صداقت دوستم از او مرد آهنین شمال ساخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152942 منبع: پرینت

جنرال دوستم از داکتر نجیب حمایت کرد، ازبک ها از جنرال دوستم حمایت کردند و دوستم، دوستم شد.
جنرال دوستم در حکومت مجاهدین رهبر شد، ازبک ها او را رهبر ساختند، صداقت دوستم در مقابل مردمش در تمام دهه ی هفتاد از او مرد آهنین شمال ساخت.
جنرال دوستم در حکومت طالبان آواره ی کشورهای دیگر شد، ازبک ها او را تنها نگذاشتند و دوستم همچنان محکم و قدرتمند ماند.
جنرال دوستم در حکومت کرزی معاون وزارت دفاع شد، از سوء قصد جان به سلامت برد، او مردم خود را هنوز داشت، فدایی های ازبکتبار می دانستند که بدون دوستم آینده مبهمی دارند.
جنرال دوستم در حکومت اشرف غنی معاون رییس جمهور شد، به او چال زدند تا در پروژه ی شمال با یک بدنامی سیتماتیک حذفش کنند، ازبک ها او را تنها نگذاشتند، ازبک ها و مردم روزهای سخت در کنار رهبرشان بودند آنها به راحتی توطیه را شناسایی کردند.
جنرال دوستم تبعید شد، نماینده اش را زندانی ساختند، ازبک ها برخواستند، قیام کردند و ایستادند و خود را در معرض گلوله ها قرار دادند تا اینکه دوستم به افغانستان برگردد.
جنرال دوستم یک فرد است اما در دورن خود یک مردم، یک ملت و یک توده بزرگ را پرورانده است. خشونت و صمیمیت و قهر و خوشحالی جنرال دوستم یک رنگ دارد، او با مکر و فریب و خدعه چندان آشنا نیست و همین خصوصیت از او یک رهبر بی بدیل برای ازبک های افغانستان ساخته است.
جنرال دوستم به افغانستان چه بیاید و چه نیاید برای هوادارانش یک رهبر دوست داشتنی است، رهبری که صداقتش در هر خانواده ی ازبک هویدا است.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
رهبر ازبک ها
نظرات بینندگان:

>>>   Anwar Rawi
پشت این همه شان و شکوت و دبدبه نگردید که فاشیست ها قبر جنرال صاحب را آماده کرده اند و با این تشریفات وهیاهو جنازه را با پای خودش به قبرستان می برند !فکر می کنم یکی از تپه های کابل را برای قبرجنرال صاحب اختصاص داده اند ؛ می ترسم که مرگ جنرال صاحب را به گردن تاجیکها به اندازند !
آی مردم فاشیست ها را دست کم نگیرید و به قول و قرار خارجی ها فریب نخورید ؛ فاشیست ها و اربابان بزرگ دست بدست هم دارند و در تمام دسایس و توطه ها شریک می باشند !

>>>   صداقتش درزمان روسها بمردم معلوم بود

>>>   آفرینش خدا کند که اینبار باز فریب نخورد حق مردم خود را از دهان هر فاشیت بگیرد.
امرالله

>>>   عجب تعریف برعکس بی وفای و نامردی را وفا ترس جبن و فرار را اهینین گفتن .فقط یک حرف درست که ازبک های او را رها نکردن ولی او بار ها با فرار بی خبر خود ازبک ها را رها کرد

>>>   آمدن جنرال دوستم را به افغانستان خير مقدم گفته و خداكند كه به خيرش باشد چونكه بعضى از افراديكه آزاو استقبال كردند شايد صادق نيستند و از تيّم نزديك به رئيس جمهـور ميباشند.

>>>   نتیجه ایشچی خواه مثبت باشد خواه منفی دوستم همان دوستم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است