نگذارید جمعه خان همدرد به هرات بیاید
ننگ است بر اسماعیل خان که دشمن خونی وی بر ولایتی که او خود را بزرگ آن می پندارد، به ولایت برسد. ننگ است بر دیگر فرماندهان مردمی و جهادی این ولایت که قاتل همکیشان شان برای برهم زدن نظم و امنیت این ولایت برآنان حاکم گردد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۷/۵/۱۱ کد خبر: 153317 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) خلاف تمامی شعارهای اشرف غنی و تیم آمریکایی حاکم بر ارگ، پشتونیزه سازی شدت بیشتری بخود می گیرد.
طبق یک گزارش منتشر شده، جمعه خان همدرد به عنوان والی هرات منصوب شده و تا چند روز دیگر به این ولایت خواهد رفت.

آماری که از ولایات کشور در دست است، تمامی والی های مناطق پشتون نشین، پشتون هستند اما والی های مناطق غیر پشتون نیشن نیز پشتون منصوب شده و یا از پشتون بوی های حکومت از میان اقوام دیگر است.
کسی بیاد ندارد که در مناطق پشتون نشین کشور در حاکمیت های حامد کرزی و اشرف غنی افراد غیر بومی و یا غیر پشتون در سمت ولایت و یا حتی فرماندهی امنیه منصوب شده باشد، اما در مناطق غیر پشتون نشین معمولا افراد پشتون به عنوان والی و یا فرمانده امنیه فرستاده شده اند.

مردم تا اینجا با این تصامیم فاشیستی حکومت آمریکایی سکوت کرده اند اما این حکومت پا را فراتر گذاشته قاتلان علنی مردم که باید به اعدام و یا حد اقل حبس ابد محکوم می شدند را به مناطق غیر پشتون در سمت های بالای حکومتی منصوب می کند. اینبار دیگر مردم هرات نخواهند گذاشت تا یک فاشیستی که خون هزاران نفر از مردم این سرزمین برگردنش سنگینی می کند، والی ولایت ادب پرور و قهرمان هرات گردد.

ننگ است بر اسماعیل خان که دشمن خونی وی بر ولایتی که او خود را بزرگ آن می پندارد، به ولایت برسد. ننگ است بر دیگر فرماندهان مردمی و جهادی این ولایت که قاتل همکیشان شان برای برهم زدن نظم و امنیت این ولایت برآنان حاکم گردد.
لازم است تا مردم هرات با برگزاری تظاهرات و تدابیر اخطارهای جدی به اشرف غنی بفهمانند که چوکی مقام ولایت هرات جای قاتلان خونی و مجرمان سابقه دار این کشور نیست. همان بهتر است که اینچنین افرادی را در مناطق خودشان تعیین کند که حتما در بین مردم خودشان هم جایی ندارند و حتی جرات رفتن به مناطق خودشان را نیز بخاطر جنایات گذشته شان نمی کنند.

در اوایل قرار بود جمعه خان همدرد بجای عطامحمد نور به بلخ برود که با جدیت و برخورد شدید عطامحمد این طرح به ناکامی انجامید و حکومت آمریکایی اشرف غنی از این تصمیم منصرف گردید. اینبار نیز لازم است تا سران هرات از جمله اسماعیل خان و دیگر منتفذین این ولایت بر اشرف غنی فشار بیاورند تا از این تصمیم خطرناک خود منصرف شود و به آمریکایی ها بقبولاند که این هرات جای جمعه خان همدرد نیست.
گذشته از جنایات سابق جمعه خان همدرد، در زمان حاکمیت حامد کرزی و اشرف غنی نیز وی همیشه در صدد برهم زدن نظم عمومی ولایت بلخ بود که برای رسیدن به این مقصد، جنایات فراوانی را در حق مردم شریف شمال کشور روا داشت.
در کنار جنایات خودش در شمال، افرادش نیز به دختران و زنان مردم تجاوز کردند، اموال مردم را به غارت بردند، خانه های مردم را ویران کردند، تعدادی از افراد پولیس و ارتش را کشته و زخمی کردند و از هر جنایتی در حق این مردم شریف دریغ نکردند تا اینکه عطامحمد نور به خشم آمده و در مقابل جنایات وی ایستاد و نیروهایش را از بخش های شمال کشور بیرون راند.

جمعه خان همدرد یکی از حامیان اصلی طالبان بوده و در دوسال اخیر از جمله افرادی است که داعش را برای ورود به مناطق مختلف کشور از جمله ولایت ننگرهار کمک کرده است.
وی که سابقه والی بودن در سه ولایت پکتیا و جوزجان و بغلان را دارد، در هرکدام از این ولایت ها در زمان والی بودنش، طالبان را میدان داده و تقویت نموده است. تاجایی که پس از رفتنش از آن ولایت، طالبان کاملا بر همه امور مسلط بوده اند.

از نگاه دیپلماسی سیاسی حکومتی، هر منطقه ای براساس وضعیت جغرافیایی و بومی منطقه و مستندات قومی و زبانی و فرهنگی، لازم است تا مسوولان آن با شناخت کامل از وضعیت انتخاب و منصوب شوند تا به درستی بتوانند آن منطقه و ولایت را نظم داده و کنترل کنند. اما در حکومت اشرف غنی این سیاست دیپلماسی حکومتی نیست که تصمیم گیرنده باشد، بل جناب سفیر آمریکا است که آنهم بادرنظرداشت ایجاد ناامنی در ولایات امن، تصمیم به چینین جابجایی های سیاسی در راستای تقویت مخالفان می گیرد.

لطفا اشرف غنی را ملامت نکنید او هیچکاره است! این سفیر آمریکا است که تصمیم می گیرد و اینک از همه شما نزدیکتر به آمریکایی ها جناب حکمتیار و افرادش می باشند.
خداوند عاقبت مردم ما را بخیر کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعه خان
اسماعیل خان
اشرف غنی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است این سایت حواسش به این مسایل هست
باید جلوگیری کرد که بر خواسته فاشیست ها تاخت
شیما کابل

>>>   Mansoor Badry
وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ
بیشکت اس الله تعالی که در عزت دادن دزد ها در این دنیا دست بلند داری ! اگر بهر عبرت در زمان حاکمیت ببرک کارمل کسی می گفت که جمعه خان دزد ناقل بلخی والی هرات می شود ، نیم مردم از ترس سکته مغزی و نیم دیگر از خنده غش می کردند .

>>>   حال که یک دزد مشهور و راهگیر مسلکی چون جمعه خان به ولایت و پادشاهی رسیده کی مسول است ؟

>>>   اما همه افغان ها مانند گلبدین ازاو استقبال می کنند . تنها دیدگاه خود را معیار داوری قرار ندهید .

>>>   Mansoor Badry
میگویند جمعه خان همدرد ( اوووو همو جمعه خانی که دزد و راهگیر راه بلخ - آدینه مسجد "چاربولک" بود ، یاد تان آمد ؟ ) به امر غنی بابا والی ولایت هرات شده است . آیا شایسته سالاری اوغانی ازین بالاتر می شود ؟ نمی دانم این دزدان مشهور چرا همیشه باید والی شوند ؟

>>>   Badry
مزاری ها این بی سواد لوده را خوب می شناسند ، این دزد مشهور و کله خور گلخان ناقل حزب اسلامی گلبدین ..... در بلخ بود . این کاکوی ناقل جو دو خر را تقسیم کرده نمیتانه چی رسه که در یک اداره پایدو باشه .....

>>>   Davaie
اینها را انگلیس ۲۵۰سال قبل بدون پوقانه صومبه کرده است، گناهشان نیست مزدوری قبله شان شده است

>>>   اگه گذاشتیم بیاید مرگ برجمعه خان وهمکیشان او تظاهرات درهرات شروع خواهدشد هرات جای برای ارازل اوباش نیست وافراد بی سواد دراداره ها یا حتی السوالی جای ندارن چه برسد والی باشن....

>>>   نمایندگان احزاب بشمول حزب اسلامی گلبدین جمع شدند و انتخابات دولت را به علت شفاف نبودن، تحریم کردند.
اشرف غنی که بالای گلبدین بسیار قهر شده بود که (دودی زما خوری تو تو بل چاته کوی)، دوستم را از ترکیه خواست و در میدان هوایی عطا محمد نور و محقق به پیشواز اش رفتند.
دوستم در بیانیه اش از دولت وحدت ملی و شخص اشرف غنی، بخاطر سهولت ساختن راه برای برگشت اش تشکری کرد.
حالا اعضای جمعیت تمام شان به شمول اسمعیل خان به دیدار کرزی رفتند و میخواهند اتحاد انتخاباتی تشکیل کنند.
مزار را فعلآ اشرف غنی کار ندارد، زیرا تحت نفوذ دوستم و عطا محمد نور است و امکانات پیوند دوباره آنها به اشرف غنی میرود، اما هرات نه تنها بخاطر موجودیت اسمعیل خان، بلکه بخاطر خراب شدن روابط امریکا و ایران، نیز تحت باز بینی قرار گرفته است.
از همین جهت همدرد را انتخاب کردند تا والی هرات مقرر شود.
از طرف دیگر قیمتی در ایران نیز باعث شده است که موج دوباره سرازیر شدن پناهندگان از ایران شروع شود. این که مثل سرحد پاکستان که جاسوس های آی، اس،آی وارد افغانستان میشوند، معلوم نیست چقدر جاسوس های اداره راهبردی ایران داخل افغانستان شوند.
بنأ درین زمانه به هیچ کس اعتبار نیست، نه به هم زبان، نه به هم ملیت، نه به هم دین، نه به هم پیمان و نه به شریک تجارتی، ختی باور نمی کنید، نه به شریک زندگی.
زیرا شریک زندگی تان درست است که یا بخاطر ترس و یا بخاطر آبرو و حیثیت و یا بخاطر اعتقادات مذهبی و جلوگیری از گناه، کوشش میکند که به شما خیانت نکند.
اما زمانی که یک فلم و یا سریال را میبیند و در آن یک پسر جوان را با لباس آراسته و صورت و تن خوش آیند میبیند، اگر شما دستگاهی را که جریان خون را در مغز به نقاط مختلف معز نشان میدهد، بشمول نقاطی از مغز که سبب تحریک احساسات میشود، خوب درک میکنید که همسر تان را ازین فرد خوشش آمده است.
این تنها در مورد همسر تان صدق نمی کند، بلکه در مورد خودتان نیز صدق میکند.
شما هیچ زمانی قار نیستید که جلو چشم و قلب و مغز و احساسات خود را بگیرید، ولو که در شهر باشید و لو که در پیش تلویزیون و یا در هنگام طواف در مکه در دور خانه خدا.
من یگان وقت تلویزیون مکه لایف را هنگام طواف میبینم و توسط کمره تلویزیون آن را زوم میکنم، میبینم که چطور یگان حاجی صاحبان، در پشت خانم ها و یا پسران جوان، در هنگام طواف که بی ربار است، چوکه یی میروند.

>>>   این شهر هرات است شهر اولیا الله است اینشهر جای ادم های مانند همدرد نیست

>>>   متاسفانه واقعیت دارد
اما ارگ مردد است که این م ورد را عملی کند یانه کند
اما اول حرفش را میاندازند بعد نتیجه گیری میکنند
شما اگر سست نشوید اینها جمعه خان را به هرات نمیفرستند
شاهگل

>>>   Fazelpor
آدم کش آدم کش است هرجا وهر مقامی که داشته باشد پیشه اصلی اش معلوم است.
1

>>>   Abdul Hai Khurasani
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگهٔ تست
سرزمین هریوا؛ پایتخت تمدن،فرهنگ،تاریخ ،عرفان و عظمت خراسان را بیش از این اهانت نکنید!
اطاق فاشیسم ارگ با مطرح نمودن نام جمعه خان همدرد،نبض سیاسی و واکنش اجتماعی شهروندان هریوا را به ارزیابی گرفته است.
برای من تصور اینکه حتی برای یک لحظه شخصی مانند جمعه خان همدرد، در سرزمینی ولایت نماید که سکان فرمانروایی سپهسالارانی مانند؛ طاهر فوشنجی و ابومسلم خراسانی بوده است، وحشتناک و فاجعه بار است.
چگونه می توان خود را قناعت داد که در مسند و کرسی کسانی مانند،امیر علی شیر نوایی یک جنایتکار و فاسد و قاتل تکیه بزند؟
شهروندان عزیز هریوا
فاشیسم با زبان عرفان و سبک انصاری و خرقانی بیگانه است ،برای یکبار هم که شده با مشت محکم و آهنین طاهر فوشنجی و ابومسلم خراسانی به میدان بیایید و نگذارید این عرصه‌ی سیمرغ جولانگهٔ حواریون قصاب کابل و فاشیسم ارگ شود.

>>>   محمد اسلم سلیم
غنی و جابجایی مهره ها درنقش های جدید!
غنی غرق درلجن بازی های قومی قدرت برای تحکیم پایه های قدرت و استمرار حیاتش برای زمامداری کشور دست به دامن گروه بدنام گلبدین برده و برای نجاتش از او استمداد می جوید.
امین کریم نماینده خاص گلبدین به صفت مشاور ارشد
گلاب منگل به عوض متین بیگ ازبیک به صفت رئیس اداره ارگانهای محلی
جمعه خان همدرد به حیث والی استان هرات
درین بازی محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و گلاب منگل پشتون تبار را با بسیار مهارت با استفاده از اختلافات درونی ازبیک ها به عوض شاکر کارگر و متین بیک ازبیک جابجا نموده است.
غنی با استفاده از هر فرصت برای گروه و به سود قوم خودش استفاده می نماید!
دیگران کجاستند؟.

>>>   ادی AZADI
قضاوت با هراتیان
وزیر کارفهم با برنامه و تحصیل کرده تانرا تحقیر ، توهین و خانه نشین ساخت .
همواره در برابر رهبر تان امیر اسماعیل خان توطیعه و دسیسه راه اندازی میکنند .
کادر های ترا به اندازه یک توت هم ارزش نمیدهند .
حالا نوبت آن رسیده که یک انسان قاتل ، فاشیست و جاسوس را در ولایت بافرهنگ و تاریخی تان (هرات) حاکم تعین میکنند .
جلو فاشیزم را به زور بگیرید ورنه هرات تباه خواهد شد

>>>   هرات قربانی همدرد گردد
مردم زندانی همدرد گردد
هرات را بگلبدین و داعش میدهند
مخلوق فانی همدرد گردد

>>>   همین جمعه خان همدرد معتصب قومگرا خاین بکشور و مردم جاسوس ای اس ای پاکستان واقعن اگر در ولایت هرات بحیث والی مقرر گردد بیاد داشته باشد که تمام اعمال و حرکاتش بر ضد مردم شریف هرات وبنفع ترورستان و ادم کشان و جنایت پیشه گان است نه بخاطر امینیت و ثبات و ترقی و پیشرفت انولا.

>>>   Arianfar
اساسی ترین ساده ترین اصل دموکراسی (مردمسالاری) انتخابات ارگان های محلی قدرت است. والیان، ولسوالان و علاقه داران باید انتخابی باشند. در همه جهان هم قاعده همین است. بدون انتخابات دموکراسی معنا ندارد.
حالا هنگامی که ارگ با تمسک به قانون اساسی دستکاری شده و تحریف شده ضد ملی موجود، آشکار این اصل را زیر پا می کند، حد اقل باید این نزاکت را رعایت کند که والیان، ولسوالان و علاقه داران را از جمع خود باشندگان هر ولایت بگمارد. نه این که از ولایات دیگر دیسانت نماید و سوار شانه های مردم.
در این حال، در ولایات شرقی و جنوبی این اصل کاملا رعایت می شود و اکثریت والیان، ولسوالان و علاقه داران و در اکثریت مطلق موارد قوماندان های فرقه و پلیس و امنیت از خود مردم بومی اند. در هر صورت هیچگاهی از ولایات شمال کسی را نمی آورند که البته کار بسیار نیکی است. برعکس در ولایات شمال و غرب این اصل تا جای امکان نقص می شود که با اغراض و نیات شوم به همراه می باشد‌.
باید به این گونه سیاست های تبعیض آمیر و یک بام و دو هوا پایان داده شود.
هنگامی به یک ولایت بزرگ چون هرات از سایر ولایات والی می گمارند، اهانت آشکار به مردم هرات است. معنای این حرف این است که در جمع پنج میلیون باشنده هرات هیچ کسی که شایسته و سزاوار این پست باشد، وجود ندارد.
این ها همه به کنار، مردم هرات هم در خواب افیونی تاریخ فرو رفته اند و هیچگونه اقدامی برای رهایی از این وضعیت رقتبار نمی کنند.

>>>   سخن تنها بر سر همدرد نیست. باید در کل مردم هرات فیصله کنند که والی، ولسوالان، علاقه داران، شهرداران ، قوماندان پلیس و رییس امنیت و قوماندان فرقه همه از خود هرات باشند.
ارگ همیشه افراد دست نشانده خود را می اورد و فاجعه می آفریند.
در این حال شایسته سالاری اصلا رعایت نمی شود.

>>>   همایون صادقی
ملتی که جهادی شد پاداشش از بهتر چیزی دیگری نمی تواند باشد .
بلخی ها نعره تکبیر به عطا سر دادند
پنجشیری ها به عبدالله
هراتی ها به تورن اسماعیل
همه اینها افغانتباران .
حالا خلق مجاهد کبیر در پیشاپیش رهبران جمعیتی پنجشیر به پیشگاه جمعه خان رفته با دسته های گل و نعره تکبیر آمدنش در هرات را شادباش گویند و او را همسان شهنشاه بلخ عطا خان لقب شهنشاه هرات دهند .
همو ملت جهادی و جهاد پرور و همین رهبران درنده خوی افغانتبار کاملن همخوانی دارد

>>>   پرسش آقای خطیبی پاسخ می خواهد:‌
آیا آصف رحیمی والی کنونی هرات از جمعه خان همدرد تفاوتی دارد؟ آیا هردو عضو و هم اندیشه افغان ملت و فاشیزم نیستند؟
قدوس خطیبی

>>>   Raheel
آنهایی که بر طبل بیعدالتی و برتری طلبی می کوبند و تصور می کنند با تامین حاکمیتهای قومی ثبات می آورند و حمایت باداران شان را کمایی می کنند، کور خوانده اند.
تا بیعدالتی و ظلم هست مبارزه برای عدالت وجود دارد. تا مبارزه برای تامین عدالت وجود داشته باشد جنگ ادامه دارد.... و در جنگ هرچیز رواست!‌ کسی که تخم جنگ می کارد و توقع ثبات دارد یا احمق است یا منافق.

>>>   ننگ است بر اسماعیل خان که دشمن خونی وی بر ولایتی که او خود را بزرگ آن می پندارد، به ولایت برسد. ننگ است بر دیگر فرماندهان مردمی و جهادی این ولایت که قاتل همکیشان شان برای برهم زدن نظم و امنیت این ولایت برآنان حاکم گردد.«شبکه اطلاعرسانی افغانستان»
****
به عرش شبکه اطلاعرسانی برسد که « امیر اسماعیل خان» و « جمعه خان» هردو جنگ سالار و منفور ملت اند مخصوصا اسماعیل خان در ایام تصدی وزارت آب و برق، گند زد!
اما از تقرر احتمالی جمعه خان در زادگاه خودم یعنی ( هرات باستان )به شدت ناراحت میباشم
گویا یک مشاورد یگر گلب الدین نیز مشاور اشرف غنی شده است؛ گمان میبرم اگر سپردن رسمی ثلث مملکت به طلبهء کرام( طالبان)از سوی امریکا صحت داشته باشد؛برخی از مناطق و شهر ها ، سهمیهء گلب الدین حکمتیار خواهد بود. مگر غیر ازین است؟
اما « افغان پیپر» از یک دزد ، طلب میکند که حساب یک راهزن را برسد!
شبکه اطلاعرسانی، بهتر است کم کم از استعمال وافر و مستمر مصطلحات « جهاد» و« جهادی»و قهرمانان جهاد و ازین قبیل ، انصراف ورزد؛این واژگان ، مثل ریال ایرانی، از اعتبار افتاده است.
فواد رضائی هروی ( بازار خوش)، هرات

>>>   خوب است در جوارش بصیر سالنگی در فراه والی است .
و حکومت وحدت ملی خو همین کارها را دارد .
تا دیروز با طالبان مسالحه می‌شد حال در جوزجان مجاهدین سابقه جمعیت که به داعش پیوسته بودند به کنار دولت آمدند و روز به روز کشور ما به طرف یک دولت باقدرت تبدیل میشود که همه باند های سیاسی و جنگی و جنگلی مساویانه در قدرت شریک میشوند .

>>>   به جنك اندازان فتنه جوميكوييم. بي غم باشيد ان شاءالله عنقريب تمام ادارات وطن را افرادصا لح خوب و امين مسؤل ميشوند. بس است كه در طول17سال هرظلم وجنابت كه بودكرديد حال نوبت فرزندان مومن ودلسوزاست....

>>>   ارگ غنی احمدزی جنایتکاران و قاتلین مردم را چوکی و مقام میدهد. مردم شریف و خوب در ارگ فاشیزم نیستند.

>>>   خطاب بکسی است که نوشته در طول ۱۷ سالظلم و جنایت شده حالا افراد صالح و مومن جابجا میگردند هههههه وقتیکه افراد صالح ومومن تان مانند جمعه خان همدرد و گلاب منگل دزد خاین وطنفروش باشد خاینین تان کی خواهد بود بی غیرت های وطنفروش دربین باند گلبدین جاسوس و باند چند نفرک غنی احمدزی قومگرای منافق کدام هایتان خواهد بود خدا خیر این کشور و مردم را پیش کند دو شیطان دو منافق دو جاسوس در تباهی و نفاق افگنی در این ملک دست بدست هم داده میخواهند این کشور و مردم را بخصوص اقوام غیر پشتون را تباه و بر باد کنند اگر جلو این خاینین گرفته نشود و پلان انها خنثی نگردد چه حالت درین کشور بد تر از امروز رخ خواهد داد لعنت بکار شیطان منافق .

>>>   اگر مردم هرات این چوچه گل بیدن نواسه کرینکار حتی یک روز هم گذاشتن که بصفت والی داخل مقام شود آنگاه یقین دارم از مردم هرات کرده در جهان بیوجدان تر ین کسی دیگر نخواهد بود.

>>>   عمر راوی
حاکمیت واداره مناطق پشتون نشین شرق و جنوب در دست خود پشتونهاست. در این زمینه کدام مشکل بزرگ ندارند. اما همه گپ،همه تپ و تلاش شان در این جهت است که مناطق غیر پشتون را تابع خود سازند و حاکمیت پشتونی را در آن قایم و دایم گردانند. همه نیروهای مسلح و ملکی پشتون، همه حزبها و افراد مطرح سیاسی اش، هرقدر که با هم اختلاف داشته باشند، در این گپ همنظر و همپیمان اند که مناطق غیر پشتون را به قیمومیت و اسارت خویش درآورند. این کار را هم از طریق دولت پشتونی - تعیین والی های پشتون، تعیین مسوولین امینتی پشتون، تعیین رییس های پشتون و غیره - هم از طریق نیرو های مسلح به ظاهر غیر دولتی طالب ، گلبدینی و دیگران شان ، انجام میدهند. از چندین جهت ، با چندین نیرو ، با چندین طرح و نقشه ، به سوی تامین همین هدف به پیش میروند تا حاکمیت مطلقه پشتونی شان تکمیل شود. بعد برنامه های خطرناک دیگری که دارند عملی خواهند کرد. مناطق زیست تاجیکان آماج اصلی کنونی شان است.

>>>   علامه اقبال لاهوری:
فكر من از جلوه‌اش مسحور گشت
خامه من شاخ نخل طور گشت
پارسی از رفعت اندیشه‌ام
در خورد با فطرت اندیشه‌ام

>>>   هرات مربوط تمام افغانها است مربوط اسماعیل خان نیست برای اسماعیل خان وامثال شان همینقدرکه ازبرکت جهاد پیدا کرد بس است بعد ازین نوبت انسانهای مریض گذشت ، انسانهای سالم باید روی صحنه بیاید

>>>   خاموش :
دوستان غزیز کوشش نماید که دیگر فریب هچ اوباش ،قاتل ، مافیای ، چپاولگر ، دذد، رهزن از همه مهمتر جاسوسان در ظاهر رهبر صادق با عبا وقبای عوام فریبانه چلتار ، پکول ، لنگی ، ریش دراز کوتا ، نیکتایی وپطلون پوشهای غربی صفت پشتون، تاجک ، ازبک ،هزاره وغیره وغیره را دیگر نخورید که از این .... بر میخیزد ومردم بیچاره مارا در گرو گان خود گرفته واستعمال میکنند وحدت ملی خود را حفظ نماید وهم دیگرا برادر وار درآغوش بگیرید زیرا این ... خود را در جنگ وآدم کشی برادر توسط برادر بخطر چند روززندگی نگین وفلاکت بار تفیلی خود ثابت ساخته ان.

>>>   جواب(به جنك اندازان فتنه جوميكوييم. بي غم باشيد ان شاءالله عنقريب تمام) الآن میخواهی بگویی تو و جمعه خان مومن و دلسوز هستید!؟ ما نمیخواهیم برای هرات دلسوزی کنید دلسوزی که اجباری نمیشود بروید برای همان پشتون های جنوبی خود دلسوزی کنید این همه سال با تفکر داعشی خود خوب ولایات پشتون را توسعه و پیشرفت دادید کافی بود حال سر هرات باستان پایتخت تاریخی خراسان زمین آمدیده اید و میخواهید بالای ما همان بدبختی و بلا را فرود آورید
خداوند ریشه تان را نابود کند که هر کجا ناقل شدید آنجا را تباه کردید و ویران ساختید.

>>>   هرات کشتارگاه قاتلان نیست
هرات دارالحمار جاهلان نیست
هرات ماوای و مهد علم و فرهنگ
هرات چون استخوان پیش سگان نیست

>>>   صد فیصد باید بیآید هرات مال شخصی کسی نیست

>>>   به همه تان تاسف است تا دیروز دزدان حکومت داشت و حالی هم دزدان اما این دزدان دست نشانده کی است شما همه گی باید بدانید و میدانید یک دهه جنگ درکابل چی حال بود از دست کی همیه رهبران چهادی همین دزدان اصلی کشور هستن برم مهم نیست که تاجک است یا پشتون یا کدام قوم دگه به همه گی شان احترام دارم اما طرفداری از دست و فاصد ماره از دایره اسلام میکشد از ربانی > سیاف > معلم اعطا >‌گلبدین > محقق گرفته تا همه همه خورد و ریزه شان دست شان اغیشته به خون ملت شریف افغان است اما کجا بود انوقت که صدای خودرا بلند میکردین .. بترسین از خداوند و از یک دزد هم حمایت نکنید برایتان باید پشتون و تاجک و غیره یکی باشد نه اینکه از تعصب استفاده میکنید و خودرا از دایره اسلام بیرون میکنید

>>>   تعصب افغانستان را چون موریانه میخورد، این تعصب را ما اکنون به حد قبیله و کوچکتر از آن ساخته ایم، بازهم پشتون ها خوب اند به نام پشتون یکدیگر را حمایه میکنند، اما ملیت های دیگر به حدی متعصب اند که در بین خود شان نیز غیر قوم واقارب اش کسی دیگر را نمیخواهند.
سلام

>>>   حتمن یک بار بخوانید تا از عمق واقعیت ها آگاه شوید!
پشتون؛ انتحاری!
تاجک؛ لندغر و اوباش!
شیعه؛ کافر جاسوسِ ایران!
بلی درست خواندید، ما مردم افغانستان" به استثنای انسانها با شرف" پشت پرده های موبایل و کامپیوتر پنهان شده و اکثر در شبکه های اجتماعی همدیگر را با شور و شوق تمام با این جملات مخاطب قرار میدهیم، و کوشش می کنم بار ملامت روزگار تیرهء افغانستان را به گردن همدیگر بیاندازیم. این در حالی است که از ده ها پشت دعوای مسلمانی داریم! آیا دین محمدیِ امین و ابراهیمِ خلیل همین بود؟ آیا به راستی ما انسان هستیم، یا فقط به شکل آدم زاده شده ایم؟
آیا هیچ از بربادی و تباهی درس عبرت نمیگیریم؟
برعکس، بر خون همدیگر تشنه تر میشویم؟
چشم بینای که خداوند برما داده، کجا شده؟
آیا پشتون های پابرهنه ننگرهار وهلمند و... که از دست همین تروریست های وحشی ازاین کوه به آن کوه واز این قریه به آن قریه فراری هستند را نمیبینیم؟ پس چرا فقط چهارطالب و تروریستِ مزدور که پشتو حرف میزنند را میبینیم؟
آیا نمیبینید که هرروز مکاتب همین ولایت های پشتون نشین ما به آتش کشیده میشود؟ آیا عقل تان قبول میکند کسی خانهء خودش را آتش بزند؟
آیا مااز حال روزِ پیرزنان وپیرمردان تاجک در دور دست های بدخشان وتخار وهرات بغلان وغیره... وشکم گرسنه اطفال شان خبر داریم؟ یا فقط چهارآدم تاجک که با پکول و دستمال سوار موتر های شیشه سیاه هستند و جز ضرر، نفع به تاجیکان نداشته اند را میبینیم؟
آیا نمیبینیم سربازان تاجک تبارِ ما در کنار سایر هموطنان اش در هر گوشه این سرزمین بدبخت هرروز قربانی می شوند؟
اگر همت دارید، بروید و یکبار از پیرمردان و پیرزنان پا افتادهء پنجشیر و پروان و بدخشان هلمند و ننگرهار وکندهار فاریاب وجوزجان غزنی و دایکندی بپرسید که هرروز چند"شهید" را به قریهء شان میبرند!
آیا از آوارگی هزاره ها مخصوصا در ایران خبر داریم؟ بروید و نمونه اش در "پُل سخته" ببینید که ایران با هزاره ها چه کرده؟
آیا عقل قبول میکند در قرن بیست و یک انسانها در مغاره های کوه زندگی بکند؟ اگر غیرت دارید بروید وضعیت را در بامیان ببینید!
آیا جایی دیده اید که هزاره ها خدای دیگری را عبادت کرده باشند ویا پیروی از پیامبر دیگری، که واجب القتل شمرده میشوند؟ حتا اگر بکنند، آيا خداوند به ما اجازه داده، کسی را بکشیم؟
آیا گاهی بر لبان ترکیده کودکان دایکندی و بهسود دایمیرداد درعین دهقانی خیره شده ایم تا بدانیم آن کودکان برای زنده ماند چه جبری را تحمل میکنند؟ یا فقط چهار شیخ چپن کشال را میبینیم که عقل شان فقط به نفع خود شان کار میکند؟
این همه بدبختی، این همه نابسامانی، این همه جبر روزگار که مارا رسوای خود و بیگانه ساخته، کافی نیست، که به جان هم افتاده ایم؟
نفرت پراکنی، توهین همدیگر، حقارت و زشت گویی در کجای تاریخ دردی را دوا کرده که ما عاشق آن شده ایم؟
تا زمانی که ما مستقیما از کسی ضرر ندیده ایم، چرا نمیتوانیم مانند انسان همدیگر را دوست داشته باشیم؟
این حداقل کاریست که بدون هزینه وضرر ازهمهء ما ساخته است.
اگر باور داریم که همه ما را خداوند آفریده، نه شاگردی داشته ونه شریکی ونه خود ما در انتخاب رنگ و قوم نژاد و زبان خود نقش داشته ایم، پس چرا جز خود از دیگران نفرت داشته باشیم؟
بیاید نعوذ بالله خداوند را دروغگو ثابت نکنیم، حال که ما را انسان آفریده، انسان بمانیم!
کارِ زیادی ازمن و امثال من ساخته نیست اما حداقل اگر این صدا به گوش های عدهء ازاین دست آدم ها برسه ودرخوبترین حالت تغییرِ در طرز تفکر شان ایجاد بکند، خوشبختی بزرگی خواهد بود، اگر هیچ حاصلی نداشته باشه هم ضرر نکرده ام و حداقل وجدانم را تاحدی راحت ساخته ام.
شما خوبان هم اگر در بخش ونشر آن یاری ام کنید و دراین راه همصدا شوید، مطمئنا در کار نیکی شریک بوده اید."
والسلام

>>>   اقایان نمی توانند کشور را اداره کنند بعد آنوقت به در ودیوار و داخل و خارج می توپند. میان دوکس جنگ چون آتش است *** سخن چین بدبخت هیزم کش است.
یکی ابلهی ریگ در کفش داشت *** چو درمانده شد دست بر سر گذاشت

>>>   به هر حال به مردم باغیرت هرات توصیه میشود که که این چوچه فاشیتهای بیخرد و نماینده گل بی دین جنایتکار و قاتل هزاران انسان و ویرانگر افغانستان و دشمن شماره فارسی {دری} زبانان را نگذارید که این ملعون و نماینده کلو ملعون پای پلید خود را به خاک مقدس هرات باستان بگذارد اگر این را انجام ندادید انوقت از بیغیرت ترین و نامرد ترین و ذلیل ترین اتباع افغانستان خواهید بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است