پنچر شدن شخصیت ها؛ و مشکلات پیش رو
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154549 منبع: پرینت

پنچر شدن؛ یک اصطلاح مکانیکی است، در لغت‌نامه "دهخدا" به معنی؛ (سوراخ شدن لاستیک چرخ اتومبیل و امثال آن و بیرون شدن هوای آن)، آمده است.
اما این اصطلاح را یکی از سینماگران خوش ذوق در مورد آدم‌ها نیز استفاده نموده است و به شخصی که در جمع، با وقار و متانت خاصی نشسته است؛ با تندی برخورد می‌کند و آن شخصیت که خودش از خود ساخته است را به باد انتقاد و تمسخر می‌گیرد و می‌گوید: چه شد؟ شخصیت تان پنچر شد! یعنی؛ آبرویت رفت و کوچک و حقیر شدی!
در این نوشته مقصود از پنچر شدن؛ خراب شدنِ جایگاه و وجاهت اجتماعی شخصیت ها است.

سرتان را به درد نیاورم و قصه کوتاه؛ بعضی‌ها - که متشکل از نویسندگان مدعی روشنفکری و وکلای پارلمان سنت گریز می‌باشند - در پنچر کردن شخصیت های سیاسی/ جهادی سهمی قابل ملاحظه‌ای داشته اند و در نق زدن و پنچر کردن شخصیت آدم‌ها مهارت خوبی دارند.
اینکه؛ در شرایط کنونی و وضعیت نابسامان حال، مردم در مساجد، مراکز آموزشی، ورزشی و کوچه پس کوچه ها مورد حمله انتحاری قرار می‌گیرند؛ این متخصصینِ در تخریب چهره های سیاسی و محور های مردمی، نیز سهمی بزرگی دارند و با پنچر کردن شخصیت ها و محور ها، پراکندگی و چند دستگی و پارچه پارچه شدن جامعه را به ارمغان آورده اند و با پشت گرمی برخی از سفارتخانه ها شخصیت ها را پنچر و بی اعتمادی را حاکم و شکل گیری محوریت را با مشکل مواجه نموده‌اند!

محور های مردمی را با نق زدن ها و به باد انتقاد گرفتن ها، تخریب کردند و از جایگاه شان تنزل دادند و از قدرت چانه زنی شان در سیاست داخلی و خارجی کاستند و با این وضعیت بازهم انتظار دارند که این‌ها کاری به مردمش انجام دهند!
روشنفکر و وکیل محترم که محور های مردمی را تخریب کردید؛ بدانید که از نظر حقیر شما نیز قلم ها و دست های تان به خون این جوانان آلوده است، شما با خراب کردن چهره ها از قدرت مردم کاستید و هرچ و مرج را به بار آوردید و انسجام و هماهنگی را سخت تر کردید و با خراب کردن محورها تصمیم گیری را مشکل تر نمودید!

بنابراین؛ تخریب جایگاه، پایگاه و وجاهت اجتماعی شخصیت ها و چهره‌های شاخص سیاسی، خود می‌تواند یکی از مؤلفه های زمینه ساز برای دخالت بدخواهان باشد!

محمد فهیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فهیمی
پنچر شدن
نظرات بینندگان:

>>>   پنچرمين هاي أصلي هم پنچر شدند،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است