طالبان همچنان خواهان مذاکره با آمریکا هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۷/۳/۳۱ کد خبر: 152096 منبع: پرینت

طالبان به گفته ملا ذبيح الله مجاهد مدعی هستند كه طرف ما در افغانستان دولت افغانسان نمی باشد تا ما با آنها صلح يا آتش بس نماييم چراكه دولت افغانستان مزدور و دست نشانده آمريكا می باشد.

اگر اين سخن آنها درست است چرا نبايد آمريكا با آنها مذاكره، صلح و آتش بس نمايد؟

ترديدی وجود ندارد كه دولت فعلی و همچنين دولت حامد كرزی در گذشته با تعیين و حمايت های نظامی و اقتصادی آمريكا و كشورهای غربی ايجاد شده است و تاكنون نزديک به بيست سال است كه نيروهای طرف مقابل با اين دولت و حاميان اش (آمريكایيان) می جنگند و ده ها هزار نفر از نظامی و غيرنظامی از هر دو طرف و مردم مظلوم كشور به كام مرگ فرو رفته اند.

به گفته حامد كرزی و ديگر منابع بين المللی تا هنوز طالبان در حدود هفتاد درصد از خاک كشور حضور و يا نفوذ دارند و آنها در روز های عيد فطر هم به اساس آتش بس تعیين شده خود وارد شهرها و مراكز افغانستان شدند و به حرف و آتش بس از جانب دولت هم هيچ وقعی قايل نشدند نه در تعيين آتش بس و نه هم در خروج از آتش بس.

چرا آمريكا با طالبان مذاكره نمی كند؟ آيا نبايد مردم افغانستان به اينكه آمريكا عامل تعيين كننده در كشور است از آنها بخواهند تا با طالبانی كه با آنها می جنگند از در صلح و مذاكره وارد شوند؟ تا یكی مردم افغانستان از هر دو طرف بايد كشته شوند و دولت فعلی هم توان برخورد تعيين كننده و شكست طالبان را در عرصه های نظامی ندارد.

آيا مردم كشور افغانستان نبايد از آمريكا و دولت بخواهند يا بايد با قاطعيت و بدون تزلزل با مخالفين بجنگند و هر روز سبب سست شدن توان نيروهای جبهه دولتی نشوند و يا از آمريكایيان بخواهند تا از ميهن خارج شوند تا بهانه از دست مخالفين گرفته شود و يا به نمايندگی دولت با طالبان مذاكره و صلح نمايند.

اگر وضعيت واقعی كشور به همين شكل است چرا دولت و نيز آمريكا روی جنگ و كشتار مردم و برای جلوگيری از خرابی كشور تصميم لازم را نمی گيرند؟ ايا ادامه اين وضعيت به معنای اين نيست كه مردم افغانستان هر روز بايد قربانی خواسته های نامشروع طالبان و دولت و آمريكایی ها گردند؟

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آمریکا
افغانستان
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد مجاهدین کی امریکاه و۳۲ کشور را شکست داد با دستی خالی این هست غیرتی افغانها وافغانستان حالا اگر اسمیش به خراسان تغیر کوند تمامی این افتخارات برای افغانها باقی خاهد ماند فقط افتخاری وطن فروشی برای شما خراسانیها باقی خاهد ماند مبارکی تان باشد

>>>   فارسی زبانان اگر از خواب غفلت بیدار نشوند پشتونها به اهداف شان میرسند فداست که طالبان حکومت را از طریق مذاکره بدست بگیرند و نقشه های شوم پشتونیست ها را که همان حکم رانی و توحشی که در زمان زمامداری طالبان در سالهای قبل را باز شاهد باشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است