ترکیه مسوول بدرفتاری‌ها در عفرین سوریه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۷/۶/۳ کد خبر: 154038 منبع: پرینت

براساس تحقیقات سازمان عفو بین الملل، شبه نظامیان جانبدار ترکیه در شهر عفرین در شمال سوریه مرتکب نقض شدید حقوق بشر شده اند. حکومت ترکیه در ارتباط به این مسأله سکوت اختیار کرده است.

به گزارش دویچه وله، تحقیقات سازمان حقوق بشری عفو بین الملل نشان می دهد که نیروهای نظامی ترکیه و شبه نظامیان جانبدار آنها در شهر عفرین در شمال سوریه مرتکب شدیدترین خشونت ها و نقض حقوق بشر به شمول چپاول خانه ها، بازداشت های خودسرانه و شکنجه اهالی این شهر شده اند. به گزارش این سازمان که در برلین منتشر شده است، این نیروها علاوه بر بدرفتاری های متذکره همچنان مردم ملکی را از مناطق شان بیجا کرده اند.

«نیروهای هوادار ترکیه در عفرین به چور و چپاول دست زدند»
در این گزارش آمده است که بیشترین بدرفتاری ها توسط گروه های مسلح سوریایی مورد حمایت ترکیه صورت گرفته اند؛ نیروهایی که توسط ترکیه تجهیز شده اند. بخشی از این نیروها با تسخیر مکاتب همچنان باعث محرومیت هزاران کودک و نوجوان از تعلیم و تربیه شده اند.

"ترکیه در برابر مردم ملکی مسوول است"
لین معلوف، پژوهشگر سازمان عفو بین الملل در خاور میانه با انتقاد از این حملات گفت: "حملات نظامی ترکیه و اشغال این نواحی توسط نیروهای مذکور مصیبت ها و آلام اهالی این شهر را به شدت تشدید بخشیده است، مردمی از سال ها به اینسو با درگیری های خونینی مواجه بوده اند."
به گفته او ترکیه به عنوان قدرتی که این شهر را اشغال کرده، در تامین رفاه مردم ملکی و رعایت نظم و قانون مسوول می باشد. او افزود که تا حال نیروهای نظامی ترکیه در این زمینه کاملاً ناکام بوده اند.

"چپاول دارایی های مردم توسط شبه نظامیان جانبدار ترکیه"
ماه جنوری سال روان میلادی ترکیه عملیات نظامی مشترک با گروه های متحد سوریایی را علیه جنگجویان کردی در شهر عفرین آغاز کرد. بنا بر منابع ناظران، در میان گروه های مذکور همچنان جنگجویان افراطی اسلامی نیز شامل بوده اند. در بهار امسال نیروهای ترکیه کاملاً شهر عفرین را تسخیر نمودند. در ادامه این عملیات هزاران تن به شمول اقلیت های مذهبی مجبور به ترک خانه های خود گردیده و فرار نمودند.

حکومت ترکیه سکوت اختیار کرده است
ترکیه پس از اشغال این مناطق اعلام کرد که در این شهر باقی می ماند و هزاران پناهجو را از ترکیه و مناطق دیگر سوریه در این شهر اسکان داد. اکنون معلوف، پژوهشگر عفو بین الملل تأکید دارد که ترکیه نمی تواند بار این بدرفتاری ها را به گردن شبه نظامیان سوریایی انداخته و خود از مسئولیت شانه خالی کند.

پیشروی اردوی سوریه در غوطه شرقی
معلوف در ادامه هشدار داد که ترکیه باید فوراً به خشونت های گروه های شورشی متحد خود پایان بدهد و مسوولان این اعمال را به دادگاه بکشاند.
بنا بر منابع سازمان عفو بین الملل، این سازمان در ماه های می، جون و جولای با ۳۲ تن گفتگوهایی را انجام داده است. از این میان تعدادی از آنان در عفرین زندگی می کرده اند و شماری هم از عفرین فرار کرده بودند.
با این حال، با وجود تقاضای سازمان عفو بین الملل برای اظهار نظر در مورد اتهامات نقض حقوق بشر از حکومت ترکیه، این کشور تمایلی به ارائه پاسخ به این سازمان نشان نداده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عفرین سوریه
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   تا موقعی که کشورها و گروه ها همراه با سیاستهای امریکا باشند جنایت های انها مورد پسند و هیچ نهاد امریکایی و غربی ان را محکوم نمی کند ولی اگر به سیاستهای انها اعتراض کنند درگیری دو دکان دار اعتراض به دولت و محاکمه انها نقض حقوق بشر ودیکتاتوری اعلام و رسانه های غربی و کارشناسان انها ساعتهای زیادی در باره ان بحث و جدل راه می اندازند تا افکار عمومی را علیه ان کشور یا گروه بسیج کنند ترکیه تا همراه امریکا و داعش باشد هر جنایتی مرتکب شود هیچ هجمه ای به او نمی شود ولی همینکه با سیاستهای امریکا فاصله می گیرد مورد اتهام و جنایتهای قبلی و فعلی او افشا و محکوم میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است