پرسش های بی پاسخ در زمینه کوتاهی دولت در غزنی
چرا در چند ماه گذشته که ولسوالی های غزنی یکی پی دیگری به دست طالبان می افتاد هیچ اقدام قاطعی برای آزادسازی صورت نگرفت؟ در حالیکه شب و روز صدها گزارش می رسید که غزنه در آستانه سقوط است 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۷/۵/۲۳ کد خبر: 153712 منبع: پرینت

چرا دولت و نیروهای ایتلاف پیش از یورش بزرگ طالبان به غزنی با انجام حملات پیشگیرانه به بمباران مواضع و سرکوب نیروهای طالبان نپرداختند و گذاشتند طالبان با هزاران جنگجو به غزنی سرایز شوند، شهر را آتش بزنند، فروشگاه ها و بر پایه اطلاعات تایید نشده خانه های مردم را تاراج کنند، صدها سپاهی را کشته و زخمی نمایند و به زنان و دختران تجاوز کنند؟ درست مانند قندوز.

چرا در چند ماه گذشته که ولسوالی های غزنی یکی پی دیگری به دست طالبان می افتاد هیچ اقدام قاطعی برای آزادسازی صورت نگرفت؟ این در حالی است که داده های فراوانی در دست است که از مجاری و کانال های گوناگون شب و روز صدها گزارش می رسید که غزنه در آستانه سقوط است مگر سازمان های جاسوسی آمریکا در خواب افیونی فرو رفته بودند و متوجه تحرکات نیروهای چند هزار نفری طالب نشده بودند؟

روشن نیست ریاست امنیت ملی و دستگاه پرشاخ و برگ مشاوریت امنیت ملی چرا غافل مانده بودند. ارگ ریاست جمهوری چرا بجای چاره اندیشی برای رهاسازی ولسوالی های غزنی سرگرم ساختن کارخانه آیس کریم سازی برای طالبان در تابستان داغ کابل بود؟ چنین چیزی از منطق بیرون است از دو حال بیرون نیست:
1. سهل انگاری و غفلت مقامات که چندان معقول بنظر نمی رسد اگر چنین باشد باید از مقاماتی که سهل انگاری نموده اند بازخواست شود‌
2. در غیر این شک و تردیدهای زیر پدید می آید:

نخست؛ پاکستان توانسته است آمریکا و انگلیس را قناعت دهد که اداره چند استان از جمله غزنی را به آن کشور بسپارند که غزنی از آن جمله است. اگر چنین باشد احتمالا سخن بر سر ولسوالی ها یا فرمانداری های این استان است پس طالبان برای اکمالات زمستانی خود با توافق مسکوت کاخ سفید و ارگ مانند کندژ آمدند و کار خود را کردند و رفتند اگر چنین باشد این کار بی چون و جرا در سال های آینده هم در چند ولایت تکرار خواهد شد.

دوم؛ این کار از سوی سازمان اطلاعات پاکستان با تمویل کشورهای عربی صورت گرفته و هدف آن سرکوب اهل تشیع و گشودن راه به سوی بامیان است در این حال ارگ و آمریکایی ها از اعراب پول دریافت داشته اند.

سوم؛ این کار با برنامه ریزی ارگ بر پایه ی هماهنگی قبلی با طالبان صورت گرفته و چند هدف را تعقیب می کند. رهایی زندانیان طالبان، تغییر ترکیب جمعیتی غزنی با راندن پارسی زبانان، زمینه سازی برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و هموار ساختن بستر برای اکمالات طالبان و سرکوب مخالفان به دست طالبان.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
سقوط
طالبان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Haroon Amirzada
جنگ غزنی، نبرد میان دو فرهنگ آشتی ناپذیر است
جنگ غزنی، جنگ چند نفر طالب وحشی زیر فرمان آی اس آی نیست.
این جنگ بخاطر "آیس کریم" هم نیست.
پس این جنگ بخاطر چیست؟
این جنگ قدرت نمائی فاشیزم حاکم در ارگ کابل است، که مدیریت سوختن غزنی، یکی از گهواره های تمدنی خراسان بزرگ را در دست دارد. این جنگ، جنگ عقده حقارت و انتقام از فرهنگ های والا و انسانی است.
اما این جنگ، نخستین و آخرین جنگ عقده حقارت یک فرهنگ روانی و خشن نیست. این جنگ تداوم جنگ سه قرنه است، که از یک طرف میان فرزندان وحشی سلیمان اوغان و از طرف دیگر مدافعین فرزندان کوه پایه های هندوکش، نمادی از یک تمدن بزرگ و پر افتخار جریان دارد.
در نتیجه این جنگ های خانمانسوز خراسان بزرگ همه هست و بود، نام و نشان خود را از دست داد و در زیر نام اوغان و افغانستان در اشغال این و آن قدرت تجاوز گر خارجی افتاد. در حال حاضر این کشور در اشغال بیش از ۴۰ کشور جهان قرار دارد.
آتش این جنگ خانمانسوز محدود به غزنی نخواهد ماند، دیر و یا زود به کابل، هرات و یا بلخ خواهد رسید و در آتش عقده حقارت و انتقام محمد گل مومند طوریکه بار ها سوخت باری دیگر هم خواهند سوخت.

>>>   Saboor Raheel
یگانه توجیه برای سقوط فاجعه‌بار غزنی اینست که توطئه‌یی (منطقوی یا جهانی با همکاری دولت غنی) اسباب آن است. ورنه هیچ دلیل و منطقی نمی تواند بپذیرد که شهری به این بزرگی از چنگال دولتی که پشتیبانی ۴۵ کشور جهان را دارد به چنگ مشتی جنگجوی وحشی پیاده بیفتد.

ظاهر قضیه و سخن روز انتخابات است اما کشور و مردم آن در وضعیتی اند که انتخابات بخشی بسیار کوچک و وسیله ییست در دست مجریان برنامه های اصلی سیاسی و نظامی. مصروف ساختن مردم و غافل ساختن آنها از حقایق یکی ازعرصه های استفاده از نام انتخابات است. مردم را به نام انتخابات «گوش کنک» انداخته اند و خود مصروف معامله و مصالحه با جنایتکاران اند.

فاشیزم با دموکراسی به جایی نمی رسد. یگانه وضعیت و نیرویی که فاشیزم را به هدف می رساند و «دیگران» را قتل عام نموده و مطیع می گرداند، طالبان و فاشیزم قومی-مذهبی است. ازینروست که فاشیستهای ارگ در تسلیمی و سقوط دادن شهرها و تباهی هزاران خانواده و قتل عام مردم خمی به ابرو نمی آورند و آن را یک حادثه عادی تلقی می کنند. اینها در تسلیمی کل کشور به طالب نیز تردیدی به خود راه نمی دهند. چنانچه اکثریت کسانی که امروز حاکم کشور شده اند در گذشته هواخواه طالب بوده اند.

اگر این کشور به دست انسانها اداره می شدـ وزرای سکتور امنیتی امروز یا به دار زده می شدند، یا محاکمه می شدند و یا اینقدر شرف و وجدان می داشتند که به خاطر ناکامی شان از وظیفه کناره گیری کنند- و این آخری حد اقل وجدان بود. اما می بینیم که چنین نیست.

اینجا توطئه‌ی بزرگ و پشت پرده‌یی در حال تکوین است. دل به چاکلیت و «ققه»ی انتخابات نباید خوش کرد...

فکر نانی بکن این خربزه آب است حاجی!

>>>   من كه اوغان كتاب سوز و تمدن گريز ميگويم، حقيقت دارد! پس اين را تماشا كنيد!!

>>>   حبیب الله خان ۹ ماه حکومت کرد و زی ها و زوی های شما ۲۷۰ و اندی.
شما چند سال این ویرانسرا را به پیش بردید که او در ۹ ماه آنرا صد سال به عقب برده باشد؟
فکر نمی کنید که سه روزه تصرف شهر غزنی یکی از نمونه های حکومت ۲۷۰ ساله تان باشد

>>>   Noor
این جانوران دو پای (طالبان) به میمونهای معروف شمپانزه شباهت زیادی دارند، با این تفاوت که میمونهای مذکور بسیار انسانتر از طالبان اند، که وحشی ویرانگر نیستند ؛
این جانوران انسان نما را که استعمار انگلیس در آغاز کار از مغازه ها و اطراف کوههای سلیمان بیرون کشید تا بر مدنیت حوزه خراسان بزرگ بگستراند، تا همه هست و بود تمدن را به ویرانه مبدل سازند، که چنین هم کردند
3
Beheren

>>>   Anwar Rawi heeft een bericht gedeeld.
هر شهر و قریه ای که سقوط می کند ، وزیر دفاع از طرف جلالتماب اشرف غنی احمدزی مورد تشویق و تقدیر قرار می گیرد ؛ اگر اینها بخواهند چند طالب جا کش یک قدم هم بطرف شهرها مانده نمی توانند چه رسد به اینکه داخل شهر ها بشوند و شهر ها را غارت کنند و به آتش بکشند ! طالبان هیچ قدرتی ندارند ، دولت با آنها همدست است ؛ سربازان و مردم باید برای نجات خود فکر کنند ؛ توقع نیکی از این دولت فا شیستی احماقت و لوده گیست ؛ طالب نیروی غیر قانونی دولت است ..

>>>   Babak
درود بر شما
هيچ جنگي وجود ندارد . حكومت فاشيستي اوغاني امريكا انگليس و ديگر دولت ها چپاولگر فقط مردم عادي را مي كشند ، شهر ها را آتش مي زنند و از روي جسد ها مي گذرند تا به هدف برسند .

>>>   مسیح خراسانی
کابل:
موتر باربری پولیس ملی روان طرف سرد خانه شفاخانه دو صد بستر پولیس.
یکی از ده ها پروژه ناتمام امان الله و سایر شاه های فراری که غنی طالبزی وعده اجرای آنرا داده بود در حال اجرا است.
شما پدران و مادران بی احساس در ریختن خون فرزندان خویش به نوعی دخیل و سهم دار هستید،خوب میدانید اشرف غنی احمدزی بر سر نادر غدار و گل محمد مهمند بابایش قسم خورده که غیر خودی را با همکاری برادران وحشی طالبش بکشند،شهرهای شان را به آتش بکشند و خانه هایشان را تاراج کنند.
او پدر و مادر مظلوم و روز ندیده لطفآ جگر گوشه خویش را برای دریافت ۷ هزار افغانی و بقای نظام فاشیستی،قوم پرست و فاسد غنی احمدزی و چهار شخص بی پای و دست به پرتگاه مرگ نفرستید،خداوند بزرگ از هر قطره یی خون این شهدا از شماهای روانی،دیوانه و بی پا و دست خفته در ارگ جهنمی حساب میگیرد.

>>>   مسیح خراسانی
کابل:
ساعت ۱۱:۱۴ شب، چهار موتر یکی پی دیگر و هر یک حامل ۵۰ تابوت!
تابوتهای که به فرمایش سر قمندان اعلی مادام العمر دیوانه کشور درست شده به طرف شفاخانه ۴۰۰ بستر اردو در حرکت است تا فردا جنازه های فرزندان اصیل کشور را به ولایات پروان،بامیان،کاپیسا،پنجشیر،بغلان،تخار،بدخشان،سمنگان،بلخ،سرپل،جوزجان،کندز و فاریاب بفرستند.
او مادران و پدران ولایات تاجیک نشین،هزاره،اوزبیک،ایماق،نورستانی،قزلباش و ... هوشیار و بیدار شوید، تا چی وقت فرزندان عزیز و جگرگوشه های تان را برای بقای حکومت فاشیست،قوم پرست و طالب پرور غنی احمدزی و مشاورین معیوب و عصا بدستش به قتل گاه های ایجاد شده توسط برادران وحشی و بی فرهنگ غنی احمدزی به اسم طالبان میفرستید؟
خوب نیست که فرزندان تان را در کنار خود نگهدارید و نگذارید بالای خون پاک شان معامله های اتمری،غنی ی،کرزی ی و ... صورت بگیرد.

>>>   Jamshead Folad
غزنی را ویران مینمایند تا املاک مردم را غصب نموده مانند پشاور جورش کنند. اگر باور نمیکنید نمای کابل امروز را ببینید.
اوغانها بسیار بیحیا هستند.
اوغانها= طالب+داعش+القاعده +اشرار+ کمونیست+هغه+دغه

>>>   راندن وقتل عام فارسی زبانان توسط طالبان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است