غنی، عمران خان را به کابل دعوت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۷/۵/۸ کد خبر: 153207 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با عمران خان صدر اعظم جدید پاکستان ضمن ابراز تبریکی بخاطر پیروزی موصوف در انتخابات پارلمانی پاکستان از وی دعوت کرده است تا به کابل سفر کند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اشرف غنی در این تماس تلفنی به صدر اعظم پاکستان گفته است: "تمرکز ما به گذشته نبوده است بلکه به آینده ی روشن می باشد و براساس آن بنیاد مناسبات را در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می گذاریم".

اشرف غنی نیز در توییتر شخصی خود در مورد صحبت تلفنی اش با عمران خان معلومات داده است. بر اساس خبرنامه ی ریاست جمهوری افغانستان و رسانه های خبری پاکستان عمران خان نیز با اشاره به مشترکات تاریخی مردم افغانستان و پاکستان گفته است: "برای هر دو کشور به بالاترین سطح کار می کنیم تا روابط ما در تمام عرصه ها بنیادی به قوام برسد".

عمران خان نیز در پاسخ به دعوت رییس جمهور غنی ابراز آرزومندی کرده است تا "بزودی" به کابل سفر کرده و از نزدیک در مورد مسایل مربوط به دو کشور صحبت کند. عمران خان روز پنجشنبه در سخنرانی به مردم پاکستان گفت: "می خواهیم از هر طریق ممکن کار کنیم تا صلح در افغانستان تامین شود". او ثبات افغانستان و پاکستان را مرتبط به هم دانسته و افزود که حاضر است برای تامین ثبات در افغانستان با آمریکا همکاری کند.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفته بود: افغانستان تنها کشوری‌ است که بیشتر از همه در کار مبارزه با تروریزم صدمه دیده است ما خواهان روابط بهتر با افغانستان هستیم و به تلاش‌های خود برای برقراری صلح در این کشور ادامه می دهیم.

عمران خان ابراز آرزومندی کرد تا مرزهای افغانستان و پاکستان مانند کشورهای اروپایی باز بوده و مردم دو کشور آزادانه رفت و آمد کنند.

میر احمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
عمران خان
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است