سالروز استقلال با این عکس بهتر معنی پیدا می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۸    ۱۳۹۷/۵/۲۸ کد خبر: 153946 منبع: پرینت


معنی استقلال

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنی استقلال
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   خطابهء جلالتماب جان کری در فرودگاه جلالتماب کرزی :

دولت وحدت » بود پنج سال مهمان شما
دورهء او ،میشودهر مشکل ، آسان ما

دولت وحدت، نگارین تحفهءما برشماست
هوشدار ،ای عاقلان، جان وی و جان شما!
دولت حاضر به دست و پنجهء من ، جان گرفت
پس نگردد دست «اشرف» از گریبان شما!
گر هزاران ناسزا گوئید به ارگ و « عین» و «غین»
اعتنایی نیست،به هتاکی و هذیان شما
ما که دادیم این دماکراسی ، مجانی، پس چرا
ننگریم خوشحالی وسیمای خندان شما ؟
نوجوانان از چه ،هرسو ، ترک میهن میکند
کوه ماتم گشته یکسر، کابلستان شما
شرق ، داعش ، پادشاهی میکند ، آسوده حال
غرب، طالب ، باج می گیرد زمردان شما
یک طرف، سیاف ، دعوای خلافت میکند
کرد کرزی هم به نام خویش، میدان شما!
آن جهادی کوکه استعمار سرخ رامحو کرد
کو ضیاء الحق که داند قدر احسان شما؟
فرق استعمار سرخ و سبز ، اینک مشکل است
گویم اما من که امریکاست ، خواهان شما !
فرستنده : جلال

>>>   جان کری :
این دو نفر را می بینید ؟ من برایشان مدایت دادم که اگر درغیاب من بازهم جاروجنجال کردند هردوی شانرا منفک وسبکدوش میسازم !

>>>   هر قدر با افتخار تجلیل نمایم باز هم در اسارت زندگی مینمایم( پهلوان زنده خوشست .

>>>   جاي شرم است كه جشن آزادي گرفته ميشود، كشور هاي مستعمره كجا آزاد هستند؟

>>>   این آقایان باید از ابراز کلمهٔ استقلال خجالت بکشند. آیا کسانی که خود را به خاطر تکیه بر مسند لرزان قدرت به بردگی فروخته اند میتوانند معنی استقلال را درک کنند؟ نه، هرگز نه! غنی با دیده درائی ادعای توارث از شاه امان الله می کند. فاصله بین این دو از زمین است تا آسمان.
داود

>>>   وطن فروشان استقلال تجلیل می کنند.

>>>   گرفتن استقلال از هرکشور دیگری بشمول انگلستان خیلی اسان است اما گرفتن استقلال از آی اس آی هیچ ممکن نیست ، چون پاکستان از سلاحی استفاده میکند که قویتر از بم اتم است سلاح آی اس آی که درتمام جهان صرف درافغانستان کاربرد دارد ( ریـش ) است، حتی اگر این ریش مصنوعی از دُم اسپ یا موی خرس باشد برای افغانها قویتر از بم اتم است باریــــــش هرکاری میتوان درافغانستان کرد ، استقلالشرا سلب کرد معادنش را غارت کرد وطنش را ویران کرد درس وتعلیم را ممنوع ساخت علم و داانش را تکفیر کرد ،علوم عصری را ممنوع ساخت وهرکار ناممکن دیگر ،وای ازین ریش !
ر

>>>   تجلیل استقلال توسط شاه شجاع امریکایی

>>>   عجب مردمی هستند این غول ها۰ اگر در کون شان درخت هم سبز کند باز هم میگویند سایه اش غنیمت است، رقص اتن خود را میکنند و از "خپلواکی" تجلیل میکنند۰
بخدا این طائفه شرم اصلن ندارند۰

>>>   نگارنده عزیز آریاینفر
نیاز تاریخی به بازنگری پارادکس استقلال !
یکی از ترفند های کارساز ابرقدرت ها برای دور نگه داشتن کشورهای برجامانده جهان سوم از کاروان پیشرفت، این است که آن ها را همواره به مسایل فرعی و جانبی سرگرم و درگیر می سازند و غرق افسانه ها و کارروایی های شگفتی برانگیز و اغراق آمیز شماری از رجال سیاسی که با چاشنی ستایش های دروغین به همراه است و دریای افتخارات کاذب می گردانند.
یکی از این ابزارها هم بزرگنمایی ها و قهرمان تراشی ها و فربه ساختن کیش شخصیت شماری از رهبران سیاسی در سیمای پیشوا و رهبر و قاعد و نمی دانم بابا و پدر ملت و .... است که اتفاقا همه علامه دهر و نابغه عصر اند. این بت پرستی را پایانی هم نیست.
یکی از بت هایی که برای ما در چنین سیما تراش شده است، امان الله خان است.
برخلاف تبلیغاتی که در باره او از سوی دستگاه های اطلاعاتی شوروی پیشین و برخی کشورهای دیگر و نیز برخی از نیروهای داخل به منظور بهره برداری های سیاسی رنگارنگ شده است، اگر کارنامه او را به دقت و موشکافانه بررسی و ارز یابی نماییم، سراسر آگنده از لغزش های بسیار خطرناک می یابیم که برای کشور سخت زیانبار بوده و تا کنون در آتش آن می سوزد.

از دید تاریخی، در جنگ جهانی اول آلمان و ترکیه عثمانی تلاش فراوان کردند تا امیر حبیب الله خان را به سود خود با انگلیس و روسیه درگیر سازند. اما انگلیسی ها موفق شدند با دادن وعده باغ های سرخ و سبز بسیار و رشوه هایی در آن هنگام نجومی او را بیطرف نگه دارند. اما در فردای پیروزی، اوضاع به گونه یی شد که دیگر ماندن وی بر اورنگ پاداهی ملک خداداد افغانستان سودمند لندن نبود. به ویژه پس از روی کار آمدن بلشویک ها سیاست انگلیس ایجاب می کرد تا یک مهره کاملا دست نشانده و وابسته به لندن را در کابل رویکار بیاورد. این مهره کسی جز نادرخان نبود.

>>>   آنهایی که واقعا غیرت افغانگي با خودشان دارند با دیدن چنین رویدادها و صحنه ها آب میشوند میروند زیری زمین. نمیتوانند تحمل کنند هرروز هموطنان اش پیش چشمانش به خاک خون می افتد بعدش ميبیند کشورش بدست یک عده ...اده وفاسد افتاده .رنج می برند اما واقعا به چنین اشخاص بی ننگ.چوکي دوست.وبی غیرت.متاسف.میباشم.هموطنان شما ببنيد مملکت ما بدست که ها افتاده.در سرزمین خودش.از که ها اطاعت میکند.فقط بخاطر آن چوکي لعنتی که برایش داده شده.وسرازیر شدن دالر های باد آورده .این ها این روز ها و هفته ها 10 دقیقه هم برای پیش رفت مملکت پرورش و آموزش نسل جوان و جدید ما و سطح آگاهی نسل روشنفکر جامعه فکر نمیکنند.این فاسدان فقط بلد هستند همدیگر را چطوری تحقیر کنند چطوری ازبین ببرند.وچطوري سرمایه ملی این مملکت را به جیب بزنند.وچطوري نقشه قتل یک هموطن خود را بکشن ذهن این ها روی چنین موضوعات متمرکز است و بس

>>>   موشک های که امریکایی ها به حکمتیار داده بود برای نابودی افغانستان و مردمش.حالا قسمت برگشته.استفاده میشه بالای خودی آمریکاهي ها قدرت خداوندي است دیگه یک دفه باد از آن طرف ميويزد.یک دفعه دیگر از طرف دیگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است