ترامپ: بعضی مناطق را به طالبان واگذار کنید
آمریکا تمویل کننده دوطرف جنگ در افغانستان است و تلاش دارد این وضعیت را حفظ و در مواقعی تشدید نماید. زیرا آمریکا در پناه جنگ است که می تواند افغانستان را غارت کند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۷ کد خبر: 153168 منبع: پرینت

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گفتگوی علنی میان طالبان و آمریکایی ها آغاز شده است. هرچند این ظاهر قضیه است و هر روز طالبان با آمریکایی ها در تماس هستند و از جانب آنان تمویل و تجهیز می شوند، اما اینگونه ظاهر قضایا را حفظ نموده بدینوسیله می کوشند تا مردم همچنان درگیر خبرهای رسانه ای باشند و از اصل تماس روزانه طالبان با آمریکایی ها بی خبر بمانند.

این گفتگوهای مستقیم و علنی در حالی آغاز می شود که طالبان از گفتگو با دولت افغانستان ابا ورزیده و دولت را دست نشانده آمریکایی ها در منطقه می دانند و به همین جهت انتظار گفتگوی سیاسی مستقیم با آمریکایی ها را داشتند که جلسه نخست آن در قطر صورت عملی بخود گرفت و «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا با نماینده های طالبان بصورت مسقتیم گقتگو کرد.
دفتر نمایندگی طالبان در قطر با اشاره به مهم بودن گفتگو با آمریکایی ها اعلام کرد که نمایندگان طالبان با شماری از مقامات آمریکایی به رهبری ولز هفته گذشته در دوحه، پایتخت قطر دیدار داشته‌اند.
این گفتگوها در حالی انجام می شود که «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا قبلا اعلام کرده بود که آمریکا هرگز با طالبان دیدار و گفتگو نخواهد کرد.

پس از اولین گفتگوی طالبان با آمریکایی ها، اداره دونالد ترامپ از نیروهای نظامی افغانستان خواست تا از مناطق کم جمعیت افغانستان عقب نشینی کنند و بگذارند این مناطق به دست طالبان بیفتد.
روزنامۀ نیویارک تایمزبه نقل از سه مقام امریکایی گزارش می دهد که این پالیسی بخشی از استراتژی جدید رییس جمهور ترامپ است.
این اتفاق در حالی می افتد که ترامپ زمانیکه سال گذشته استراتژی جدید اداره اش را برای کشورهای جنوب آسیا و افغانستان اعلام کرد، تاکید داشت که طالبان و داعش "باید بدانند که آنان هیچ جایی برای پنهان شدن ندارند و هیچ جایی فرا تر از قدرت امریکا و اردوی امریکا وجود ندارد."

بر اساس گزارش ادارۀ سر مفتش آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار، در حال حاضر "حکومت افغانستان از جمع ۴۰۷ ولسوالی، کنترول ۲۲۹ ولسوالی (۵۶.۳ درصد قلمرو) را در دست دارد، در حالیکه طالبان بر ۵۹ ولسوالی (۱۴.۵ درصد قلمرو) تسلط داشته و دو طرف، حکومت و طالبان، برای مسلط شدن بر ۱۱۹ ولسوالی دیگر (۲۹.۲ درصد قلمرو) درگیر اند.

اینک دیگر برهمه آشکار شده است که آمریکا تمویل کننده دوطرف جنگ در افغانستان است و تلاش دارد به هر وسیله ممکن این وضعیت را حفظ و در مواقعی تشدید نماید. زیرا آمریکا در پناه جنگ است که می تواند افغانستان را غارت کند و سرمایه های زیرزمینی این مردم را چپاول نماید.

باز این مساله نیز بر همگان روشن و واضح است که اگر آمریکا بخواهد در مدت بسیار کوتاهی می تواند تمامی مخالفان دولت افغانستان را نابود سازد و کشور را امن نماید اما این خواسته آمریکا نیست و هرگز تا کنون به پایان جنگ در افغانستان نیندیشیده بل همیشه به تشدید جنگ در افغانستان کوشیده است.

آمریکا در کنار تشدید جنگ در افغانستان، در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته و سعی نموده است تا مردم را از طرق دیگری نیز بی هویت بسازد. مانند توسعه و رشد فساد های مالی، فساد های اخلاقی، معضلات اجتماعی، درگیری های قومی و مذهبی و ...

اینجا است که حضور نظامیان خارجی در افغانستان معنی پیدا می کند و تا زمانی که نظامیان خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، کشور ما روی امنیت و آرامش را بخود نخواهد دید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا و انگلیس انعده طا لبا ن که علیه نیروهای خا رجی می جنگد از بین می برد و دیگر طالبا نکه برای از بین بردن نیروهای داخلی ما است او را تقویت می دهد

>>>   سلام برای تمام کارکنان افغان بیبر تقدیم میکنم
طالبان ودیگر گروه های دهشت افگنان که درکشورما جنگ را بباراوردند تمام بشتی بان انها امریکا است اگر امریکا بخواهد دریک ماه صلح درافغانستان برقرار میشو.د ولی خودش ازان طرف باکستان را میگوید که بر علیه من گب های ناق بزند این سیاست امریکا اسنت

>>>   خودشان زیرپای امریکایان خوابیده اند وهمه دار وندارشان درخدمت بابایشان امریکاست ...از زیرپای آنها صدا میکنند طالب اله دست امریکاست....عیان راچه بیان...نوکران و چوکران کفر وقدرت همه مردم را درعینک خود می بینند...بدانید برخلاف میل شما... اسلام وافغانستان زنده وباقی خواهندماند.
مسعودمیاخیل کاپیسا

>>>   آقای مسعود میاخیل
درست است که افغانستان و اسلام انشاالله زنده خواهند ماند اما افکار و امیال گروه های سیاه وحشی و بی فرهنگ همچو طالب و امثال آنها انشاالله نابود خواهد شد.
ما میدانیم که شما آنقدر به فقر درک و دانش دچار هستید که با هر اشاره دستگاه جاسوسی پاکستان که در لفافه شعایر اسلامی صورت میگرد شما حاضر به هر پستی هستید.
حال که وزیر خارجه پاکستان اعتراف نمود که شبکه حقانی به دست سازمان جاسوسی امریکا بوجود آمده و نه ساز مان جاسوسی پاکستان پس دیگر هیچ جای شک در مزدور بودن گروه های گوناگون طالب قبیلوی باقی نمیماند و از این رهگذر آنها نه تنها باعث نا راحتی و شرم به مردم افغانستان شدند بلکه باعث سرافگندگی تاریخی به قوم و قبیل خود شدند.
خداوند کسانی را که سنگ غیرت و همت و طن دوستی و حفاظت وطن و اسلام و بیگانه ستیزی و غیره و غیره را به سینه میکوبیدند و عوام را فریب میدادند رسوا کرد و چهره اصلی شان به ناچار توسط باداران شان افشا شد.
وزیر خارجه پاکستان رسماً اعلان کرد که اینها ساخته سی آی ای است نه آی اس آی.
جنرال شجاع پاچا رسماً اعلان کرد که پاکستان آنها را بخاطر جمع آوری اطلاعات بخاطر منافع خود استفاده میکند و از آنها و مفکوره آنها حمایت نمیکند.
آقای میاخیل دیگر چه باقیمانده مزدوری و جاسوسی طالب ثابت شود؟ آیا چنار باید در عقبش با این نوشته سبز شود؟
با احترام
ذکی

>>>   انگلیس و پاکستان از طالبان حمایت میکند
پاکستان میخواهد این اتهام را بالای امریکا باندازد
امریکا این را خوب میداند ولی از ترس انگلیس و اروپا صدای خود را کشیده نمی تواند.
انگلیس پلان دارد تا امریکا در ین منجنیق دوامدار در گیر باشد
بنآ مذاکره که سود مند به توافق برسند باید امریکا و انگلیس فیصله نهایی خود را کنند. ان وقت خواهی دید که نتیجه صد فیصد به نفع صلح در افغانستان تمام خواهد شد
حفیظ الله حبیبی

>>>   ایا شما گاهی بازی شطرنج را انجام داده اید ،دربازی شطرنج بعضی اوقات یک پیاده معمولی تا اندازه ای توسط شاه ،وزیر ،رخ وفیل حمایه شده بره حرکت در اورده میشود تا از ان وزیر بسازند وبخاطر وزیر ساختن این پیاده حتی اگر وزیر قبلی را هم از دست بدهند در ان باکی نیست زیرا توسط وزیر جدید میتوانند به تمام مقاصد خود رسیده بازی را ببرند حمایه طالبان توسط امریکا درست به همین منظور است بنآ امریکا از طالبان تا وقتی حمایه مینماید که به ان ضرورت دارد هرگاه لازم دانست انرا وزیر خواهد ساخت وهرگاه لازم ندید توسط یک پیاده معمولی مقابل انرا از میان بر میدارد اینست هدف حمایه امریکا از طالبان
پرویز از کابل

>>>   همــــــــوطــنـــــــــان مســـــلمان ... چــــــــرا امریکا از تـــــروریســتــان طالبــــــــان حمــــــایت میــکننــــــد ؟؟ در طول 10 ســال گذشـــتــه هویت اصلی طالب هـــــا به تمــــــــام جهــانیــــــان خصوصاً به ملت افغانستان آشکار و معلوم شـــد .. امریکاییهــــــــا و أســـــراییل هــــــا تــوانستند یک باند ســیاه را توسط اشخــاص ...وبی فرهنگ بنــام طالبـــان تشکیل نمـــوده علیـــــــه مســـلمانان افغانستان و منطقه تجهیز و تمـــویل نماینـــــد . ســــــران اجیـــــــــران ( حقــــــــانی گلبـــــــــدین و عمر ) خــدمـات شــایان تــــروریستی را به نفع کفار در افغانستان در طول 10 سال انــواع انتحـــــاری هــا تــرور شخصیت هــا تــرور عالمان دین قتــل کودکان ســــوختـــاندن مدارس و مـســـاجــد وســایر خشـــونت هـارا طالب هــای فرهنگ ستیز و مزدوران کفـــــــار انجـــام دادند . امریکا و اسراییل سالانه ملیارد هــا دالار به تـــروریستان طالب مصرف مینمـــاید . طالب هـــا همـــه اجیران و مزدوران امریکا اند بــادار باید از عمیل و مزدوراش حمــــــایت بکند .
احمـــــد جان

>>>   بهتر است بجای این حرفها دعا کنید صلح به وجود بیاید و امریکای ظالم از افغانستان خارج گردد بهترین کار دعا کردن است که همه افغانها در کنار هم به خوشی زندگی سپری کنند وسلام
حبیب الله یوسفزی

>>>   جواب این سوال مشخص است و همه می دانند اما چرا اقدامی نمی کنند هنوز مبهم است.
آمریکا بزرگترین حامی القائده و طالبان در افغانستان است اما بظاهر با آنان در جنگ می باشد در صورتی که از آنان در راستای منافع خود استفاده می کند.
دوم انگلیس است که قسمت اعظمی از طالبان را ایجاد و پرورش داده است.
سوم عرب ها هستند به شمول عربستان سعودی و امارات و کویت و قطر و غیره که با پول های شان طالبان را تقویت کرده اند.
همه این را فهمند و اگر هم غیر از این چیزی بگویند حتما مصلحتی است.
میترا دوکتورای علوم سیاسی

>>>   همه اینها حیله و نیرنگ آمریکا است عامل همه جنایات, بربادی, بی... , رشوه خوری,فساد اداری, بی حجابی... آمریکا است خاص بخاطر بر باد کردن دین اسلام آمده اند و طالبان جعلی را حمایت میکند و همه روزه در رساله ها پخش میکنند که طالبان با صلح پیوست نی همه آنها غلامان حلقه برگوش آمریکا است آن طالب و یا دیگر مسلمان که از آیت و احادیث آگاهی داشته باشد هیچ گاه با کفار دوست نمی شود چونکه آنها میدانندآیات قرآنی است که الله (ج) میفرماید:که هیچ که کفار دوست مسلمان نمی شود، پس نباید اگر مسلمان واقعی باشیم با کفار و غلامان آن دوستی نمائیم.
(یوسفزی)

>>>   شايان ذكر است منابع مالي طالبان، كشورهاي مانند: انگليس، عربستان سعودي، امارات متحده عربي، قطر، به شكلي مختلف ايالات متحده آمريكا، مؤسسات... بيشتر كشورهاي عربي و غيره مي باشد.
يك شهروند قندهار

>>>   گروهک تروریستی طالبان که اسلام و دین را در جهان بدنام ساختند جنایت راکه اینها انجام دادند حتی روسها در افغانستان نکرد این گروه از طرف کشورهایکه حمایت میشوند قرارذیل است
1- آمریکاه
2- انگلستان
3- پاکستان
4- عربستان
5- قطر
6- امارات متحده عربی
بااحترام برومند از کابل

>>>   امریکا، انگلیس ، پاکستان و یکتعداد کشورهای که متحدین این کشورها هستند از طالبان حمایت میکنند بخاطریکه این کشورها نمیخواهند یک افغانستان آزاد مستقل و غیر منسلک درقاره آسیا باشد. و تاریخ را اینها بهتر و خوبتر در مورد قهرمانی و جانبازی های مردم افغانستان که در زمان تجاوز انگلیسها و روسها بالای حریم مقدس افغانستان صورت گرفتند میدانند که مردم مسلمان و سلحشور افغانستان هیچگاه چنین ظلم و بیداد را نمیخواهند و اکنون که امریکا و متحدین آن به کشورما به بهانه یی از بین بردن لانه های تروریست و از بین بردن القاعده به کشور ما تجاوز کرده اند و در طول 11 سال کدام دستآورد نظامی هم ندارند بجز معامله گری با کشورهای منطقه بخاطر بدست آوردن امتیاز و منافع خویش جنگ روز به روز به حمایت مالی امریکا و متحدین شان و پاکستان را که بخاطر نابودی افغانها به حمایه مستقیم انگلیس ها ایجاد کرده و یک بخش ازخاک ما را (دیورند) که مبادا افغانستان واحد و مستقل در منطقه باشدکمک میکنند.
زمانیکه حکومت طالب را در ظرف(15) روز امریکا و متحدین شان سرنگون ساخت که در آنزمان 95 درصد خاک به دست طالبان بود و تمام شان فرار و یا از بین رفت و کمکهای مالی و نظامی بیشتر از (45) کشور به این کشور سرازیر شد آیا امریکا و متحدین شان توانایی از بین بردن (25) هزار طالب را به گفته سخنگوی وزیردفاع کشور ندارند با وصف آنکه با سلاح ها و طیارات بی پیلوت و بی 52 مجهز هستند.
حرف اینجااست که در زیر کاسه نیم کاسه است:
امریکا و متحدین شان هیچ وقت یک افغانستان آزاد و مستقل را نمیخواهد و به هیمن بهانه میخواهند که به اهداف مرموزکه دارند بخوبی رسیده گی کرده بتواندجنگ را به بهانه های مختلف میخواهند دوامدار بسازند تا زیر سوال قرار نگیرند و اگر نه همین اکنون نیروهای امنیتی خود کشور در صورتیکه به سلاح های خوبتر اکمال شوند توانایی دفاع و از بین بردن لانه های دشمن را دارند ولی پلان امریکا ، پاکستان و متحدین شان چیز دیگر است که حالا تمام مردم افغانستان به آن پی برده اند.
اگر مردم کشور ما به همین قسم بی اتفاق و به مسایل که اکنون همین غربی ها بنام قوم و ملیت براه انداخته باشد حال مردم دیگر بدتر خواهد شد و در آن وقت دست تمام مردم بیچاره به کمک دال خورهای پاکستان... خواهد بود.
به امیدمتحدشدن تمام افغانها بدون در نظر داشت ملیت و قوم و سمت.

>>>   وقتیکه امریکا از طالبان حمایت کند و از آنها حمایت دزدانه میکند ، تمام کشور های پیمان ناتو و متحدین غربی شان جمع امریکائی ها به طالبان وفادار اند.

>>>   چيزيكه عيان است حاجت به بيان نيست... چند روز پيش من كاري داشتم به ولسوالي چهاردره رفتم در مسير راه ديدم كه نيروي هاي امريكا به موار هاي بزرگ شان موتر سكيل بارزده بودند بعد جستجو كردم كه 300 موترسكيل بوده 150 موترسكيل به پوليس محلي رسيده 150 گام است... دقيق است
فهيم قرلق
از كندز

>>>   توسط آمریکا به پاکستان و از طریق پاکستان به طالبان.. حالی از زبان یک طفل 3 ساله هم بپرسیم به این باره معلومات کافی ارایه میکند.
آمریکا هر قدر که خود را شیطان بزرګ جهان معرفی کنه باز هم خام ترین و ضعیف ترین سیاست سیاست آریکا و انګلیس است که به همه افغانی ها و جهانیان هم روشن و واضح است.
روح الله از احمد شاه باباه

>>>   ای وای کی درک میکند اینرا که امریکا ومخالفین اسلام چطور ما راتوسط خودما شلاق میزند. چه خوب گفته اند "درخت گفت دسته تبر ازخودم است ورنه مرا زده نمیتوانست" دلیلی که طالبان روی کار آمد وتا امروز به این قوتی رول بازی میکند فقط نام بدساختن اسلام عزیز است وبس ؛که پلان شده وروی طرح بسیار دقیق کافران بی دین ایجاد شده، روی شان حساب میشود وفعالیت مینمایند. هرگاه ازخانه ای تان تا شهر میروید مقداری پولی ضرورت دارید که مصرف نماید .پس این بچه های انگلیس( طالبان) اینهمه مخارج شان را ازکجا تمویل مینمایند که ازعقب محراب مقدس مسجد اینهمه تکتیک ها وفنون جنگی را یاد دارند!!!!!
هرگاه طالبان ویا القاعده خود جوش باشند. اینهمه افرادی را که به یقین مخلص ترینها هستند (جان هم شیرین است)که خودشان را انفجار میدهند. پس امر دینی که "اولاد بیاوریدتا نفوس اسلام زیاد شود" را چی طور ارزیابی مینمایند . خودکشی ووجدان کشی کسانی را که جلیقه بسته مینمایند به چی ربط میدهند؟
باز وقتی اینهمه افراد مخلص خویش را میکشند بالای چی کسی حکومت داری مینمایند. بالای ما که اصلاً بنظر طالب مسلمان نیستیم ؟ ، بالای غربی ها که خودشان ودین شان را به مسخره گرفته اند؟ ویا بالای زنان نادانی که صرف درچارچوب خانه ها زندانی اند ووسیله ای خوش گذرانی های آنها هستند.....؟ صدفیصد حرف بجا زدی که طالب یعنی امریکا وجهان غرب...من بیاد دارم که (یونه ما )بامعاش کافی افرادی را استخدام مینمود تا به ولایات افغانستان وسرحدات پاکستان رفته بالای ذهنیت ها کارکنند وطالب بسازد..... تشکر

>>>   حقیقتاً جناب شما تیر به هدف زدید؛ چون اگر حمایت های مالی این و آن نباشد نه طالبانی وجود دارد و نه داعشی که امروز بلای جان مسلمان مظلوم شده اند و از اسلام یک چهره خشین و ضد انسانی در جهان ارائه داده اند.
برهانی

>>>   برادر این مطلب را حال در کردی که امریکا با طالب ها است
20 سال قبل امریکا گفت که من مجاهد جور کردم وپول دادم و14 تنظیم ساختم در بین شان نیز بی اتفاقی انداختم و دربین دولت شان هم نیز وبرضد روس هم استعمال شان کردم ودر ان زمان گفت یک گروه را بنام طالب پیدا میکنم این همه را گفت که تحقیق کرده که سه موضوع در بین افغان ها نیست
1- احساس وطن پرستی
2- تعبیض نشاد دارند
3- در مقابل پول برادر خود را میکشند
پس این گناه امریکا نیست این گناه همه افغان هاست که این سه گذینه در وجود شان نیست هر وقت این سه گذینه بیدار شود این وطن چور میشود در غیران همین حال است

>>>   آنها لیلی یکدیگر و ماوتو دمباله رو .
سیفی د .

>>>   عده ای از عشاق امریکا به هدایت سفارت امریکا می گویند پس از بیرون شدن امریکا طالبان برمی گردند. به این وسیله از مجاهدین لبنان و فلسطین التماس می کنیم تا محافظت از ما ملت غیور افغانستان را در برابر چند هزار جوجه طالب آدمکش بردوش بگیرند چون ما ملت غیور خود از محافظت از جان و مال و نوامیس خود عاجزیم و حتی تنبان خود ره گره زدن نمی توانیم!!

>>>   بودن امریکا در افغانستان به هیچ عنوان ضرورت نیست در صورت که در قدم اول احساس اسلامی وبرادری همدلی افغان ها زنده شده باتوکل به خدا واعتماد به ارگان های امنیتی خویش داشته وبه تبلیغات های دشمنان صلح وثبات بشریت گوش نداده با رفتن به طرف صندوق های رای زعیم اینده خویش را انتخاب نمایند در ان صورت بودن قوای خارجی در افغانستان ضرور نییست
ممحد ظاهر دشتی

>>>   خانم کلینتون مرا بیاد داستان مومین خان که اژدها را کشت می اندازد و حالل همه میگویند که کشتن اژدها کار من بود.
این حرف های است که تنها اذهان مردم را مخشوش میکند. االقایده هرگز از طرف امریکا ساخته نشده و نه کمک شده است، بن لادن به اندازه کافی پول داشت. جهاد افغانستان هم یک قیام سرتاسری مردم قهرمان خود ملت ما بود و هیچ نوع انگیزه امریکایی در عقب آن نبوده است. چنانچه بنده شاهد قیامهای در اطراف و دهات کشور علیه حزب مزدور خلق و پرچم بود. در این شک نیست که امریکا ذریعه عربستان سعودی، پاکستان وغیره کمک های اقتصادی و اسلحه نموده است و مجاهدین از این واقعت آگاه بود و وقت و شرایط را غنیمت شمرده و به قول معروف خدا شری را ایجاد کند که خیر ما باشد استفاده کرده تا شوری های را از کشور فرار دادند.

>>>   جالب است که سخنان کلنتن همزمان با سالروز خروج نیروهای اشغالگر شوری وقت از افغانستان می باشد که لشکر تا به دندان مجهز آن در برابر اراده اهنین و روحیه ازاد منشی و مقاومت و جهاد برحق مردم مسلمان افغانستان شکست خورد. درست است که غربی ها برخی از گروه های مجاهدین مستقر در پاکستان را حمایت مالی و تجهیزاتی نموده است اما نقش اساسی را مردم افغانستان ایفا کرده و این قهرمانی ثبت تاریخ پرافتخار وطن ما افغانستان گردیده است
زنده باد مردم افغانستان

>>>   بیشک دوست عزیز تا به امروز از دست امریکا شما اشرار هانان ونمک نوش جان میکنید.هاهاهاها

>>>   در قاموس امریکا چییزیکه وجود ندارد وجدان است.
امید

>>>   Rajabi
تا زمانی که رهبران غیر اوغان دنبال منافع شخصی خود باشند و مردم هم کورکورانه دنبال شان کند،هیچگاه طلسم انحصار قدرت قبیله درهم نخواهد شکست.

>>>   در جریان مذاکرات طالبان با معاون وزیر خارجه امریکا، به او گفتند که ما طرفدار صلح و پیوستن با دولت افغانستان هستیم، اما آی، اس،آی و نظامیان پاکستانی مخالف مذاکرات صلح و پیوستن ما با دولت افغانستان هستند.
چون اکثریت ما در خاک پاکستان زندگی میکنیم، بنأ ما نمیتوانیم مخالف خواست های آنها عمل کنیم.
اگر دولت افغانستان بعضی مناطق را در افغانستان در اختیار ما قرار دهند که ما بتوانیم در آنجا اقامت کنیم و خود را از وابستگی دولت پاکستان رها کنیم، درینصورت هم مذاکرات صلح و هم پیوستن ما با دولت افغانستان امکان پذیر است.
معاون وزیر خارجه امریکا به آنها وعده داد که من این موضوع را باوزیر خارجه و رییس جمهور امریکا در میان میگذارم، امید وارم مورد قبول آنها قرار گیرد.
بعدآ نمایندگان طالبان از قطر دوباره به پاکستان رفتند و این خوش خبری را به نظامیان پاکستانی دادند که معاون رییس جمهور امریکا وعده داد که بعضی مناطق را در اختیار ما قرار میدهند.
بعدآ آنها یکجا از فرط خوشحالی فیر های هوایی کردند و گفتند که قدم اول در جهت تسخیر افغانستان انشأ الله بزودی صورت میگیرد.
قدم بعدی شان عبارت از یک توافقنامه با امریکا است که در آن خروج کامل قوای امریکایی از افغانستان، به جز آن عده از قوای امریکایی که نظر به لزوم دید مقامات نظامی امریکایی، در افغانستان باید مستقر باشد و تسلیم باقی افغانستان به طالبان.
منتهی امریکایی ها قبل از آمدن طالبان اشرف غنی را از افغانستان میکشند و به امریکا انتقال میدهند، مثل روس ها نمی کنند که داکتر نجیب را در میدان خداو و راستی رها کردند و بیچاره در آنجا پناهنده شد و بالاخره توسط طالبان کشته شد.

>>>   انگلیس و امریکا چون از قدرت یافتنِ ایران ترس دارند، همیشه افغانها (پشتونها) را به ضد فارسی زبانان تقویت و بزرگنمایی کرده اند و یک اقلیت را به اکثریت مسلط ساخته اند.
Walya Nadershah مالک

>>>   هموطنان: قرنهاست در کشور ما و دیگر کشورهای مسلمان بنام خالق و دین اسلام حاکمانش آدمشکی و ویرانگری کرده و خون مردم بیگناه می ریزند، آیا مگر تا حال ما با خالق خود کشور خود و یا دیگر مسلمانان را به امنیت و رفاه و آسایش و سعادت رسانده ایم که حالا یقهً آمریکا و غیره را می گیرید؟ اگر توانستیم در کشور خودمان آزادی ( بیان، قلم، اندیشه، مدیا...) مدرنیته و دموکراسی یعنی حق حاکمیت مردم و قوانین حقوق بشر جهان را جایگزین و مستقر سازیم ، آنوقت یقیناً مردم به استعداد و خالقیت و نیروهای بل القوهً و اقتصاد و تولیدات خود در داخل تکیه کرده و دست از بیگانه پرستی نیز خواهد کشید در غیر اینصورت خود شیرینی و ناله و فریادتان بجایی نخواهد رسید. مردم از دست ظالمان و ستمگران ریاکار دینی داخل به بیگانه روی آورده و پناه می می برند و نه از روی دلخوشی و یا از سر دلدرد. فکر نان باشید که خربزه آب هست.

>>>   اصلا آمریکا کشور ما را ترک کند و برود و شرش را کم کند مردم ما خود شان می دانند چه کار کنند. مردم از پس طالبان و داعش بر می ایند به شرطی کهآمریکا از آنان حمایت نکند. این چه سیاستی است که گفته برخی جاها را به طالبان واگذار کنید؟ معنای آن این است که کشور بابد بین طالبان و دولات تقسیم شود و انگهی طالبان منطقه امن در کشور داشته باشد و آمریکا با خیال راحت طالبان را تقویت کرده و از دولت هم حمایت کرده و در نتیجه جنگ بین دو دولت ادامه پیداکند و در نتیجه این مردم افغانستان هستند که کشته شده و کشورش را به باد فنا داده وآمریکا و همدستانش برای نابودی یک کشور مسلمان جشن و پایکوبی راه اندازی کنند.

>>>   انگلیس=اَنگَلِستان =سرزمین انگل ها

>>>   از این گپ ها بگذرید باید نام افغانستنان را از سر این کشور دور کنیم تا که نامش افغانستان باشد یعنی کشور درد و غم و اه و ناله این وضعیت خراب دامن گیر ما است . نام با شخصیت و هر چه که هست در ارتباط است و باید به ان توجه کرد و باید این نام نحس را تبدیل کنیم

>>>   در یک کلمه باید گفت که نظر به اعمال و حرکات طالبان چه در زمان اشغال کشور ما توسط نظامیان پاکستان بنام طالبان و چه در سال های پسین حکومت جدید در افغانستان پست ترین و بی غیرت ترین بی دین و بی حیثیت ترین اشخاص رهبران گروهک مزدور طالبان با دارو دسته انها و حامیان انها است که مرتکب جنایت ضد اسلامی و انسانی که در طول دو دودهه در کشور ما افغانستان بزیر نام اسلام انجام داده اند و هنوز هم از به اعمال جنایتکارانه شان دوام داده و دستبردار نشده اند انسان را وادار میسازد تا بالای انها اسم حیوان را بنهد گرچه که این نام گذاری توهین به حیوانات هم است .

>>>   از آمریکا هیچ خیری به هیچ کسی نمی رسد. امریکا شر بالذات است و جز شر و ضرر چیزی دیگری از ان بیرون نمی آید. به هیچ سخن و عمل امریکا دل خوش نکنید. هر تصمیم و عمل کرد امربکا شر جدیدی ایت که به وجود می آورد. اگر امریکا دستش از کشورهای اسلانی کوتاه شود مسلمانان نفس راحت می کشند. این امریکا ایت که با حضور و دخالت خود منطقه را به آشوب کشانده و کشورهای اسلامی را به جهنم تبدیل کرده و کشورهای غربی را برای مسلمانان بهشت جلوه داده است. آمریکا نمی خواهد که در کشور ما امنیت حاکم شود همانگونه که همه کشورهای اسلامی می خواهد نا امن کند. از همه گروه های تروریستی آشکارا حمایت می کند و از سوی دیگر فریاد مبارزه با تروریسم را هم بلند می کند و کسانی را تروریست قلمداد می کند که با تروریستها می جنگند. آمریکا همانگونه که امام خمینی گفت شیطان بزرگ است هیچ شکی در آن وجود ندارد.

>>>   ضرب المثل معروف است که میگویند (( ریش ازما و وکلش بدست دیگران ))

>>>   این به آن معناست که همیشه شعله جنگ مشتعل باشد ... .

>>>   Mansoor Badry
اگر جنوب اوغانستان و نواحی کوه سلیمان به امر ترامپ به طالبان اوغان واگذار شود ، در دیگر نقاط اوغانستان اواغنه ( زی ، زوی، خیل و وال ) حق ندارند در مدیریت و رهبری دولت گماشته شوند ! بروند به وطن شان و با طالبان دولت اوغانی بسازند .

>>>   وقتی دولتمردان افغانی مردم و مملکت داری بلد نیستند و یا نمی تواننند کشور اداره کنند، آنوقت یکی دیگر می آید و اداره می کند. یکی ابلهی ریگ در کفش داشت *** چو درمانده شد دست بر سر گذاشت
دلال بازی و رانت خواری و دزدی و اختلاس که نشد مملکت داری و یا اقتصاد. کسی که اقتصاد را مال خر تعریف می کند، عکس العمل و پاسخ اقتصاد و ورشکستگی را نیز باید هضم و تحمل کند. اقتصادی که روی استبداد و شرع اسلام و سانسور و شکنجه و اعدام و جنگ افروزی و آدمکشی باشد، بهتر از اقتصاد ما. یعنی از مکافات عمل غافل مشو*** گندم از گندم بروید جو ز جو.

>>>   آمریکا به عنوان کشور یکه عامل اصلی بحران در جهان اسلام شمرده میشودحالا نشان داد که این کشور نه به عنوان مخالف بلکه بحیث یک کشور حامی تروریزم درکشور ما عمل میکند .آمریکا با این عملکردش در حال تطبیق یک پروژه جدیدش در این کشور است .این نشان میدها که یا آمریکا به شکست مفتضحانه درافغانستان مواجه شده ویا اینکه نقاب ازچهره دورکرده به رویکرد اصلی اش که همانا کشور حامی وبانی تروریسم است درجهان ظاهرشده است
سروری

>>>   آقای میاخیل
چه بخواهید چه نخواهید طالبان آله دست سازمانهای جاسوسی پاکستان وآمریکا بوده هستند وخواهند بود این چهره هاب هولناک دیگر به مردم ما وجهان معرفی شده اند لازم نیست از این گروه غیر انسانی حمایت به زبان بیاورید.
سروری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است