شورای ملی کشور به ناتو هشدار داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152931 منبع: پرینت

حمله هوایی بر منازل مسکونی در ولایت قندوز که مقصر آن نیروهای خارجی و امنیتی افغان گفته شده اند با واکنش‌های گوناگون روبرو شده و پارلمان افغانستان این عمل را تقبیح کرده‌‌ است.

اعضای شورای ملی افغانستان‌ روز گذشته در نشست عمومی پارلمان از بی‌توجهی نیروهای دولتی و بین‌المللی در راه‌اندازی عملیات بر یک منطقه ی غیر نظامی در قندوز به شدت انتقاد کرده‌ اند. نمایندگان مردم قندوز در آن نشست گفتند که حمله هوایی مشترک نیروهای امنیتی افغان و بین‌المللی بدون هماهنگی با مسوولان محلی ولایت قندوز راه‌اندازی شده‌ است.
این نمایندگان افزودند که در حمله هوایی بر منازل مسکونی افراد ملکی 14 تن جان باختند که در بین آنان زنان و کودکان نیز شامل اند.

خامه نوشت، عبدالرووف ابراهیمی رییس شورای ملی افغانستان با توجه به شکایت نمایندگان مردم گفت: تکرار حمله هوایی نیروهای خارجی بر منازل مسکونی پس از این قابل قبول شهروندان کشور نمی‌ باشد.
ابراهیمی افزود: حکومت باید با فرماندهی نیروهای قاطع یا ناتو بطور جدی گفتگو نماید تا در انجام فعالیت‌ هایشان توجه جدی را به خرج دهند.

در عین زمان منابع در شمال افغانستان تایید می‌ کنند که حمله هوایی از سوی نیروهای خارجی بر ولسوالی چهار دره زمانی صورت گرفته که آنان نیروهای امنیتی افغان را در عملیاتی حمایت می‌ کرده‌ اند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
حمله هوایی
قندوز
مجلس نمایندگان
نظرات بینندگان:

>>>   وکلای محترم باکمال احترام وتاسف تا زمانیکه ازخانه ملت صداهای مانند فاشست ، خراسانی ، من افغان هستم ، من افغان نیستم ، افغانستان را قبول ندارم،پشتون خوب است ویا امثال اینهاشنیده میشود ، متیقنم،هوشدار شما هم برای ناتو بی ارزش خواهد بود، برعکس زمانیکه نواقص فوق الذکر اصلاح شود ، خانه ملت خانه شخصی نشود ، پابندی به حاضری وعلاقه به خدمت مشاهده شود به تفرقه قومی دامن زده نشود باز هوشدارشما صد فیصد میچلد وناتوهم حیا خواهد کرد

>>>   ده گرفتن کمک های ملیارد دالری ناتو خو خوب تیار هستید که بگیرید و در قفط تان بگذارید.
کسی که نان میدهد، فرمان میدهد و کسی که پول میدهد قتل میکند.
فکر نکنید که شما ده گدایگری جوره ندارید و جامعه جهانی را بازی میدهید و پول های آنها را میگیرید.
آنها برایتان کمک نمی کنند، بلکه آنها برایتان خون بها میدهند.

>>>   شورای ملی بادم شیر بازی نکنند ورنه معاشات تان قطع میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است