پیام های گفتگوی طالبان با آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152833 منبع: پرینت

تصمیم آمریکا مبنی بر انجام گفتگوی مستقیم با طالبان دو پیام اساسی دارد:

1. آمریکا هم به‌ مشروعیت حکومت کابل به‌ چشم تردید می‌نگرد. تصور آمریکا شاید این باشد حکومتی که هر روز جبهه‌ی جنگ جدید را با گروه‌ های قومی و سیاسی در درون باز می‌ کند صلاحیت و توانایی انجام گفتگوهای صلح با مخالفان مسلح ندارد. آمریکا بر آنچه در حکومت کابل می‌ گذرد وقوف کامل دارد از جدال میان رییس و معاون تا تنش میان دو شریک قدرت، نقض مکرر قوانین، تعبیض سیستماتیک، ناکامی، فساد و... همه‌ی اینها، اعتبار و مشروعیت را از حکومت وحدت ملی ستانده و از چشم مردم و دنیا انداخته است.

2. اداره رییس‌ جمهور ترامپ به‌ درک واقع‌ بینانه‌ تری نسبت به‌ افغانستان دست یافته است. پرسشی که بارها در محافل غربی مطرح می‌ شود این است که هم در حکومت کرزی و هم در حکومت غنی چرا تلاش‌ های صلح خواهانه نتیجه‌ای در پی نداشته است. آمریکا پاکستان را بخاطر بازی دوپهلو و عدم صداقت در مبارزه با تروریزم تحت فشار قرار داد و منزوی کرد. بنظر می‌ رسد به‌ دلیل عدم صداقت، طرف واقع‌شدن حکومت کابل و بحث تضاد منافع در امر جنگ و صلح با طالبان آمریکا حکومت وحدت ملی را نادیده گرفته و خود وارد گفتگوی مستقیم شده است.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مذاکرات
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خود کوزه وخود کوزه گر وخودهم گل کوزه
وقتی منبع اصدار وتنصیب وتورید یکی باشددیگر جای پرسش وسوال نیست که ارباب که را می اورد وچه کسی را بجای که می نشاند هرکه سرخودرا زیر ریگ پنهان نماید هیچ چیز را نمیتواند ببیندبر عکس اورا هرکه می بیند اگر ملت مارا چهل سال جنگ بیهوش ساخته وپریشانی ها ونابسامانی هادر تنگ نا قرار داده انسان به عقل جهان وقدرت های بزرگ حیران می ماند که چگو نه باور نموده اند که طالب وداعش والقاعده وحکمتیار ودولت دست نشانده از هم متمایز وجدا اند انها که ساواک دارند وکاجی بی دارند وهرچه دارند چگونه خودرا قناعت میدهند که افغانستان کشور تحت اشغال نبوده مامورین ازسوی خارجی ها تعیین نمیشود واگر اندک ترین شکی هم موجود بود با ایجاد حکومت وحشت ملی همه دست ها باز وچهره ها عریان گردید دیگر میخواهند چه را بدانند سه شعار متجاوزین رسوا گردید مواد مخدر به اوج خود رسید وتروریست ها دوباره ازان حد واندازه ای که بودند بیشتر شدند ودموکراسی نام نهاد هم با تقلبات گسترده وسرتاسری روی پرچمداران ان را سیه ساخت باز منتظر چه هستید بیاید که حورا بگویم
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است