ترامپ:دیپلومات های آمریکایی با طالبان در تماس باشند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152758 منبع: پرینت

طی یک اقدام بی سابقه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دیپلومات های آمریکایی دستور داده است تا برای دست یافتن به یک راه حل سیاسی مستقیما با نمایندگان طالبان در تماس باشند.

در جریان 17 سال گذشته این اولین اقدام مستقیم و جدی آمریکا است که برای ختم جنگ در افغانستان روی دست گرفته می‌ شود به باور من اختلافات گسترده سیاسی میان رهبران افغانستان باعث دلسردی و ناامیدی جامعه جهانی شده ‌‌و آمریکا بعنوان یک طرف اصلی مستقیما دست به کار می‌ شود.

قرار بود ترامپ در حاشیه نشست بروکسل با رهبران افغانستان ملاقات کند اما اوج نارضایتی ها از وضعیت فعلی افغانستان باعث لغو دیدارها شد این در حالی است که طالبان در طول سال‌ های گذشته همواره خواهان مذاکره و گفتگوی مستقیم با نمایندگان دولت آمریکا بوده اند. در صورتیکه آمریکا واقعا در پی ختم هراس افکنی باشد این بهترین فرصت برای دو طرف است تا روی یک دیدگاه مشترک توافق صورت گیرد و از قتل و کشتار مردم افغانستان جلوگیری صورت گیرد.

گفتگوی مستقیم آمریکا با طالبان از یکطرف جبهه طالبانیزم را رسمیت می بخشد و از طرف دیگر حکومت وحدت ملی را ضعیف و نادیده جلوه می‌دهد هرچند زمان و مکان گفتگو میان طالبان و آمریکاییان مشخص نشده است اما آغاز این روند امیدهای جدیدی را برای ملت مظلوم افغانستان به ارمغان خواهد آورد.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات
آمریکا
طالبان
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه نظامیان امریکا را ترامپ دستور تماس و مذاکره به نظامیان اش را با ترورستان طالبان داده باشد کاملن دروغ و یک خبر ساز بنفع طالبان است که از چندین سال طالبان در پی این خواست شان از امریکا هستند همیشه تاکید امریکا برینبوده که مذاکره و مفاهمه طالبان ترورست اله دست پاکستان مستقیم با رهبران دولت افغانستان باشد و ازین کار پشتیبانی شانرا بار بار اعلان کرده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است