پروژه طالبان رو به اختتام است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۷/۳/۲۷ کد خبر: 151987 منبع: پرینت

هرچند ما حق داريم نگران باشيم، اما اين نگراني در باره ي طالبان و حضور آنها در شهر ها نيست.

به باور من، امريكايي ها بعنوان بازيگران اصلي نظام بين الملل حالا دنبال حل حداقلي مساله افغانستان از ناحيه طالبان اند.
همانطور كه ٣ ماه پيش نوشتم، پروژه طالبان رو به اختتام است، حالا اين امر دارد محقق مي شود و احتمالاً كه طالبان در بدنه و ساختار نظام هضم خواهند شود ازين بابت امريكايي ها با پاكستان هم روي يك توافق نامه از طريق دولت افغانستان كار دارند.

به نظرم، تنها گروهي كه در يك پروژه امريكايي در همكاري با حكمتيار بعنوان يك مزاحم امنيتي باقي خواهد ماند، همان داعش است و احتمالن كه ساحه فعاليت آنها هم محدود به برخي حملات انتحاري و ترور خواهد بود كه بصورت سازمان يافته متوجه حريفان سياسي خواهد شد!

سامی دره ای


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دره ای
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا ازین گونه آتش بس باید وحشت داشت؟
پنچ گپ است که مرا وحشت زده ساخته است و این گونه آتش بس را به نفع مردم افغانستان نمی دانم.
گپ اول:
این طرح، پروژه ای ساخته ی برخی کشور های قدرت مند جهان است، حکومت افغانستان تنها مجری 25 درصدی این طرح است. برای اولین بار، رد پای این طرح را می توان در گفته های اخیر نیکلسون یافت. حکومت کابل به دلیل انتخابات آینده و دادن نمایش قدرت، دنباله رو این طرح شده است.
گپ دوم:
حضور سرسام آور نیرو های نظامی طالبان در کابل و ولایات دیگر، مدیریت مهار بحران را از حکومت گرفته است و امکان حملات گسترده و حتی سقوط شهر ها را در پی خواهد داشت.
گپ سوم:
آتش بس غنی، نشان داد که حکومت کابل در پی ایجاد مشروعیت و چهره سازی سیاسی برای طالبان است. این مشروعیت به روحیه مبارزاتی مردم افغانستان با گروه های هراس افگنی صدمه جدی وارد خواهد کرد و توان مقابله را از آنها در مقابل دشمنان این خاک خواهد گرفت.
گپ چهارم:
این عملکرد حکومت غنی که سر رشته آن بدست قدرت های بزرگ جهانی است، شکاف معامله گری های درون صفوف نظامی و امنیتی را بیشتر خواهد ساخت و نظام به نفع دشمن سپوتاژ خواهد کرد.
گپ پنجم:
این وضعیت جفایی بزرگی در مقابل خون فرزندان صدیق این وطن است که با دادن جان، سینه خود را در مقابل دشمنان این وطن "طالبان" سپر کرده و شهید شدند. عدالت را زیر پای ساخته است.
چه باید کرد؟
از نخبگان حوزه مقاومت مردم افغانستان درخواست می کنم:
1. که بر محوریت عقل جمعی و با باور به ارزش های مقاومت در مزار آمر صاحب جلسه دایر کنند و واحد نظامی شورای نظار را فعال سازند تا از مردم این کشور در مقابل مزدوران بیگانه دفاع صورت بگیرد.
2. جنبش مقاومت را زنده سازند و تمامی فرماندهان جهادی را شریک سازند.
3. حکومت غنی را مردود بشمارند و به عمرش پایان دهند
4. از تمامی فرزندان شان که در صفوف نیرو های امنیتی و نظامی علناً در جنگ و یا خط مقدم جنگ هستند بخواهند که در مناطق شان آمده و شامل تامین امنیت محل و خانواده شان شوند.
یا هو
رامش نوری

>>>   حال داعش را تقویت میکنه
هیچ فکر نکن امریکا و دال خور هیچ وقت نمیخواهد پشتونها را بیکار بگذاره
چرا که پول داده تا پنجابی نطفه بریزه بین پشتون و حال که نطفه پنجابی به ثمر رسیده انرا از بین میبره
هرگز این کار نخواهد شد
نابود طالب برای این است که طالب بزای امریکا نالایق ثابت شد و خرچ و‌مخارج زیاد در قبال داشت منحل ساختن طالب گوش امریکا آرام میشه و با مخارج کم داعش صد بار فعال تر وظیفه انجام می‌دهد

>>>   به چهره این وحشی نگاه کنید، طوری معلوم میشود که گویا یک سال شده حمام نکرده و این جانوران را غنی احمدزی و حکمتیار به کابل آوردند....
ما مخالف صلح نیستیم ولی با طالب و داعش ... صلح معنی نمی دهد، آنها را باید از بین برد.
ما گفته بودیم که صلح با حکمتیار به نفع ملت افغانستان/خراسان نیست و حال شما بگوید که بعد از آمدن حکمتیار چقدر وضع امنیتی بهبود یافته ؟ جواب اینست که امنیت کاملا خراب شده رفت و حکمتیار در نا امنی کشور نقش مهم دارد.
جواب من به طالب ها اولاد های نامشروع پاکستان این است که بروید حمام کنید تا شپش های تان کم شود...
#آریا

>>>   دقیق فرمودی دره ای صاحب!
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است