افزایش تعرفه؛ ده‌ها شرکت باربری بسته شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۷/۶/۱۷ کد خبر: 154446 منبع: پرینت

شماری از بازرگانان در اعتراض به افزایش مالیات در گمرک‌ها اقدام به بستن بیش از 40 شرکت باربری و انبار کرده‌اند.
بازرگانان مدعی‌اند، در حالی‌که به گونۀ قانونی کالاهای تجاری وارد می‌کنند، در گمرک‌های افغانستان در کنار مالیات از هر کالای بازرگانی از 20 تا 30 افغانی پول گرفته می‌شود.

به گزارش سلام وطندار، رحمت‌الله، رییس شرکت افغان و نجیب‌الله عرب، رییس ترانسپورت‌ها می گویند، پولی که در کنار تعرفه گرفته می‌شود در ولایت‌های مختلف متفاوت است.
به گفتۀ آن‌ها وقتی به این موضوع اعتراض می‌کنیم، می‌گویند امر رییس جمهور است و شما باید با رییس جمهور صحبت کنید، آن‌جا هم که مراجعه می‌کنیم به ما وقت داده نمی‌شود.

اما عبادالله درمان، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت مالیه این ادعای بازرگانان را رد می‌کند و می‌گوید، در چوکات قانون وزارت مالیه کارشیوۀ سه ماده‌یی را برای محموله‌ها ساخته که برای هر محموله بهای خاصی تعیین شده است.
با این همه، بسته‌شدن بیش از 40 شرکت ترانسپورتی سبب بیکاری شمار زیادی از افراد شده است که به گفتۀ بازرگانان، پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افزایش تعرفه
شرکت باربری
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت موجود اشرف غنی بعوض اینکه برای مردم کار وکسب ایجاد کنند تا مردم بیکار صاحب کار و کسب شونپ بر خلاف با فرمان های ناقض و دشمنانه اش منابع کاری را بعناوین مختلف میگرند و تعداد بیکارن را افزون و افزود میکنند چنین دولت خاین به ملت و خود خواه چور گر قومگرا در افغانستان و جهان بی سابقه است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است