هزاره از آمریکا برگشته، مشاور ارشد اشرف غنی شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۴    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152432 منبع: پرینت

داکتر رسول طالب یکی از طرف‌های درگیر جهادی و یکی از کسانیکه زمینه ساز آمدن آمریکایی ها به افغانستان و اشغال کشور توسط بیگانگان بود به شمار می رود. داکتر طالب مدتی است در امریکا بسر می برد. اینکه آمریکایی ها او را به افغانستان آوردند و مشاور اشرف غنی تعیین کردند.

«محمد رسول طالب» روز گذشته، طی مراسمی با حضور اشرف غنی به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور معرفی شد.

مراسم معارفه دکتر طالب طی مراسم ویژه‌ای که در ارگ با حضور اشرف غنی، معاون دوم ریاست جمهوری، مقامات عالی رتبه دولتی و ده‌ها تن از نمایندگان مردم، جوانان و زنان برگزار شده بود، دایر گردید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   با این کار و این توطئه اشرف غنی توانیست اختلاف هزاره ها را عمیق تر بسازد. چون هر مقدار آب را گل آلود کند ماهی دلخواه خود را آسانتر بگیرد.

>>>   اين شخص تكسى وان بود در ويرجينيا و با افغانها اصلا رابطه نداشت

>>>   مشاغل قبلى مشاوران اشرف غنى و عبدالله اكثرا قابشويى،گارسونى،تركارى فروشى بوده اند كه حالا تكسى وانى رسول طالب هم به جمع اين مشاغل افزوده شده

>>>   مى شناسمش در شمال ويرجينيا تكسى داشت و چون پشتو گپ ميزند ارگ فاشيست به جمع هزاره هاى موزه پاك اضافه كرد

>>>   داکتر رسول طالب از جمله یاران نزدیک استاد شهید مزاری بود در دوران جهاد و دوران حکومت مجاهدین از دستیاران نزدیک ان شهید بود ولی بعد از شهادت استاد و معامله ګری های که خلاف طرز فکر شان بود راهی پاکستان و ایران نشد امریکا رفت و حال به وساطت استاد سرور دانش به این مقام منسوب شده است فکر میکنم متهم ساختن بکدیګر به نفع هیچکسی نیست و پل امریکا به این کشور مانند افتاب معلوم است نیاز است با هم بودن

>>>   مشاور يعني چه؟ محل تجمع بيكاره هاييكه كه در حقيقت همه كاره اند اگر مشاور نباشند.

>>>   او را به خاطری مشاور ارشد اشرف غنی مقرر کرده اند که تخلص او طالب است و اشرف غنی طالب پرور است.
داود خان نیز به خاطر گرفتن قدرت از پسر کاکایش ظاهرشاه زیاد تلاش کرد و دست به هر در و دیوار زد .
ظاهر شاه که او پسر کاکایش بود، برای آن که او را راضی کند و از طرف دیگر هردویشان صغیر بودند و پدران شان در جنگ های سیاسی بین طرفداران امان الله خان در افغانستان و برلین به قتل رسیده بودند، او را صدر اعظم مقرر کرد.
همین که او صدر اعظم مقرر شد، خواهان نظام صدارتی شد که پادشاه منحیث یک شخص تشریفاتی باشد و از طرف دیگر امر سفر بری به طرف پاکستان داد و میخواست بخاطر خط دیورند با پاکستان جنگ کند.
اینها همه برای ظاهرشاه خطر آفرین بود. اما ظا هر شاه که آدم بسیار محافظه کار بود و نمی خواست مستقیمآ داود خان را بر طرف کند، با وجودی که صلاحیت داشت، بنأ لویه جرگه دایر کرد و در لویه جرگه به وکلا دستور داد که قانونی وضع کنند که اعضای خانواده سلطنتی اجازه نداشته باشند که در دولت پوست های بزرگ دولتی داشته باشند.
در نتیجه قانون وضع شد و داود خان از صدارت برطرف شد.
داود خان که فکر میکرد در عقب برطرفی او علاوه برخود ظاهر شاه، شاید فشار پاکستان و فشار امریکا نیز بخاطر لشکر کشی او در مقابل خط دیورند و جنگ با پاکستان که در آن زمان پاکستان جز پیمان سینتو امریکا که بعدآ لغو شد ،نیز بود، نیز بالای ظاهرشاه سبب برطرفی او شده باشد، خصومت علیه غرب پیدا کرد و خود را با خلقی ها و پرچمی ها نزدیک کرد و خود را شرق پرست قلمداد کرد و روابط خود را با شوروی نزدیک کرد و در نتیجه با کمک خلقی ها و پرچمی ها که در اردو نفوذ داشتند و به کمک روس ها به قدرت رسید.
او یک تعداد زیاد کارمندان خود را بعد رییس جمهور شدن، از میان خلق و پرچم انتخاب کرد.
اما یک کارمند او که به حزب خلق و پرچم ارتباط نداشت و صرف(شرق) تخلص میکرد و از ملیت هزاره بود، با وجودی که از ملیت هزاره بود، او رامنحیث رییس دفتر خود مقرر کرد.
نام او بود محمد حسن شرق که بعدآ در دوران رییس جمهور نجیب الله نیز مدت کوتاهی صدر اعظم بود و بعدآ برطرف شد.زیرا او با رهبری دولت دوران داود خان آموخت بود، در حالی که شرایط رهبری دوران دولت نجیب الله که شرایط جنگ بود، با شرایط داود خان بسیار تفاوت داشت.
بنأ رسول طالب نیز که از ملیت هزاره است، صرف بخاطر تخلص اش که طالب است، مثل حسن شرق که تخلص اش شرق بود، به مشاوریت اشرف غنی مقرر شده است.

>>>   ایش دیگه کیست که کت کت کده از امریکا بالک زده پرواز کرده تا در در مرغدانی (مشاور دانی)بنشیند دانه را فروان خورد و حاصلش هیچ چیزی برای معرفی ان غنی احمدزی محفل معرفی گرفته هههههههه .

>>>   اين را بدانيد كه اين پناه گوزان امريكائي و غربي بدتر از اشغالگران نظامي شان هستند، از جمله زلمي خليلزاد يهودي و نصاري. خدا ملت را نجات دهد

>>>   زنده باد هزاره ګان چون طالب ! وطن را همین مردم اباد می کند نه مزدور ایران و نه پاکستان!

>>>   رهبران هزاره از رهبران اقوام ديگر معامله گر تَر اند و فقط و فقط در فكر مقام تشريفاتي اند تا راه براي زر أندوزي شان هموار شود. خليلي و محقق مثالهاي زنده شان اند. بآنها چه، كه هزاره ها در مغاره ها زندگي ميكنند وَيَا در جاغوري و يا ديگر مناطق هزاره نشين چه ميگذرد. عبدالرحمن خان أزهزاره ها كله منار جور كرد. اينها از كندن كله گرگ هم پند نميگيرند. اين رهبران مغز تهي نديدند كه با دوستم و ضيا مسعود چه شد. نميبينند كه حكمتيار ،اتمر، يون وديگر همفكران شان شب و روز خودرا در دسيسه سازي براي از بين بردن ديگر اقوام ميگذرانند. تيّم فاشيست از رهبران بلي گوي مثل دانش استفاده ابزاري ميكند.

>>>   خوب تاکسی وان باشد حطمن باید سابقه در قتل کوشتار وه جنایت داشته باشد کی ما قبول کونیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است