وقت آن است که تاجیک ها و هزاره ها وارد میدان شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152625 منبع: پرینت

به نظر من وقت آن است که تاجیک ها و هزاره ها عملا وارد میدان شوند و ظرفیت های خود را به کف خیابان بکشانند و دامنه اعتراضات را به مرکز، شمال شرق، جنوب غرب و نیز تا دو قدمی ارگ در زیر ریش غنی و اتمر بگسترانند تا رفته رفته زمینه برای طرح و بیان مطالباتی چون کنار رفتن غنی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام یا تشکیل یک دولت موقت فراهم شود.

اگر رهبران تاجیک در این زمینه موضع عقلانی و معطوف به منافع جمعی و مصالح عمومی اتخاذ نکنند و مسیر نادرست و غیر سیاسی پیشین خود را همچنان بپیمایند اعتراضات ازبک ها در شمال از حد شعارهای کنونی اش فراتر نخواهد رفت و سرانجام غنی آن را مهار خواهد کرد.

عبدالله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیک
هزاره
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   آیا در باره لوا خاص ۹۹ غنی چیزی میدانید
این لوا چند سال قبل هسته گزاری شد و چند ماه قبل از هر لحاظ مکمل گردیده همه افراد این لوا از افسر تا سرباز همه کوچی ها هستند که با معاش بسیار هنگفت توسط غنی استخدام شده اند
هیچ کسی غیر از کوچی ها حق شمولیت را در این لوا ندارند حتی پشتون های غیر کوچی
این لوا خاص توسط افسران خاص آموزش دیده اند که وظیفه شان فقط عملیات های خاص علیه فرمانده هان و اقوام دیگر می‌باشد از همین خاطر هست که هیچ کسی قبل از عملیات این لوا بالای دیگران اطلاعی نمیداشته باشند
سر قومندان اعلا یعنی غنی مستقیم این لوا را رهبری میکند
این لوا دارای چندین چرخیال طیارات کشفی و مجهز با جدید ترین سلاح های مختلف می‌باشد افراد این لوا دارای کارت های خاص و تفنگچه های بی صدا میباشند که در هر جا می‌توانند دست به عملیات ها یعنی ترور ها بزنند و افراد این لوا از هر گونه تعقیب عدلی مبرا میباشند
خادم الدین الله یار

>>>   Amirzada II
از کمپ " ابوغریب" عراق تا" قرارگاه مرگ" در میمنه

با گذشت هر روز ابعاد جنایات و شکنجه در مورد فرمانده قیصاری و افراد او به بیرون درز می کند. اگر عکس ها و شکنجه ها و کشتار بی رحمانه طرفداران قیصاری توسط کوماندو های منسوب به ارگ کابل درست باشد بدون شک این یک جنایت هولناک است که می تواند در آینده بحیث مودل سرکوب دگر اندیشان تبدیل شود.
این جنایت باید توسط دادگاه بین المللی و کمیته های حقوق بشر مورد تحقیق قرار گیرد.
تصاویر تکان دهنده بسیار شباهت به آزار و اذیت و شکنجه آمریکایی ها در کمپ ابوغریب در عراق دارد.
اما اگر به تصاویر دقت شود برخی کماندو های شکنجه گر بیشتر ازبیک تبار معلوم میشوند. اگر چنین باشد پس این شایعه درست است که سربازان دوستم در شکنجه و سرکوب فرمانده قیصاری به دستور دوستم همدست اشرف غنی اند.
بسیاری ها تصور می کنند، که جنرال دوستم مجبور است برای اشرف غنی بخاطر پرونده ایشچی امتیازات بدهد.
روی تصادفی نیست که در سفر آقای دانش به ترکیه نزد دوستم هیچ اشاره ای از گرفتاری و شکنجه قیصاری و کشتار ازبکان بدست نیرو های ارگ نشده است.
هم چنان گفته میشود که در بدل دادن امتیازات کلان دوستم می تو اند به کشور بیاید و مطابق به سناریوی ارگ حرکت کند.
اشرف غنی و دوستان خارجی او دوستم را برای درد سر برای خود به افغانستان اجازه برگشت نمی دهند. از او امتیازات می خواهند در غیر آن پرونده ایشچی و سابقه جنایات بی شمار دوستم بر سر میز اشرف غنی، آمریکایی ها، سازمانهای حقوق بشر و دادگاه لاهه آماده است.
اعتراضات گسترده در برخی ولایات برای ارگ و حامیان خارجی او قابل تشویش نیست. آنها همانگونه که اعتراضات مدنی جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر و ده ها جنبش دیگر را با فرستادن انتحاری ها خاموش و سرکوب کردند اعتراضات طرفداران دوستم را هم می توانند به بسیار آسانی به خاک و خون بکشند.

>>>   هزاه های بیچاره در سال ها 1371 و 1372 بزرگ ترین درد خصار و تلفات را از دست شما شورای نظار وجمعیت متقبل شدند و اکنون باز میخواهید از نزد شان سو استفاده نماید.
زلمی

>>>   Yusofi
عمده ترین دلیل که ارگ در برابر این همه دادخواهی ملیونی بی توجه و خون سرد است ، مطمین بودن ایشان برای معامله با رهبران شمال است.
هر کی این بار این همه فرصت تاریخی و خون ها را معامله کرد ، تاریخ نخواهد بخشید و خون شهدا شرمنده اش خواهد کرد.

>>>   دادفر اویانی
احمدزی کمربند بر انتقام از دشت لیلا بسته دارد!
نیرو های که با پوشاک ارتش کشور، زیر نام «نیرو های ویژه و کماندو و ...»، به فاریاب و شمال کشور جابجا می شوند، همه طالب و حکمتیاری هایند و در شمار شان، همان سدها-هزار ها تروریست درنده و آزاد شده از زندان های کشور.
آنها برای سرکوب و نسل کشی و اشغال اند از نام «دولت».
بی برخاستن و مقاومت و رزمیدن، راهی برای زنده ماندن نیست؟

>>>   در دهمزنگ اتمر بطور غیرمستقیم تاجیکهای نزدیک به داکتر عبدالله در وزارت داخله را به جان مظاهره چیان هزاره تحریک کرد و کشتار توسط تاجیک انجام شد و همان روز اتمر به سفر روسیه رفت و بعدتر کم کم از عبدالله باجها گرفت که اولین باج ریاست کمیسیون اصلاحات اداری بود و بعد استاد عطا و ... تا امروز
تاجیک هیچوقت هزاره را اهمیت و چندان حقی نمیدهد

>>>   Khorasani
این ها همه گروپ های جنایتکار تروریست مربوط گلبیدین راکتیارهستند که از زندان ها رها شده اند و حالا در چوکات گروپ های مسلح مسول در امده اند . و برای سرکوبی اقوام غیرپشتون امادگی دارند .
1

>>>   بلی به شرطی که تاجیکها از پشت خنجر نزنند.وبه محظ کسب قدرت هزاره ها را فراموش نکنند.

>>>   عطا صفوی
ازواژهای اصیل وبنیادین نباید سوء استفاده نمود...!
-----------------------------------------------
آنچه در کشوری بنام افغانستان ازهمه زیاد تر اهمیت وارزش واقعی وبنیادین خودرا ازدست داده است ، همانا استفاده ویا بکار برد بیمورد وغیر واقعبینانه درپسوند هر جمله واژه "ملی" زیرنام وحدت ملی، نجات ملی، ایتلاف ملی، پول ملی، سرود ملی، آجندای ملی، امنیت ملی ،، اردوی ملی، پولیس ملی، اقتصاد ملی... است ، که درواقعیت امرهیچ ارتباط منطقی نه ازنظر معنی ونه هم از نظرمفهوم استفاده واژه " ملی " همخوانی با اینها نداشته وندارد ، زیراعملکرد اینها درمجموع بامعنی ومفهوم این کلمه درتضاد کلی قرارداشته وحتی کاملا بیگانه میباشد ، درحقیقت این یک نوع تجارت سیاه است با واژه ها. درحالیکه برای بکار بردن واقعی این کلمه ( ملی) هنوز فرسنگ ها ی زیادی را باید پیمود.
بلاخره حتی واژه ها درامان نیستند...

>>>   پیشنهاد ما این است که رهبران تاجیک هزاره ازبیک یک قطعه خاص کوماندو تشکیل دهد. تا در مقابل زورگوییهای فاشیستی احمدزی و کوماندوهای کوچی احمدزی مقابله کند.

>>>   قبل از انتخابات سال ۱۳۹۳ و توافق داکتر عبدالله بخواست جانکیری وزیر خارجه امریکا که اشرف غنی به چوکی ریاست جمهوری دستیابی پیدا کرد زمزمه ها بگوش میرسید که اشرف غنی که بولایت ها سفر دوامدار میکند افراد و اشخاص خاص را در ولایت ها با دادن پول جمع کرده تا بدستور غنی احمدزی هرانچه خواست باشد از قبیل ترور اشخاص مورد نظر ان و حمایت از اشرف غنی یکی از وظایف ان است اکنون ثابت شد که همان اشخاص خاص را برای لوای خاص ۹۹ مستقیمن زیر امر و هدایت خودش و با معاش فوقلعاده بلند و امتیازات خاص برای سرکوب رقبای اش استفاده میکند که این خود بذاتش لوای خاص ترورستی ارگ نوع ترورستی دولتی و خلاف همه قوانین جاری و بر خلاف شان یک کسیکه در راس قدرت تکیه زده باشد و ادعای دروغین اتحاد و اتفاق اقوام را قل قله کند و ترورستی و عوامل ترورستی را در زبان نکوهش و سرزنش کند اما در اصل چنین کند که اشخاص خلع سلاح و اسیر را اولن افراد لوای ۹۹ خاص ان دست بند زند و پس از ان انها را یزید وار تیر باران کند که این نوع عمل کار ترورستان و طالبان و جنایتکاران است نه از نظامیان دولتیپابند بهقانون .

>>>   در تا جک ها غیرت نمانده است یک نفر که غیرت و شهامت داشت او توسط عربی ها بو اسطه پول دالر امریکا به شها دت رسید و وی بود امر صا حب مسعود که وی هر گز نمی گذاشت که خارجی کفر به داخل افغا نستان بیاید

>>>   مهربانی کنید هرچه زودتر وارد میدان شوید، منتظر چی هستید، تاجیک های عزیز و هزاره های قندول به امید موفقیت و پیروزی شما در خارج نشسته ام، و به افتخاریتان امشب یک چند پیک ویسکی سکوچ می نوشم.
بااحترام رفیع رفیقی الکوزی

>>>   از زمان هشت ثور 1371 تاجیکها و هزاره های مجاهد؟؟!! ده ها بار وارد میدان شده اند و سرهای یکدیگر را مانند بادرنگ بریده اند!!!!

>>>   Haroon Mutaref
یا تغییر یا هیچ!
اینکه حکومت زیر نام وحدت ملی در نتیجه یک تقلب و خیانت سازمان‌یافته و با کودتای سفید علیه آرا و اراده مردم روی کار آمد و از مشروعیت سیاسی برخوردار نمی‌باشد، شکی وجود ندارد به ویژه که میعاد کاری آن به حکم ماده شصت و یک قانون اساسی نیز به پایان رسیده است.
این‌که این ستون پنجم در حکومت علیه مردم دسیسه می‌کند، دوسیه می‌سازد، در کشتار سازمان‌یافته و زنجیره یی سران اقوام دست دارد، تفرقه اندازی می‌کند، نیروهای امنیتی را به دام طالبان می‌اندازد و زمینه تقویت طالبان را مساعد می‌سازد، در مهمان‌خانه ها انتحاری ها را نگهمیدارد، جینوساید و قتل عام راه می‌اندازد، به ارزش‌های نوین و حقوق بشری و سازوکارهای مدنی باور ندارد، به اختلافات قومی دامن می‌زند، دنبال برتری جویی قومی و نژادی است، نیز شک و تردیدی وجود ندارد.
مردم صلاحیت خویش را به اساس یک قرارداد اجتماعی به دولت انتقال می‌دهند تا دولت پاسدار جان و مال و عزت و شرف شان بوده باشد و در بدل پرداخت مالیه برای شان خدمات عرضه کند. پس وقتیکه خود حکومت دست و آستین بر می‌زند تا جان شهروندانش را زیر نام قشنگ دموکراسی و حقوق بشر گرگ وار بدرد و پاره پاره کند در آن‌صورت تکلیف مردم چه است؟ آیا باید گوسفندوار تماشا کنند و انتظار مرگ خود را بکشند؟ اگر مردم از صلاحیت ها و اراده برحق خود طور درست استفاده کنند همان‌گونه که می‌توانند رهبران سیاسی را به کرسی‌های بلند دولتی برسانند همچنان با استفاده از راهکارهای گوناگون از جمله نافرمانی مدنی و تظاهرات های گسترده می‌توانند رهبران فاسد و قاتل را مجبور به استعفا و غزل نیز نمایند.
در شرایط کنونی بر تمامی حق طلبان و آزادی خواهان از تمام اقوام کشور که برای فردای روشن، صلح، عدالت اجتماعی، تامین حقوق شهروندی مبارزه می‌کنند لازم است تا از اعتراضات دادخواهانه مدنی که در شمال کشور در پیوند به تبعیض قومی، سو استفاده از ارتش ملی در برابر مردم به منظور برآورده شدن امیال و سلیقه‌ها و عقده‌های شخصی، کشتار و شکنجه های افراد وطن دوست و مبارزین راه آزادی و تروریست شکن و.... توسط یک حلقه بی هویت و بی ریشه راه اندازی گردیده بدون در نظرداشت قومیت، زبان و سمت از آن باید حمایت کرد.
از نظر من این حکومت نه اصلاح شدنی است و نه امیدی برای تغییرات وجود دارد و یگانه راه حل، رخصت کردن و استعفای اشرف‌غنی و عبدالله است و این کار ممکن نیست مگر اینکه اعتراضات و تظاهرات باید جنبه وسیع‌تر و گسترده تر را به‌خود بگیرد و از شمال به مرکز نیز سرایت کند و بلغزد.
بنا از مدیران تظاهرات دادخواهانه در شمال و شمال شرق کشور توقع می‌رود تا اگر می‌خواهند خواست‌های برحق مردم به کرسی بنشیند و از تاثیرگذاری خاصی بزخوردار باشد، باید حرکت خویش‌را به طرف کابل آغاز کنند و با گذر از گذرگاه سالنگ که مبارزین و تشنه‌گان آزادی و عدالت ولایات پروان، کاپیسا، پنجشیر، کوهدامن و کابل جدا در انتظار رسیدن کاروان تظاهرات از شمال به کابل می‌باشند و آرزوی آن را در سر دارند با آنها ملحق خواهند شد و الی استعفای کامل حکومت وحدت ملی و به دادگاه کشانیدن کسانیکه دست شان در خون مردم بی‌گناه رنگ است، اقدام به تظاهرات گسترده و میلیونی در شهر کابل نمایند.

>>>   تاجک حقش معلوم است وهیچ وقت متکی به کدام اقوام دیگرنبوده وهیچ مشکلی همرای هیچ نظامی نداشته اگرداشته باشد خود مستقل وارد میدان میشود اینرا نیز ثابط ساخته است برای همه معلوم است
احمد الله فقیری

>>>   اتحاد تاجیک، هزاره و اوزبک یک امر حیاتی برای کشور است. اتحاداین سه قوم به دور از قوم گرایی و مذهب گرایی قدرتی را در کشور به وجود می آورد که هیچ کسی نه آمریکاه و نه پاکستان و نه پشتونهای مزدور حریف آنان نمی شوند. سران این اقوام باید این ضرورت را درک کرده باشند که با اختلاف و دویدن به دنبال پول نه تنها به هیچ جایی نمی رسند بلکه ریشه آنان می خشکاند.

>>>   دو اقوام یکه اختلاف دورنی دارند اعتبار در بین شان وجود ندارد چطور امکان پذیر است جاغوریان........


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است