افشای پیشنهاد ترور رهبر کوریای شمالی به ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۶/۲۱ کد خبر: 154583 منبع: پرینت

یک سناتور آمریکایی در گذشته توطئه ترور رهبر کوریای شمالی را به ترامپ پیشنهاد داده بود.

به گزارش نیویورک پست، طبق خبری که روز سه شنبه منتشر شد سناتور لیندسی گراهام در گذشته طرحی برای ترور رهبر کوریای شمالی را به دونالد ترامپ ارایه داده بود. طبق این توطئه ترور رهبر کوریای شمالی توسط دولت چین انجام شده و پس از انجام موفقیت آمیز آن یک جنرال نظامی کنترل این کشور منزوی را برعهده می‌ گرفت.

طبق اطلاعات ارایه شده در کتاب جدید باب وودوارد با نام "ترس: ترامپ در کاخ سفید" گراهام این طرح جاه طلبانه را در یکی از جلسات امنیت ملی در سپتامبر 2017 مطرح کرد.

در آن زمان کوریای شمالی مشغول آزمایش موشک های بالستیک بود و ترامپ وعده داده بود درصورتی که کوریای شمالی تسلیحات خود را به سمت آمریکا نشانه بگیرد، این کشور را کاملا نابود خواهد کرد.

در بین مواضع سرسختانه پیشنهادی توسط گراهام، طرح ترور کیم مطرح شد که پس از این ترور دولت چین امکان جانشینی یک رهبر تحت امر خود در کوریای شمالی را داشت.

در این جلسه امنیت ملی علاوه بر ترامپ و گراهام، اچ آر مک مستر و جیمز ماتیس نیز حضور داشتند.

طبق گزارشات منتشر شده در این کتاب گراهام همچنین خواستار حضور قدرتمندتر در افغانستان بود. در این کتاب آمده است که روزی گراهام از ترامپ پرسیده بود: آیا می‌ خواهید در رزومه شما نوشته شود که ترامپ اجازه داد افغانستان به دوران تاریکی و یازده سپتامبر دوم بازگردد؟

زمانی که ترامپ پاسخ داده بود: " این جریان چگونه پایان می‌ یابد؟ گراهام پاسخ داده بود: هرگز پایان نمی‌یابد. این جریان مبارزه خوبی در برابر بدی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است