حکومت بهانه های غیرمنطقی می آورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153768 منبع: پرینت

وقاحت حکومت وحدت ملی در واکنش به عملیات موفقانه طالبان در این نیست که چرا آمادگی و تدابیر امنیتی لازم را قبل از حمله دشمن اتخاذ ننموده بود زیرا در کل این حکومت ابتکار عمل را از دست داده است.

همچنان این بار اول نیست که این چنین غافلگیر می شود اما فرار از مسوولیت و ایجاد بهانه غیر منطقی که گویا چند جنگجوی پاکستانی و القاعده باعث شکست یک اردوی مسلکی شده است بدون شک از دید اکثریت طفلانه تلقی می شود.

عذر بدتر از گناه به عوض مواخذه مسوولین بی کفایت و مجرم شمردن مطبوعات آزاد نشانه ضعف و سراسیمگی در سطح رهبری تلقی می شود بهتر است رهبری سیاسی و نظامی در پی اصلاح اشتباهات خود توجه نمایند.

هارون میر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
طالبان
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   یک دزد حرفوی (برمکی که از وزارت انکشاف دهات با سوابق دزدی در کرایه موتر ها و تیل با 1500000 افغانی به بیرون انداخته شد باید جه انتظار داشت آیا ننگ نیست که در مقابل کمره های رسانه ها میگوید که مسول فاجعه غزنی طالبان است ؟ اگر مسول طالبان است پس موجودیت تو در وزارت برای چیست ؟ اگر تو به اندازه یک طالب اراده و پلان نداری چطور بخود اجازه میدهی که یک وزارت کلیدی را در انحصار خود نگهداری یا در فکر دوره وزارت احیا و انکشاف دهات هستی که برای دفاع از زنان خوب صورت وزارت با جاروالله منصور بوتل پرانی نمایی ؟ تمام روز درفکر زنان هستی که در میدان های هوایی با سلیقه های جدید ظاهر میگردد نه در فکر هزاران عسکر که جسد های شان دهن به دهن سگ ها میشوند. شش روز است که جسد ها در روی جاده ها است تو با کدام زن خوش صورت مصروف هستی ؟ یا مصروف دزدی پروژه ها هستی؟ از نان و لباس عساکر ها میزنی نفرین خداوند بر تو باد بی کفایت بی درایت

>>>   باید در قبال این فاجعه تعداد مسوولین با بیدار کردن وجدان شان از وظیفه داوطلبانه کنار بروند مخصوصاٌ وزیر دفاع و وزیر و داخله . برای این دو بیشتر ازین در چوکی های شان ماندن به مثابه این است که مگس روی نجاست آدمی نشسته باشد.

>>>   رئیس جمهور باید ریاست امنیت ناملی غزنی را مانند ریاست ناکام امنیت ناملی قندز منحل سازد

>>>   Latif Pedram III
به قلم نویسنده و پژوهشگر افغان شبیرکاکر:
دیروز آقای هارون امیرزاده در بارهء جنګ غزنی نوشت که جنګ غزنی تنها جنګ چند تاطالب افغان با دولت نیست۰ این جنګ میان دو فرهنګ توحش قبیلوی و شهری است که مدیریت آنرا اشرفغنی به عهده دارد تا پایتخت تاریخی خراسان از صفحهء روزګار محو شود وتمام آثار باستانی خراسانیان ازبین برود۰ اما سوال که باقی می ماند این است که : چی کسانی در صف غنی علیه طالبان افغان میجنګند؟ اګر این جنګ میان دو فرهنګ است چرا فرزندان فرهنګ شهری غیر پشتون؛ زیر پرچم غنی بحیث نماد فرهنګ قبیلوی در آمده اند واز وی اطاعت میکنند؟

>>>   رهبران بی کفایت نظامی و سیاسی چون وزیر دفاع و چند ریس ببیکاره ان وزیر داخله با معین امنیتی و چند ریس بیکاره ان و ریس عمومی امنیت ملی با ریس امنیت ولایت غزنی انها کسانی هستند که از ترس دوری از وطیفه شان که مبادا اشرف غنی احمدزی از سرکوب برادران ناراضی اش ازرده شود خود را خاموش گرفتند به صدای مردم مخفیانه جواب رد دادند و تا زمانی که دستور غنی احمدزی نشد انها نظاره گر قتل و قتل مردمان ملکی و نظامی و بردن انبار سلام توسط طالبان ترورست بودند و دروغگویان انها دوامدار از امنیت شهر غزنی اظمینان میدادند امروز چه جواب از قتل وکشتار بی رحمانه و ویرانی و اتش سوزی غزنی با چه توجیح بمردم جواب میگویند که مرکز تمدن اسلامی و میراث های فرهنگی را ترورستان طالبان به حمایت و همکاری مستقیم ای اس ای و نظامیان پاکستان به ویران مبدل کردند جواب شان چه خواهد بود /

>>>   چون ملت در مقابل یکدیگر و مشکلات ، هیچ گذشتی ندارند سراسر قومگرایی را تعقیب میکنند، دولت هم با آنها بازی میکنند تا بطور غیرمستقیم آنها را هوشیار گرداند

>>>   مگر چاقو دسته خود را میبرد که اشرف غنی ، کرز ی وغیر ذالک دست و بازوی خود را قطع کنند؟
مگر اینها آمر مسعود هستند که به مشوره آی اس آی دو بازوی قوی خود را که حزب وحدت و جنبش بود بعد از فراری دادن حکمتیار به چهار آسیاب ،سرکوب کرد و اینها بیایند طالبان و حزب اسلامی حکمت یار را سرکوب کنند؟ مگر اینها آمر مسعود است که بهترین شخصیت های هزاره پنجشیر را به اتهام واهی نفوذی حکمتیار به قتل رسانید و اینها بیایند ملا مجاهد سخنگوی طالبان و کریم امین حزب اسلامی را بکشند؟ مگر اینها خلیلی هستند که سرشار ترین قوماندانان حزب وحدت را ترور کرد ازجمله قوماندان شفیع معروف که دوست و دشمنش او را بهترین جنگجو میدانستند ، باز اینها هم بیایند و نفرات زبده طالبان را بکشند؟ فقط برای فریب مردم دلایل طفلانه آورده و حمایت از طالبان را مخفی میکنند و این مردک وزیر داخله مطابق هدایت غنی عمل میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است