جنرال میلر مسوولیت ناتو در افغانستان را برعهده گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۹    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154267 منبع: پرینت

جنرال هاستون میلر، فرمان‌ده جدید حمایت قاطع در افغانستان، ام‌روز رسما مسوولیت فرماندهی عمومی نیروهای خارجی در کشور را به عهده گرفت.
جنرال هاستون میلر، به تازگی رای اعتماد کانگره امریکا را به‌خاطر تعیین شدنش به عنوان فرمانده جدید حمایت قاطع در افغانستان، به دست آورده بود.
در مراسمی که به همین مناسبت در مقر فرماندهی ناتو در کابل برگزار گردیده بود، جنرال جان نیکلسن که از تازیخ ۲ مارچ سال ۲۰۱۶ به دینسو مسوولیت عمومی نیروهای خارجی در افغانستان را به عهده داشت به جنرال میلر واگذار کرد.

در مراسمی واگذاری مسوولیت فرماندهی ناتو به فرمانده جدید، جنرال جوزف ووتل، رییس ستاد فرمان‌دهی مرکزی ارتش امریکا نیز حضور داشت و او افزود که از ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حمایت می‌نماید.
جنرال ووتل گفت که ناتو متعهد بر نابودی هراس‌افگنان در افغانستان است و علاوه کرد که تمرکز آنان در چند ماه اخیر بالای از بین بردن منابع تمویل مالی دهشت‌افگنان بوده‌است.
وی از کارکردهای جنرال نیکلس در جریان سال‌های گذشته، قدردانی کرد و افزود که او در زمان ماموریتش در افغانستان کارهای خوبی را در بخش‌ ظرفیت‌سازی نیروهای امنیتی افغان انجام داده‌است.

از سوی، جنرال نیکلسن می‌گوید ما متوجه وضعیت آینده افغان‌ها هستیم و علاوه می‌کند که شهروندان افغانستان در جریان سال‌های گذشته تنها قربانی را دیده و زمان فرارسیدن صلح در این کشور فرا رسیده‌است.
وی آرزوی رسیدن افغانستان به صلح را کرد و افزود که نیروهای خارجی در پهلوی نیروهای امنیتی افغان، قربانی‌های زیاد را داده و اظهار خوشبینی کرد که این قربانی‌ها، ارزشش را داشته باشد.

در عین زمان، جنرال هاستون میلر، فرمان‌ده جدید ناتو گفت که افغانستان جای هراس‌افگنان نیست و علاوه کرد که حمایت قاطع برای رسیدن به این هدف، متعهد می‌باشد.
جنرال میلر گفت که هراس‌افگنان نسل‌های بی‌گناه را در افغانستان قتل می‌کنند و از ۴۱ کشور که عضو ناتو را دارند در خواست کرد که برای نبرد با دهشت‌افگنان در این کشور کمک نمایند.
او به خانه‌واده‌های که اعضای شان را در چوکات نیروهای امنیتی از دست دادند، تسلیت گفت و افزود که افغانستان فرصت‌های زیاد برای آینده‌اش دارد که باید به برسد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ناتو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است