سیاست حذف اقوام رویای ناکامی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152946 منبع: پرینت

سیاست حذف اقوام از گردونه‌ی ساختار قدرت، رویای ناکام و‌ شکست خورده‌ای بیش نیست!

غنی بخاطر تبعید معاون نخستش درحالی زمینگیر شد که تمام محاسبات و نقشه‌هایی را که جهت سیاست حذف سیستماتیک اقوام ریخته بود کاملا به‌ هم خورد.
برگشت احتمالی دوباره جنرال دوستم به کابل نشان داد که سیاست حذف اقوام بار دیگر با وجود اینکه دیگر در افغانستان جایی ندارد بلکه خواب آشفته و پریشان آنانی را که با رویکرد سیاست‌ های قومی می‌ خواستند رویای ناپاک خود را تحقق ببخشند نیز نقش بر آب ساخت.

غنی و حواریون دور و برش باید به تنوع اقوام و‌ دیدگاه های متفاوت آنها در ساختار قدرت سیاسی احترام بگذارند تا با کثرتگرایی سیاسی به جامعه چند رنگی ما سنگ همگرایی و همدیگرپذیری را اساس بگذاریم.

فتاح مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قومگرایی
دوستم
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
آمدن دوستم اگر به تقويه و ادامه ى حكومت فاشيست ها ختم شود ، اين يك فاجعه خواهند بود ، در اين صورت نبودش بهتر است !
هراس ما درست همين است كه دوستم با تعهد قبلى و قبول شرط هاى امريكاى ها آمده باشد ، در اين صورت اين جفاى بزرگ در حق هوادرانش و داعيه يى عدالت خواهى خواهد بود.
تجربه ثابت كرده است كه دوستم از تاريخ كم آموخته است .

>>>   Anwar Rawi
پشت این همه شان و شکوت و دبدبه نگردید که فاشیست ها قبر جنرال صاحب را آماده کرده اند و با این تشریفات وهیاهو جنازه را با پای خودش به قبرستان می برند !فکر می کنم یکی از تپه های کابل را برای قبرجنرال صاحب اختصاص داده اند ؛ می ترسم که مرگ جنرال صاحب را به گردن تاجیکها به اندازند !
آی مردم فاشیست ها را دست کم نگیرید و به قول و قرار خارجی ها فریب نخورید ؛ فاشیست ها و اربابان بزرگ دست بدست هم دارند و در تمام دسایس و توطه ها شریک می باشند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است