واکنش تند ارگ به تصمیم آمریکا برای مذاکره با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152814 منبع: پرینت

معاون سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به تصمیم اخیر آمریکا بخاطر مذاکرات مستقیم با طالبان گفته‌ است که هیچ کسی جایگزین مردم افغانستان شده نمی‌ تواند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید: طرف گفتگو با گروه طالبان دولت افغانستان بوده و هیچ‌ کسی نمی‌تواند که در نمایندگی جایگزین مردم و حکومت افغانستان گردد.

مرتضوی این سخن را در صحبت با صدای امریکا گفته و افزوده آمریکا در تسهیل پروسه صلح همکاری می‌ کند و پروسه صلح به رهبری افغان‌ ها باقی می‌ماند.

به گزارش صنا، این درحالی‌ است که به تازگی گزارشی منتشر شد که براساس آن اداره ی رییس جمهور ترامپ به دیپلماتانش دستور داده بود تا به دنبال راه‌هایی باشند که منجر به گفتگوهای مستقیم با گروه طالبان گردد در عین حال روزنامۀ نیویارک تایمز در گزارشی نوشته بود که مقام‌های افغان و آمریکایی درک کرده اند که روند مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ ها نیز ناکام بوده‌ است.

در عین زمان گروه طالبان نیز گفته‌ است که انتظار آغاز مذاکرات با آمریکا می‌باشد و افزودند که برای ایجاد فضای اعتماد واشنگتن باید نام اعضای طالبان را از فهرست سیاه حذف نماید گفتنی‌ است که با وجود این همه تلاش‌ تا هنوز گروه طالبان آماده ی مذاکره با دولت افغانستان نشده و رییس جمهور غنی نیز گفته‌ است که جنگ طالبان هیچ ریشه ی دینی در کشور ندارد.

از سویی هم گزارش‌ هایی وجود دارد که دولت افغانستان تصمیم دارد که دور دوم آتش‌ بس با گروه طالبان در ماه بعدی سال روان اعلام نماید.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات
طالبان
آمریکا
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   كسيكه پول نان و اختيار نانخوردنش در دست ديگران باشد، حق نظر ندارد. اگر هم چيزي بگويد، بي معني و خود نمايي است. حكمتيار هم بخاطريكه خودرا مهم جلوه دهد، كفت كه امريكايى ها با او در اينباره مشوره نموده اند. او به زبان خود از نوكري خود إقرار كرد.

>>>   غنی!
اگر "... جنگ طالبان هیچ ریشه ی دینی در کشور ندارد"؟؟؟ این عذر و زاری و دم شورانیدن برای وهابیهای سعودی برای چه بود؟؟؟؟!!!!

>>>   اگر از امریکائی بپرسید خواهد گفت مرتضوی بد میکند او کیست ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است