کریم خلیلی از شورای صلح عزل شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۷/۵/۲۹ کد خبر: 153960 منبع: پرینت

بر اساس دستور سفارت آمریکا، محمد کریم خلیلی از ریاست شورای صلح افغانستان عزل می شود.

خبر محرمانه ای که از ارگ ریاست جمهوری به بیرون درز کرده است حکایت دارد که نامه محرمانه ای از سفارت آمریکا به رییس جمهور ارسال شده که در آن دلایل برکناری محمد کریم خلیلی از ریاست شورای صلح عنوان شده است و بر رییس جمهوری افغانستان لازم الاجرا است.

در همین حال، در این نامه ذکر گردیده که بلافاصله گلبدین حکمتیار به عنوان رییس شورای صلح معرفی شود تا زمینه گفتگو با مخالفان مسلح از طریق وی سرعت بگیرد و حکمتیار بتواند با حضور در جلسات نمایندگان آمریکا با نماینده های طالبان در قطر نیز شرکت کند.

در نامه اضافه شده است که محمد کریم خلیلی به عنوان یک شیعه مذهب و از قومیت هزاره برای طالبان و همچنین آمریکایی ها قابل اعتماد نمی باشد و به همین دلیل نباید از مذاکرات صلح آگاهی پیدا کند.

گلبدین حکمتیار که از زمان جهاد مورد تایید آمریکایی ها و عرب ها بوده است، اینک نیز می تواند در این راستا گام های موثری بردارد و طالبان را به بدنه حکومت متصل کند.

در این نامه به والیان ولایات مرزی افغانستان با ایران نیز اشاره شده آمده است: ولایات هم مرز افغانستان با ایران باید با تایید سفارت آمریکا تعیین شده و از جمله افرادی باشند که با ایرانی ها هیچ نسبتی نداشته باشند تا بدینوسیله از نفوذ ایران در ولایات همجوار با افغانستان جلوگیری شود.

والی ولایت نیمروز با تایید سفارت آمریکا و فرمان اشرف غنی معرفی شده و جمعه خان همدرد نیز به عنوان والی هرات تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریم خلیلی
حکمتیار
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   Omar Ahmad Parwani en 11 anderen.
مردم شمالی بزرگ به ویژه پروانیان،
به یا دارید که حاجی الماس بی سواد در زمان جهاد و مقاومت یک‌بایسکیل هم نداشت، اما از برکت فروش‌سرزمین شمالی به ناقلین کوچی، آدم ربایی در شهرکابل، تطبیق پروژه های فاشیزم قبیله در ولایت های پروان، کاپیسا و پنجشیر، فروش‌مواد مخدر و تابلیت که در شمالی به صورت عمده و پرچون، امروز مالک بیش از ۷۵۰ میلیون دالر شده است.
حالا که ریش سفید شده و دیگر توان رهبری این همه باند ها را ندارد، عضو دیگری از خانواده خودش را به نمایندگی از مردم پروان به مجلس نمایندگان کاندید نموده است.
لطف او خاک فروش‌ و ناموس فروش‌شده شما با‌استعمال رای تان به نفع او خاک فروش‌نشوید.

>>>   احمد بهزاد
حکومت با دشمنان مردم آتش بس دارد
درحالی که فوج فوج زندانیان گروه های تروریستی از بند حکومت رها می شوند و آقای غنی فرمان آتش بس با طالبان را مطابق به میل و علاقه این گروه صادر می کند؛ از مسیر ارتباطی قندوز - تخار در شمال کشور خبر می رسد که ده ها تن از مسافرین توسط جنگجویان طالب ربوده شده اند.
تروریست ها که پس از کشتار، غارت و تخریب شهر غزنی و پس از قتل عام دانش آموزان در غرب کابل و انجام ده ها مورد شرارت، انسان کشی و ویرانی، از سوی حکام افغان مستحق پاداش آتش بس شناخته شده اند، پس از این ارفاق قبیلوی، توان مضاعفی خواهند یافت؛ چیزی که مردم را با موج تازه ای از جنایت ها و خشونت های تروریستی مواجه خواهد ساخت.
با این اوضاع آیا می توان در مورد همدستی و اتحاد عمل، رهبری حکومت و تروریزم علیه مردم تردید داشت؟

>>>   Ahmad Parwani
آتش بس یک جانبه با قاتلان کماندو ها
فرزندان هیچ یک از کارگزاران ارشد امنیتی در بین اجساد کوماندو هایی که در بین دشمن دیسانت شدند، قرار ندارند.
اعضای خانواده های جنرالان چند ستاره و بیکاره با پول های دزدی شده از خون و کفن سربازان در کشور های غربی مصروف عیاشی اند.

>>>   جناب خلیلی از اول یک سنبل بیش نبود. گلبدین را باید گفت گلی بی‌دین از اول امریکای بود حالا هم نفس امریکا و مزدرانش طالبان می‌‌باشد. تمام فاجعه‌ای افغانستان از دست گلی بی دین است. مانند این میماند که گرگ را چوپان رمه بی‌گری. صلح گلی بی دین در جنگ و کشتار است.

>>>   Ali Mazari
فهرست برخی از خیانت های ملی کرزی و احمدزی که بخاطر پشتون بودن شان پیگیری نشد:
۱۰ غصب ۲۰ هزار جریب زمین وزارت دفاع توسط حامد کرزی در قندهار.
۲. نصب ماشین های چاپ اوراق انتخاباتی در وزیر اکبرخان کابل توسط کرزی و احمدزی.
۳. انتقال و مصرف میلیون ها دالر بانک نوت دالر جعلی توسط کرزی و احمدزی.
۴. چندین مرتبه طرح ترور جنرال دوستم توسط اشرف غنی احمدزی.
۵. فروش زمین های هوانوردی به دوستان شخصی اشرف غنی احمدزی به نرخ پلاستیک کهنه.
۶.حمله بر جنبش روشنایی.
۷. حمله بر مراسم نماز جنازه سالم ایزدیار.
۸. حمله بر جنبش رستاخیز.
۹. توطئه علیه وزیر خارجه، صلاح الدین ربانی
۱۰. توطئه علیه وزیر اسبق معادن، داوود شاه صبا.
۱۱. توطئه علیه وزیر اسبق مخابرات. رزاق واحدی
۱۲. توطئه علیه وزیر اسبق اقتصاد. ستار مراد
۱۳. توطئه علیه وزیر اسبق معارف، حنیف بلخی.
۱۴. توطئه علیه وزیر اسبق انرژی و آب،
۱۵. توطئه علیه وزیر صحت عامه.
۱۶. توطئه علیه والی اسبق بلخ.
۱۷. به ادعای فاروق وردک معامله بر سر خاک افغانستان با استخبارات پاکستان. یعنی افرادی از حکومت اشرف غنی احمدزی برسر معامله مرزی دیورند ۷۰ میلیون دالر آی اس آی دریافت نمودند.
۱۸. ترور‌مارشال فهیم با استفاده از زهر.
۱۹. سقوط دادن عمدی شهر غزنی بخاطر برگذار نشدن انتخابات در آن ولایت چون بیشتر وکلای آن ولایت غیر پشتون می باشد
۲۰ ایجاد شورای امیران تحت نام شورای شمالی بخاطر نفاق افکنی میان مردم شمالی و پنجشیر.
۲۱. خرید حاجی الماس به تطبیق برنامه های فاشیزم قبیله در شمالی.
و ده ها موارد زیاد دیگر.

>>>   Nawed Jahish Nejrabi
ما با طالبان هیچ آتش بسی نداریم.
در روزهای عید اگر این جناوران وارد مناطق تان شدند بالایشان رحم نکنید.

>>>   خیلی کار خوب شد که کریم خلیلی این خاین بقوم و مردمش با وصفانجام جنایات ترورستان طالبان بخواست ارگ دم می شوراند و هر روز تقاضای صلح را به طالبان پیشکش میکرد در حالیکه نه طالبان و نه حکومت ونه امریکا بالای کریم خلیلی اعتماد نداشتند حتا که کریم خلیلی بخاطر دلخوشی غنی احمدزی از قومیت خود گذشت قومیت غنی را رسما قبول کرد و تذکره برقی را بنام ملیت افغان = پشتون را گرفت اما با انهم نه ارگ و تیم ارگ ونه امریکا بالای کریم خلیلی مورد اعتماد شان قرار گرفته است اکنون بجای خلیلی جنایتکار و قاتل و جاسوس امریکا و ای اس ای گلبذین قصاب کابل قاتل ۶۵۰۰۰ مردم کابل را بعوض خلیلی بحیث ریس شورای صلح دولت تعین و مقرر مینمایند هرکس مانند کریم خلیلی از قوم و تبار خود بخاطر جیفه دنیایی بگذرد عاقبتش شرمساری است .

>>>   حکومت اسرائیل وپاکستان نیز پشتبانی شانرا از گلبیدین ابراز کرده اند

>>>   خوب باید غلام و نوکر باشی که در راس یک ارگان مهم قرار بگیری که ۱۰۰% به گلبدین زیبنده است.

>>>   خلیلی وحکمتیار هردو از اجنت های معلوم الحال امریکا وانگلیس بوده بنا بر لزوم دید ومصلحت میتوانند انها را تعویض وتبدیل نمایند عجب نیست که خلیلی به جا های دیگر هم مرتبط ورشته های ضمنی داشته باشد ولی استخبارات خارجی انقدر خام وبی اطلاع نیستند که ندانند کدام عنصرشان به کجا وچگونه ارتباط دارند در ابتدا نیز انتخاب خلیلی در شورای صلح چندان موزون ومناسب به نظرنمی رسید ولی خارجی ها با این انتخاب بعض طرف های ذیدخل در قضیه ای افغانستان رامیخواستند راضی نگهدا رند انهم تا زمانی که مصالح شان ایحاب مبنمود وکنون که قضیه جدی شده وروابط میان طالب ها وخارجی ها ولو به ظاهر عمیقتر گردیده دیگر از بسا ملاحظات دیگر منصرف میشوند معلوم است که پروژه ای طالب سازی وداعش وحکمتیار ورشد کارنامه های منفی کرزی وغنی وعبدالله ووو از سالیان دور طرح ودر منصه ای اجرا است انها چندین هدف دارند که همزمان در حال تطبیق واجرا است اول قتل وکشتار مسلمان مهم نیست که طالب وداعش بی عقل می میرد ویا اردو وپولیس مجبور ونان اور ده ها فامیل ویا سنی ویاشیعه درین میان خود انها مشغول چپاول چیز های که ما نمیدانیم وتوسعه ای برنامه های استراتیجی استعماری خود هستند

برنامه ای بعدی انست که طالب را در ولایت های دور دست جابجا نموده شهرهای بزرگ را ذریعه ای انها محاصره وهمان پروگرام کانفدرا سیون به اصطلاح اسلامی !!!حکمتیار را تحت اداره ونظارت غیر مستقیم پاکستان واداره ای مستقیم بریطانیای کبیر کوشش مینماینددر اسیای میامه وسایزر مناطق نفت خیز نفوذ کنند
سفر علی بامیانی

>>>   موضوع بیست هزار جریب شهرک عینو بکلی درست است اما پشتونهااین زرنگی را هم دارند که راه خود را صاف می سازند اصلا ان زمین ها مربوط وزارت دفاع بود ودران زمان مرحوم ومغفور وشهید ارجمند مارشال محمد قسیم فهیم معاون ریس جمهوربودند ومحمد رحیم وردک وزیر دفاع بود خوب بیاد دارم که رحیم وردک وافعا ویا به تظاهر به دادن ان زمین به برادران کرزی مخالفت میکرد ولی انها با شطارت امر زمین را هنگامی که کرزی در سفر بود از انها امر ان زمین را از جناب مارشال شهید گرفتند ولی ازان شهرک بزرگ یک نمره زمین هم به یکی از نزدیکان مارشال ندادند وازان ناحیه ملیونها دالر کمای کردند گرچه روی ان زمین یک پروژه ای خوب ساختند وباعث ابروی شهر قندهار گردید ولی انها نه بخاطر قندهار بلکه برایمملو نمودن جیب خود این شهرک را ساختند این زمانی بود که درامد های ملیارد دالری کمک های سی ای ای وسایر سفارت ها در نظر نبود انگاه که سیل دالر ها از سوی هند وامریکا وانگلیس وایران سرازیر شد عواید عینو مینه هم رنگ باخت همه ای ان را جناب کرزی یک قلم به احمد ولی مرحوم وشاه ولی ومحمود جان بخشید که برادرها تاهنوز روی تقسیم پولهای باد اورده در دعوی وجنجال اند
حاجی بسم الله قندهاری

>>>   مد اکرام اندیشمند
يك مامور پايين رتبه گمرك حتي در مسير راه كه در دروازه هاي كابل قرار دارد روزانه كم از كم يكصد هزار افغاني از عايد گمركي افغانستان مي دزدد. غارتگري ودزدي ماموران بلند رتبه و رييسان گمركات بندرها، ترسناك است.
وقتي ديروز يك تاجر چشم ديد و تجربه هاي خود را از غارت عوايد گمركي در بنادر غرب افغانستان حكايت كرد، من حتي توان گپ زدن را از دست داده بودم.
شما باور كنيد كه فاسد تر از اين حكومت و فاسد تر از اين حاكمان نه در روي زمين وجود دارد و نه در تاريخ افغانستان سابقه داشته است.
با اين حكومت فاسد و با اين حاكمان فاسد چه بايد كرد؟
راه نجات از اين فساد و از اين فاسدان چيست؟

>>>   ارور‎ heeft een bericht van 21 augustus aan zijn tijdlijn toegevoegd.
تمام جهادی‌ها که در بازی سیاسی به یک متقلبِ بی‌دین باختند و حیثیت سیاسی مردم ما را به یک دلقک واگذار کردند، باید بشرمند. این‌ها زیر نام حفاظت دین و عقیده‌ی مردم سال‌ها سلاح برداشتند و میلیون‌ها انسان را کشتند، امروز در اوج بی‌شرمی ریشخندی فرد متقلب اول حکومت را تماشاگر اند و لب به کلام نمی‌گشایند. علمای مزدور صفت و وابسته چرا در مورد تمسخر اشرف‌غنی به اسلام و مناسک دینی خاموش اند؟ آیا واقعاً برای یک کشور اسلامی، داشتن چنین زعیم ریاکار و خالی از عقیده ننگ نیست؟ اگر نیست پس چرا در برابر دکتر نجیب و روس‌ها مردم را به کشتن دادید؟ فرق اشرف‌غنی با ببرک کارمل، حفیظ‌الله امین و دکتر نجیب در چیست که دیروز دشمن و امروز زعیم شماست؟

>>>   در اين شك نيست كه پشتونها و تاجكها هميشه نوكران خوب براى اجنبى ها بوده اند و استند

>>>   Abdul Hai Khurasani
حامد کرزی؛ پدر خواندهٔ مافیا خواهان برگزاری لویه جرگه عنعنوی شده است،تا موانع حضور خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بردارد و حاکمیت رهبران و رهبرچهٔ های فاسد را در کشور نهادینه سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی، آغاز دور باطل و پایان روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و تقویت بانک های رأی سنتی و تاراجگران سرمایه های مردم افغانستان می باشد.
روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و انتخابات هرچند معیوب باشد،بازهم تجربه دموکراسی را تقویت می کند و چشم انداز حضور فردی را در نهاد های قدرت روشن‌تر می سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی،یعنی ادامه اقتدار تمام مافیای فاسد در سرتاسر افغانستان،تاراج بنادر،زمین،بیت المال و ثروت مردم افغانستان.
حامدکرزی سعی دارد در رقابت تاریخی قدرت میان قبیله درانی و غلجایی از تضاد سیاست مسکو و واشنگتن از یک طرف و از تشدید اختلاف میان تهران و واشنگتن از سوی دیگر،به نفع خود بهره برداری نماید.
همچنان حامدکرزی با توجه به فروپاشیدگی انسجام سیاسی جغرافیای جهاد و مقاومت،هم اکنون خود را در قامت زعامت کل افغانستان می نگرد و فضا را برای تثبیت فرمول سنتی قدرت بیش از هر زمانی دیگری فراهم می بیند.
همچنان سیاست حامدکرزی درباره طالبان مطابق فرمول مسکو- تهران و پکن می باشد،که آمریکا را عملاً دور بزند.
چشم انداز نتیجه اهداف حامدکرزی به مراتب تاریک‌تر و سیاه تر از وضعیت اسفبار و شرم آور فعلی است.
تنها راه رسیدن به یک افق دموکراتیک و شهروند محور در کشور گذشتن از تونل دشوار انتخابات در کشور می باشد،با اتخاذ تصمیم منطقی،کارآمد و قابل اجرا.

>>>   همسخن
رابطه‌ی آتش‌بس با طالبان و عملی شدن فصل نا تمام امان الله خان چگونه است؟ که غنی چنین می‌گوید؟ احتمالن بحث ادامه‌ی جا به جایی جمعیت و تغییر سکانی مطرح باشد!

>>>   Azim Kohestani
بازی های سیاسی و تشویش افزایی در کشور روی دست گرفته شده است :
از قراین بر می آید که حکمران جهانی در نظر دارد تا به نام ” تسلیمی مناطق کم جمیعت به طالبان ” روستا ها را ملا هیبت الله آخوند اداره کند چون دستورات ملا هیبت الله آخوند بیشتر در بین قبایل قوم پشتون در روستاها قابل اجرا است .
شهر ها را اشرف غنی احمد زی و یا شخصی که بعداً اگر جا گزینش تعین شد اداره کند چون حکم اشرف غنی احمد زی بیشتر در بین اقوام غیر پشتون ها قابل اجرا است بناً غیر پشتون ها اشرف غنی را پاسبانی میکنند و به عنوان سربازان سر به کف او در نهایت خود را در زنجیر غلامی قرار داده اند و مطابق به دستور سران کهنه کار و منفعت جو خون های خود را در پای قدم های این آدمک گرفتار به مریضی روانی میریزند .
و از طرف دیگر چهره های تکراری ” ائتلاف بزرگ ملی ” تشکیل میدهند که برای بقای ثروت ، اقتدار و سلطه خود حاکم برای مردم مظلوم و فقیر تعین کنند و به ما پیشنهاد می کنند که اشرف غنی خوب نیست حامد کرزی خوب است ، ملا هیبت الله خوب نیست حکمتیار خوب است ، حنیف اتمر خوب نیست ظاهر قدیر خوب است ، جنرال استانکزی خوب نیست جنرال رازق خوب است .
و مارا چشم و دهان بسته برگه رای دهی را به دست ما داده به سر ما کوفته مجبور مان میکنند که به یکی از این آدمک ها رای خود را بریزیم تا باشد تعهدی که با این قیافه گگ ها ی خسته کن بسته اند معاون بی صلاحیت ، وکیل ، وزیر وغیره تعین شوند و اگر از قضا اوضاع بر وفق مراد شان نبود دوباره مارا علیه آن آدمک ها بشورانند و خود در عقب سینه های سپر شده ما قرار داده لاف زنی و خود ستایی کنند و زمانی که دوباره به مقصد دل خود برسند فقط برای کشته ها و مجروحین ما از اثر سرکوب شورش ما توسط رقیبان دیروزو رفیقان دوباره امروز شان آرزوی بهشت و شفای عاجل نمایند و تمام .
نه معامله گران خون فرزندان به خاک خفته این سرزمین ، اگر دیوانه هم بودیم حالا هوشیار شدیم و اگر هنوز هم دیوانه باقی مانده باشیم از سر شروع می کنیم .
ما به سوی تغیر بنیادی در حرکت هستیم ، نسل جوان و اندیشه نو را با خود داریم ما به سوی عدالت خواهی قومی ، فقر زدایی و توذیع عادلانه ثروت ملی در حرکت هستیم .
اگر از شما خیری برای مانمی رسد لطفاً شر هم نرسانید ..

>>>   Nasir Khalid
گزارشات تائیده ناشد میرساند
زلمی خلیلزاد بار دیگر به حیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان تعین شده است البته برای پیاده نمودن طرحهای خاص.
گلبیدین حکمتیار نیز به حیث رئیس شورای عالی صلح، تا این دو تن همفکر بتوانند پروسه پیوستن تروریستان طالب به دولت و جذب انها در بدنه دولت دست نشانده را سریعتر بسازند.....
نظر شما چیست؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است