خلیلزاد بار دیگر نماینده آمریکا در افغانستان می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۷/۶/۱ کد خبر: 154020 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا تصمیم دارد تا بار دیگر زلمی خلیلزاد را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در افغانستان منصوب کند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد تا خلیلزاد را به عنوان فرستاده ویژه این کشور در امور افغانستان منصوب کند.

خلیلزاد که یک دیپلمات دموکرات افغان‌تبار است، پیش از کناره‌گیری از صحنه سیاست سال‌ها به عنوان سفیر آمریکا در کابل و بغداد خدمت کرده بود.
از خلیلزاد به عنوان کسی نام ‍ برده می‌شود که در تغییر سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان و متقاعد کردن پاکستان مبنی بر دست کشیدن از حمایت طالبان افغانستان برای ادادمه جنگ تاثیر گذار بوده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که امریکا و طالبان بطور بی‌سابقه‌ ای با هم نزدیک شده‌اند و گفتکوهای سران طالبان با نمایندگان سیاسی امریکا وارد مرحله تازه‌ای شده‌است.

در همین حال روسیه نشست پیرامون صلح افغانستان با حضور نمایندگان طالبان برگزار می‌کند، نشستی که نه امریکا در آن دعوت شده و نه نمایندگان دولت افغانستان.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   Frogh
کجاست چوچه ....قبیله که متفکر دیوانه را غمخوار مردم و میهن قلمداد میکنند ؟ کجاست کچالو مرتضوی که باز هم گند و کثافات دزدان قبیله را توجیه کند ؟ زهر اولاد شان شود که از حق ملت و خوار و غریب صاحب ملیارد ها دالر شدند حتی یهودی اسرایلی و لبنانی را هم از خون مردم گرسنه ای ما ملیاردر ساخت ...

>>>   Shukoor SH
واقعن شیره وشربت مسله راشما گفتید چوچه ...وبه اصطلاح نخبگان بی خرد قبیله درهمه کشورهای غربی هرگز کارکردهای تروریستی ارگ وطالبان رانقد نه می‌کنند وخودرا به کوچه حسن چپ می‌زنند واقعن قبیله همه ....استند.

>>>   Faqiry
انجینیر صاحب در کار های ریس جمهور دیوانه شک نکو فقط راه پیدا بکو که چی قسم این رژیم فاسد سرنگون شوه .

>>>   Khorasani
دوستان و هم میهنان گرامی
اشرف غنی احمدزی گورنر ایالت افغانستان ایالات متحده امریکا مدت پنج سال ماموریت انتصابیش را به پایان رسانید و حالا امریکا با شرکای بین المللی اش در تلاش جاگزینی شخص دگری ازمزدورانش درین مقام ایالتی می باشد .

باساس خبر هایکه شنیده میشود، چانه زنی های امریکا وانگلیس سر دوگزینه، بخاطر تعین رییس ایالت افغانستان ایالات متحده بشدت جریان دارد.
گزینه امریکا اشرف غنی و گزینه انگلیس اتمر میباشد، اما انگلیسها تاجای امریکا را متقاعد ساخته اندکه باید اتمر باشد، ودیدو باز دید هایکه با ائتلافی ها یا تجاران سیاسی جریان دارد حکایت دارد که ،
ریاست ایالتی اینده افغانستان سه معاون داشته باشد :
- آقای محمد یونوس قانونی رئیس اسبق پارلمان ایالت افغانستان در پست معاون اول ریاست ایالتی آینده افغانستان.
- آقای محمد محقق معاون ریاست شورای اجرائیه فعلی درپست معاون دوم ریاست ایالتی آینده افغانستان
- جنرال دوستم معاون اول ریاست ایالتی فعلی درپست معاون سوم ریاست ایالتی آینده افغانستان.
- - استاد عطا محمد نور والی اسبق بلخ درپست ریاست اداره امور ..

>>>   agh
مندوى است تا كه چنه زنى هـا خلاص شود يك ...ميرود ...دگرى مييايد ولى واى به حال ما مردم اين وطن جور شدنى نيست

>>>   Haroon Amirzada
باز گشت یک فاشیست کهنه کار در محور بازی خونین افغانستان
منابع معتبر رسانه های جهانی از جمله آژانس خبر رسانی رویترز از قول وزیر خارجه امریکا خبر می دهند، که زلمی خلیلزاد بحیث نماینده خاص کاخ سفید در امور افغانستان تعین شده است. در خبر ها آمده است، که او نقش دوگانه آمریکایی و افغانی را در مذاکرات میان طالبان و دولت آمریکا بازی خواهد کرد.
باز گشت خلیلزاد در محور بازی خونین کنونی با توجه به کارنامه های سیاست فاشیستی و گمراه کننده او در زمان بوش، که خیلی سنگین برای کشور تمام شد و افغانستان تا حال بهای آنرا می پردازد، یک خبر نیک نیست.
خلیلزاد یک سیاستمدار برتری طلب و فاشیست است و باز گشت او در محور بازی و همدستی او با فاشیست های نظیر اشرف غنی، گلبدین، کرزی، احدی و اتمر خبری خوشی برای نیرو های عدالت طلب و ضد فاشیزم نخواهد بود. پیامد برگشت او در محور بازی واشنگتن و فاشیزم قبیلوی نه تنها به صلح و کاهش خشونت های طالبان نخواهد انجامید، بلکه باعث تباهی بیشتر و گمراه شدن کاخ سفید در دام امتیاز طلبان قبیلوی خواهد انجامید. ترور های زنجیره یی هدفمند نیروهای ضد طالب بیشتر خواهد شد. افزون بر آن فعالیت های تخریبی پاکستان در امور افغانستان بیشتر خواهد شد.

>>>   Wafa
ترامپ خودش دیوانه است یک دیوانه دیگر را در افغانستان روان کرد چون انتخابات نزدیک است بایت تقلب سورت بگیرد

>>>   Haji Ibrahim
بهتر است كه تاجيكان،ازبيكان وهزاره ها از خواب زنبورى بيدار شوند

>>>   مریکا متوجه شد که روسیه نقشش ارزش پیدا کرده است درامورات افغانستان و آینده سیاسی خود را در خطر دید به همین خاطر این فاشیست کهنه غلام حلقه به گوش را می فرستد
(عبدالواحد سهرابی)

>>>   Sahebnazar Muradi
آیا خلیل زاد هم بر افغانستان حکومت خواهد کرد؟
درین روزها کم کم شایعه برگشت خلیل زاد بحیث دیپلومات ارشد امریکایی الاصل اوغان تبار به خورد مطبوعات داده میشود واشرف غنی هم شاید درین خصوص چیزهای شنیده که برای پیشینه فرهنگ لغمان کمپاین را شروع کرده است.
همه میدانند که کرزی واحمدزی وهمه دارنده گان هویت زی درین دو دهه پسین از دارنده گان پاسپورت امریکایی بوده اند که بی توجه به معایب دیپلوماتیک وسیاسی آنان در افغانستان بخت آزمایی کرده اند. خلیل زاد هم سردمدار همی قافله است، اما با توجه به اینکه بحیث یک دیپلومات کهنه کارامریکایی در حوزه سیاست های جهانی امریکا مهر بر جبین دارد، گماشتن او به پست رهبری افغانستان با ماموریت جان نیکلسون امریکیی تفاوتی تدارد.

>>>   ﺪ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺣﻨﻔﻲ
سلیمان لایق وادبیات فاشیستی
حضورلایق به حیث مشاورنشراتی تلویزیون طلوع،این رسانه رادرحدیک بلندگوی مزدوردرخدمت فاشیست هاتنزل داده
سلیمان لایق مهره ی سوخته یی از دوران شقاوت هاوکشتارهای روشنفکران دیگراندیش است گلبیدین غنی ولایق ازدیدگاهی تغذیه میشوندکه تحمل رقیب سیاسی راندارندوتمام تلاش شان خذف فزیکی رقیبان شان است

>>>   م نام
امریکا هیچگاه انسان شایسته و خارج از قبیله کوچی را جهت رفع مشکل ملی کشور ما و هیچ کشوری به یک سمت تعین نکرده است .

>>>   خلیزادخودش یک انسان خاین وفاشیست است که بجز منفعت قوم اوغان ودامن زدن به تعصبات قومی ونژادی دیگرهیچ حدفی درافغانستان ندارد چرا امریکامیخواهد از مهره های سوخته وبیکاره چندین بار استفاده خلیلزاده در دوره های قبلی نشان دادکه مفکوره بجز زورگویی وفشاربالای اقوام غیر پشتون دیگرهیچ فکرجدیدی نداشت چراامریکا باوجودبیکارگی قوم فاشیست پشتون بازهم پشت این را رها نمیکند درحالیکه همه دنیا میداندکه اشرفغنی احمقترین انسان روی زمین است امابازهم چون ازطایفه پشتون است باهمه ناتوانی و روی سیاهی باید سرمردم حکومت کند ماهمه امیدواریم که ایالات متحده آمریکا درسیاستهای خود درمورد افغانستان تغیر ایجادکند و ازآوردن خاینین به صحنه سیاست افغانستان جلوگیری کندتاهم منافع آمریکا به خطرنیفتد وهم دوستی بین افغانستان وامریکاپابرجابماند.
س م

>>>   وضعیت خوبی نیست خوب است که خلیلزاد بیایه و غربیها و داخلی های پشتون یک دولتی جور کنند که آرامی بیایه و کار و سرمایه گذاری در کشور کم کم شروع شوه تا از نفاق و کشتار بیش از حد راحت تر شویم.
اس پ هزاره

>>>   ترامپ قوچ را باغبان کرد

>>>   ترامپ قوچ را باغبان کرد

>>>   باز اين سمارق زهرى سر مى زند . عاقبت به خير .

>>>   اين بدبخت، فاسد، تبهكار افغانستان را به پرتگاه نابودي رساند. باز براي چه ميايد. بيادداريم، وقتي ماموريتش در افغانستان پروسه شد بود، دست به دامان اين و ان زد تا از بوش بخواهند و ماموريتش را تمديد كند. اين مفسدين براي شقاق اقوام ميايد و خود از موقع بهره ميگيرند. خليلزاد هم مانند كرزي و ديگر ديسانتيها صاحب صد ها مليون دالر شدند. مؤسس عزيزي بانك خواهر زاده خليلزاد است. تو خود حديث مكمل بخوان از اين مجمل.

>>>   آمدن دوباره خلیل زاد در امور سیاسی افغانستان یک قدم مثبت و امید برای صلح و امنیت درافغانستان است.موفقیت ماموریت زلمی خلیلزاد بیشتر بستگی به همکاری صادقانه کشورهای همسایه افغانستان به خصوص ایران و پاکستان میباشد.
احزاب سیاسی افغانستان هم در سرعت پروسه صلح نقش دارند.درین میان نقش عمده در پروسه صلح وآشتی ملی پاکستان دارد. چون درپاکستان احزاب بنیاد گراها اکثرا از گروه های مسلح مخالف دولت کابل پشتیبانی سیاسی و تبلیغاتی مینماید .بهرصورت انسان های آگاه و ووطن دوست همه به این نتیجه رسیده که صلح دایمی‌ و امنیت همگانی ضرورت بیشتردرافغانستان است به پیش به سوی صلح همگانی درافعانستان جنگ زده.
ومن الله التوفیق

>>>   آمدن دوباره خلیل زاد در امور سیاسی افغانستان یک قدم مثبت و امید برای صلح و امنیت درافغانستان است.موفقیت ماموریت زلمی خلیلزاد بیشتر بستگی به همکاری صادقانه کشورهای همسایه افغانستان به خصوص ایران و پاکستان میباشد.احزاب سیاسی افغانستان هم در سرعت پروسه صلح نقش دارند.درین میان نقش عمده در پروسه صلح وآشتی ملی پاکستان دارد.چون درپاکستان احزاب بنیاد گراها اکثرا از گروه های مسلح مخالف دولت کابل پشتیبانی سیاسی و تبلیغاتی مینماید .بهرصورت انسان های آگاه و ووطن دوست همه به این نتیجه رسیده که صلح دایمی‌ و امنیت همگانی ضرورت بیشتردرافغانستان است به پیش به سوی صلح همگانی درافعانستان جنگ زده.ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   نماینده نه بلکه ریس جمهور میشه، تشویش نکنید، آب رفته دو باره بر می گردد. باید در افغانستان یک قبیله خاص حکومت کند آن آنون قوم که سال های سال برده سیاسی، برده فکری و برده ای قوم سالاری باشد نه قوم روشنفکران خیام، سعدی، مولانا، و...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است