکر برگذاری کدام انتخابات شفاف عاری از تقلب نیستند و انتخابات را خواهی نخواهی با جعل و تقلب و شادی بازی به نفع اشرف غنی رقم خواهند زد.
اشرف غنی بنا بر اعتمادی که بر کارکنان کمیسون انتخابات و مدیریت جعلکاری و تقلب آنها دارد حق دارد چنین ابراز نظر کند و خود را رئیس جمهور کشور تا سال ۲۰۲۴ بداند.

>>>   Najib Salam
اين جمع شكمبو و بى هدف در اين هفده سال در قدرت بودند ، از اينها بپرسيد در اين هفده سال چه كارى به نفع مردم و كشور كرديد كه اكنون باز هياهوى دروغين به راه انداخته ايد ، اگر شما شرم نداريد ، بايد مردم شرم كنند كه بر شما اعتماد كنند . براى من در جمع اين مرده هاى زنده يك تن را نشان دهيد كه جز اين حكومت و اين قدرت نبوده باشد و مزدورى نظام فاشيستى را نكرده باشد . تك تك اينها ، معامله گر ، درذ سرمايه هاى بيت المال ، زر اندوز ، عاشق ماموريت به فاشيزم و دروغگويان بى همتا اند،اينها براى قدرت حكومتى و حفظ سرمايه هاى شان تن به هر ذلتى داده اند و در آينده هم چنين خواهد بود.

>>>   Hai Khurasani
فرش قرمز ائتلاف برای ورود پدرسالار ملی و معنوی مافیا( حامدکرزی).
و اما چند نکته :
یکم
ائتلاف رسماً اعلام نمود که تا حالا خطوط اساسی ندارد و به عبارت دیگر فاقد دیدگاه و طرح راهبردی است.
دو
این ائتلاف موفق به انتخاب رهبر نشده است و لهذا شکاف و دیدگاه فکری اش فوق العاده عمیق است.
سه
هنوز با محفل پغمان و استاد سیاف به نتیجه نرسیده اند و مذاکرات ادامه دارد.
چهار
از پدرسالار و رهبر معنوی مافیا( حامدکرزی) دراین ائتلاف به عنوان شخصیت ملی نام برده شد.
نتیجه کلی
این ائتلاف به راهکاری تأکید می نماید که عملاً تا دوسال آینده نه ممکن است و نه عملی، برنامه بایومتریک با توجه به شرایط و وضعیت کشور در این مدت باقی مانده امری ناممکن است.
پس اینها چه می خواهند؟
طرح این جمع که امروز جرئت بیان شفاف و روشن آنرا نداشتند( هرچند به اشاره گفتند) همان طرح دولت موقت به زعامت حامدکرزی و تحریم انتخابات پارلمانی می باشد یعنی تکرار تاریخ .
اما انتقاد اساسی و کلیدی براین جمع که شعار دموکراسی می دهند این نکته است ،که اگر واقعاً خواستار تفکر دموکراتیک در کشور هستید ،پس چرا شرافتمندانه استعفا نمی کنید تا استراتیژی تان روشن و شفاف باشد و مردم هم بتوانند به درستی و صداقت شعار ها اعتماد نمایند؟

>>>   امید است که در انتخابات چنین حالتی پیش نیاید ورنه بی اتفاقی و سراسیمگی همه افغانستان را در بر خواهد گرفت ،گرچه اثار تخطیها روزبروز در دستگاه کمیسون انتخابات رونما میگردد و دولت ع وغ به شکلی از اشکال کوشش میکنند این انتخابات را هم به چالش بکشاند ،امید است از این حرامخوری دوری بجوید و سراسمگی انتخابات را بگزارند به شکلی حلال اش صورت گیرد
عبدالله ریحان

>>>   Badry
ائتلاف جدید التشکیل در کابل ، اتحادیه احزاب سیاسی جنبش ، جمعیت ، وحدت و چند گروه بی اصل و نسب اواغنه است ،برای گرفتن قدرت در دولت آینده اوغانستان . این اشخاص نماینده شهروندان اوغانستان نبودند و نیستند و نباید از نام اقوام در جایی گپ بزنند.

>>>   یل سامانی
تا زمانی که در ساختار نظام سیاسی وتغییر در قانون اساسی کشور مبنی بر جایگاه دیگر اقوام روشن نشود مشکل افغانستان قرن ها باقی خواهد ماند...اگر مشارکت است باید ریاست جمهوری بین پشتون وتاجیک شکل نوبتی باشد نه انحصاری وتک قومی.
1

>>>   Farid
" ائتلاف بزرگ ملی " اگر نتواند تداوم حاکمیت قبیله محورِ " تیم تداوم " را متوقف بسازد و نتواند به پرسش های مهم امروز پاسخ دهد به پشیزی نمی ارزد . امروز مردم به آزادی واقعی ، به دموکراسی پاک و به امنیت نیاز دارند و دولت در کنش خویش ضامن امنیت نیست . امروز مردم می خواهند از فقر رهایی یابند اما دولت هیچ برنامه ی برای مبارزه با فقر ندارد . اعتیاد به مواد مخدر جان جوانان مارا می گیرد اما دولت برنامه ی مبارزه با بذر، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر ندارد . جوانان به کار نیاز دارند اما دولت و سکان داران اقتصاد کشور حدِ اقل برنامه ی اشتغال برای فارغان دانشگاه های وطن ندارند . زنان مانند گذشته زیر ستم اند . به زن ، جوان و کودک باید فکر کرد و برای آنها زمینه های زندگی مطلوب و رشد و شگوافایی را آماده ساخت .

>>>   وای بر حال مردم مظلوم و بیدفاع افغانستان.

>>>   Salam
در انتخابات آينده پشتون ها با مهارت همه را تحت كنترول دارند . غلجايى ها به رهبرى غنى و اتمر و حكمتيار و درانى ها به رهبرى كرزى ، ائنلاف نجات كه از سوى پشتون ها مهار شد و كرزى با مهارت آنرا به ائتلاف بزرگ ملى تغيير داد ، چهره هاى ناسيوناليست و پشتونيست چون احدى در محور اين ائتلاف قرار دارند و اجازه نخواهند داد تا محوريت تاجيك ها ، ازبيك ها و هزاره ها شكل گيرد ، عده يى كودن كه از تاريخ نمى آموزند فكر مى كنند كرزى ، احدى و....رهبرى ايشان را مى پذيرند . پشتون كه به اقتدار پشتون باور نداشته باشد وحاضر شود اقتدار غير پشتون را بيپذيرد تا اكنون وجود ندارد . پشتون ها باهمان تفكر برادر بزرگ روى ديگران دست مى كشند .

>>>   در حاليكه هشتاد درصد كشور غير پشتون است ولي دولت فاشيستي غني دو موقف مهم كميسون انتخابات را به خاطر يك تقلب بزرگ به نفع خوبش آماده كرده و دوكزينه مهم را در اين كميسون از قبايل پشتون انتصاب كرده ، اگر اين ريس جمهور متقلب كه خود به تقلب اجبارآ زعيم كشور شده است در سدد مهندسي تقلب كسترده از قبل ساخته و بافته
نيست چرا اين دو جايگاهي مهم كه نقش تعين كننده را دارا مي باشد به قبيله خويش واگذار كرده
به همگان معلوم است دو پست در كميسون انتخابات خيلي مهم و حياتي است
١-ريس كميسون انتخابات
٢- ريس دبير خانه و يا دارالانشا
بايد يكي از اين موقف ها متعلق به اقوام غير پشتون به ويژه برادران تاجيك ميبود
و ديگر موقف هايش هيچ مهم نيست و نقش سمبوليك را دارد .
سجادي

>>>   Mansoor Badry
دقیق پیش بینی می توان کرد که ائتلاف تازه جور شده هنگام انتخاب رهبری از هم می پاشد . اگر در رهبری این ائتلاف اوغانی مقرر نگردد ، متباقی اواغنه به گلبدین خواهند پیوست !

>>>   وشه چین
چیزی که " افغان ها " از آن ترس زیادی دارند سرشماری جمعیت این کشور است . فکر نکنید رهبران افغان ها نمی دانند، به خوبی میدانند که اقلیت اند .

>>>   وقتی دولتمردان افغانی مردم و مملکت داری بلد نیستند و یا نمی تواننند کشور اداره کنند، آنوقت یکی دیگر می آید و اداره می کند. یکی ابلهی ریگ در کفش داشت *** چو درمانده شد دست بر سر گذاشت
دلال بازی و رانت خواری و دزدی و اختلاس که نشد مملکت داری و یا اقتصاد. کسی که اقتصاد را مال خر تعریف می کند، عکس العمل و پاسخ اقتصاد و ورشکستگی را نیز باید هضم و تحمل کند. اقتصادی که روی استبداد و شرع اسلام و سانسور و شکنجه و اعدام و جنگ افروزی و آدمکشی باشد، بهتر از اقتصاد ما نمی شود. یعنی از مکافات عمل غافل مشو*** گندم از گندم بروید جو ز جو.

>>>   فرض کنیم که بازهم اشرفغنی درانتخابات برنده شد یا
کدام ادم دیگر مثل اشرفغنی ویا کرزی مثل سمارق واری از زیرزمین برامدکه مردم افغانستان هیچ نامشه نشنیده باشه ریس جمهور شوه بازچی میکنین.

>>>   سنگباران موترهای شیشه سیاه باعث وحدت بیشتر بین مردم میشود

>>>   به آنانی که به دموکراسی می تازند:
مشکل افرادی مثل شما این هست که سطحی نگاه می کنید،به عمق مسئله و اتفاقات نمی اندیشید، من شما را مزمت نمی کنم، چونکه بلوغ سیاسی و فرهنگی و دامنهً بینش شما از حد و حصار جهل و تعصب و نقل و قول و شعار بالا نرفته و بیشتر نیست، لذا هرگز به علتها نگاه نمی کنید و فقط معلولها را دیده و توجیه و تبلیغ می کنید،انصافاً یکبار برای خودتان هم که شده فکر کنید، مثلاً از خود بپرسید چرا در آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای آزاد و دموکراتیک با وجود صدها زبان و نژاد و رنگ ...، انقلابی بوقوع نمی پیوندد و یا رخ نمی دهد؟ در کشورهای آزاد سرنوشت کشور در دست شخص و یا گروه و حزب خاصی نیست، قوانین دموکراتیک حاکم است. مقامات و اشخاص بطریق انتخابات آزاد می آیند و می روند، ولی آب از آب تکان نمی خورد و راه روند رشد سیاسی و اقتصادی...، کشور همیشه باز هست، همیشه جاری و باقیست.
تنگ چشمان نظر به میوه کنند *** ما تماشا کنان بستانیم.
تو به سیمای شخص می نگری *** ما در آثار صنع یاریم.

>>>   برادران فارسي زبان!
حديث شريف است كه اگر علم به ثريا رود، فارسي زبانها ان را پايين ميكند.
هوشيار باشيد:
تيم ارگ در صفحات مجازي و اينجا و انجا پروپاگندا را راه اندازي نموده كه گويا رييس جمهور و يا وكيلان را امريكا انتخاب ميكند وان انتخاب شده ها هم همين شتر چران هاي بيسواد و پاي ترقيده كه نه از مدنيت سر در ميارند و نه از انسانيت. بايد واضح ساخت كه اين شايعات كه از سوي تيم اشرف غني رهبري ميشود مركز مفكوره شما را هدف قرار ميدهد تا كارت راي دهي اخذ نكنيد و در انتخابات شركت نتوانيد. در عين حال شتر چران ها را تشويق ميكنند كه زن و مرد كارت راي دهي بگيرند و حتي به طفلان خود و شتر چران هاي پاكستاني ان سوي مرز هم كارت راي دهي توزيع دارند تا نفوس اقليت خود را اكثريت سازند تا هر كوچي با ٥٠ تذكره تقلبي راي دهد.
فارسي زبان هوشيار باش و سياست را بدان!
اگر قرار باشد امريكا وكيل و ريسس جمهور براي ما انتخاب كند و ان انتخاب شده هم از قوم كوچي باشد پس چرا اين شتر چران ها در اين ١٨ سال همه تلاش خود را ميكنند تا افراد خود را در راس كمسيون انتخابات قرار دهند ؟
چرا در كوه ها صندوق ها را از راي گوشفندي پر ميكنند؟
چرا كوشش ميكنند سيستم انتخابات را در غزني كه اكثريت ان فارسي زبان است متفاوت از ساير ولايات بسازند ؟ و هزاران چرا هاي ديگر .
پس معلوم است امريكا از فرد خاص واز قوم خاص پشتيباني نميكند بلكه از ديموكراسي و انتخابات و رژيم حمايت ميكند. امريكا رژيم را در دست دارد و براي امريكا فرق نميكند كي ريس جمهور ميشود چون هركس ريس جمهور شود زير اثر ايشان است.
اينجاست كه شتر چران ها از از همين پروپاگندا و همين كمسيون متقلب و بد نام انتخابات بر شما حكومت ميكند و هزاران ظلم و تعصب قومي را روا ميدارد.
هوشيار باشيد ، همه زن و مرد كارت انتخابات بگيريد و از حق خود دفاع كنيد.
بخاطر داشته باشيد پيامبر اكرم ص از هيچ قومي ديگري توصيف نكرده ولي از علم فارسي زبان ها توصيف نموده و با سلمان فارس رض مشوره نموده.
برادر تان محمد
وسلام

>>>   اوغان به دموکراسی نه باور دارد و نه هم در راه تاسیس آن کمک خواهد کرد. اینها اخرین کوشش های خود را میکنند که اگر گوسفندی نشد خرکی یا شتری تقلب کنند مقصد قدرت را بدست آورند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است