آذربایجان در کنترول شرکت های امریکایی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۷/۶/۱۸ کد خبر: 154473 منبع: پرینت

در حال حاضر 240 شرکت آمریکایی در حوزه های صنعتی، ساختمان، مخابرات، بانکی و دیگر عرصه های اقتصاد جمهوری آذربایجان فعال هستند.

به گزارش وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در دیدار «براین مکفیترز» معاون امور اقتصادی مشاور وزیر خارجه آمریکا، در باکو افزود: در نیمه اول سال جاری میلادی گردش تجاری جمهوری آذربایجان و آمریکا 476 میلیون دالر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا تا به حال بیش از 13 میلیارد دالر در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده که بیش از یک میلیارد دالر آن در بخش های غیر نفتی سرمایه گذاری شده است.

به گفته مصطفی اف، موسسه توسعه بین المللی آمریکا برای اجرای چند پروژه در جمهوری آذربایجان 350 میلیون دالر اختصاص داده است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، با اشاره به اینکه میان دو کشور مبانی حقوقی لازم برای توسعه روابط وجود دارد گفت: جمهوری آذربایجان و آمریکا در حال حاضر در زمینه های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، کشاورزی، امنیتی، مبارزه با تروریسم همکاری های موفقیت آمیز دارند.

مصطفی اف با اشاره به چشم انداز گسترش همکاری دو کشور گفت که دولت جمهوری آذربایجان توسعه حوزه های غیر نفتی را در اولویت فعالیت های اقتصادی قرار داده و امکانات زیادی برای همکاری جمهوری آذربایجان و امریکا در عرصه های صنعتی، داروسازی، کشاورزی، تجارت و حمل و نقل وجود دارد.

معاون مشاور وزارت خارجه امریکا نیز با اشاره به اینکه برای حضور در همایش قابلیت رقابت جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است، گفت: در آمریکا از تلاش های دولت جمهوری آذربایجان برای توسعه حوزه های غیر نفتی و کسب و کار تقدیر می کنند.

مکفیترز، فعالیت موثر شرکت های آمریکایی در جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: جایگاه خاص جمهوری آذربایجان در بخش انرژی در منطقه و حفظ ثبات موجب علاقمندی محافل کاری آمریکا برای فعالیت در جمهوری آذربایجان می شود.

وی افزود: شرکت های آمریکایی همراه با سایر عرصه های اقتصادی علاقمند برای فعالیت در حوزه های گردشگری، کشاورزی، انرژی جایگزین هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
آذریایجان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است