طرح دادخواهی به مجامع بین المللی برای هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153911 منبع: پرینت

روزی که کشور های جهان به رهبری امریکا در افغانستان نیرو پیاده کرد، و جناب حامد کرزی بعد از او اشرف غنی با پشتبانی نیرو های بین المللی به ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شدند، هزاره ها که از رژیم های گذشته جز قتل عام و ویرانگری چیز دیگری ندیده بودند، با امیدواری زایدالوصفی از این دولت ها استقبال کردند، اما آنان به دلیل وابستگی شدید به تفکر فاشیستی کشور را به چنین روز سیاهی دچار کردند.

هزاره ها چاره ای ندارند، جز اینکه یگ گروهی را برای داد خواهی و جلوگیری از نسل کشی بیشتر هزاره ها به مراکز دادخواهی اروپا و امریگا، از جمله دادگاه بین المللی لاهه، پارلمان ارو پا، پارلمان بریتانیا، مقر سازمان ملل متحد در نیورگ، ژنیو، وین و... اعزام کرده، به دادخواهی و تحصن بپردازند و تا جواب نگرفته نباید دست از تحصن بردارند.

قطعا کشور هایی که به افغانستان نیروی نظامی فرستاده اند، در راس همه امریکا باید در قبال نسل کشی هزاره ها جوابگو باشند. گروه تحصن کننده باید افراد تحصیل کرده، مرکب از زن و مرد و معتقد به دموکراسی، برابری نژاد، برابری جنسیتی، آزادی عقیده و بیان و... باشدند. در عین حال انسانهای امین، فداکار با حوصله و مصمم باشند، آنقدر مصمم که حتی اگر در خطر مرگ هم قرار بگیرند، تا جواب نگیرند، از عزم شان منصرف نشوند، چون هرکار بزرگ نیاز به عزم استوا دارد.

تعداد این گروه یا هیات دادخواهی هرچه بیشتر باشد، بهتر خواهد بود، اما لا اقل از پنج نفر کمتر نباشند.
دروازه این دادخواهی باید به روی همگان باز باشد. اگر افرادی از برادران تاجیک، ازبیگ و ... خواهان شرکت در این هیات باشد، با اغوش باز مورد پذیرش قرار بگیرند، چون بسیاری از مردم افغانستان از قتل و کشتار برادران ناراضی کرزی و اشرف غنی به جان رسیده اند.

دادخواهی دختر دلیر هزاره کویته به خاطر همه هست، که تحصن کرده بود و گفت تا فرمانده کل نیروی نظامی پاکستان نیاید، به دادخواهی من رسیگی نکند، دست از تحصن برنمی دارم و سر انجام موفق و پیروز شد.

در زبان عربی ضرب المثلی است که می گویند: "من طلب و جد، وجد". هر کس با جدیت تلاش کند، به خواست خویش خواهد رسید.
هزینه سفر این گروه باید داوطلبانه و یا از کمک های مردمی و وجوهات شرعی تامین شود.

کاظم یزدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طرح دادخواهی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی عالی

>>>   وقتی حکومت طالبان را دارد اردو وپولیس ملی را چی میکند ایهارا به کشتن ندهد رخصت کند ، سلاح وتجهیزاترا مستقیما دست به دست برای طالبان توزیع کند ،

>>>   من تشکر میکنم از دختر دلیر هزاره از کویته که با آغوش بار برای دادخواهی از ما پذیرایی میکند.
ما هم با آغوش باز بسویش می آئیم.

>>>   درودبرتو کاظم یزدانی من هم همین عقیده را دارم

>>>   نتجیه نمیدهد بدلیل که اشرف غنی قاتل هزاره ها نوکر امریکا و انگلیس است. هزاره ها تنها یک راه دارد و او ایجاد یک نیروی نظامی مقاومت است که از هزاره ها حفاظت کند.

>>>   طرح خوبی است چون تاب پیشرفت هزاره را ندارند!
ولی باید اول از سفارت امریکا ، یوناما ، حقوق بشر و سایر سفارتهای داخلی شروع کنند و در تمام کلان شهرها و هزاره جات صندوقی برای تمام مشکلات هزاره ها ایجاد گردد چون هزاره یک اقلیت خاص است و مشکلاتی فراروی خود داشته و دارد.
اس پ هزاره

>>>   نظربسیار معقول است باید دادخواهی وتحصن آغاز گردد.من هم منحیث تاجیک تبار حشتیبانیخودرا اعلام میدارم وحاضرح اشتراک کنم.
بااحترام عبید.کاپیسا.

>>>   اقدام گروپ عدالت خواهی برادرا هزاره در سازمان و جوامع بینالمللی ساز مان خقوق بشر ملل متحد سفارت خانه های کشور های دخیل جنگ عمل بسیار بجاه است من منخیث
یک انسان تاجک بامردم خود همکار بوده خواها ن
عدالت همگانی در کشور،

>>>   این طرح بسیارعالیست. البته به قول معروف گاونرمیخواهد ومردکهن،
باکول

>>>   هزاره های مرکزی افغانستان باید حتما و حتما برای امنیت بیشتر و بهتر خودها فکرعمیق و همه جانبه بنمایند چون وضعیت نظامی افغانستان به طرف بدشدن میرود.
دلسوز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است