امنیت هزاره ها: امرالله صالح یا شاه حسین مرتضوی؟
در شرایطی که حکومت و فراتر از آن دولت با تمام بنیادهای آن یک قدرت ناکام، شکست خورده و حتی واهی میباشد، مردم حق دارند از خود دفاع کنند و برای این کار طرح های عملی داشته باشند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۳۹۷/۶/۱۶ کد خبر: 154405 منبع: پرینت

امنیت هزاره ها: امرالله صالح یا شاه حسین مرتضوی؟

۱ ـ شاه حسین مرتضوی نمونه کامل از "حارکی" ها است. Harkis به عرب های الجزایر که در خدمت استعمار فرانسه در آمدند و تا سرحد خیانت به ملت خود با استعمارگران همکاری کردند و زمانیکه خلق مبارز الجزایر بعد از سالها مبارزه مسلحانه استقلال خود را حاصل نمودند، این حارکی ها همرا ه سربازان شکست خورده اربابان خود وطن و زادگاه خود را ترک کردند و هنوز که هنوز است به حیث شهروند درجه دوم در فرانسه زندگی میکنند و فرزندان آنها از این اصطلاح حارکی احساس خجالت میکنند.

سخنگوی اشرف غنی مثل همیشه و حتی شدیدتر از ارباب از دستگاه حکومتی قبیلوی، از سیاست ناکام یک حکومت غیر مشروع و غیر قانونی دفاع میکند. تکرار میکنم که اینکار را از مواضع شخصی و در صفحه شخصی خود دفاع میکند. موضوع اطلاع رسانی از مواضع و اعلامیه های ارگ نیست که شغلش میباشد و باید آنرا بخوبی انجام بدهد. نمیدانم وی که زمانی خبرنگار بوده اخبار جهانی را تعقیب میکند یا نه؟ امروز آگاه شدیم که کارمطرندان عالیرتبه اداره ریاست جمهوری امریکا که حدس زده میشود که معاون رییس جمهور و وزیر دفاع هم بخشی از آنها میباشند، تصمیم گرفته اند که برای نجات امریکا از تصامیم احمقانه و دیوانه صفت ترامپ به "کودتای اداری" دست بزنند، بعنی مخفیانه از عملی شدن برخی تصامیم رییس جمهور جلوگیری کنند.

از مرتضوی تقاضا نداریم که مصالح علیای مردم و مملکت را بر منافع شخصی مقدم بشمارد ولی حداقل وی راحت و آرام به کارش و ارتقای رتبه اش بپردازد و به زخم میلیونها انسان داغ دیده نمک نپاشد. جواب او به پیشنهادات امنیتی امرالله صالح و اینکه ۸ سال قبل زمانی که او رهبری دستگاه امنیتی را بدوش داشت یک راکت بسوی خیمه "لوی جرگه" فیر شده بود، توهینی است به عقل و هوش افرادی که حتی کمی از این صفات برخوردار باشد. این توجیه ناکامی اشرف غنی در تآمین امنیت شهروندان، بویژه باشندگان غرب کابل که اکثرا هزاره و شیعه مذهب هستند و خون ده ها و صدها جوان برومند را با فیر یک راکت در حوالی یک خیمه برابر دانستن چندش آور است.

طرح مرتضوی: به اشرف غنی اعتماد کنید، او را حمایت کنید. او امنیت شمارا میخواهد ولی دشمن نمیگذارد. به تبلیغات دشمن گوش ندهید، بهترین حامی شما هزاره ها اشرف غنی است.

۲ ـ امرالله صالح، که کسی از تجربه وی در امور استخباراتی بی خبر نیست، طرحی برای "توانمند ساختن مردم و ایجاد توانمندی منظم استخباراتی و امنیتی از میان مردم برای مردم" داده است. بنابر طرح امرالله صالح مردم غرب کابل، یعنی هزاره ها، باید "بتوانند اطلاع جمع آوری نمایند، اطلاع را انکشاف دهند، اطلاعات را تحلیل نمایند، براساس تحلیل هماهنگی و اقدام نمایند در پایان هر اقدام دستاورد خویش را انکشاف دهند".

طرح آقای صالح اگر موافق یا مخالف آن باشیم یک حسن دارد و آن موجودیت آن است. واضح بگویم که در شرایطی که حکومت و فراتر از آن دولت با تمام بنیادهای آن یک قدرت ناکام، شکست خورده و حتی واهی میباشد، مردم حق دارند از خود دفاع کنند و برای این کار طرح های عملی داشته باشند. دیگران هم طرحی دارند که محدود به مساجد و عزاداران ماه محرم است.

دو مشکل در میان این طرح ها وجود دارد. اول اینکه آیا این قوم شهید پرور که بعد از عزاداری و به سرو سینه کوبیدن، کاری ندارند مگر اینکه منتظر محرم سال دیگر باشند تا دو باره به ناله و شیون دست بزنند. مردمی که تا بیخ مذهبی و شیعه اند و همین موضوع از انها برای داعش یک هدف اصلی میسازد، ادعا میکنند که نه ما را چون شیعه هستیم نمیکشند، چون هزاره هستیم میکشند. آیا این مردم واقعآ آمادگی یک دفاع آگاهانه، منظم، با دسپلین و با اهداف سیاسی را دارند؟

دوم اینکه طرح آقای صالح روی "بکار گیری منظم و مسلکی از ده ها هزار انسان رضا کار"بنا یافته که" در هسته های عملیاتی دشمن رخنه و نفوذ نمایند. "از ده ها هزار نفر مسلکی بگذریم، از هزار هم بگذریم. برای نفوذ در هسته های عملیاتی دشمن، یعنی داعش یا طالبان، آقای صالح حداقل یکصد هزاره که چشم های مورب نداشته باشند، بینی بلند و صورت کشیده، ریشهای بلند و قد بلند داشته باشند. بویژه زبان پشتو را باید با لهجه لغمانی یا لوگری صحبت کنند، نیاز دارد. خوب یک طرح است و باید مطالعه شود.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریم پاکزاد
مرتضوی
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   شاه حسین مرتضوی.
در زمان حکومت قبلی که آنهم مانند خلف اش در فساد جور و چپاول خیانت برای مردم و خاک و سرزمین ما دست بالا داشت همیشه به کوبیدن و انتقاد میپرداخت ولی یه مجرد رسیدن بمقام وموتر و کش وفش از گپ ماند و حالا روش خود را تغییر داده فقد ....خود را تکان میدهد.
هان باید متوجه خود هم باشد زیرا در آینده نزدیک از زیادی وزن و چربی می ترکد.

>>>   با این جزئیات طرح و تشریح کردن خوب نیست.دشمنان مختلف و کثیف درکمین اند.الا لعنت الله علی القوم الظالمین آمین

>>>   مشکل هزاره ها شیعه بودن آنها است ، دقیق نمیدانم ولی در بین هزاره افراد سنی نیز هستند که از جمله یکی از آنها عضو بر جسته حزب اسلا می
گلبدین نیز است و در صحبت های تلویزیونی نیز شرکت می‌کند و بعدا با طرف مقابل مشت و یخن می‌شود ، از لحاظ چهره ، لب و چشم کمتر تفاوت بین ازبک ها و ترکمن ها با هزاره است ، اما چون همه سنی مذهب اند ، مورد حملات
کشنده قرار نمیگیرند ، مشکل دگر دلبستگی هزاره ها به ایران به خاطر مذهب
شیعه است و شرکت جوانان هزاره در صفوف سپاه پاسداران و لشکر فاطمیون ، این موضوع خیلی حساس است ،تمایل به ایران چیز تازه نیست
و هزاره ها ایران را خانه ای دوم خود میدانند.هزاره ها مطمئن باشند که احزاب اسلامی گلبدین و سیاف و جمعیت اسلامی آنها را به نظر خوب نمیبینند ،، از گلبدین هنگام اقامت موصوف در ایران ، مقامات ایرانی از او تقاضا کردند تا با هزاره ها رویه ای مناسب شود ، گلبدین در جواب گفت :«همانطوریکه شما با اهل تسنن برخورد دارید همان را از ما انتظار داشته باشید» اینجا چنین نتیجه گرفته می‌شود که مذهب بهانه برای سرکوب یکدگر است و جای تاسف است.»»»

>>>   به طرح آقای صالح موافق هستم مردم باید در همچو شرایط خود آماده دفاع از مال و جان خود شوند همه میدانیم که دولت ضعیف ناتوان است

>>>   شیعیان دنیا همانند امام حسین و سایر اهل بیت از سوی اخلاف بنی امیه و یزیدیان در معرض کشتر قرار دارند. یزیدیان و دشمنان اهل بیت رسول خدا با حسین و خانواده پیامبر چه رفتاری انجام دادند که حالا با پیروان آنان انجام دهند. از کسانی که با اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و به خصوص امام حسین علیه السلام دشمنی می ورزند و در روز عاشورا به جای عزاداری جشن بپا می کننداین توقع بی جا است که با پیروان آن حضرت مهربان باشند بلکه طبیعت و ذات این طایفه کشتن پیروان را اقتضا دارد و باید امروز شیعان اهل بیت در سراسر دنیا از سوی این دشمنان خاندان رسول خدا(ص)کشته شوند. این برای شیعیان افتخار بزرگی است که به خاطر پیروی از حق و پیروی از پیامبر و قرآن و اهل بیت علیهم السلام به شهادت می رسند. شیعان مانند رهبران معصوم شان مظلوم هستند و باید تا ظهور امام مهدی علیه السلام با این شرایط بسازند و هر گز صبر را از دست ندهند که حکم خداوند نزدیک است.

>>>   مرتضوی راه جدش امام حسین علیه السلام را برای مال کثیف دنیا زیر پا گذاشته و با دشمن او برای کشتن پیروان امام حسین همدست شده است.اشرف غنی نه تنها دشمن شیعه بلکه دشمن همه ملت افغانستان است. اشرف غنی حتی پشتونها را در معرض خطر قرار داده و بااختلاف افکنی و تفرقه پشتونها را متهم به دشمنی با سایر اقوام نموده است. اشرف غنی حتی به اندازه سر سوزن برای مصالح کشور قدم برنداشته بلکه تمام تصمیمات و رفتار و گفتار او به ضرر کشور بوده است. هیچ نقطه مثبتی در کارنامه اشرف غنی به چشم نمی خورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است