شتر قبيله از كابل تا بغداد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۷/۶/۴ کد خبر: 154111 منبع: پرینت

خليلزاد وقتی سفير آمريكا در كابل انتخاب شد با همان تفكر افغانيسم و تعصب كوچی ها به دنبال شتر روان شد و هرجا توقف كرد گفت زمين مال ما است.

تفكرات كوچی گرايانه كه هرجا توقف كرد گفت همه چيز حق ما است كشمكش قومی زيادی را به راه انداخت و در حمايت از گروه های تروريستی كه به منافع شوونيسم افغانيسم می جنگيدند مبادرت ورزيد، سران غيرپشتون را از قوه قدرت نظامی آمريكا ترساند و آنها را تابع كرزی ساخت، به مقامات آمريكايی وانمود كرد هرگاه غيرپشتون ها در قدرت بوده اند در كشور جنگ بوده است حتما بايد پشتون ها در قدرت باشند.

شتر افغانيسم را در كابل لنگر انداخت زمين را تصاحب شد بسوی بغداد حركت كرد در آنجا هم داستان تقريبا شبيه همين بود حمايت از بازماندگان رژيم قبلی، گروه های تروريستی، دامن زدن به فرقه گرايی قومی و مذهبی ميان كردها، عرب ها، شيعه و سنی و... عملكردهای مرموز و قبيله گرايانه وی بارها اعتراض مقامات عراق را در پی داشت و فشار دولت عراق باعث اخراج آن و در نتيجه انتقال وی از بغداد به سازمان ملل شد اما تخم تعصب قومی را در عراق ماندگار ساخت ...

خبر از برگشت دوباره
زلمی خليلزاد بعنوان نماينده آمريكا در امور خراسان حكايت دارد هر چند نقش پر رنگ گذشته خود را مانند زمان رياست جمهوری بوش كه نماينده صاحب الاختيار در كابل و بغداد داشت ندارد ولی با اين وجود می تواند كمكی به شوونيسم افغانيسم از طريق سفسطه گویی به مقامات ارشد آمريكا كند و برای منافع قبيله شوونيسم پشتونيسم خدمت كند.

چيزي كه اينجا مهم است جامعه غيرپشتون است که آيا می توانند از زمين و منافع مردمشان مانند مقامات بغداد دفاع كنند و نگذارند شتر كوچی را خليلزاد دوباره برای پنج سال ديگر در ارگ ببندد؟!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
تفکرات کوچی
نظرات بینندگان:

>>>   Zahir Ariaie
من چند روز قبل كه اقاى محب را در جلسات امنيتى ديدم اين سوال برايم خلق شد كه سفير در امريكا در چنين جلسه چرا حضور دارد؟
واقعيت آن است كه احتمالاً چند هفته قبل از (الف تا ى) اين تغيرات برنامه ريزى شده باشد !

>>>   Ismail Azimi
جهنم جایش و امیدواریم که خلیل زاد هم به دنبالش هر چه زود تر تشریف ببرند.

>>>   Saboor Raheel
تبصره یی و فکاهی‌یی:
غنی و اتمر هیچ تفاوتی با هم ندارند. کنار رفتن اتمر برای این است که شماری را خر بسازد و به شماری طماع و خودفروش نیز بهانه یی ایجاد کند که گویا اتمر با غنی مخالف است و ازینرو باید پشتیبانی شود. آنچه اتمر در استعفانامه اش به نام «اجماع ملی» یاد کرده درست و راست زمینه سازی ییست برای کمپاینهای بعدی اش که گویا با سیاستهای فاشیستی رژیم غنی موافق نبوده است. چنین ابراز انزجاری از نبود اجماع ملی در حکومت غنی توسط اتمر و آنهم در سال پنجم حاکمیت فاشیستی شان، مرا به یاد فکاهی یی می اندازد که هرچند گفتنش چندان متعارف نیست اما باید بگویم:‌

می گویند مردارخوری شرط بسته بود که سه غوری چتلی را بخورد. غوری اول را خورد. غوری دوم را هم خورد. غوری سوم را شروع کرد اما در آخر غوری سوم دل بد شد و ضعف کرد و از خوردن ماند. وقتی به حال شد و پرسیدندش که چرا در غوری آخر چنین شدی و نتوانستی بخوری و قهرمان مردارخوری شوی و شرط را ببری؛ پاسخ داد:‌

در غوری آخر در لقمه ام موی برآمد... از اینرو سرم بدخورد....

شکایت اتمر از نبود اجماع ملی در اخر حکومت غنی درست به همین فکاهی می ماند. در چهارونیم سال حکومت تکروانه قومی هرگز شکایتی نداشتی و مخالفتی با نظام نکردی اما حالا دل بد شدی؟

>>>   Wali Karimi
عين فكاهي جناب رحيل صاحب به حكيل حكيمي وزير ماليه صدق ميكند هر كي را نظر به وظيفه ومسوليتش استعفاه نامه نوشته ميشود تا مردم متوجه دسيسه عميق نشوند خليلي زاد نيم مسوليت أتمر را بدرش خواهد كشيد وبجكك نو كه عِوَض أتمر مقرر شده زير دست خليل زاد يكان جاي ببر بياله جمع كو خواهد بود .

>>>   anjshiry
مردی دو دختر داشت یکی را به یک کشاورز ودیگری را به یک کوزه گر شوهر داد. چندی بعد همسرش به او گفت : ای مرد سری به دخترانت بزن واحوال آنها را جویا بشو.
مرد نیز اول به خانه کشاوز رفت وجویای احوال شد، دخترک گفت که زمین را شخم کرده وبذر پاشیده ایم اگر باران ببارد خیلی خوبست اما اگر نبارد بدبختیم.
مرد به خانه کوزه گر رفت ، دخترک گفت کوزها را ساخته ایم ودر آفتاب چیده ایم اگر باران ببارد بدبختیم و اگر نبارد خوبست.
مرد به خانه خود برگشت همسرش از اوضاع پرسید مرد گفت:
چه باران بیاید وچه باران نیاید ما بدبختیم
عین حکایت امروز ملیت و مملکت مان

>>>   خلیل (شتر) در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
کابل و عراق برایش کافی نیست
در سر دارد ملک خاور میانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است