مذاکره آمریکا با طالبان، نفی شورای صلح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153135 منبع: پرینت

مذاکره هیات آمریکا با دفتر سیاسی طالبان در قطر موجودیت شورای صلح و ادعای دولت افغانستان را مبنی بر اینکه هر مذاکره باید تحت رهبری افغانستان باشد زیر سوال می برد.

از گذشته های بسیار دور آمریکایی ها و اتحادیه اروپا می خواستند طالبان را وادار به گفتگو با دولت افغانستان نمایند و دولت افغانستان هم با دزدیدن و هدردادن پول های هنگفت چه از طریق شورای صلح و چه از طریق شورای امنیت ملی و ریاست امنیت ملی گزارش های غلط و ملاقات های دروغ با طالبان را با جانب آمریکایی و اروپایی وعده و عید می دادند.

اکنون با درک این موضوع معلوم می شود که طالبان آمریکایی ها و اروپایی ها را مجبور به مذاکره کرده اند در این جا باید اشتباه صورت نگیرد که گروهی تروریستی طالبان باید ممنون و قرضداری حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی خود را بدانند چون در حقیقت این هر دو توانستند طالبان را تقویت نمایند.

اکنون روزنامه وال استریت ژورنال خبر داده است که هیات آمریکا به ریاست خانم ویلز در همین هفته در غیاب دولت افغانستان با نمایندگان گروهی تروریستی طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار داشته اند گذشته از آن بارنت روبین ریس مرکز همکاری های بین المللی در دانشگاه نیویورک می گوید که آمریکا طرف قضیه افغانستان است و باید با طالبان وارد مذاکره شود چون طالبان خواهان رفع تحریم رهبران طالبان و خروج قوای خارجی از افغانستان هستند و دولت افغانستان صلاحیت مذاکره در این دو مورد را با طالبان ندارد چون نمی توانند در این دو مورد تصمیم بگیرند.

بنابراین دیده می شود که آمریکایی ها و اروپایی ها به دروغ گویی ها و یاوه سرایی های شورای صلح و دولت افغانستان پی برده اند و خود با طالبان وارد بازی می شوند اینکه نتیجه این بازی ها چه می شود باید منتظر بمانیم که آمریکایی ها و طالبان بالای چه مذاکره می کنند و در چه مواردی به توافق می رسند چون این مذاکره بسیار پیچیده و زمانبر خواهد بود.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
اتحادیه اروپا
طالبان
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   شورای صلح ! زمانیکه شورای صلح است پس مذاکرات امریکا با طالبان برای چه ! طالبان با غنی مذاکره نه میکند چه باشد که با یک چند مفت خور که بنام شورای صلح ده سال است که مفت می خورند.

>>>   شورای صلح باید خذف شود بخدا موجودیت آن مسخره است همگی برای گرفتن معاش خود کار میکنند نه صلح وا منیت شما سوانح معاون این شورا( مولوی نام نهاد بنام عطا الرحمن سلیم) را به دقت بخوانید این شخص در زمان حکومت های قبلی معین وزارت ارشاد بود تمام پول حجاج را دزدی کرد حالا شما از او چه توقع دارید که دزدی نکند آزموده را آزمودن خطاست.
امید است نشر کنید تا همه بدانند.
قاری سمیع الله

>>>   حسن جان مگر أمريكا صاحب فعلي اين خاك و اين مردم نيست؟ مگر ما آزاد هستيم؟ أصلاً شوراي صلح در تشكيلات أمريكا جاي ندارد، صاحب خاك و وطن و ما يملك فعلي آن أمريكا است، و هم چنان مزدوران حكومت أمريكا دريافتند كه شائسته پيشبرد أمور صلح نيستند، فلهذا خودشان داخل اقدام شدند، و اين مذاكرات مستقيم شان بسيار مؤثر و ارزان برايشان تمام ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است